Tjutande/pipande ljud ps4

Permalänk
Medlem

Tjutande/pipande ljud ps4

Hej! Upptäckte nyss att mitt ps4 tjuter/piper när det är avstängt, https://youtu.be/4BBE9S2yDtk någon som vet vad det kan vara? Låter inte jättehögt men man hör det när man är nära märkte det när jag skulle stoppa i hdmi kontakten.

Visa signatur

Dator| Intel 2600K@ 4,5 Ghz | ASUS P8P67 EVO B3 | Sapphire HD 7970 3GB | 4tb Raid | 8gb 1600mhz | Samsung Blackrose 24" | BenQ 24" LED XL2420T

Permalänk
Skrivet av huxfluxx:

Hej! Upptäckte nyss att mitt ps4 tjuter/piper när det är avstängt, https://youtu.be/4BBE9S2yDtk någon som vet vad det kan vara? Låter inte jättehögt men man hör det när man är nära märkte det när jag skulle stoppa i hdmi kontakten.

tinnitus ?
gick in på youtube länken hörde ingenting tänkte att det var för högt för att jag skulle höra nånting, sänkte ner hastigheten till 0,25 hör fortfarande ingenting.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Har det på min med, ett tag störde jag mig på det men har vant mig nu och det stör mig inte längre. Googla "ps4 coil whine" många som har samma. Tror alla ps4 har det men bara vissa som uppfattar/hör det, ingen fara med ditt ps4 iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

tinnitus ?
gick in på youtube länken hörde ingenting tänkte att det var för högt för att jag skulle höra nånting, sänkte ner hastigheten till 0,25 hör fortfarande ingenting.

Nope! Inte tinnitus hör det när jag går in på youtube länken;)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator| Intel 2600K@ 4,5 Ghz | ASUS P8P67 EVO B3 | Sapphire HD 7970 3GB | 4tb Raid | 8gb 1600mhz | Samsung Blackrose 24" | BenQ 24" LED XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pessimismo:

Har det på min med, ett tag störde jag mig på det men har vant mig nu och det stör mig inte längre. Googla "ps4 coil whine" många som har samma. Tror alla ps4 har det men bara vissa som uppfattar/hör det, ingen fara med ditt ps4 iaf.

Tack för svaret! Är väl egentligen inte så att jag trodde den var trasig eller dylikt. Var mest irriterad på ljudet den gav ifrån sig när den var avstängd. Men nu vet jag vad det kan vara tack. Vissa har väl för "bra hörsel" jämför med andra som inte hör det haha;)
Mvh huxflux

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator| Intel 2600K@ 4,5 Ghz | ASUS P8P67 EVO B3 | Sapphire HD 7970 3GB | 4tb Raid | 8gb 1600mhz | Samsung Blackrose 24" | BenQ 24" LED XL2420T

Permalänk
Medlem

Upptäckte också detta ljud som jag uppfattade väldigt irriterande, speciellt när jag spelar på kvällar och på lite lägre volym.

Verkar dock vara en frekvens som inte alla uppfattar då varken frugan eller barnen har reagerat på det.

Undrar om man kan byta den på Garantin. Har bara haft den i 2 veckor,

Visa signatur

| Corsair Carbide Air 740 | ASUS ROG STRIX B350-F GAMING | AMD Ryzen 5 1600X@3.6 GHz| Corsair 16GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX| ASUS 1080ti ROG STRIX Gaming | AOC AGON AG271QX |

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

tinnitus ?
gick in på youtube länken hörde ingenting tänkte att det var för högt för att jag skulle höra nånting, sänkte ner hastigheten till 0,25 hör fortfarande ingenting.

hade själv inga problem att höra det som var i den länkade videon och tjutandet låter ungefär som en kvittrande fågel men som har hakat upp sig eller typ en larm som man har i affärer

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk

@Brightsin: märkligt ja hörde inget från youtube men laddar ja ner det som MP3 så hör jag ett svagt Bip bip bip bip.

230V växelström är väl 60hz ? det där skulle ju lätt kunna vara 120hz ish ??

om nu Kondensatorer kan göra Ljud (coilwhine) skulle det vara så här ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Jag hör "pip-ljudet" i youtubelänken utan problem, men detta är inget ljud jag känner igen eller har hört från min egen PS4. Då hade jag garanterat reagerat på det. Inget ljud jag hört från grannens PS4 heller för den delen. Kanske är ett vanlig missljud ändå, vad vet jag.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

@Brightsin: märkligt ja hörde inget från youtube men laddar ja ner det som MP3 så hör jag ett svagt Bip bip bip bip.

230V växelström är väl 60hz ? det där skulle ju lätt kunna vara 120hz ish ??

om nu Kondensatorer kan göra Ljud (coilwhine) skulle det vara så här ?
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d5/Gratz.rectifier.en.svg/600px-Gratz.rectifier.en.svg.png

230v är 50 Hz i Sverige.

Jag hör inte heller någonting i youtubeklippet förutom något krafs i början. Men jag är ändå inne på något liknande som Grönahunden, eftersom du skriver att enheten var avstängd.

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Skrivet av alatan:

230v är 50 Hz i Sverige.

Jag hör inte heller någonting i youtubeklippet förutom något krafs i början. Men jag är ändå inne på något liknande som Grönahunden, eftersom du skriver att enheten var avstängd.

230v går ju in i nätagget & någonstans så omvandlas det till likström ? pipljudet kan lika gärna vara 50+50hz,
avstängd ja fast fortfarande Standby läge. då är det fortfarande några få Watt som den drar.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644