Permalänk

Cs röst virus?

Tjenare körde cs med en polare och går in på en rysk svärords sida (dont blame me) och helt plötsigt börjar en röst spelas upp så i panik stänger jag av cs och där på skärmen är en pop up som säger Do you want to become a millionare eller dylikt och jag clickar cancel (som jag nu i efterhand misstänker att vara ett renamed accept eller något) efter pop upen hade stängts kommer en annan röst som snackar om hur man blir rik etcetera så jag panik startade om datorn nu är rösten och det borta men datorn går riktigt trögt och malwarebytes verkar inte hitta något :/

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem

Starta datorn i felsäkert läge och sök igenom med något anti-virus program och exempelvis malwarebytes. Annars kolla vad som används när datorn känns långsam.

Permalänk
Skrivet av krilleoh:

Starta datorn i felsäkert läge och sök igenom med något anti-virus program och exempelvis malwarebytes. Annars kolla vad som används när datorn känns långsam.

Allting ligger lågt ska ominstallera malwarebytes och gå in i felsäkert läge har även skannat igennom allting i aktivitetshanteraren etc

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk

Helvete efter att inte hittat något i felsäkert läge så startade jag om datorn och då var windows smartscreen avstängt! kommer nog blåsa systemet (foliehatt på)

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1