Plattor med Windows 8.1/10 (Främst billiga Kinaplattor)

Permalänk
Avstängd

@Baxtex: Väljer du väljer DHL eller Feedex får du alltid betala moms ev tull. Med DHL tas momsen + avgift ut i Tyskland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kskolle:

@Baxtex: Väljer du väljer DHL eller Feedex får du alltid betala moms ev tull. Med DHL tas momsen + avgift ut i Tyskland.

Det är det jag misstänkte.

Står inför ett dilemma, är vääldigt sugen på att köpa X2 Pro, den ena säljaren har den lite dyrare men fraktar med något annat bolag som tar 10-30 dagar. Den andra säljaren är billigare och skeppar med DHL, och det tar ca 7 dagar. Men åker jag på moms och tull på mer än 400kr så är det inte värt det.

Permalänk
Medlem

Har införskaffat min en Cube i7 Stylus nyligen, och tänkte bara skriva att jag är väldigt nöjd med den för det priset. Prestandan är väldigt god, allt flyter på fint Dock så blir den lite varm vid hög belastning. Men finns moddar för våghalsade

Länk till den på Aliexpress:Cube i7 Stylus

Kan även säga att säljaren glömde att skicka med Stylus-pennan, men ett meddelande senare så har jag trackingnummer och en penna på väg!

Visa signatur

#1 Antec P280 + Chieftec Nitro 750W PSU, Intel Core I7 2600k @4.8GHz 24/7, Asus P8Z68 Deluxe/Gen3, 16Gb Corsair Vengeance, PowerColor Radeon R9 280X TurboDuo OC @ 1120/1570 , Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av raws89:

Har införskaffat min en Cube i7 Stylus nyligen, och tänkte bara skriva att jag är väldigt nöjd med den för det priset. Prestandan är väldigt god, allt flyter på fint Dock så blir den lite varm vid hög belastning. Men finns moddar för våghalsade

Länk till den på Aliexpress:Cube i7 Stylus

Kan även säga att säljaren glömde att skicka med Stylus-pennan, men ett meddelande senare så har jag trackingnummer och en penna på väg!

Beställde min förra veckan, annan säljare. De skickade den i onsdags och jag får troligen den idag, fan vad Dhl är snabba!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Beställde min förra veckan, annan säljare. De skickade den i onsdags och jag får troligen den idag, fan vad Dhl är snabba!

Beställde också med DHL, två dagar tog det här också! Köpte du med tangentbordet?

Visa signatur

#1 Antec P280 + Chieftec Nitro 750W PSU, Intel Core I7 2600k @4.8GHz 24/7, Asus P8Z68 Deluxe/Gen3, 16Gb Corsair Vengeance, PowerColor Radeon R9 280X TurboDuo OC @ 1120/1570 , Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av raws89:

Beställde också med DHL, två dagar tog det här också! Köpte du med tangentbordet?

Är i skolan nu, såg att de hade kommit ca 20 minuter efter jag hade kört, tur som är verkar min granne ha skrivit på och tagit emot det!

Japp, både tangentbord och penna, hoppas på att jag fått allt och inte enbart tangentbordet, står ju inget om vikt vad jag kan se på paketet hos DHL.

Hittade även en rolig tråd på XDA med diverse mods för plattan: http://forum.xda-developers.com/windows-8-rt/general/cube-i7-...

Permalänk

Grymt sugen på en windows platta som klarar Hearthstone och lite netflix någon som har något roligt att rekommendera?

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Är i skolan nu, såg att de hade kommit ca 20 minuter efter jag hade kört, tur som är verkar min granne ha skrivit på och tagit emot det!

Japp, både tangentbord och penna, hoppas på att jag fått allt och inte enbart tangentbordet, står ju inget om vikt vad jag kan se på paketet hos DHL.

Hittade även en rolig tråd på XDA med diverse mods för plattan: http://forum.xda-developers.com/windows-8-rt/general/cube-i7-...

Härligt! Blev endast plattan samt pennan för min del, kanske blir ety tangentbord senare.

Har bytt ssd i min, så den tråden har man sett

Du får gärna skriva några ord in tangentbordet när du testat!

Visa signatur

#1 Antec P280 + Chieftec Nitro 750W PSU, Intel Core I7 2600k @4.8GHz 24/7, Asus P8Z68 Deluxe/Gen3, 16Gb Corsair Vengeance, PowerColor Radeon R9 280X TurboDuo OC @ 1120/1570 , Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av raws89:

Härligt! Blev endast plattan samt pennan för min del, kanske blir ety tangentbord senare.

Har bytt ssd i min, så den tråden har man sett

Du får gärna skriva några ord in tangentbordet när du testat!

