Plattor med Windows 8.1/10 (Främst billiga Kinaplattor)

Permalänk
Medlem
Skrivet av farnebr1nk:

"dear friend,
Thanks for buyering on Cyber Monday .the first 500pcs is sold out within 6hours 42mins only.
Congratulations!you are the lucky person at the first 500pcs to get our promised gift Bluetooth keyboard case, we will send together with your tablet asap as we can, hope you happy trade and leave 5stars feedback when received,thanks
VC-mall"

Det var ju trevligt!

Jag fick det inte. Först. Men sen har jag mailat med dom som fan. Så de har sagt att jag ska få ett. Yay! Men man vet ju aldrig... känns inte helt hundra.

Någon som beställt runt Black Friday/Cyber Monday som fått sin platta?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk

@inkui:

Inte än. Kan inte heller tracka DHL numret jag fick.

Permalänk
Medlem

Någon som kan rekomendera ett tangentbord bluetooth samtmfodral som man kan ha datorn uppställt eller såntmdär paket ,edmfodral innehållamdesmtangemtbordmtill 8tums platta helstmsvensktmtangentbord. Fick en chwimhi8 av frugan sommtidig julklapp och jagmär impad över hurmbra wim tio går,så tamgemtbord o mus är,detmjagmbara nu nehövermså lan jag skippa mina laptops . Riktigt nöjd över kvaliten o skärmen på dennq billiga platta så glad kina plattor finns!

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

Utan att gjort någon större research så behöver jag en windowsplatta för surf och film. Gärna minst 10". Koppla tangentbord vill jag gärna också göra. Vad finns det för prisvärda alternativ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av museo12:

Utan att gjort någon större research så behöver jag en windowsplatta för surf och film. Gärna minst 10". Koppla tangentbord vill jag gärna också göra. Vad finns det för prisvärda alternativ?

Skickades från m.sweclockers.com

Vid film är 16:9 eller 16:10 mest lämpligt.
Just nu är Chuwi Hi10 med 1920 x 1200 - 16:10 mest lämplig för film tittandet. 4:3 kommer ge svarta bar och mer lämplig för surf.
Finns hos Gearbest för 1600:-, men beställ hellre från Banggood som är mer pålitlig och har bättre service och support. Sen får man 10% rabatt vid 1 beställning hos dom via deras app + gratis frakt. Just nu ligger det på ca 1700:- hos dom, men om man använder "saw better price" och man till det lägre priset. Just nu har dom inte det på lager, fast dyker väl upp snart och beror väl på att 1 batchen Chuwi Hi10 har fel Win 10 installerat. Alla fick Win 10 32bit , alla klagade på det och 2 batch kommer med riktig Win 10 64 bit.

Folk som beställt på Aliexpress på black friday rean får med Win 10 32 bit och det går inte installera win 10 64 bit p.g.a UEFI BIOSET är 32 bit. Man måste flasha 64 bit UEFI BIOS först och Chuwi har sagt det kommer dröja minst 2 mån innan problemet är löst för alla som fick win 10 32bit. Sen är frågan också om hur det blir med Win 10 64bit nyckel för aktivera det.

Gearbest: http://www.gearbest.com/tablet-pcs/pp_244798.html

Banggood: http://www.banggood.com/Chuwi-Hi10-64GB-Cherry-Trail-Z8300-Quad-Core-1_84-GHz-10_1-Inch-Window10-Tablet-p-1004298.html

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Fått min Cube i7 Stylus från Banggood nu. Funkar perfa och ganska snabb leverans på drygt 2 veckor. Den är riktigt rapp, enda nackdelen är det usla skärmskyddet som följer med.

Permalänk

Mindre roligt. Om jag inte tolkar fel så är min Hi10 fortfarande i Kina.

Permalänk

Beställde själv en teclast x2 pro från gearbest under black friday och de flash deals de hade. Då stod de att de hade "32 units left" och la såklart snabbt in en beställning. Det framkommer ganska fort att de inte ens har dem i lager utan skriver bara "please wait one week its hot and out of stock". Efter 2 veckors väntan utan fler "please wait a bit longer" meddelanden har jag skapat en dispute via paypal.
Extremt irriterande att mina pengar är låsta där och de inte ger en en refund och avbryter ordern utan erbjuder bara refund med deras egna valuta för att handla i deras egna butik.

Så nu undrar jag vilka av de kinesiska siderna är mest pålitliga och om någon har beställt en teclast x2 pro någonstans och hur det funkade.

MVH

Visa signatur

PC Master Race

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XPerion:

Efter mycket funderingar för flera veckor, beställde jag nyligen också Chuwi VI 10 Pro 64GB + Tangentbord från Banggood och hoppas den kommer fram innan Jul. ca 1420kr totalt med 10% rabatt från deras app på 1 beställning från dom. Valde Priority direct mail (NL post) som var gratis.
Alla nya Z8300 plattor saknar dual boot eller endast 32GB/ 8" (dual boot plattor) och dessutom dyrare pris med endast win 10, så det fick bli Chuwi VI 10 Pro istället. Kommer säkert dual boot senare, men orkar inte vänta och för ca 1200kr (endast plattan) är det billigt.

För mig är det obegripligt varför man vill ha både Android och Windows 10 på samma platta så tycker du gjorde rätt. Fast till 99% blir det att betala tysk eller svensk moms på några hundralappar men billigt ändå.

Själv tycker jag Windows 8.1 är skönare på en platta än Windows 10 men troligen en smaksak.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Skrivet av diego_gabriel:

Beställde själv en teclast x2 pro från gearbest under black friday och de flash deals de hade. Då stod de att de hade "32 units left" och la såklart snabbt in en beställning. Det framkommer ganska fort att de inte ens har dem i lager utan skriver bara "please wait one week its hot and out of stock". Efter 2 veckors väntan utan fler "please wait a bit longer" meddelanden har jag skapat en dispute via paypal.
Extremt irriterande att mina pengar är låsta där och de inte ger en en refund och avbryter ordern utan erbjuder bara refund med deras egna valuta för att handla i deras egna butik.

Så nu undrar jag vilka av de kinesiska siderna är mest pålitliga och om någon har beställt en teclast x2 pro någonstans och hur det funkade.

MVH

¨
Banggood verkar vara bra, har dock inga erfarenheter att dela med dem. Enda dåliga med banggood är att de har inget skydd mot bots för deras 'flash deals'.

Permalänk
Medlem

@stormense:

har en dualboot platta och har haft igång androind kanske 20 minuter totalt, dock finns det ju vissa androidspel man tan tänkas vilja spela, då kan det vara nice med dualboot men det är också typ det enda jag kan tänka på, kör som sagt windows 99.9% av tiden

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

För mig är det obegripligt varför man vill ha både Android och Windows 10 på samma platta så tycker du gjorde rätt. Fast till 99% blir det att betala tysk eller svensk moms på några hundralappar men billigt ändå.

Själv tycker jag Windows 8.1 är skönare på en platta än Windows 10 men troligen en smaksak.

Om det var till mig, skulle jag välja endast Android och tycker win på en platta är inte lämpligt. Varken kraftfull nog att köra krävande spel och dessutom för lite utrymme att installera X86/64 program/spel. Personligen skulle jag inte välja en win platta.

Då det är Julklapp till sambon, då hon endast kollar på youtube och surfar. Samt spelar enkla android spel och med dual boot är det bäst mellan 2 världar.
Om man får en dual boot platta för samma eller billigare pris. Så varför inte då? Dessutom går det att rensa plattan och endast installera Android eller Windows 10 senare om man vill det.

Typiskt, precis efter man beställt förra veckan från Banggood och Gearbest kör nu med Jul REA. Chuwi VI 10 Pro 64GB kostar nu bara 1182:- hos dom. Endast 1h 15 Min kvar för dealen.
http://www.gearbest.com/tablet-pcs/pp_212895.html

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av farnebr1nk:

@inkui:

Inte än. Kan inte heller tracka DHL numret jag fick.

Skrivet av farnebr1nk:

http://puu.sh/lWvem/8b6cd1b872.png

Mindre roligt. Om jag inte tolkar fel så är min Hi10 fortfarande i Kina.

Då har du ändå kommit längre än mig. Har efter lång diskussion och många ursäktanden från deras sida kommit fram till mycket extra, både vad det gäller extra grejer och extra väntan.

Skrivet av XPerion:

Folk som beställt på Aliexpress på black friday rean får med Win 10 32 bit och det går inte installera win 10 64 bit p.g.a UEFI BIOSET är 32 bit. Man måste flasha 64 bit UEFI BIOS först och Chuwi har sagt det kommer dröja minst 2 mån innan problemet är löst för alla som fick win 10 32bit. Sen är frågan också om hur det blir med Win 10 64bit nyckel för aktivera det.

Gearbest: http://www.gearbest.com/tablet-pcs/pp_244798.html

Banggood: http://www.banggood.com/Chuwi-Hi10-64GB-Cherry-Trail-Z8300-Quad-Core-1_84-GHz-10_1-Inch-Window10-Tablet-p-1004298.html

Åh fan. Där fick man lära sig något. Angående 32/64. De sa nämligen sist nu, på tal om extra grejer, att de väntar på Chuwi som ska skicka ut 64 bitars plattor och att jag ska få en sådan. Trots att det står i "annonsen" de har att det är 64 bitar så blir man ju glad! xD

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Medlem

Vill köpa en platta, men vilken har bäst tangentbord som tillbehör? Vill ha en stabil så man kan ligga i sängen utan att behöva hålla i plattan när man kollar serier osv... De är de enda som idag gjort att jag inte bytt från en vanlig bärbar tyvärr.

Visa signatur

Corsair Obsidian 450D ~ Corsair RM750 ~ Gtx 970 Windforce ~ i5 4670K @ 3,4ghz ~ Asus Z97 Pro gaming ~ 840 Evo 250gb ~ 16gb Corsair lp ~

Permalänk

@farnebr1nk: ah! Det blir nog banggood nästa gång iaf. Det enda tråkiga är att jag beställde datorn för att ha nu när jag ska ut och resa i januari, så jag får väl kolla på något likvärdigt från Sverige.

Tack för svaret iaf

Visa signatur

PC Master Race

Permalänk
Medlem

http://www.tinydeal.com/teclast-x98-plus-97-win10-android-51-...

Någon som har eller vet något om denna platta? Sjukt pris för spec och dubbla OS osv

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

http://www.tinydeal.com/teclast-x98-plus-97-win10-android-51-...

Någon som har eller vet något om denna platta? Sjukt pris för spec och dubbla OS osv

Vänta hellre på X98 Pro Plus med bättre kylning eGraf SS-610CU och kanske råder bot på Z8500 överhettnings problem.
http://teclast.co.kr/product/detail.html?product_no=57&cate_no=24&display_group=1

Skillnaden mellan olika Teclast modeller:
X98 Pro med Z8500 och lider av överhettnings problem.
X98 Plus med sämre CPU Z8300 och med lägre CPU hastighet. Kanske inte har samma överhettning problem som X98 Pro har?
X98 Pro Plus med samma CPU Z8500 som X98 Pro. Men med bättre kylning eGraf-SS610CU och ska råda bot på problemen med överhettning problemet som finns hos X98 Pro.

http://techtablets.com/2015/11/teclast-x98-plus-benchmarks-speed-game-test-and-thermals/

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Vänta hellre på X98 Pro Plus med bättre kylning eGraf SS-610CU och kanske råder bot på Z8500 överhettnings problem.
http://teclast.co.kr/product/detail.html?product_no=57&cate_no=24&display_group=1

Skillnaden mellan olika Teclast modeller:
X98 Pro med Z8500 och lider av överhettnings problem.
X98 Plus med sämre CPU Z8300 och med lägre CPU hastighet. Kanske inte har samma överhettning problem som X98 Pro har?
X98 Pro Plus med samma CPU Z8500 som X98 Pro. Men med bättre kylning eGraf-SS610CU och ska råda bot på problemen med överhettning problemet som finns hos X98 Pro.

http://techtablets.com/2015/11/teclast-x98-plus-benchmarks-speed-game-test-and-thermals/

Jag skiter i om det står Samsung eller Apple på den så länge den har bra prestanda/spec för sånt pris. Men om dom överhettas är det ju inte värt det

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk

Jaja, nu fick man hem kittet iaf. Bluetooth tangentbordet fungerar helt okej, men man måste vara VÄLDIGT försiktig med att orientera sig runt med fingret, det finns ju ingen touchpad på tangentbordet, och stället som lutar tillbaka är inte särskilt robust, så kan hända att man knockar tillbaka paddan. Allt som allt verkar Chuwi Hi10 vara helt okej, hoppas bara att man kommer få friheten o flasha om till 64 bit Windows...

Edit: Jag är en idiot. Man kan flytta fram tangentbordet så att plattans stativ sitter bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av farnebr1nk:

Jaja, nu fick man hem kittet iaf. Bluetooth tangentbordet fungerar helt okej, men man måste vara VÄLDIGT försiktig med att orientera sig runt med fingret, det finns ju ingen touchpad på tangentbordet, och stället som lutar tillbaka är inte särskilt robust, så kan hända att man knockar tillbaka paddan. Allt som allt verkar Chuwi Hi10 vara helt okej, hoppas bara att man kommer få friheten o flasha om till 64 bit Windows...

Edit: Jag är en idiot. Man kan flytta fram tangentbordet så att plattans stativ sitter bättre.

Själv fick jag också hem... surfplattan. Tangentbordet hade de "glömt bort" att de hade lovat mig. Så jag plusar på i våra mer än 50 meddelanden till varann. Kul jul(syssla)! Men de lovade att de skulle skicka den snarast, om de inte glömde igen då jag skulle påminna dem. Hah, de verkar ha ett annat regelverk än i Sverige.... Jag fick däremot en 64 bitars version av den, så visst var det väl värt den extra väntan ändå. Förutom tangenbordsväntan då, förstås.

Haha! Har själv haft lite problem med att få ihop hur stödet ska sitta... skyller på ovana! Men vad bra, ser fram emot att få den andra klappen också då, så paketet blir komplett.

Kul att du också är nöjd! Själv blir jag bara mer och mer nöjd ju mer jag använder den.

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Skrivet av inkui:

Själv fick jag också hem... surfplattan. Tangentbordet hade de "glömt bort" att de hade lovat mig. Så jag plusar på i våra mer än 50 meddelanden till varann. Kul jul(syssla)! Men de lovade att de skulle skicka den snarast, om de inte glömde igen då jag skulle påminna dem. Hah, de verkar ha ett annat regelverk än i Sverige.... Jag fick däremot en 64 bitars version av den, så visst var det väl värt den extra väntan ändå. Förutom tangenbordsväntan då, förstås.

Haha! Har själv haft lite problem med att få ihop hur stödet ska sitta... skyller på ovana! Men vad bra, ser fram emot att få den andra klappen också då, så paketet blir komplett.

Kul att du också är nöjd! Själv blir jag bara mer och mer nöjd ju mer jag använder den.

Får böna och be att 64 bit firmware finns tillgängligt så fort som möjligt då...

Permalänk
Avstängd

Ni som sitter på dessa Kinaplattor hur är batteritiden såhär efter några månader/år? Någon speciellt platta med 10.1-11.6" FHD skärm för maximalt 2k som ni rekommenderar? Har personligen spanat in Onda Obook med sitt fysiska tangentbord som tilltalar mig.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Ni som sitter på dessa Kinaplattor hur är batteritiden såhär efter några månader/år? Någon speciellt platta med 10.1-11.6" FHD skärm för maximalt 2k som ni rekommenderar? Har personligen spanat in Onda Obook med sitt fysiska tangentbord som tilltalar mig.

