CS:GO Frustrerad! det här med rankingen...

Permalänk

Jo, det stämmer att i början så kunde man bli vilken rank som helst. Och det är ju fullt möjligt att det ändrats tillbaka till det på sistone. Om du skapar en smurf någon gång så vet du vad du ska göra iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk

att bli global numera tror jag inte går, det är många som försöker ta sig dit från supreme. Helt ärligt vet jag inte om det är möjligt eller inte idag. jag vet att när jag började spela CS "seriöst"(Silver II - The dream) så var det väldigt jobbigt att ta sig upp till MG1. detta var under hackarnas storhets tid.

Min vän hade efter tio vinster MG1 och då hade han vunnit 7 på raken, en losa jag åt han och sen van han resten.

Så att få GE låter inte lika rimligt. men det är nog fullt möjligt. får du 16 mvp varje runda och drar 16:0 så tror jag nog valve låter en komma upp i GE

Btw från att tråden startades så har jag gått från Silver 4 till DMG

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Erfarenhet säger mig att Global är relativt lätt att ta sig upp gentemot förut (Hackarnas storhetstid som du ville döpa det till =D).

Motståndet har således blivit betydligt enklare sedan den betydande VAC-vågen. Innan VAC-vågen låg jag på supreme - global och pendlade (men då mötte man tyvärr mycket fuskare).

Efter vågen har jag typ 85-90% W/L i MM med mina polare vilket man inte ens var i närheten innan. =D På höjden 55% typ!

Edit: Keep up the good work btw! Bara att lira på så går du upp till slut (Även om det ibland tar tid!).

Permalänk
Medlem

@SwedenVirre: Måste säga som Forsgren, det är mycket lättare att bli global idag, för kanske 1.5år sedan fick jag kämpa för att ens hålla mig i supreme, kändes som systemet var hårdare förr, var mer vinster irad som behövdes för att gå upp, sen verkade det mindre viktigt hur du låg till med kd osv.

Saken blev inte bättre av att man stötte på fuskare väldigt mycket oftare än idag, tom sådana som fuskade utan att ens dölja det, så jag vill inte ens tänka på hur många som använde wh och försökte verka legit.

Soloköade faktiskt upp från Lem till GE för ett antal månader sen, något som nästan skulle vara omöjligt förr.

Visa signatur

=)

Permalänk
Skrivet av Forsgren:

Erfarenhet säger mig att Global är relativt lätt att ta sig upp gentemot förut (Hackarnas storhetstid som du ville döpa det till =D).

Motståndet har således blivit betydligt enklare sedan den betydande VAC-vågen. Innan VAC-vågen låg jag på supreme - global och pendlade (men då mötte man tyvärr mycket fuskare).

Efter vågen har jag typ 85-90% W/L i MM med mina polare vilket man inte ens var i närheten innan. =D På höjden 55% typ!

Edit: Keep up the good work btw! Bara att lira på så går du upp till slut (Även om det ibland tar tid!).

Supreme redan före vac vågen?

Welp, nae har man spelat så bra så kanske vac vågen inte gjort så mycket för dom i er klass. Men för oss som satt väldigt långt ner gjorde det väldigt mycket!

Skrivet av Maarus:

@SwedenVirre: Måste säga som Forsgren, det är mycket lättare att bli global idag, för kanske 1.5år sedan fick jag kämpa för att ens hålla mig i supreme, kändes som systemet var hårdare förr, var mer vinster irad som behövdes för att gå upp, sen verkade det mindre viktigt hur du låg till med kd osv.

Efter det som hände nu i våras så har jag fått uppfattningen av att det varit mycket enklare att ranka. Dock så har problemet med smurfar blivit bra mycket värre, eller det är för att man fortfarande har en relativt låg rank? Jag har ingen aning om det.

T.ex innan så kunde jag spela mot vissa DMGs utan problem och i en annan match LEMs som vi också vunnit mot. Sen kommer man i mtacher där man ser en GNM som toppfraggar med 3.0 i K/D och 80 poäng

Absolut kan alla ha bra dagar ta mig inte fel. Men ibland är det lite för bra

Saken blev inte bättre av att man stötte på fuskare väldigt mycket oftare än idag, tom sådana som fuskade utan att ens dölja det, så jag vill inte ens tänka på hur många som använde wh och försökte verka legit.

Soloköade faktiskt upp från Lem till GE för ett antal månader sen, något som nästan skulle vara omöjligt förr.

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

För många i de höga rankerna vilket gör att nivån blir för låg. Enligt mig var det redan innan vac vågen för lätt att plocka Supreme och Global och nu är det ju ett skämt. Är man ett gäng som gillar att spela någorlunda seriöst är MM helt uteslutet idag, enda MM fungerar till är att spela skojmixar där man kan leka av sig med galna taktiker. Eller dra upp fler och fler konton till Global medan man spelar med lägre rankade personer. 9/10 MMs där man köar med fullt Global lag resulterar i att man får möta åtminstone 3 botar (som innehar supreme/global) och kanske 1 eller 2 personer som försöker göra något men inte lyckas så bra. Ibland är det ju dock en premade med 5 botar som omväxling. De där 10% där det blir lite kämpigt är ju jätteroliga, men de andra 90% är värdelösa.

Permalänk
Medlem

Prova att köra overpass, fastnade på GNM och körde bara overpass en vecka nästan och vann typ alla matcher och rankade upp. Vet inte om det bara är en tillfällighet, men moståndet var inte det bästa samt att mina lagkamrater var bättre än när jag t.ex. körde cobble.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Forsgren:

Erfarenhet säger mig att Global är relativt lätt att ta sig upp gentemot förut (Hackarnas storhetstid som du ville döpa det till =D).

Motståndet har således blivit betydligt enklare sedan den betydande VAC-vågen. Innan VAC-vågen låg jag på supreme - global och pendlade (men då mötte man tyvärr mycket fuskare).

Efter vågen har jag typ 85-90% W/L i MM med mina polare vilket man inte ens var i närheten innan. =D På höjden 55% typ!

Edit: Keep up the good work btw! Bara att lira på så går du upp till slut (Även om det ibland tar tid!).

Kan ju säga dig att antalet fuskare är betydligt högre kring DMG än kring GE för någon anledning..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Kan ju säga dig att antalet fuskare är betydligt högre kring DMG än kring GE för någon anledning..

Det är så? Jag personligen är en som sällan fuskanklagar faktiskt - och därav säger jag att jag sällan tycker jag möter fuskare på GE.

Med det sagt så tycker jag att misstänkte BETYYYDLIGT fler innan VAC-vågen (logiskt iofs). Men då kändes det ju nästan som att hälften av personerna fuskade Ja, kanske lite överdrift, men så mycket så jag tyckte det var tråkigt.

Sedan har man bekanta som säger att folk fuskar varje match oavsett - vilket blir lite tråkigt i längden för det är lite uttjatat att höra det dag ut och dag in att alla fuskar när man själv inte tycker det!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Forsgren:

Det är så? Jag personligen är en som sällan fuskanklagar faktiskt - och därav säger jag att jag sällan tycker jag möter fuskare på GE.

Med det sagt så tycker jag att misstänkte BETYYYDLIGT fler innan VAC-vågen (logiskt iofs). Men då kändes det ju nästan som att hälften av personerna fuskade Ja, kanske lite överdrift, men så mycket så jag tyckte det var tråkigt.

Sedan har man bekanta som säger att folk fuskar varje match oavsett - vilket blir lite tråkigt i längden för det är lite uttjatat att höra det dag ut och dag in att alla fuskar när man själv inte tycker det!

Vet inte varför men så fort jag gick från LE till Supreme så blev det färre gånger man varit säker på att någon fuskat. Antingen är de betydligt bättre på att dölja det eller alt. så är de färre.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd

Jag är global och jag spelar på en laptop med 80fps och det är mest bots som spelar där.

Permalänk

Satt och spela på min DMG smurf igår och låg väldigt brea till i matchen, Acea och låg etta matchen. Vi låg sjukt bra till tills där stod 4-11 helt plötsligt blev det 15-15.

Hur kunde vi som var så mycket bättre losa? Rage hack!!

Suck man bli ju less på detta...

