Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kronwalled:

Hur tänker du här? Jag, som icke cdon+ kund, ställde en fråga till en cdon+ kund angående en av deras förmåner.

/går och kikar i mailet som jag aldrig har fått.

Din fråga var ställd till "Zap73", så du fick ditt svar du ville ha oavsett vem som svarade.
Giltighetstiderna varierar beroende på vad det är för sorts rabatt, men ca 1 månad är väl att ge en rimlig giltighetstid.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av ProVista:

Ok, tack!

Brukar förresten använda refunder för att få lite återbäring här o där när jag handlar. Funkar även på cdon där man får 1,25% tillbaka
http://www.refunder.se/butiker/cdoncom-23

Säg till om ni vill ha en ref-kod

får man återbäring från cdon OCH från den där sidan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Din fråga var ställd till "Zap73", så du fick ditt svar du ville ha oavsett vem som svarade.
Giltighetstiderna varierar beroende på vad det är för sorts rabatt, men ca 1 månad är väl att ge en rimlig giltighetstid.

Syftade mer på svaret än vem som svarade.

"Står i mailet" svararade tyvärr inte på det jag undrade.

Hade det varit 100kr presentkort, inte någon rabattkod med en veckas giltighetstid, eller krav för köp över 1000kr eller liknande, så hade ju de nämnda 2x100kr presentkorten gjort denna deal väldigt åtråvärd, oavsett om resterade förmåner såsom återbäringen inte är mycket att hänga i granen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Hur tänker du här? Jag, som icke cdon+ kund, ställde en fråga till en cdon+ kund angående en av deras förmåner.

/går och kikar i mailet som jag aldrig har fått.

Rabattkoderna är begränsade i tid och att handla annat samtidigt.
Gissar snabbt på 1 månad om minst 200 kr, är inte säker.
Men kan kanske som om jag kan hitta ett gammalt mejl med det senare ikväll.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i7 3770K | Corsair 4x8 GB 1600Mhz | ASUS GeForce GTX 680 2GB DirectCU II OC | Fractal Design Newton R3 600W | Noctua NH-D14 (moddad) | Win8 Pro | Samsung SSD 840Pro 256Gb | Barracuda 3TB | Samsung DVD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Godsfist:

får man återbäring från cdon OCH från den där sidan?

Ja. Refunder är en egen återbäringssida som kan användas i många olika internetbutiker, bland annat cdon. Cdon+ har ju en egen återbäringstjänst som bara kan användas hos cdon.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Din fråga var ställd till "Zap73", så du fick ditt svar du ville ha oavsett vem som svarade.
Giltighetstiderna varierar beroende på vad det är för sorts rabatt, men ca 1 månad är väl att ge en rimlig giltighetstid.

De svar han fick var ju bara spekulationer för ni vet inte helt enkelt? (Han frågar om presentkort och ingen rabattkod)

@kronwalled
Börja med deras hemsida.
http://cdon.se/kundservice/best%C3%A4llning/presentkort/

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zap73:

Rabattkoderna är begränsade i tid och att handla annat samtidigt.
Gissar snabbt på 1 månad om minst 200 kr, är inte säker.
Men kan kanske som om jag kan hitta ett gammalt mejl med det senare ikväll.

Tack!

Skrivet av Brainsplitter:

De svar han fick var ju bara spekulationer för ni vet inte helt enkelt? (Han frågar om presentkort och ingen rabattkod)

@kronwalled
Börja med deras hemsida.
http://cdon.se/kundservice/best%C3%A4llning/presentkort/

Tack! Tänkte att speciella villkor kanske gällde för dessa presentkort (om det nu är presentkort, och inte rabattkoder) man får via cdon. Cdon vanliga presentkort verkar vara vad som för mig är det normala, vanlig kredit i butiken utan några villkor, och med (generös) löptid på ett år.

Att beställa cdon+ för 99kr per år, och sedan få 200kr i sådana presentkort låter inte helt rimligt och därav frågan, men jag kan ha fel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Brainsplitter:

De svar han fick var ju bara spekulationer för ni vet inte helt enkelt? (Han frågar om presentkort och ingen rabattkod)

@kronwalled
Börja med deras hemsida.
http://cdon.se/kundservice/best%C3%A4llning/presentkort/

Han frågade om rabattkoderna man får via CDON i samband med att man fyller, har namnsdag eller är medlem i CDON+.
Det är rabattkoder och inte presentkort.

Skrivet av kronwalled:

Tack!
Tack! Tänkte att speciella villkor kanske gällde för dessa presentkort (om det nu är presentkort, och inte rabattkoder) man får via cdon. Cdon vanliga presentkort verkar vara vad som för mig är det normala, vanlig kredit i butiken utan några villkor, och med (generös) löptid på ett år.

Att beställa cdon+ för 99kr per år, och sedan få 200kr i sådana presentkort låter inte helt rimligt och därav frågan, men jag kan ha fel.

Det är rabattkoder man får, giltiga en viss tid, normalt ca 1 månad (hittar inget mail för tillfället att kolla emot), och i vissa fall med villkor om ex "handla för 200 kr" eller liknande, och för att få den fria frakten så gäller fortfarande 100 kr (efter att rabatter är avdragna). Så du kan ex inte köpa en film för 149 kr, dra av 50kr på rabattkod och sedan få fri frakt, utan då blir det 149kr - 50kr + 29 kr =128kr.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Han frågade om rabattkoderna man får via CDON i samband med att man fyller, har namnsdag eller är medlem i CDON+.
Det är rabattkoder och inte presentkort.
Det är rabattkoder man får, giltiga en viss tid, normalt ca 1 månad (hittar inget mail för tillfället att kolla emot), och i vissa fall med villkor om ex "handla för 200 kr" eller liknande, och för att få den fria frakten så gäller fortfarande 100 kr (efter att rabatter är avdragna). Så du kan ex inte köpa en film för 149 kr, dra av 50kr på rabattkod och sedan få fri frakt, utan då blir det 149kr - 50kr + 29 kr =128kr.

Tack, som jag misstänkte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ProVista:

Till er som missade gratis google cardboard från dalakraft så finns det en ny kampanj här https://www.atgvrapp.se/

Skickades från m.sweclockers.com

Vad är baktanken med det här? Vet inte om jag är för trött eller vad det är men jag får inte ut något av att läsa villkoren. Någon som kan förklara? Finns det nån baktanke eller är det bara i rent reklamsyfte?

Permalänk
Medlem

Har tittat på några mejl från cdon under året.
Svarade på frågor om cdon+, 100 kr, handla för 300 kr, 1 månad
50 kr födelsedag, minst 200 kr, 1 månad
50 kr namnsdag, minst 200 kr, 3 veckor
50 kr handla för 200 kr gäller i två veckor har kommit några gånger
Sedan dyker det upp lite olika erbjudande ganska ofta (varje vecka), inget jag direkt nappat på.
En hel del får man säkert även om man inte är cdon+

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i7 3770K | Corsair 4x8 GB 1600Mhz | ASUS GeForce GTX 680 2GB DirectCU II OC | Fractal Design Newton R3 600W | Noctua NH-D14 (moddad) | Win8 Pro | Samsung SSD 840Pro 256Gb | Barracuda 3TB | Samsung DVD

Permalänk
Medlem

Ang. rabattkoderna hos CDON+ så stämmer det att dessa är tidsberoende, typ 1 månad. Senaste 100:- jag fick hade däremot inget krav på hur mycket jag skulle handla för vilket var trevligt då jag fick ett 64 Gb minneskort till mobilen för 69:- (inkl frakt som blev gratis då ordinarie rabattpriset var 169:-)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ClubT:

Ang. rabattkoderna hos CDON+ så stämmer det att dessa är tidsberoende, typ 1 månad. Senaste 100:- jag fick hade däremot inget krav på hur mycket jag skulle handla för vilket var trevligt då jag fick ett 64 Gb minneskort till mobilen för 69:- (inkl frakt som blev gratis då ordinarie rabattpriset var 169:-)

Att ha "om du handlar för minst 100 kr" eller "om du handlar för minst 200kr" osv är rätt irriterande, för ofta så blir det bara att man slänger i en godisbit så man kommer över den där hundringen, eller hundralapparna.

Lika irriterande är det att fler (matvarubutiker) numvera börjat mer och mer med "Om du handlar andra varor för minst 150kr (eller annan summa) så får du köpa (ex fläskfilé) för 49kr/kg" eller liknande "erbjudanden".

Förstår att det är för att de vill sälja/tjäna pengar, men det är så irriterande "bortstötande" ur butiken att tvingas handla för en viss summa om man inte är i behov av något annat.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Att ha "om du handlar för minst 100 kr" eller "om du handlar för minst 200kr" osv är rätt irriterande, för ofta så blir det bara att man slänger i en godisbit så man kommer över den där hundringen, eller hundralapparna.

Lika irriterande är det att fler (matvarubutiker) numvera börjat mer och mer med "Om du handlar andra varor för minst 150kr (eller annan summa) så får du köpa (ex fläskfilé) för 49kr/kg" eller liknande "erbjudanden".

Förstår att det är för att de vill sälja/tjäna pengar, men det är så irriterande "bortstötande" ur butiken att tvingas handla för en viss summa om man inte är i behov av något annat.

Sånt är frustrerande.

Coop var ju på rätt väg med sin återbäring. Ny VD, girigare troligtvis, skrotar och börjar med mestadels skräp. Brukar kunna få 5% rabatter, men jag vet inte det i förväg, så dyker de upp samma dag som de går ut. Japp, då kör vi 5% rabatt på 49kr handlingen.

Få inte igång mig på dessa j*vla självscanningsvaror, eller när det är överdrivet med kortvaror bara för att pracka på en mer sk*t.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Att ha "om du handlar för minst 100 kr" eller "om du handlar för minst 200kr" osv är rätt irriterande, för ofta så blir det bara att man slänger i en godisbit så man kommer över den där hundringen, eller hundralapparna.

Lika irriterande är det att fler (matvarubutiker) numvera börjat mer och mer med "Om du handlar andra varor för minst 150kr (eller annan summa) så får du köpa (ex fläskfilé) för 49kr/kg" eller liknande "erbjudanden".

Förstår att det är för att de vill sälja/tjäna pengar, men det är så irriterande "bortstötande" ur butiken att tvingas handla för en viss summa om man inte är i behov av något annat.

Förstår inte irritationen faktiskt, behöver du inget annat så köp till ordinarie pris då?

Har själv cdon+ och har väldigt sällan fått användning för mina 50:- rabattkoder då jag har studentrabatt över 1000:- istället men ibland så kommer jag inte upp i de siffrorna och då har jag använt 50:-, som med SW:Battlefront.

En situationell rabatt som du inte alltid kan använda är fortfarande något positivt, kan inte se det negativa med det.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk

Har fortfarande ett ASUS GTX 970 Turbo, oöppnat från Webhallen. Är osäker på hur det kortet egentligen är efter att jag har försökt läsa på.

Tänkte spara det tills jag köper resten av komponenterna om max någon månad. Tror ni att det kommer bättre reor i mellandagarna?

Permalänk
Medlem

@rinosaur: Va själv med ute efter en moccamaster billigaste jag såg hittils då va 1200 men slog aldrig till.. när och till vilket pris hajar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Harman Kardon Onyx Studio 990:-
http://cdon.se/mobiltelefoni/jul/harman_kardon/

Verkar som det är första gången den går under tusenlappen.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2634980http://www.prisja...

Gick för 990 hos DustinHome på Black Friday. Cdon sålde den för samma pris förra vintern. Verkar dock vara ett bra köp enligt recensioner på prisjakt.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem

@tomle: om jag minns rätt har jag sätt denna komma förbi som lägsta runt 850 dock även vissa butiker för det dubbla med ändå 50% rabbat tror det va mediamarkt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pansardöden:

Har fortfarande ett ASUS GTX 970 Turbo, oöppnat från Webhallen. Är osäker på hur det kortet egentligen är efter att jag har försökt läsa på.

Tänkte spara det tills jag köper resten av komponenterna om max någon månad. Tror ni att det kommer bättre reor i mellandagarna?

Om du är nöjd med den prestandaklass det ligger i generellt sett skulle jag ha behållit det. Som bäst kommer det nog liknande erbjudanden, om det blir billigare rör det som om någon futtig hundralapp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Harman Kardon Onyx Studio 990:-
http://cdon.se/mobiltelefoni/jul/harman_kardon/

Verkar som det är första gången den går under tusenlappen.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2634980http://www.prisja...

Hade inte Cdon den eller nån väldigt liknande Harman/kardon för 999kr förra året?

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

Tycker även jag att cdon+ är lite märkligt...

Köpte idag för 99:-.
Får en 50:- kod direkt och beställer för prick 200.-, betalar 150:- och slipper frakt på 49.
Redan mitt första köp har jag då gått +/- noll....

Känns som att det finns bra marginaler nånstans. T ex electroworld & netonnet kör ju alltid fri frakt, så cdon tar betalt för att ge bort nått som andra andå ger gratis, men även med kravet minst 100kr värde.

Skulle vara kul att få reda på hur dom resonerat / räknat på att intr ha fri frakt och kpnceptet cdon+

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0rp:

@rinosaur: Va själv med ute efter en moccamaster billigaste jag såg hittils då va 1200 men slog aldrig till.. när och till vilket pris hajar du?

såg den på electroworld för 1290, borde kanske tagit den egentligen. Men det var inte heller någon pangpris på just den modellen har jag för mig

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Tycker även jag att cdon+ är lite märkligt...

Köpte idag för 99:-.
Får en 50:- kod direkt och beställer för prick 200.-, betalar 150:- och slipper frakt på 49.
Redan mitt första köp har jag då gått +/- noll....

Känns som att det finns bra marginaler nånstans. T ex electroworld & netonnet kör ju alltid fri frakt, så cdon tar betalt för att ge bort nått som andra andå ger gratis, men även med kravet minst 100kr värde.

Skulle vara kul att få reda på hur dom resonerat / räknat på att intr ha fri frakt och kpnceptet cdon+

De tjänar antagligen (enligt deras uppskattningar/kalkyleringar iaf) på att chansen är större att du blir återkommande kund om du är CDON+ medlem

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Recall:

Hade inte Cdon den eller nån väldigt liknande Harman/kardon för 999kr förra året?

Det är möjligt, vet iaf att Dustin hade dessa för samma pris under denna Black Friday.

Permalänk

Jag köpte CDON+ idag samt spelet WRC 5 till PS4 tyckte det var bra rabatt på dem två varorna.
Men jag undrar hur det fungerar med dem där rabattkoderna ni pratar om.

Vad är minsta belopp man måste handla för, för att erhålla en rabattkod? Jag har inte fått någon alls i min mail dem senaste dagarna och jag har gjort 4 köp med olika belopp.

Order 1: 804kr
Order 2: 731kr
Order 3: 327kr
Order 4: 387kr

Dem första 3 ordnarna som jag la gjorde jag innan jag köpte CDON+ (som ligger med i order 4).
Behöver man ha CDON+ för att erhålla rabattkoder kanske?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Snakeitake:

Jag köpte CDON+ idag samt spelet WRC 5 till PS4 tyckte det var bra rabatt på dem två varorna.
Men jag undrar hur det fungerar med dem där rabattkoderna ni pratar om.

Vad är minsta belopp man måste handla för, för att erhålla en rabattkod? Jag har inte fått någon alls i min mail dem senaste dagarna och jag har gjort 4 köp med olika belopp.

Order 1: 804kr
Order 2: 731kr
Order 3: 327kr
Order 4: 387kr

Dem första 3 ordnarna som jag la gjorde jag innan jag köpte CDON+ (som ligger med i order 4).
Behöver man ha CDON+ för att erhålla rabattkoder kanske?

http://cdon.se/start/50_kr_rabattkod/

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk

@PowerNet:

Tack! Fan va retfullt! Bommade koden på alla köp! Med facit på hand skulle jag lägga ihop ordrarna, men jag visste ju inte det i början! :/

Nu blir jag helt utan då min order på 804kr var inkl. frakt! :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Snakeitake:

@PowerNet:

Tack! Fan va retfullt! Bommade koden på alla köp! Med facit på hand skulle jag lägga ihop ordrarna, men jag visste ju inte det i början! :/

Nu blir jag helt utan då min order på 804kr var inkl. frakt! :/

Jobbigt läge :(.

Du kan ju kontakta CDON via chatten och beskriva ärendet, om du kommer till "rätt" handläggare så kanske de bjuder på en eller 2 koder som kompensation

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snakeitake:

@PowerNet:

Tack! Fan va retfullt! Bommade koden på alla köp! Med facit på hand skulle jag lägga ihop ordrarna, men jag visste ju inte det i början! :/

Nu blir jag helt utan då min order på 804kr var inkl. frakt! :/

Skicka mig ett PM så kan du få min rabattkod