Artefakt-liknande blinkande och stretchade texturer

Permalänk

Artefakt-liknande blinkande och stretchade texturer

Hej!

I de flesta spel som jag spelar (League of Legends, Grand Theft Auto 5, Fallout 4 etc.) så uppstår blinkade ljus av olika färger (ofta grönt, vitt, rött och blått) av något slag och ibland utdragna texturer, ibland täcker de utdragna texturerna hela skärmen så det blir ospelbart. Jag har märkt att i League of Legends kan jag köra spelet i fullscreen mode och Alt-Tabba ut och in igen så fixas det och kommer vanligtvis inte tillbaka.

Jag har försökt hitta liknande problem i flera veckor men det finns verkligen ingen vad jag har sett som har detta problemet.

Jag har installerat om drivrutiner ett antal gånger, testat andra drivrutiner också. Jag har även tagit ut grafikkortet med kablar och blåst i PCI-porten

Youtube Video av Fallout

I videoklippet så är effekten ganska mild. Det brukar vara värre än detta, men det kanske är den nya drivrutinen (358.91) som hjälper med det. Lägre inställningar på grafik hjälper ej. Om det är till någon hjälp så körs Fallout på de absolut högsta grafikinställningarna på videoklippet.

Ibland märker jag också att det är gröna prickar på skärmen, typ i Google Chrome eller på mitt skrivbord.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Hedersmedlem

Utdragna texturer brukar tyda på trasigt grafikkort enligt min erfarenhet.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Utdragna texturer brukar tyda på trasigt grafikkort enligt min erfarenhet.

Det är det jag är rädd för, men man kan ju alltid hoppas på en räddare i nöden.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA