Är ett MSI GTX 970 för 2500:- ett bra köp?

Permalänk

Är ett MSI GTX 970 för 2500:- ett bra köp?

Är det värt att köpa en begagnad msi gtx 970 för 2500 eller brukar det krångla med begagnat?

§3.1
Permalänk
Avstängd
Skrivet av lordofekberga:

Är det värt att köpa en begagnad msi gtx 970 för 2500 eller brukar det krångla med begagnat?

Kvitto och garanti är bra att ha, en säker investering på att kortet har sin försäkring.

Permalänk
Medlem

Att köpa begagnat är alltid en risk alla är inte guds bästa barn tyvärr, men för att svara på din fråga gtx 970 för 2500 ja det tycker jag.

Har du möjligt att kolla och testa kortet innan är det såklart en viss säkerhet.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

@bärplockaren: För en tusenlapp mindre får du kanske tag på ett 290x

Permalänk
Medlem

Fråga efter bild på id, bild på produkten, kvitto och kolla om personen verkar vara pålitlig... Ring o prata och kolla upp ifall hans info stämmer.

De flesta här är jävligt sjysta och mycket lätta att ha med att göra samt seriösa. Självklart faller inte alla lika bra i smaken hos folk men de är en liten skara medlemmar och så finns det riktiga bluffare/rövhål.

Jag har inga problem med marknaden har blivit lurad en gång förr men det va lite mitt fel för att jag borde ha tänkt efter lite mer.. Killen började genom mail och från olika namn osv.. Känns det som en skum snubbe så är det bara att gå vidare o skita i denne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0rp:

@bärplockaren: För en tusenlapp mindre får du kanske tag på ett 290x

Det är fullt möjligt men nu var de ju inte de TS undra över.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

@bärplockaren: Stämmer! men kollade hans tidigare trådar och gjorde en assumption. eftersom han använde orden är det värt? är lika prestanda ungefärlig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lordofekberga:

Är det värt att köpa en begagnad msi gtx 970 för 2500 eller brukar det krångla med begagnat?

Avgör själv. Personligen hade jag väntat på mellandagsredan och julkalendrarna som pågår nu.
Jag köpte själv ett NYTT 970 förra året för 2500:-

Permalänk

Antigen så köper du kortet begagnat ifall han nu inte har överclockat kortet åt helvete, eller så gör du som @HerrNilsson skrev och väntar på mellandagsrean.

Visa signatur

Intel I5 4690k @ 4.5GHz / Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE / GTX 1080 ROG STRIX

Permalänk
Moderator
Forumledare

*rubrik förtydligad*

Tänk på att en bra beskrivande rubrik oftast ger fler svar (§3.1)

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Så länge du får ett kvitto och garanti så ska det väl inte vara någon fara. F.ö bra pris!