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Satt och spela på min DMG smurf igår och låg väldigt brea till i matchen, Acea och låg etta matchen. Vi låg sjukt bra till tills där stod 4-11 helt plötsligt blev det 15-15.

Hur kunde vi som var så mycket bättre losa? Rage hack!!

Suck man bli ju less på detta...

Eller så slutar man bry sig bara så blir livet mycket lättare.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Jag var MGE innan påsklovet, under lovet hadde vi ett veckas långt lan 5 pers (nära kompisar) och vi alla rankade LE tror jag. Efter det körde vi tillsammans på vardagar och några av oss blev supreme innan sommarn när vi tog ledigt. Efter sommarn kom jag tillbaks och rankade global efter någon vecka och då hade jag inte rört datan på över en månad innan. Det var dock flera vac waves då så det bidrog säkerligen.

Permalänk
Medlem

Är fortfarande global nu men har dippat ner i supreme ett par gånger, har gått över till ESEA nu. Det e mycket bättre är faceit och MM känns som om det typ bara e bra folk där och den känslan stärktes när jag körde MM för weekly drop och mitt lag kändes som pajaser och motståndarna verkade inte som globals ens, men det var de.

Permalänk
Medlem

Jag tycker rankningen är så otroligt konstigt och förmodligen är det inte så väl genomtänkt. Därför hålls det hemligt.

Jag är så verkligen irriterad.

Jag hade 9-non-loss-streak. 7 vinster och 2 draws. Jag spelade bra på alla matcher förutom en. Jag fick stjärnor konstant. Ändå rankade jag inte från LEM till Supreme.

Har hänt så många gånger att jag har spelat jättedåligt och ändå rankat efter 3-4 vinster i rad. Nu har jag spelat bra på 9 matcher och fortfarande inte rankat.

Men nu har jag förlorat en så jag antar att jag måste vinna 9 till x).

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaid:

Jag tycker rankningen är så otroligt konstigt och förmodligen är det inte så väl genomtänkt. Därför hålls det hemligt.

Jag är så verkligen irriterad.

Jag hade 9-non-loss-streak. 7 vinster och 2 draws. Jag spelade bra på alla matcher förutom en. Jag fick stjärnor konstant. Ändå rankade jag inte från LEM till Supreme.

Har hänt så många gånger att jag har spelat jättedåligt och ändå rankat efter 3-4 vinster i rad. Nu har jag spelat bra på 9 matcher och fortfarande inte rankat.

Men nu har jag förlorat en så jag antar att jag måste vinna 9 till x).

du kanske hade spelat lite sub par innan den streaken?

själv upplever jag inte så mycket problem som många andra verkar ha med ranksystemet, gänget jag kör med är de flesta supreme i, 2 av oss har tagit global solo, nu har jag aldrig någonsin förlorat rank utan sakta klättrat från gold nova 2 -> supreme så jag vet inte hur det systemet funkar.

senast jag kollade hade jag 1 st loss på 16-14 ett game på 15-15 och resten vinster i 8 senaste och blev inte rankad, men jag har som sagt tagit mig från nova 2 på att spela några matcher i veckan under lång tid till supreme, så jag vet att spelar du tillräckligt så kommer spelet ranka dig till slut.

jag brukar landa runt 20-25 kills / 0-7 assist / 15-20 deaths samt 4-6 guldstjärnor i de matcherna jag spelar i snitt numera så jag tror jag hör hemma i supreme, global lär inte komma för mig eller ja, kanske med 144hz och sänkst sens och inte en jätteseg IPS panel

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

själv upplever jag inte så mycket problem som många andra verkar ha med ranksystemet, gänget jag kör med är de flesta supreme i, 2 av oss har tagit global solo

Konstigt att du inte upplever problem i ranksystemet...

Permalänk
Medlem

Intressant diskussion. Funderat på att börja variera min UT2004 spel med CS:GO. Det låter som att jag måste bära matchen själv för att nå någon nivå, stämmer det? Tänker för att uppnå det måste jag typ ta min erfarenhet från ut2004 till CS, ibland kan en rush vara bra om man hittar en lucka men mest handlar det om tålamod och lära sig motståndarens knep. Utöver aim och map knowledge då.
Finns det nån guide? Är det mycket campande i CS?

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

@huxflux: Enligt mig har UT och CS GO inte mycket gemensamt, då taktik och "gamesense" är minst lika viktigt som aim i CS. Dock så är det olika spelstilar mellan CT och T, där hela CT sidan går ut på att campa och hålla vinklar. Men om du snabbt vill lära dig spelet rekommenderar jag att spela FFA på community servrar, samt custom maps för att träna på rekylen. Om det är något mer du undrar över kan du pma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

Intressant diskussion. Funderat på att börja variera min UT2004 spel med CS:GO. Det låter som att jag måste bära matchen själv för att nå någon nivå, stämmer det? Tänker för att uppnå det måste jag typ ta min erfarenhet från ut2004 till CS, ibland kan en rush vara bra om man hittar en lucka men mest handlar det om tålamod och lära sig motståndarens knep. Utöver aim och map knowledge då.
Finns det nån guide? Är det mycket campande i CS?

Ett >lag< med sämre individuella spelare kommer ofta att vinna mot motståndare som är lite bättre individuellt men utan teamplay, om vi pratar matchmaking nu då.
"...bära matchen själv för att få någon nivå" - Lite osäker på vad du menar men det är sällan du kommer få en hög nivå på matcherna om du spelar matchmaking eller faceit exempelvis med randoms. Visst, när jag spelar med sämre kompisar så är det ju min skyldighet att prestera bäst och vinna alla mina dueller, men samtidigt så coachar jag mina kompisar, ger calls, exempel på strats och så vidare för att de ska utvecklas.

CS(framför allt matchmaking som jag antar majoriteten spelar) handlar väldigt mycket om, förutom aim och att du kan mappen, att du kan förutspå motståndarna, mindgames och att du varierar ditt spel så att du överraskar motståndarna så att de blir osäkra på vad de ska göra. Misstaget jag ser många göra är att de just spelar för safe, rädda för att dö om de tar en duell osv. Oftast tar det alldeles för lång tid när man spelar med randoms för dom att ta sig in på en site, och planta bomben. Många spelar ju safe också för att de vill ha bra stats, vilket är helt orelevant om du inte vinner rundan och matchen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vr00mfondel:

Jo, det stämmer att i början så kunde man bli vilken rank som helst. Och det är ju fullt möjligt att det ändrats tillbaka till det på sistone. Om du skapar en smurf någon gång så vet du vad du ska göra iaf

10 raka vinster och vart lem ändå

Sen fattar jag inte hur ni kan gnälla på rankingsystemet på mm, har 4 globalkonton varav 2 är solospelade. Det är inte svårt att ranka?!
En smurf hamnade på dmg och spelade sen upp den till global rätt fort..

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Rankingsystemet är löjligt enkelt nu jämfört med innan VAC-waven. Vill inte låta för hård mot någon, men kan man inte lämna den skillgroupen man är i just nu om man spelar mycket är man inte tillräckligt bra för att klättra uppåt. Som det är nu räcker det med att spela mycket för att klätta, man behöver inte ens ha lika stor winratio som tidigare.

Jag har spelat ganska mycket mm, så jag vet vad jag pratar om, har 3 konton i global, alla soloq och 1st innan VAC-waven, då behövdes det 500 % mera grind och skill än det gör nu.

Rankerna har förskjutits efteråt. GE nu är som gamla LE, supreme och LEM är som gamla DMG och DMG är gamla guldnova. The hard truth.

Problemet med pug-scenen just nu är att det inte finns något legit ställe att spela på. MM har dålig playerbase, dåliga servrar och dåligt system (ingen kniv, inget ringersystem, dåligt anticheat osv). Faceit har totalt undermåliga servrar och ett dåligt ELO-system. ESEA har bra playerbase men inget matchmakingsystem vilket gör att varje match blir sjukt ojämn + att spelare med helt olika skill hamnar tillsammans.

/ Brusarn

Permalänk
Medlem

@Brusarn: Nja faceits elo är ett bra sätt att bedöma skill på, det handlar om att vinna. Inte att få 35 frags när du sparar varje runda, servrarna håller jag med om däremot. Om faceit servrarna var på samma nivå som ESEA/riktiga matchservrar skulle det vara sjukt nice.

ESEA's playerbase tycker jag gått ner sig rejält på sistonde och de flesta som är kvar är människor som tror att dom är bäst i världen när dom slaktar noobs med sub 10 RWS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brusarn:

Rankerna har förskjutits efteråt. GE nu är som gamla LE, supreme och LEM är som gamla DMG och DMG är gamla guldnova. The hard truth.

Väldigt sant det du skriver. Minns när man satt på eagle innan alla blev bannade och blev superglad när man fick LEM. Mötte man någon supreme eller global så blev man rätt fistad. Numera räcker det att ha någon form av spelförståelse och kunna sikta lite så har man global elite.

Tl;dr: Det var bättre förr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaqobe:

Väldigt sant det du skriver. Minns när man satt på eagle innan alla blev bannade och blev superglad när man fick LEM. Mötte man någon supreme eller global så blev man rätt fistad. Numera räcker det att ha någon form av spelförståelse och kunna sikta lite så har man global elite.

Tl;dr: Det var bättre förr.

Ja, GE var inte alls svårt för mig att gå upp i. Köpte CS p.g.a. påtryckningar av polarna och började sen grinda. Ingen tidigare erfarenhet av just CS men spelat en hel del andra shooters, men det tog mig ändå bara runt 100 comp wins (Placad i MG1) för att uppnå GE. Jag spelade ju bara en enda bana (Dust 2) och jag är ju inte någon gud eller något, det var bara för enkelt att ranka upp helt enkelt. Har väl också fördelen att jag lär mig otroligt fort.

Permalänk
Medlem

Sett några som påstår att faceit anses dåligt. Jag tycker faceit är väldigt bra på hög mmr. Rank 9-10 är inte att klaga på och oftast bra spelare.

ESEA enligt mig kan vara blandat. Senaste tre matcherna har jag vunnit med ~ 16-3. Men annars gillar jag ESEA. Det brukar vara helt okej matcher.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

@Brusarn: Nja faceits elo är ett bra sätt att bedöma skill på, det handlar om att vinna. Inte att få 35 frags när du sparar varje runda, servrarna håller jag med om däremot. Om faceit servrarna var på samma nivå som ESEA/riktiga matchservrar skulle det vara sjukt nice.

ESEA's playerbase tycker jag gått ner sig rejält på sistonde och de flesta som är kvar är människor som tror att dom är bäst i världen när dom slaktar noobs med sub 10 RWS.

Förstår din tanke med elosystemet och att det gynnar teamplay. Problemet i min mening är att faceit matchar typ 4man stacks mot soloplayers, du får t.ex. 10 elo + för att vinna mot spelare lite sämre än dig, men går -35 när du torskar ett game för att du har lite oflyt båda pistolrundorna. Jag har +12 matcher denna säsong, men har inte climbeat elo, det tycker jag är ett stort problem. Sen att så mycket hänger på dina placementmatches + att din elo resetas varje månad känns bara dumt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Sett några som påstår att faceit anses dåligt. Jag tycker faceit är väldigt bra på hög mmr. Rank 9-10 är inte att klaga på och oftast bra spelare.

ESEA enligt mig kan vara blandat. Senaste tre matcherna har jag vunnit med ~ 16-3. Men annars gillar jag ESEA. Det brukar vara helt okej matcher.

Faceit är inte dåligt om man ser till playerbasen, mycket bra spelare där på högre mm som du säger. Problemet är servrarna samt i min mening även elosystemet som gör det fruktansvärt svårt att klättra i elon/rankerna.

Faceit's servrar nu är verkligen SJUKT dåliga, jag spelar inte faceit längre på grund av detta, det är helt enkelt undermåligt för en betalttjänst, du träffar mera skott på en mm server med 100 ping.

Permalänk
Medlem

@Brusarn: Jag får alltid runt 25-30 +- vid vinst förlust så vet inte riktigt hur din ELO är så konstig. Håller däremot fullständigt med om att systemet borde jobba mer med att matcha soloqueues mot varandra eller 3+2 vs 3+2 osv. Lite tradigt ibland att möta 5stacks men det fungerar ganska bra över 2000 ELO tycker jag, de flesta vill vinna och kommunicerar.