Permalänk

DNS Problem?

ibland får jag ett felmeddelande av chrome som tillexemepel "dns_probe_finished" ungefär,några sekunder innan detta händer så läses inte all bilder in på webbsidor och det slutar med att jag inte kan gå in på några hemsidor på några minuter.

Internet anslutningen/prata på teamspeak och etc funkar utmärkt fortfarande!

Vad kan felet ligga i? ska jag ändra någon DNS-inställning?

Visa signatur

Intel i5 3450 | MSI B75MA-p45 | MSI gtx 970 4gb | Cooler Master elite 430 | XFX ProSeries Core Edition 550W PSU | Corsair XMS3 1600MHz 8GB CL9 |

Permalänk
Entusiast

Ptja, jag är osäker på om det är problemet men du kan ju alltid prova.
Gå in i nätverksinställningar (Om du nu kör Windows vilket jag antar), sedan nätverksadapter, välj sedan egenskaper för IPv4 och ändra DNS-servrarna till:

8.8.8.8 och 8.8.4.4

Dessa är Googles DNS-servrar som nästan aldrig är nere och är säkra bet att använda även om det inte alltid är optimalt latensmässigt.
Men kolla om det löser problemet.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

@Sisyfos: Alright kör på med det och får se hur det går ^^

Visa signatur

Intel i5 3450 | MSI B75MA-p45 | MSI gtx 970 4gb | Cooler Master elite 430 | XFX ProSeries Core Edition 550W PSU | Corsair XMS3 1600MHz 8GB CL9 |

Permalänk
Medlem

Två olika fix.
1. Ändra dns till 8.8.8.8 och 8.8.4.4

2. Gå in cmd (windows + r, skriv "cmd" tryck enter)
skriv "netsh winsock reset"
starta om datorn.