Har pillat på den nu några timmar och är väldigt nöjd, förutom att Windows 10 skalar väldigt dåligt. La även in BIOS modden och underklockade processorn lite. Har även en bugg som gör att varje gång jag startar om datorn så måste jag disconneta och connecta till wifi igen.

Är överlag nöjd med tangentbordet, bra slaglängd. Dock är det bara ganska fula klistermärke på tangenterna, hade gärna sett bättre när det ändå kostar 500kr. Dessutom är touchpaden kanske aningen för liten och lite ryckig när man använder den. Det kan dock bero på dåliga drivrutiner för Windows 10. Annars är jag helnöjd, tungt och känns rejält, men det är som sagt touchpaden som jag är lite besviken på.

Appropå pennan, första gången jag använder en. Vad gör egentligen knappen på sidan? Det blir en rund ring när jag trycker på den.

Permalänk
Medlem

Ville bara tipsa om att Cube i7 stylus kommer gå att köpa för 200 dollar den 11/11.

http://sale.aliexpress.com/__pc/1111_cube.htm?spm=5261.772605...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Ville bara tipsa om att Cube i7 stylus kommer gå att köpa för 200 dollar den 11/11.

http://sale.aliexpress.com/__pc/1111_cube.htm?spm=5261.772605...

285 dollar står det ju eller ser du något jag missat?

för 200 dollar köper jag en direkt fastän jag inte behöver den

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

285 dollar står det ju eller ser du något jag missat?

för 200 dollar köper jag en direkt fastän jag inte behöver den

Woops, var nog fel jag tittade på. Med kupongen blir det 282 dollar vilket är ca 2400kr. Ganska bra pris ändå.

Permalänk
Avstängd

Min CHUWI VI8 jag köpte i januari fungerar fortfarande som den ska. Backade dock tillbaka till Windows 8.1 då det systemet är skönare på en surfplatta.

Skrivet av Baxtex:

Ville bara tipsa om att Cube i7 stylus kommer gå att köpa för 200 dollar den 11/11.

http://sale.aliexpress.com/__pc/1111_cube.htm?spm=5261.772605...

Lockar inte ännu då min fortfarande flyter på men ett intressant pris även om det rättades till 2 400 kr.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Min CHUWI VI8 jag köpte i januari fungerar fortfarande som den ska. Backade dock tillbaka till Windows 8.1 då det systemet är skönare på en surfplatta.

http://s5.postimg.org/bsgecddkn/linkj.png

Lockar inte ännu då min fortfarande flyter på men ett intressant pris även om det rättades till 2 400 kr.

jag har en Chuwi HI8, samma som VI8 men med högre skärmupplösning. Du tycker alltså inte att det är lönt att uppgradera till w10? har inte gjort det än nämligen.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Avstängd

@htbtoma: Nej, det är inte lönt enligt mig. Men beror kanske på vad man använder den till. Väldigt svårt att komma ur landskapläge om man vridit på plattan. Blir att stänga appen man har öppen. Blit landscpape mode även om man vrider tillbaka.Lite segare att logga in. Touchen är inte 100% av den i Windows 8.1 utan dras med lite sämre responstid men fungerar. Sedan är Titles mindre och man är tvungen att knacka för att få fram det när man startar sin surfplatta. Hittar bara en fördel med Windows 10 och det är att den har en annan Webbläsare.

Permalänk
Medlem

@kskolle:

tack, då kör jag nog vidare på win 8.1 ett tag till, tycker det fungerar bra på min platta även om jag väldigt sällan använder metro mode. Men även i "classic view" tycker jag touchen funkar prima i win 8

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Mitt tangentbord verkar delvis lagt av till min Cube i7 Stylus. Det är 4 tangenter som helt plötsligt slutade att fungera. Har öppnat plattan och kan inte se något uppenbart, typ kabel eller ledning eller något och har testat använda kontaktsprej mellan dockningskontakten men utan resultat. Ett nytt kostar ca 450kr och att skicka tillbaka det jag har för garanti kan komma att kosta rätt mycket det också pga frakten och tullen.

Funderar på att köpa Logitech K480, den hade varit perfekt iom den har en skåra som plattan passar i. Dock saknar den touchpad, vilket är en dealbreaker.

Permalänk
Medlem

Ni som beställt Cube i7 stylus, vad har totalsumman hamnat på inkl moms+tull?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arelion:

Ni som beställt Cube i7 stylus, vad har totalsumman hamnat på inkl moms+tull?

Jag gav drygt 3500kr+180kr för tull.

Permalänk
Medlem

Tänkte beställa en Chuwi Hi8 Pro ikväll för ca 900kr (inkl. frakt). Vad kan jag räkna med att slutpriset blir med tull och moms och liknande? Kan jag komma runt dessa utgifter på något sätt? Den verkar endast finnas i kinesiska lager.

Permalänk
Avstängd

@Santrium: Gissar nu: 900 kr + 237 kr och du fastnar i tullen på snik-frakten. 900 kr + 137 + snabbfrakt om du tar hem den med DHL.

Skrivet av stormense:

aliexpress med com, var köpstället. € 88,25 om man tar gratis frakt och orkar vänta 2 månader. Jag fick med DHL-frakt och extra DHL glesbydavgift på 250 kr betala exakt: 1 236,50 kr. Tyckte behandlingstiden var lite lång (8 dagar) men när de väl skickade paketet tog det 3 dagar, innan jag hade min platta i handen.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Om någon hittar ett Black Friday erbjudande på Cube i7 Stylus är det bara att hojta till!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag beställde en Cube i7 Remix. Men har nog ångrat mig... Även fast själva OS:et, Remix OS, ser riktigt trevligt ut så är det ju faktiskt inte Windows.

Står nu mellan den du, @farnerbr1nk, länkade och en Cube i7 Stylus. Frågan är ju bara om man faktiskt har nytta av pennan. Ritar ibland. Planerar att plugga så småningom. Kanske är lite mycket pengar för någon som ritar ibland...?

Vad tror ni?

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Medlem

själv har man också blivit intresserad av en kinesplatta, vill inte lägga för mkt pengar på en sån, helst vill jag ha en Cube i7 Stylus eller Teclast X2 Pro, fast dom e lite för dyra! har iaf hört att dom ska vara bättre för gaming, kan ha fel?

men har väl iaf 3 som ja tycker ser ok ut, vet inte vilken som e "bäst" hoppas nån här kan hjälpa mig! :edit: verkar som Onda har bättre grafikkort iaf? eller, blir så jävla förvirrad...

http://www.gearbest.com/tablet-pcs/pp_261205.html <-- Onda V919 Air CH

http://www.gearbest.com/tablet-pcs/pp_244794.html <-- Chuwi Hi10

http://www.gearbest.com/tablet-pcs/pp_259889.html?wid=1 <--Teclast X98 Plus

blir antinge från den sidan, elr aliexpress, (kan inga andra, tips?) o ska man be dom skriva 25$ dollars värde så man slipper tull? tack på förhand!

jobbigt allt ska bli, denna såg också rätt lovande ut, lite dyrare, men kanske bättre o lägga ner nåra hundringar extra?
http://www.gearbest.com/tablet-pcs/pp_231370.html <---Teclast X98 Pro

såg också, att d fanns eu warehouse o us, tror inte nån av dom här e eu, vad menas med det? -.^ måste man betala tull/moms?

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa en Xiaomi Mi Pad 2: http://xiaomi-mi.com/news-and-actions/mi-pad-2-new-tablet-by-...
Xiaomi är ju ändå ett känt märke utanför Kina (nummer 4 på smartphones globalt sett).

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arelion:

Om någon hittar ett Black Friday erbjudande på Cube i7 Stylus är det bara att hojta till!

vad brukar dom ligga på, på bangood kostar dem 2.9 o på gearbest 2.7-8k...
hade tänkt o köpa en billig bra surfplatta(runt 1700-2000kr, men fastnade för den här, verkar gå o spela de mesta när man kollar på youtube så hojta gärna till om du hittar den billigare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Godsfist:

vad brukar dom ligga på, på bangood kostar dem 2.9 o på gearbest 2.7-8k...
hade tänkt o köpa en billig bra surfplatta(runt 1700-2000kr, men fastnade för den här, verkar gå o spela de mesta när man kollar på youtube så hojta gärna till om du hittar den billigare

Fastnade för Cube i7 Stylus? Jag med. Egentligen. Men för mig blev det Chuwi Hi10. Kan inte motivera 1500 för ritfunktionen även om jag önskat jag kunde.

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Medlem
Skrivet av inkui:

Fastnade för Cube i7 Stylus? Jag med. Egentligen. Men för mig blev det Chuwi Hi10. Kan inte motivera 1500 för ritfunktionen även om jag önskat jag kunde.

tänkte köpa den du köpte först, men efter många timmar framför youtube när en kille testar massviss med olika kinestablets, och spelar på dom, så fastna ja för den här, cs, dota2, battlefield MM, verkade flyta på rätt bra...

skulle egentligen bara ha en som man kan kolla streams, slösurfa på o sånt, men d blir som en helt ok bärbar data + surplatta..
ska dock vänta o se om d blir billigare på cyber monday, 2.8k+500 för tagentbord känns lite saftigt...
dubbelt så dyrt som min plan innan va.... usch:/