Permalänk

RetroPie med Raspberry Pi 2 (Inbyggd)

Hejsan!

Första gången jag skapar något på denna sidan, men hoppas några finner det intressant ändå!

I början av månaden startade jag ett projekt där jag ville bygga in Raspberry Pi så att den blir enkel att ta med sig. Tanken var att den skall stå på lunchrummet till mina kollegor och köra Emulation Station med RetroPie systemet.

Jag är inte världsbäst på att skriva texter, jag är heller inte särskilt händig. Men jag blev ganska nöjd med vad jag fick till. Jag skall försöka förse er med så mycket länkar som möjligt om man blir sugen på att bygga något liknande själv.

Enjoy!

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt! Lite sugen blev man att göra en, perfekt sak att ta med till stugan eller liknande!

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk
Medlem

Gillar alla typer av DIYs, bra jobbat! En tanke, kanske sätta högtalarna i bottenplattan istället och sätta en större skärm istället

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk

Såg riktigt skoj ut det där=) Nu satte du geniknölarna i rubbning här:D Kanske blir ett projekt så man kan ha med sig till stugan eller i bilen till ungarna:)

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Primo Psu: EVGA G2 750W Mb: Asus Sabertooth P67 Cpu: I7 2600K Cpu-kylare: Cooler Master Hyper 212 Evo Gpu: GTX 660 SLI Minne: Corsair 8GB CL8 1600Mhz VENGEANCE SSD: Crucial MX100 256gb HDD: Seagate Barracuda 3tb

Permalänk
Medlem

Vi har ett konferensrum (atm kampanjbuffert) med såndärplatttv som skulle kunna agera monitor. Mitt pajkit och kontroll bara ligger o skräpar här hemma. //NO002

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk
Skrivet av cosmos92:

Gillar alla typer av DIYs, bra jobbat! En tanke, kanske sätta högtalarna i bottenplattan istället och sätta en större skärm istället

Tänkte på detta men tyckte att det såg lite Off ut. Sen så tar HDMI-Kabeln så in i helvetes mycket plats då den är ganska tjock och svårdragen ^^

Skrivet av Tbax:

Vi har ett konferensrum (atm kampanjbuffert) med såndärplatttv som skulle kunna agera monitor. Mitt pajkit och kontroll bara ligger o skräpar här hemma. //NO002

Duger inte! Egenförbruka vår 7" skärm från Raspberry!