Techtablets.com snackade om detta förra månaden eller ngt. Han har en Chuwi Vi10 som han har haft i typ 8 månader och batteriet håller fortfarande bra, tror batterybar plus rapporterar 5% slitage eller något!

http://techtablets.com/2015/11/a-chinese-tablet-after-7-month...

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Vilken är den absolut bästa kinaplattan då? Finns det någon som är i samma klass som Surface Pro 4 alternativt vanliga Surface 3 med atom? Liknande klass men billigare.

Permalänk
Medlem

Jämförbar

@Faulisto:

Det skulle vara en CUBE i7 Stylus
Snabb och med hyfsat mycket minne

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk
Medlem

Skulle behöva lite köpråd på en Kina platta med Windows, kommer främst att användas till film och surf men också för att föra över filer till min NAS. Jag har lite speciella krav och vet inte om det finns någon billig platta, helst under 1500kr? Följande krav:
Windows
Minst 7"
Full usb port eller full size SD kort läsare inbyggd

Finns det en sådan Kina platta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mype:

Skulle behöva lite köpråd på en Kina platta med Windows, kommer främst att användas till film och surf men också för att föra över filer till min NAS. Jag har lite speciella krav och vet inte om det finns någon billig platta, helst under 1500kr? Följande krav:
Windows
Minst 7"
Full usb port eller full size SD kort läsare inbyggd

Finns det en sådan Kina platta?

Finns sjö om det och bara vraka igenom.
http://www.banggood.com/Wholesale-Windows-Tablet-c-1835.html

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

Nu börjar jag tröttna på att behöva vänta på Chuwi tills de skriver en X86 > X64 guide...

Permalänk
Avstängd

TS, här

Uppdaterade min till Windows 10. Funkade okej. Men ville ha det fräscht så gjorde en Recover i inställningarna och valde ta bort alla filer.

Då blev touchen galen. Provat mängder med lösningar från nätet som inte fungerat. Får ha den till server eller liknande och fjärrstyra med Teamviewer för mus och tangentbord är det enda som fungerar. Obrukbar som platta.

Blir nog en sådan här istället, även om den är lite för stor (470 g): Toshiba Click Mini (går att söka på Inet, vissa moderatorerna har fått för sig att man inte ska länkar produkter direkt).

Ska hålla mig ifrån Chuwi eftersom detta är ett vanligt problem. Billiga men bara om man inte uppdaterar.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Skrivet av stormense:

TS, här

Uppdaterade min till Windows 10. Funkade okej. Men ville ha det fräscht så gjorde en Recover i inställningarna och valde ta bort alla filer.

Då blev touchen galen. Provat mängder med lösningar från nätet som inte fungerat. Får ha den till server eller liknande och fjärrstyra med Teamviewer för mus och tangentbord är det enda som fungerar. Obrukbar som platta.

Blir nog en sådan här istället, även om den är lite för stor (470 g): Toshiba Click Mini (går att söka på Inet, vissa moderatorerna har fått för sig att man inte ska länkar produkter direkt).

Går det inte be att någon som har en Chuwi-platta (om jag läst rätt) här inne också, kan ta en image-kopia på sin recovery-disk hårddiskens partitioner och sedan får du skjuta in den i din. Då borde du få tillbaka din recovery och visserligen får du installera om allt igen, men det är ju trevligt om plattan fungerar.

Jag har gjort liknande förfarande då jag råkade fumla bort sambons recovery-partition på hennes Asus Ux31E. Min mor har en likadan så jag kopierade över partitions-strukturen och recovery-partitionen och sköt in det på sambons hdd. Då fungerade det bra igen. Nu är det ju iofs på laptop, men borde fungera för dig med tänker jag?

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM