Moderaterna vill ge större möjligheter till dataavläsning för att bekämpa terrorism

Permalänk
Medlem
Skrivet av doerman:

@x86: Du övertänker!

Ja, om man jämför med de som inte tänker alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Hur gör du den associationen här?

Jag som tycks vara den enda som inte har något att dölja ser absolut inget fel i detta, sluta vara så narcissistiska.

Du kan inte avgöra vad det är du behöver dölja. Allt du gör kan vrängas till att vara uppsåt eller förberedelse till terror-brott eller annan olaglig handling. Begriper du inte detta enkla faktum bör du inte rösta i allmänna val!

http://www.sydsvenskan.se/kultur--nojen/rent-mjol-i-fel-pase/

(Sedan att SÄPO är inkompetensens högborg må vara en annan tragisk historia...)

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem

Hade varit lättare att göra det kriminellt med terrorism till att börja med.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Och hur vet man om det är en terrorist eller inte?

Du verkar ju inte ha en aning om hur sveriges gränser funkar. I Sverige behöver ingen visa papper för att stanna och söka asyl, eller för att få asyl för den delen. Du kan börja med att kräva se id på dem som kommer eller att de bevisar vem de är på annat sätt, annars tar du in vilken terrorist som helst med uppenbara kopplingar till terrorism. Alltså exakt de vi gör nu, tar in terrorister. SÄPO själv har sagt att vi MINST 200 ISIS medlemmar i Sverige, och de var ett tag sen nu. De estimerar närmare 500st nu.

Och om SÄPO vet av så många utan att ens veta vad fan "flyktingarna" heter så kan du ju föreställa dig hur många de skulle veta om om de faktiskt hade ID handlingar på alla.

Permalänk
Medlem

@NodCommander: nja det fungerade väl relativt bra innan Snowden läckte allt.

Problemet med Sverige är att vi inte straffar personer som vi vet är terrorister om dessa inte ställer sig på torget med en AK och börjar skjuta.

Permalänk
Medlem

@NodCommander:

Jag tycker inte det är rätt men stormakter nöjersig inte med deb makt dom har så vadvi tycker spelar ingen roll och de få dåd attentat eller annat som stoppas pga ac det ärändå bra det jag menar är att din data sammlas inte in och bärseras direkt dom kollar i stort på nyckelord inget som övervakas direkt hos gemene man.

Visa signatur

Har en lättare form av dyslexi därav stavning m.m

Permalänk
Medlem

Om dåd planeras utanför Sveriges gränser, hur fan ska mer övervakning leda till några spår och stoppade fall av terrorism? Det är ju bara om terroristerna sitter och kommunicerar inom eller från/till Sverige som övervakning i Sverige hjälper. Möjligen om hela Europa kunde samarbeta om det skulle det nog vara lättare att få terrorister att fastna i "näten".
Jag är inte för övervakning, men det är ju inte lättare att agera preventivt i övrigt. Polisen kunde behöva mer folk och resurser kanske, men det finns väl inte pengar till det... Utan mer skatter förstås...

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Om dåd planeras utanför Sveriges gränser, hur fan ska mer övervakning leda till några spår och stoppade fall av terrorism? Det är ju bara om terroristerna sitter och kommunicerar inom eller från/till Sverige som övervakning i Sverige hjälper. Möjligen om hela Europa kunde samarbeta om det skulle det nog vara lättare att få terrorister att fastna i "näten".
Jag är inte för övervakning, men det är ju inte lättare att agera preventivt i övrigt. Polisen kunde behöva mer folk och resurser kanske, men det finns väl inte pengar till det... Utan mer skatter förstås...

Var inte orolig min vän, Anon har ju förklarat krig med IS. De mailbombar väl sönder deras datorer och mobiler så att de tvingas använda snigelpost och röksignaler istället. Alla vet ju att det är bästa sättet att bekämpa terrorism på.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finurliig:

Sannolikheten för att dö i ett visst brott är liten, om man ser till varje enskild typ av brott. Detta gäller i princip alla typer av brott, inte bara terrorbrott och bilolyckor orsakade av tex rattfylla.
Du menar alltså att detta är ett argument för att strunta i risken att utsättas för brott, och inte vidta förebyggande åtgärder från samhällets sida?
Det här känns som en absurd argumentation från någon som befinner sig i ett dikotomt lala-land, där man bara kan tänka i svart och vitt.

För de flesta andra står det nog klart att Europa har fått ett akut säkerhetshot att hantera, och att vi måste ge våra myndigheter lagliga verktyg att bemöta det. Kanske sorgligt, men dessvärre nödvändigt.
Att ge myndigheter reella möjligheter att bedriva signalspaning mot misstänkta terrorister för att hindra terrorattacker känns inte som någon hysterisk överreaktion, utan som rimligt och balanserat. Bara mina fem öre.

Om man tillåter att dessa extremister påverkar din vardag och liv har de då inte vunnit i viss mån?

Jag tror du och väldigt många (inklusive mig när jag först fick reda på attentaten) reagerade väldigt starkt. Detta är precis det som ska åstadkommas av dessa typer av attacker, sprida rädsla. Tillåter man att sin rädsla styr så är man redan på god väg att förlora.

Nej du har fel i detta, ökad övervakning avhjälper inte i någon mån dessa problem.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

När man ger upp privatliv och frihet för att känna sig tryggare. Då har man låtit terroristerna vinna.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Man glömmer lätt hur enkelt det är att kryptera datatrafik. Hur mycket skulle avlyssning av data verkligen hjälpa? Det ger snarare illusionen av säkerhet än faktisk säkerhet.
Man kan diskutera mycket om privatlivsfrågan, men först kanske man ska utvärdera om det ens är ett effektivt hjälpmedel mot "terrorism".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Protopia:

Var inte orolig min vän, Anon har ju förklarat krig med IS. De mailbombar väl sönder deras datorer och mobiler så att de tvingas använda snigelpost och röksignaler istället. Alla vet ju att det är bästa sättet att bekämpa terrorism på.

Mailbomb 'em back to the stoneage!

Skrivet av Xabin:

Man glömmer lätt hur enkelt det är att kryptera datatrafik. Hur mycket skulle avlyssning av data verkligen hjälpa? Det ger snarare illusionen av säkerhet än faktisk säkerhet.
Man kan diskutera mycket om privatlivsfrågan, men först kanske man ska utvärdera om det ens är ett effektivt hjälpmedel mot "terrorism".

IS kör väl tor antar jag, och säkert 90% av alla terrorister som kan något om datasäkerhet... Och de har säkert råd med VPNs och all möjligt...

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Hur gör du den associationen här?

Jag som tycks vara den enda som inte har något att dölja ser absolut inget fel i detta, sluta vara så narcissistiska.

http://www.zdnet.com/article/if-you-have-nothing-to-hide-here...

Edward Snowden: "Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say"

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Nej, alla dessa är inte utkickade av partiet. Hade man använt sig av nolltoleransen som man talar om så skulle gissningsviss 33% få foten (de läser extramistiska sidor på FB) dessutom så har självaste partiledaren minst sagt vissa bisarra åsikter som att man bör göra ingrepp i yttrandefriheten för att befrämja pro-svenska tankar, vad 17 det nu är. Lycka till med den definitionen.

Alla partier har ett och annat rötägg, inget unikt med det, SD har väl något fler, eftersom dom är det yngsta partiet i riksdagen och vuxit snabbare än vad dom mäktat med, tror det till och med är så, att det inte finns någon motsvarighet i modern tid inom svensk politik, ett parti som vuxit så snabbt.

Vad menar du med "extramistiska sidor på FB"?
Och när du kommer med påståenden som att SDs partiledare har bisarra åsikter om yttrandefriheten så är det bra att komma med någon form av källa, annars är det lät att man tror att du bara snackar en massa skit.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Avstängd

Jag uppmärksammar er alla med några barnsliga exempel.

Varför skall befolkningarna övervakas in på bara skinnet när myndigheterna tillåts använda hemligstämplar?
Det gör att myndigheterna kan veta precis vad som händer och vad alla tycker och tänker, i varje stund.
Det gör myndigheterna kapabla att genom honungsfällor och hemligstämplad vapensmuggling förse terrorister med vapen och utbildning vilket göms bakom lager av hemligstämplar. Således har man alltid deniability eftersom myndigheternas egen medverkan i terrorismen döljs, medan frontfigurerna kunnat följas från födseln. Numera ges barnen i Sverige Ipads så att deras liv kan följas via Apples databaser, som sedan kopplas till NSA:s databaser.

Militära aktörer kan med hemligstämpling skapa terroristceller, som övervakningsmyndigheterna med hemligstämpling styr genom beteendestyrning och trebokstavsmyndigheter med hemligstämpling kan främja droghandel för att finansiera sina svarta budgetar.

Det gjorde att NSA "kunde veta att Nordkorea skulle attackera Sony" men vägrade att göra något åt det. Hellre lät man brottslighet ske, än att förhindra det. Om man inte förhindrade brottslighet, vad säger att man inte vet om samtliga terrorbrott som är i görningen men hellre låter dem ske för att kunna få igenom ännu strängare lagstiftning. Det skapar garanterad försörjning för fetlagda IT-människor medan databaserna sväller till oändligheten. När informationen uppnått kritisk massa skapas ett svart hål av informationsgravitationen. (slå upp fenomenet på arxiv.org)

Allt kan även vara en jättelik lajv-show, där några leker politiker, andra forskare och en tredje sweclockare. Allting är hitte-på så oroa er inte, utan ut och partaja med er Iller Göran istället. För ni tror väl fortfarande inte på barndomens sagor som ni spinner fram med er fantasi.

Jag glömde förresten, Fox Broadcasting sade fredag i trailern till den nya X-files. Ingen koppling till verkligheten. Just a coincidence

Visa signatur

Allting är gratis. Bara höja skatten.
http://imgur.com/gallery/hhD3J
I zenit av Roms storhetstid mutades romarna att rösta på senatorer i utbyte mot mutor
https://www.youtube.com/watch?v=gJ2tPMIh6u0

Permalänk
Medlem

@Finurliig: Nu är du bara löjlig. Poängen är att någonstans passerar man en gräns där det är bättra att folk dör än att införa vissa åtgärder. Att tro något annat är barnsligt. Om det inte var sant kan man ju vända på argumentet och säga att det inte är värt att försvara någon frihet, för när man försvarar något kanske någon dör. När polisen och militären försvarar dig mot terrorn kanske de dör, så det är inte värt det. Nej du tycker att det är värt att några dör för dig, men kan inte acceptera att "vanligt" folk dör ibland. Det är hyckleri och utopi. Och du kan dumpa bold, det bidrar inte om man använder det på halva meddelandet.
(Vad menar du med att sätta fnuttar runt "mig" - där det står "mig" ska det stå "alla" eller "någon", men detta är ju helt klart det minsta felet...)

Du har inte fattat vad det handlar om heller. Trygghet i privatliv handlar inte om hur information används eller vilken information det är - det handlar om att ha en trygg plats där man vet att inte behöver oroa sig. När vi går ut på stan vet vi att andra ser oss, men när vi kommer hem känner vi oss privata och trygga.

Den ultimata övervaknings dystopin som det strävas mot är väl att alla kan läsa alla andras tankar. Det vore ju jätte bra. Då skulle alla brottslingar upptäckas direkt och det skulle inte finnas några brott kvar i hela världen. Gör väl inget att andra kan läsa dina tankar? Du tänker väl inget "olämpligt" som du vill dölja för någon?

Avslutningsvis: "men jag bryr mig inte om mina rättigheter, därför vill jag att inte ni skall ha några heller".

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Så mer massövervakning i stället för att göra bakgrundsundersökningar på de som kommer till Sverige och följa upp hur det går för den nya befolkningen, se till att de blir integrerade ist för att det ska ta som nu 5-10 år innan en invandrare får ett jobb.

Du glömde nämna en viktig sak också. Blunda för alla problem eller kalla alla för rasister eller andra fula saker som försöker göra något åt det på riktigt.

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Medlem

Det som är värt att betänka innan man börjar skrika "Kasta ut alla muslimer" osv är ju att det är exakt det som terrorister vill ska hända, det är pga det tänket vi ser fler och fler radikaliserade människor.. Man kanske skulle sluta dra alla över en kam?

Och om regeringen verkligen tror att dom på något sätt kan få mig eller mina företag eller vänner att sluta med krypterad kommunikation så kan jag bara meddela att det sker enbart om ni låser in mig..! Men då är det bara 1 person ni stoppat .. Så good luck.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Finns något ordspråk som jag inte minns den exakta ordalydelsen av (och kanske har någon redan tagit upp det i tråden som jag inte läst helt ännu). Men det är något i stil med:
"Om landet offrar sin frihet för att försvara sitt land så är landet inte värt att försvara".

Är det verkligen värt att ge upp den personliga integriteten för att eventuellt (osäkert om det gör någon skillnad) kunna förhindra något terror-attentat som drabbar ganska få människor? Med tanke på hur få som drabbas av terror jämfört med exempelvis trafikolyckor så kanske det är mer värt att lägga resurserna på något annat som räddar fler människoliv?

Såg på facebook där någon delat en hatgrupps inlägg "vi som vill att Åsa Romson ska avgå" där hon twittrat om oro att händelserna i Paris skulle kunna påverka klimatmötet i december och den som delade twittret tyckte hon inte var riktigt klok. Tänkte i min stillhet att klimathotet sannolikt kommer att påverka hundratusentals gånger fler människor än de som drabbats av terrorangreppen i Paris och att egentligen så prioriterar hon helt rätt i den frågan. Men folk tänker inte längre än näsan räcker tyvärr...

Det där skedde ju bara för att Åsa är så osmaklig och postar fel saker vid fel tillfälle. Hon borde ha väntat med det i minst en vecka.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av Orici:

Det där skedde ju bara för att Åsa är så osmaklig och postar fel saker vid fel tillfälle. Hon borde ha väntat med det i minst en vecka.

Nej, det skedde för att hon är en fruktansvärt naiv människa som inte har befunnit sig mentalt i verkligheten på långa tider.

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisdvdr:

Du glömde nämna en viktig sak också. Blunda för alla problem eller kalla alla för rasister eller andra fula saker som försöker göra något åt det på riktigt.

Ja, man får verkligen passa sig när man skriver... Nämner man sådant som att Sverige med en viss befolkning och vissa resurser inte kan ta emot och hjälpa alla så får man sådant efter sig medan man egentligen endast är realist. FN klagar till och med för att Sverige på senare tid har blivit antisemitiskt men det blundar man också för eftersom det är en utsatt befolkningsgrupp i landet som ofta har de uppfattningarna, inte så konstigt heller eftersom det är så många och brutala konflikter där. Men enkelt uttryckt fungerar uppenbarligen inte integrationen varken när det gäller jobb, människosyn, yttrandefrihet eller öppenhet. Exempelvis försökte vissa personer stoppa andra från att rösta för det var emot deras religion. Men sen är det ju så att det är rötäggen och galenskap som sticker ut i nyheterna och påverkar, alla som kämpar för att bli en del av samhället och lyckas, det skrivs det inte om.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Almtom:

Nu är det väl visserligen så att vi har ingen aning om hur många terrordåd som stoppas på grund av övervakning? England har ju gått ut och sagt att man stoppat 7-8 terrordåd under de senaste året... hur många av dessa hade skett utan övervakning? Kan du svara på det? Har du insikt i vad SÄPO gör för att motverka terror?

Vart är terroristerna? Dombesluten? SÄPO påstår även dom att de stoppat två terrordåd. Har man bara dumpat kropparna i Östersjön från ett flygplan? När övervakningen är kritiserad, varför använder man inte dessa fall att gå ut med pompa och ståt i media när man upptäckte dessa?

Massövervakning är som att dricka ifrån en slangen på en brandbil.

Massövervakning tar endast de som står oskyddade. Om jag kan bli nära nog osynlig på nätet utan kostnad och av princip, vad gör då inte IS med onda motiv och massvis med pengar i budgeten?
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ejziponken:

MEN NEJ. Jag skiter i om de spränger hela Stockholm i luften. Ingen jävla polisstat som lyssnar på allt och alla.

Hegelian Dialectic (aka problem, action, solution) i full sving, så synd att några fortfarande lever under propaganda-täcket och så indoktrinerade att dom inte kan se vad som försigår. Men att fortsätta peka finger och skrika konspirationsteori kan dom minsann, vakna upp innan det är för sent bähää, bäähhääähä..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Galvanizer:

Du har inget alls emot att publicera din personliga information öppet tillgängligt på nätet då alltså?

Bankkonton, kortnummer och dylikt.

Tror nog de flesta vill dölja sitt privatliv.

Skickades från m.sweclockers.com

Tror du på riktigt att det är ditt bankkortsnummer Moderaterna vill åt? Vill en regering åt det så får de tag på det ändå, det får även polisen eller hur tror du de gör när de fryser folks tillgångar?

Skrivet av oTiuZ:

Det handlar inte om att man inte har något att dölja. Det handlar om att någon ser precis vad du gör, inkräktar i ditt privatliv. Jag vill inte att någon främling ser och vet vad jag gör i mitt privatliv eller vad jag gör på datorn eller internet.

Dessutom om man tillåter sådana här beslut för att "man inte har något att dölja", så tillåter man även än mer inkräktande i sitt privatliv.

Det handlar tydligen om att du är så egocentrisk att du hellre tillåter att folk är terrorister bara du får ha ditt "privatliv", faktum är att du har inte så stort privatliv idag redan som du har en illusion utav att ha. Lever du verkligen så trångsynt att du hellre utsätter din familj för terroristhot som slaktar din familj än att kolla upp ifall du är rentvådd från att vara terrorist? Det är inte så att de kommer att kolla upp vad du har för porr på datorn.

Är så less på denna idiotiska diskussion utav totalt narcissistiska människor att jag inte vill kommentera detta mer.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Hur gör du den associationen här?

Jag som tycks vara den enda som inte har något att dölja ser absolut inget fel i detta, sluta vara så narcissistiska.

Det handlar inte om att ha något att dölja utan om integritet.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 - Intel i5 12600K - ASUS GeForce RTX 4070 Dual 12GB - G.Skill TridentZ Neo DDR4-3600 C16 - Corsair RM750X V2 - Fractal Design Meshify 2 Compact - WD SN750 SE 1TB - Yamaha AG03 - Beyer Dynamic DT 770 Pro - LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz - Logitech PRO X Superlight - Wooting 60HE

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tevey:

Det handlar inte om att ha något att dölja utan om integritet.

Det handlar om att ni är rädda för vad de ska hitta hos er, för att stoppa dessa attacker måste ALLA ställa upp, din integritet är värdelös i jämförelse med vad denna hotbild från IS är och i ett samhälle ställer ALLA upp, något du/ni borde lära er...men jag kommer iofs inte gråta för er med denna idiotiska inställning ifall något skulle hända er, så jag bryr mig iofs inte om er.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Sidan menar du? Du får tycka som du vill. Det är källan som är det viktigaste.

Förövrigt borde fler se denna. Så dom förstår att man ska granska allt man läser oavsett vilken sida det kommer ifrån.

Ja, för det viktigaste av allt är ju att smutskasta andra istället för att presentera sina egna argument. Eller hur?

Permalänk
Skrivet av str8forthakill:

Det är patetiskt btw, att moderaterna försöker använda rädsla för vad som hände i Paris att vinna röster, riktigt lågt.

Att använda sig av aktuella händelser i världen är inte "patetiskt", utan det är ren logik. Alla göra det. Folk är i regel mer intresserade vad som står framför dörren, än vad som händer om X antal år. Att inte använda sig av de medel som står en till buds, det skulle vara ganska korkat.

Kan vara sant att de "hijackar" situationen lite, men tro inte att S skulle gjort något annorlunda om rollerna var omvända. Att kalla detta för "röst-raggning" är nog lite för grovt. Visst, pluspoäng, men inte mer.

Varje gång ett ryskt stridsflygplan kränker svenskt luftrum, så skriks det från ALLA om mer pengar till försvaret. That's politics my friend.

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Tror du på riktigt att det är ditt bankkortsnummer Moderaterna vill åt? Vill en regering åt det så får de tag på det ändå, det får även polisen eller hur tror du de gör när de fryser folks tillgångar?

Det handlar tydligen om att du är så egocentrisk att du hellre tillåter att folk är terrorister bara du får ha ditt "privatliv", faktum är att du har inte så stort privatliv idag redan som du har en illusion utav att ha. Lever du verkligen så trångsynt att du hellre utsätter din familj för terroristhot som slaktar din familj än att kolla upp ifall du är rentvådd från att vara terrorist? Det är inte så att de kommer att kolla upp vad du har för porr på datorn.

Är så less på denna idiotiska diskussion utav totalt narcissistiska människor att jag inte vill kommentera detta mer.

Så du tror på riktigt att syftet med detta förslag är att stoppa/hindra terrorism? NSA var ju det, det syns inte idag att det är mot terroristerna. Däremot syns det att det är mot folket.

Ja tvivlar starkt på att kriminella, inklusive terrorister, planerar på datorerna. Kan inte tänka mig vad tufft dom måste haft det innan datorerna kom kommersiellt.

Dessutom, det du påstår handlar om mig är så fel du kan ha. Om du ska föra diskussion så gör det utan att påstå falsk fakta om saker du inte har en aning om.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Okej?
Jag tycker din kommentar var korkad då den inte säger någonting överhuvudtaget. Varför ens kommentera?
Det har förekommit både anlagda bränder av asylsökande och och av andra folk.
http://petterssonsblogg.se/2015/11/01/mangder-med-brander-pa-...

Petterssonsblogg ligger på samma nivå som avpixlat när det gäller objektivitet.
Problemet med SD:are och andra på avpixlat är att de gärna tar en händelse, för att sedan använda det som bevis på allt annat.

Skrivet av Mithras:

suck, dessa gnällspikande SD'are igen.

Nej, grattis, vår version av demokrati är inte felfri. Det är inte alltid de större delarna som får höras.

Alliansen består av partier som samtliga har under 10% av folkets röster förutom (M), ändå styrde de landet i över 8 år. Under dessa 8 år var Sveriges största parti (S) också utestängda ur regeringen. Vår version av demokrati fungerar inte på det sättet, och det drabbar alla, (S) som (M) som SD. Bara EN av de tre största partierna idag sitter i regeringen. sluta gnälla över något som har gällt länge, sluta dra på er offerkappan.

SD bestod de facto endast av 12% av befolkningen i riksdagsvalet 2014, och inte fan skulle en enda SD'are idag gnälla över att samma sak hände (V) när (V) var tredje största parti 1998 med 12%.

Att överhuvudtaget gnälla över att 12% av den svenska befolkningen ska ha något att säga till om i en fråga där resterande landet är klart emot är rent utsagt löjligt.

ps. Sluta låtsas som att de "stängs helt ute". SD får rösta som alla andra, får ingå i budgetar som alla andra, och får kompromissa som alla andra. Det är deras eget val att köra med "gör som vi säger annars vill vi inte förhandla"-linjen.

Håller med. Börjar bli extremt patetiskt när SD:are skall dra på sig sina offerkoftor hela tiden så fort de inte får sin vilja igenom.
12% är inte majoritet. Vill inte de andra partierna arbeta med dem, precis som det alltid har funkat, så skall de inte kunna tjura till sig saker som småbarn.
Går man in på ABs kommentatorsfält så kan man tapåfan alltid lita på att SD-soldaterna bombarderar varenda artikel med sina vanliga argument hämtade direkt från avpixlat.

Skrivet av Kaleid:

Nej, alla dessa är inte utkickade av partiet. Hade man använt sig av nolltoleransen som man talar om så skulle gissningsviss 33% få foten (de läser extramistiska sidor på FB) dessutom så har självaste partiledaren minst sagt vissa bisarra åsikter som att man bör göra ingrepp i yttrandefriheten för att befrämja pro-svenska tankar, vad 17 det nu är. Lycka till med den definitionen.

Det är ganska lätt att se igenom SDs partiprogram att det fortfarande finns mycket rasism kvar och att de bara bytt ut ord som "svart/neger" mot "essens".
Finns otaliga uttalande från toppar inom SD, inklusive Åkesson, Ekeroth etc som är rent rasistiska.

Alla partier har sina mörka sidor, men SD är det partier som fortfarande har mycket dåliga sidor kvar.
Och hur många % vet vad partiet vill förutom invandringsfrågan? Inte speciellt många. Jag som läst igenom deras partiprogram vet nog mer än 99,9% av SD:s väljare.

Dock så tycker jag vi är för snälla, bättre kontroller behövs, IS anhängare skall direkt i fängelse.
Främst barnfamiljer skall hjälpas, inte ensamkommande unga män eller ekonomiska flyktingar.
Alla Eu länder måste ta sitt ansvar för att hjälpa till, inte bara Sverige och Tyskland.
Problemet med SD är att de generaliserar grovt och använder en oerhörd mängd propaganda för att utmåla alla invandrare och muslimer som terrorister och farliga för att driva igenom sin främlingsfientliga politik, trots att mer än 99% av dem flyr från Daesh och terrorism.

Vad gäller detta från Moderaterna så använde Bush exakt samma sak i USA i sitt oförglömliga tal där han upprepade "terrorism" runt 100 gånger i ett tal för att driva igenom lagar om mer massövervakning.
Det har inte hjälpt alls för dem och kommer inte göra så här heller.
Terrorister sitter inte på facebook och planerar attentat.
Dessutom så är det inte enbart för detta, utan för vad det komma att leda till i framtiden.
Är denna lagen väl på plats, så ger det ännu mer möjligheter till att öka på vidare.
Vi får ta att det finns dumheter på internet, integriteten och ett fritt internet är viktigare.

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers