Star Citizen – den stora tråden

Permalänk

Jag hade tydligen fått tillgång till PTU igår trot allt, men mailet hade hamnat i skräpposten av nå anledning

Jävligt vackert är det iaf, och stort. Många nya knappar osv så man fick sitta och uppdatera alla configs en del. Men jag gillar verkligen de nya IFCS-modes som finns nu för landing-mode och cruise-mode, och quantum travel såklart. Sjukt fint att få uppleva lite fart i de annars långsamma skeppen. Osäker på vad jag tycker om den uppdaterade flygmodellen dock, då det är ganska buggigt och obalanserat än sålänge så man vet inte riktigt vad som är menat.

Allt som allt så känns det iaf väldigt fräscht, alltså inte alls som ett upphottat Arena Commander då. Det krashar dock hela tiden fortfarande, men patcharna sätter igång imorn igen så förhoppningsvis slipper man iaf CTD's snart. Servrarna är väl däremot en annan historia

Postade lite mer bilder i screenshot-tråden. Denna blev perfekt som ny bakgrundsbild

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vr00mfondel:

4. 64 bitars system för hela spelet. Vilket innebär att man kan ha hög precision på extremt stora områden. T.ex. skjuta någon i benet i en karta stor som ett solsystem. Någon som DICE säger är "omöjligt" i ett spel av BF4's storlek t.ex.
http://bf4central.com/2013/09/dice-can-never-perfect-netcode-...

Det kallas för PR, och det används för att "lura" de som inte har någon större koll på ämnet. Du kan ju till att börja med fundera på varför en stor (och väldigt talangfull) utvecklare påstår att det är omöjligt. Vilket det förstås inte är, men det är oerhört komplicerat. Det är osannolikt att de lyckats med detta mjukvarumässigt på dagens hårdvara.

Till att börja med måste de partitionera hela världen i hanterbara sektorer. Dessa ska sedan kunna drivas av olika hårdvara och kunna kommunicera sitt state med varandra i realtid. Och då skrapar vi bara på ytan.

Permalänk
Medlem

Varför är det osannolikt?

64-bitarskonverteringen handlar, vad jag förstår, om att konvertera motorns alla rumsvariabler och relaterade funktioner från 32 till 64 bitar, och därefter städa upp följderna. Partitioner hade funnits ändå, men nu blir de långt färre, och de behöver inte kommunicera annat än med angränsande rum.

I tidigare versioner av spelet begränsades utrymmet, i tex AC, av att man förlorade precision när man gled ut för långt (man får då ett hackigt rörelsemönster på grund av att den minst signifikanta siffran trängs bort, samtidigt som innehållet avrundas eller slumpas fram ur minnet). Vill man då t ex ha mm-precision får man problem på avstånd längre än några hundra mil, vilket blir för lite om man vill täcka ett helt solsystem. Med 64-bitars rymd kan man istället täcka varje mm fram till några tusen gånger avståndet Pluto-Solen, innan det blir problem. Hur man sedan löser situationen med färd mellan solsystem kan vara intressant.

Eftersom rymden inte innehåller mycket, behöver minnesanvändningen inte bli stor heller. Man kan representera rymden i form av en sparse tensor t ex. Sen är det ju parallell rymd också, många spelare kan befinna sig på samma ställe utan att se varandra.

Detta problem är såvitt jag förstår löst nu i 2.0, dvs man har redan infört 64-bitars variabler, och att det fungerar ses i spelet.

BF behöver inte de avstånden, och spelen säljer lika bra utan, vilket gör det till en merkostnad.

Visa signatur

Propaganda syftar till att göra det politiska opolitiskt.

Permalänk
Medlem

@Punnisher: Tack! Nu har jag fixat mig en LTI Banu genom att göra melta min gamla Anniversary Banu och CCUa från P-72-an med LTI. Kostade exakt ingenting Det enda jag blev av med var möjligheten att ge bort/sälja Banun, men det kan jag leva förutan. Skulle jag få för mig att sälja något så säljer jag nog hela kontot...

Nu måste jag bara bestämma mig för om jag ska behålla min Super Hornet eller passa på att uppgradera den till något coolare. Den verkade ju så tuff i början, men det känns som om det har blivit lite power level creep på fightersen innan spelet ens har börjat

Permalänk
Medlem

Jag tog också chansen, men då genom att uppgradera från en Sabre till Banu. Det var ett svårt steg, men ska du ha en fighter tror jag definitivt du bör snegla på Sabre. Den fyller en nisch på ett ganska unikt sätt och har en speciell spelstil som kan bli kul. Nackdelen är väl att den är mer offensivt inriktad och att den därför kanske inte är lika bra för understöd av konvojer m.m. . Den kan till en början nog vara svår att få tag på i spelet också. Jag tyckte det började bli för mycket pengar, men har du redan en superhornet kan det vara en idé att överväga.

Vi får nog räkna med power creep, men på ett balanserat sätt. I takt med att åren går ska det, har jag för mig, komma fler (mer moderna) skepp. Många skepp är redan gamla när de lanseras.

Visa signatur

Propaganda syftar till att göra det politiska opolitiskt.

Permalänk

Tycker fortfarande SH känns som den starkaste fightern, men mycket beror ju på vad man hänger på för vapen på den. Ska bli kul att se hur Sabre står sig mot Hornet när den går att flyga, och det lär ju komma varianter av Sabern också, så då kanske vi får se en "Super-Sabre" som ska kunna ta sig an SHn.

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Skrivet av vr00mfondel:

Tycker fortfarande SH känns som den starkaste fightern, men mycket beror ju på vad man hänger på för vapen på den. Ska bli kul att se hur Sabre står sig mot Hornet när den går att flyga, och det lär ju komma varianter av Sabern också, så då kanske vi får se en "Super-Sabre" som ska kunna ta sig an SHn.

Nu med 2.0 så påverkar ju dock äntligen all vikt från olika komponenter hur skeppen kan manövreras. En mycket efterlängtad faktor som lär påverka balanseringen en hel del, då SH med största sannolikhet blir ett av de skepp som kan bli otroligt lidande av att vara fullt utrustat med tunga vapen på alla hardpoints.

Hornets överhuvudtaget har ju dock alltid varit flygande tegelstenar som är enkla att utmanövrera med snabbare skepp. SH känns mest som ett typiskt val för mus-användare som mest förlitar sig på att nyttja gimbals (point-and-click-commander) med så många vapen som möjligt snarare än manövrerings-möjligheter. Kraftfulla, ja, men inte särskilt effektiva mot piloter som kan undvika deras sikt.

Sabre ska väl bli det bästa av två världar, alltså i princip SH och Gladius då. Potentialen finns där, men det återstår väl att se om CIG behåller konceptet eller ändrar på det längre fram, som dom ofta gör.

Men, renodlade fighters är mindre intressanta i (mini)PU, där man hellre vill ha mer mångsidiga skepp som Avenger och 300-serien, om inte större multicrew-skepp då. SH's glansdagar vad gäller populäritet är snart över.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Hur länge kommer dom köra den här anniversary salen?
Har suttit och funderat lite på en Carrack

Permalänk
Skrivet av GeneralRushHour:

Hur länge kommer dom köra den här anniversary salen?
Har suttit och funderat lite på en Carrack

Allt som är tillgängligt nu ska gå att köpa veckan ut, står det i nyheten.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vr00mfondel:

Det är inte lönt att försöka förklara för Ixos....

Du menar väl det är inte lönt att försöka förklara för vr00mfondel som tror att netcode och 64 bit precision är samma sak???

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

Det kallas för PR, och det används för att "lura" de som inte har någon större koll på ämnet. Du kan ju till att börja med fundera på varför en stor (och väldigt talangfull) utvecklare påstår att det är omöjligt. Vilket det förstås inte är, men det är oerhört komplicerat. Det är osannolikt att de lyckats med detta mjukvarumässigt på dagens hårdvara.

Antar att det spelar mindre roll för dig att det finns ~200 000 spelare (inkl. jag själv) som just nu upplever att det är möjligt och fungerar? Nej, jag kan naturligtvis inte svära på att de gör det med den teknik de hävdar att de använder, men jag kan se att det faktiskt fungerar och ska jag vara helt ärlig så är det allt som betyder något för mig.

Permalänk

2.0 Till Live senare idag (inatt för oss i europa) enligt CR själv på Reverse the Verse!

EDIT: https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/303239/d...

01:00 svensk tid!

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk

För några timmar sen, slog det över "one hundred million dollars" http://i.imgur.com/18Iq3Sn.jpg
Inte helt oväntat att det bara fortsätter, Funds Raised över $100,040,437 på 1,087,196 Star Citizens

Den officiella comm-link'en till: Star Citizen "Alpha" 2.0 Available!
Ett antal streamers finns om man vill se hur det ser ut: http://www.twitch.tv/directory/game/Star%20Citizen

Tänk på att det inte alls är färdigt på långa vägar och att ens skepp lätt kan komma på villovägar, varpå trådar som dessa kommer upp, men det är ju en del av utvecklingen att utforska dessa mörka sidor så att CIG kan sätta stopp för det.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Ska någon med och försöka köra multiplayer?
Skicka pm isf!

Permalänk
Medlem

Så, vad får ni för FPS i spelet på högsta inställningarna? Förstår att det inte är särskilt överraskande eftersom det fortfarande är i alfa-stadiet, men ligger själv på runt 20 - 45 fps beroende på situation. Inte särskilt bra med andra ord. Dock är jag redan extremt imponerad av frihetskänslan som spelet levererar, och detta är bara embryot av vad som komma skall. Kraschar gör det konstant, men det fixas nog snart :P.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem

@Simonnice:
Ligger på runt 40-60 men skulle säga att det verkar mest vara pga server issues. offline är fpsen mycket högre. Spelar ingen roll om jag kör på högsta eller lägsta settings och gpu/cpu går bara på 50%

Permalänk

45-55 med SLi (och mycket grafikbuggar tyvärr)
35-45 utan SLi

Det är dock med en "performance"-inriktad .cfg

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Medlem

Rätt oslagbar känsla när man ploppar ut ur Quantum Travel vid en av Crusaders två månar, slänger på cruise mode genom asteroidfältet för att ta sig till andra sidan månen, för att sedan hoppa ur skeppet och blicka tillbaka: Mäktig vy. Detta lir kommer bli en så mäktig VR-upplevelse! Känslan av skala mellan Gasjätten och månarna är sjuk, och som rymdnörd myser jag fullt ut!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk

Och Covalex (stavning?), EVA genom en hastigt utrymd station och lyssna på datapads. Även om jag sett flera streamers som gjort det under PTU tiden så var den ändå en sjukt häftig upplevelse.

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Medlem

inte fått multiplayer att funka, får aldrig upp 1 contact på någon server.. hur gör ni?

Permalänk
Skrivet av 1Mecke1:

inte fått multiplayer att funka, får aldrig upp 1 contact på någon server.. hur gör ni?

Från reddit (inte testat själv):

Citat:

Join server with a friend
Especially if you want to join a server with a friend, the risk is high that at least one of you will get the 'Server full'-message and cannot join anymore.
We did it always like this:
Join the hangar
Make a party: 'F11', then 'Alt'+'Space', then invite your friends to a party (I don't know if this has an impact, but we always did this)
Go to the elevator
The first one of you selects 'Port Olisar'
After he is in the loading screen, everyone else will see his server in the elevator. Join now.
If it fails to join. Try it again (see workaround 'join a server')
And don't care about the number/letters of the server (A52, etc). It showed me always another number as for my friend. But we spawned always on the same server.

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Medlem

@vr00mfondel: Inte gjort det än, vände tillbaka när de skickade ut det där meddelandet om att stationen var ur funktion. Då visste jag inte att det var en "exploration"-del, så att säga. Jag hann dock testa FPS-delen lite på den andra tomma stationen, och det var faktiskt förvånansvärt smort redan. Med det sagt är det långt kvar innan det är uppe i t.ex. Arma 3-nivå vad det gäller vapenkänsla. Om de tar lite inspiration från ARMA 3 och gamla Rainbow Six-spelen så kommer den taktiska skjutardelen bli hur bra som helst!

EVA funkar riktigt bra också, känns riktigt coolt att röra sig i tyngdlöshet med den rörligheten som alla små thrusters ger :).

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simonnice:

Så, vad får ni för FPS i spelet på högsta inställningarna? Förstår att det inte är särskilt överraskande eftersom det fortfarande är i alfa-stadiet, men ligger själv på runt 20 - 45 fps beroende på situation. Inte särskilt bra med andra ord. Dock är jag redan extremt imponerad av frihetskänslan som spelet levererar, och detta är bara embryot av vad som komma skall. Kraschar gör det konstant, men det fixas nog snart :P.

Är inte så säker på att det kommer att bli stabilare i första taget. Dom har patchat det runt 10 ggr sedan första PTU och stabiliteten har om något blivit ännu sämre, ingen förbättring på så många patcher bådar inte gott.

Permalänk
Skrivet av Gustav.Henrik:

Är inte så säker på att det kommer att bli stabilare i första taget. Dom har patchat det runt 10 ggr sedan första PTU och stabiliteten har om något blivit ännu sämre, ingen förbättring på så många patcher bådar inte gott.

Va? De första patcharna under PTU krashade inom minuter av en mängd anledningar. Stabiliteten har blivit otroligt mycket bättre sedan dess, och prestandan rent allmänt också för den delen. Jag lirade 4-5 timmar i streck tidigt i lördags utan krash, och nyss 3 timmar. Störst risk för att bli utslängd verkar vara just runt spawn, eftersom det ofta är totalt kaos där med mycket folk och skepp överallt med tveksamma flygkunskaper som höjer risken. Sen beror det så klart även helt på vilken tid på dygnet man lirar. Nu under helgen så har det varit väldigt belastat under dagtid (svensk tid), men mitt på natten har jag upplevt det som lugnt och stabilt. Antagligen så blir det lugnare nu under vardagarna också när folk jobbar/pluggar.

Blir du utslängd pga connection error eller dylikt så starta om spelet istället för att ansluta direk igen. Risken är annars stor att du blir utslängd direkt igen med authentication-error.

Angående FPS så är det väldigt varierande beroende på situation, men jag snittar väl runt 40, helt klart spelbart iaf trots drops. Kör 1440p maxat, och SLI funkar utmärkt.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Va? De första patcharna under PTU krashade inom minuter av en mängd anledningar. Stabiliteten har blivit otroligt mycket bättre sedan dess, och prestandan rent allmänt också för den delen. Jag lirade 4-5 timmar i streck tidigt i lördags utan krash, och nyss 3 timmar. Störst risk för att bli utslängd verkar vara just runt spawn, eftersom det ofta är totalt kaos där med mycket folk och skepp överallt med tveksamma flygkunskaper som höjer risken. Sen beror det så klart även helt på vilken tid på dygnet man lirar. Nu under helgen så har det varit väldigt belastat under dagtid (svensk tid), men mitt på natten har jag upplevt det som lugnt och stabilt. Antagligen så blir det lugnare nu under vardagarna också när folk jobbar/pluggar.

Blir du utslängd pga connection error eller dylikt så starta om spelet istället för att ansluta direk igen. Risken är annars stor att du blir utslängd direkt igen med authentication-error.

Angående FPS så är det väldigt varierande beroende på situation, men jag snittar väl runt 40, helt klart spelbart iaf trots drops. Kör 1440p maxat, och SLI funkar utmärkt.

Okej det låter ju fantastiskt, jag har 0 tålamod efter alla CTD's så ger det iofs bara en chans per patch och senaste patchen gav mig CTD efter 20minuter. Har lite mindre gpu-kraft än dig o snittar på 30 fps ungefär i 1440p. Fick precis en 4minuters spelsession, kan säga att jag kommer inte spela något mer.

Permalänk

Det här ser ju riktigt trevligt ut

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Det här ser ju riktigt trevligt ut

https://youtu.be/-yLTm8DZ8s4

Så ofattbart coolt!

Här är ett demo då de visar systemet i praktiken och förklarar det lite mer! Mind: Blown.

https://youtu.be/69ck049Bg_I

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Hedersmedlem

@Punnisher: Första gången jag blir imponerad. Kommer antagligen krävas mycket kraftfull hårdvara (som det iofs alltid sagts men många i deras forum verkar tro att 5 år gamla datorer ska gå att spela med ändå). Blir spelet i närheten av detta när det släpps kommer det inhandlas.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

@Punnisher: Första gången jag blir imponerad. Kommer antagligen krävas mycket kraftfull hårdvara (som det iofs alltid sagts men många i deras forum verkar tro att 5 år gamla datorer ska gå att spela med ändå). Blir spelet i närheten av detta när det släpps kommer det inhandlas.

Spela kommer du kunna göra. Spela på annat än lägsta inställningarna och med bra fps är en annan femma.
Kör på 2600k/HD6970 i alfatestet.
Men jo, för optimal upplevelse med eller utan VR kommer det krävas en monsterrigg.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

Jag körde lite Star Citizen med min gamla Logitech Joystick och måste erkänna att det var en helt annan upplevelse. Därför har jag faktiskt tittat runt efter lite ordentliga Joysticks med thrust-kontroll. Den perfekta kandidaten för mig verkar ju vara Thrustmaster T.Flight Hotas X, där jag får hela paketet för 550 kr. Jag har redan läst lite recensioner, och förutom den plastiga känslan (därav priset), så verkar den riktigt bra. Någon som har egen erfarenhet av den? Det verkar som en perfekt instegs-joystick.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX