Permalänk
Medlem

Felmeddelande på Saab 9-3 -08

Har köpt en "ny" bil för lite drygt en månad sedan från bilaffär och nu har varningslampan för vänster backlyse börjat säga till, jag ser dock inte att backlyset är paj när jag går ut och kollar? Någon som vet vad felet kan vara? Ska detta vara något som ska täckas på garantin?

Tack på förhand.

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Har köpt en "ny" bil för lite drygt en månad sedan från bilaffär och nu har varningslampan för vänster backlyse börjat säga till, jag ser dock inte att backlyset är paj när jag går ut och kollar? Någon som vet vad felet kan vara? Ska detta vara något som ska täckas på garantin?

Tack på förhand.

Säger SID(Saab info display) specifikt backljus ur funktion?
1. Om så är fallet, men lampan ändå fungerar, har du ett elektronikfel.
Detta bör gå på garanti, ja. Beror givetvis lite på hur bilen är köpt och med vilka villkor.

2. Hur går du ur bilen med backen i?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

2. Hur går du ur bilen med backen i?

t-läge 2 utan att starta motorn
Nu är ju saab lite speciella, men jag antar att dom i detta fallet fungerar som andra bilar.

Ang. felet, testa att byt lampa även om den lyser.
Det kan räcka att byta höger med vänster, om det är dubbla backljus, och se om felet flyttar sig.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

2. Hur går du ur bilen med backen i?

Hen kanske sitter på passagerarsidan...

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

t-läge 2 utan att starta motorn

Ja jävlar, så klart, fan en börjar bli trött nu.
Suttit uppe hela natten och taggat Black Friday.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Säger SID(Saab info display) specifikt backljus ur funktion?
1. Om så är fallet, men lampan ändå fungerar, har du ett elektronikfel.
Detta bör gå på garanti, ja. Beror givetvis lite på hur bilen är köpt och med vilka villkor.

2. Hur går du ur bilen med backen i?

Ja det är ju min misstanke också, får hoppas Porchecenter i Umeå tar detta då dom redan blåst mig på nya vinterdäck när jag köpte eländet :/

Haha min respektive satt inne i bilen och jag var utanför

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370