Skumma genomförningar bak på ett chassi?

Permalänk
Medlem

Skumma genomförningar bak på ett chassi?

Tjena,

Satt och kollade lite för skojs skull på chassin och ramlade över ett från bequiet som jag tyckte såg snyggt ut, är dock inte ute efter att köpa något chassi men såg något som fick mig att undra lite och måste fråga er som kan vad det är för genomföringar som sitter på bak chassit under den övre fläkten?

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Hört talas om vattenkylning någon gång ??

Genomföringar för vattenslangar etc har ju funnits som standard på dom flesta nya chassin i typ sex-sju år iaf...

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

vattenkylningsslangar

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

Till för extern vattenkylning.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Extern vattenkylning kanske?:)

EDIT: Fjärdeplats, inte illa.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

om du menar dom tre runda, så är det för vattenkylning tror jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av [TBOC]Razor:

Hört talas om vattenkylning någon gång ??

Genomföringar för vattenslangar etc har ju funnits som standard på dom flesta nya chassin i typ sex-sju år iaf...

Skrivet av Naga:

vattenkylningsslangar

Skrivet av Snorlena:

Till för extern vattenkylning.

Skrivet av Litenskit:

Extern vattenkylning kanske?:)

EDIT: Fjärdeplats, inte illa.

Tänkte att det kunde vara något sånt men sen tänkte jag det att vattenkylning har man väl inuti chassit, faceplant i tankegångarna typ

Edit: men varför är det i såna fall tre hål, är det ett hål för fläktkablar eller, känner mig redigt vilsen här

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Är det inte till för vattenkylning eller?

Visa signatur

GA-P55-UD3 | Intel Core i5 750 @ 4Ghz 24/7 clock med H50 | Vengeance, 8gb @ 1600Mhz | 6950 CF| M4 64gb SSD | Corsair 650W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FlashTec:

Tänkte att det kunde vara något sånt men sen tänkte jag det att vattenkylning har man väl inuti chassit, faceplant i tankegångarna typ

Edit: men varför är det i såna fall tre hål, är det ett hål för fläktkablar eller, känner mig redigt vilsen här

Ja, exempelvis. Slang in / Slang ut / strömsladdar.

Du får använda de olika hålen till precis exakt vad du vill

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Ja, exempelvis. Slang in / Slang ut / strömsladdar.

Du får använda de olika hålen till precis exakt vad du vill

Jo klart man kan använda dom till vad man vill men antar bequiet haft en tanke bakom det hela när dom designade chassit

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Jo klart man kan använda dom till vad man vill men antar bequiet haft en tanke bakom det hela när dom designade chassit

Två cirkulationsslangar och kanske en påfyllnings/reservoarslang ??

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/