Call of Duty Black Ops 3 tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linusn1:

nja, Har bra ping och uppkoppling. Det är fryslagg typ. provat spela med någon polare som har en "semi bra" dator och han har 0 problem efter patchen.
Tycker fort. det är skumt att min processor ligger på 100% hela tiden. Även med ALLT nedstängt.
Skall nog prova ominstallera spelet och se om det händer något.
Ingen annan som har något tips?

Jag har haft låg ping de gånger jag upplevt lagg i multiplayer. Det är inte alls något konstigt att din CPU ligger på 100% om du ställt ner inställningarna. Ju lägre inställningar du har desto mer fps och jobb för CPU blir det.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Jag har haft låg ping de gånger jag upplevt lagg i multiplayer. Det är inte alls något konstigt att din CPU ligger på 100% om du ställt ner inställningarna. Ju lägre inställningar du har desto mer fps och jobb för CPU blir det.

folket jag möter har ju inget lagg what so ever, oftast får jag lagget när jag kommer ut i öppna zoner, eller när mycket händer.
har samma lagg på Low som om jag har allt på max. tar jag bort fps synk så laggar det hela tiden. o spelbart till 100%

Permalänk

Får inte bort inputlag på musen, så jävla störande. Stängt av all mouse acceleration i options å dylikt, ändå kvar?. Testade black ops 2 tvärt för att jämföra och det är som det ska vara då, ingen fördröjning med siktet som med black ops 3.
Blir svårt less.

Permalänk
Medlem

@hyddraliken: Har du testat låsa din frame rate till några frames under din skärms kapacitet? typ 58fps om du har 60 hz skärm eller 143fps om du har 144hz det löste mitt input lag.

Permalänk
Medlem

Är en snubbe på 17år som söker lite trevligt folk att lira med på PC. Ålder och skicklighet spelar ingen större roll.
Adda: http://steamcommunity.com/id/bjurstrominos/
Ev skicka ett pm här på sweclockers

Permalänk

Har någon annan upplevt problem med TS3 och spelet? Min mikrofon blir jättelåg och eftersom jag inte använder push to talk så känner den även inte av när jag pratar om jag inte lägger läpparna emot.
Hade samma problem i Tom Clansy och då löste jag problemet genom att stänga av mikrofonen i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireRed:

@hyddraliken: Har du testat låsa din frame rate till några frames under din skärms kapacitet? typ 58fps om du har 60 hz skärm eller 143fps om du har 144hz det löste mitt input lag.

Detta löste input lagget för mig med, helt plötsligt är min reaktionsförmåga normal igen =D
Tackar

För övrigt, de har ändrat lite sedan BETA, kan inte sätta fingret på det, det är bl.a. något med movement men mycket bättre nu än då Var lite osäker iom att jag köpt alla COD sedan BO2 men inget har lyckats ersätta, hoppas faktiskt detta gör det.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Hur går det för er med SLI/CF?

Har ni microlagg?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Har inte haft några lagg efter lite justeringar i settings.

https://www.youtube.com/watch?v=7RMEnLpQTX0

Permalänk

Black ops 3 season pass värt?

Är det värt att köpa season pass redan nu? för det är billigare att köpa season pass och bo3 i ett paket på playstation store än att köpa bo3 och sen köpa passet. Kommer köpa bo3...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacobmeister:

Är det värt att köpa season pass redan nu? för det är billigare att köpa season pass och bo3 i ett paket på playstation store än att köpa bo3 och sen köpa passet. Kommer köpa bo3...

PS4? I så fall kan det vara värt eftersom det förmodligen kommer att finns en stor spelarbas länge.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av M4D4SS:

Har någon annan upplevt problem med TS3 och spelet? Min mikrofon blir jättelåg och eftersom jag inte använder push to talk så känner den även inte av när jag pratar om jag inte lägger läpparna emot.
Hade samma problem i Tom Clansy och då löste jag problemet genom att stänga av mikrofonen i spelet.

Samma problem, löstes genom att höja mikrofonen i spelet, options. Den syncar med windows ljudinställningar.

Permalänk
Medlem

Någon som lirar HC?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Precis införskaffat spelet och tankar as we speak. När ni pratar om att låsa fpsen, är det ingame eller i någon cfg-fil eller dylikt?

Har kollat lite klipp, tips för hur man blir av med problem gällande inputlag och fps men i övrigt har jag ingen koll på spelet. Endast kollat Orbs stream en del.

Edit: Fritt fram o lägga till om ni vill lira under kvällen eller de närmaste dagarna. Alltid roligare om man är några stycken o sitter i ts. http://steamcommunity.com/id/jonathansvahn/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Någon som lirar HC?

Det borde kanske jag prova. Händer nämligen titt som tätt att jag dör trots att jag skjuter först.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

@DOGE: Du låser fpsen ingame inga konstigheter.
Skickar en friend request är gärna med och lirar lite
edit: Hoppsan vi var visst redan vänner på steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Det borde kanske jag prova. Händer nämligen titt som tätt att jag dör trots att jag skjuter först.

Ja jag föredrar det, mer twitch och mycket mindre rush. Taktiskt spel vinner i 7/10 fall och matcherna är inte alls lika kaotiska, men räkna med att insta dö några ggr innan du kommer igång

Om någon vill lira, helst HC så finns jag på steam som SilentN00b är redan hatad av vissa <3

EDIT:
Även öppen för att köra lite Zombies

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man får spelet att sluta gå in i window mode så fort man tabbar ur?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Någon som vet hur man får spelet att sluta gå in i window mode så fort man tabbar ur?

Jag var tvungen att slå på windowed borderless för det :S

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Jag var tvungen att slå på windowed borderless för det :S

Vill inte riktigt göra det, Testade det i början men förlorade för mycket prestanda på det. Kanske kan testa igen med annan render res.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Någon som vet hur man får spelet att sluta gå in i window mode så fort man tabbar ur?

Vad är problemet? Tryck Alt + Enter och du får fullscreen igen.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Vad är problemet? Tryck Alt + Enter och du får fullscreen igen.

Visste inte om faktiskt. fungerar bra.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Är det någon annan som har extremt mycket lagg? Jag snackar här om internetrelaterat lagg. Typ gummibandseffekter, tidsresande o.s.v. Har 50/10 på fiberlina och jag har inga problem i andra spel.

Tyvärr sitter jag bakom en låst router (fin ISP man har här i det "fria" Finland) så kan inte leka med portar etc. Borde väl skaffa ny router, men det hör inte hit.

Jag undrar helt enkelt bara om andra lider av dessa problem också och om det finns något alls som man kan göra?

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finlandssvensken:

Är det någon annan som har extremt mycket lagg? Jag snackar här om internetrelaterat lagg. Typ gummibandseffekter, tidsresande o.s.v. Har 50/10 på fiberlina och jag har inga problem i andra spel.

Tyvärr sitter jag bakom en låst router (fin ISP man har här i det "fria" Finland) så kan inte leka med portar etc. Borde väl skaffa ny router, men det hör inte hit.

Jag undrar helt enkelt bara om andra lider av dessa problem också och om det finns något alls som man kan göra?

Inte säker men hört andra som klagar på det ingame, generellt sett när jag dödar dem haha nä men inte sett rubberband men sett poppin' kills lite för ofta, tror det är något sync problem men verkar som att det är med påtagligt för vissa. Dock väldigt lite strul för att vara ett ny released cod

Hur ofta sker det?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Inte säker men hört andra som klagar på det ingame, generellt sett när jag dödar dem haha nä men inte sett rubberband men sett poppin' kills lite för ofta, tror det är något sync problem men verkar som att det är med påtagligt för vissa. Dock väldigt lite strul för att vara ett ny released cod

Hur ofta sker det?

Jag har haft det varje dag. Börjar på kvällen för det mesta, säg en fem eller sex-tiden och fortsätter natten ut. Verkar som att servrarna inte är utrustade för trafiken de får.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Vad är problemet? Tryck Alt + Enter och du får fullscreen igen.

problemet är att dem har gjort så överhuvudtaget.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finlandssvensken:

Är det någon annan som har extremt mycket lagg? Jag snackar här om internetrelaterat lagg. Typ gummibandseffekter, tidsresande o.s.v. Har 50/10 på fiberlina och jag har inga problem i andra spel.

Tyvärr sitter jag bakom en låst router (fin ISP man har här i det "fria" Finland) så kan inte leka med portar etc. Borde väl skaffa ny router, men det hör inte hit.

Jag undrar helt enkelt bara om andra lider av dessa problem också och om det finns något alls som man kan göra?

Jag har också upplevt lagg väldigt ofta. Ibland har man tur och slipper det om man startar om spelet. Någon skrev på Steam att det beror på spelservrarna som inte klarar av trycket.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Jag har också upplevt lagg väldigt ofta. Ibland har man tur och slipper det om man startar om spelet. Någon skrev på Steam att det beror på spelservrarna som inte klarar av trycket.

Jo misstänker lite att det är orsaken själv också. Det kommer antagligen bli bättre med tiden, men det svider att man råkar ut för det så pass ofta. De borde ju förstå att deras serie är en succé tycker man ju.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Avstängd

Har fruktansvärt lagg, hela servern laggar, alla pingar runt 180 - 300 och det kommer och går med ungefär 1 sekunds mellanrum, fruktansvärt!
Hade det senast för 1h sen.

Visa signatur

[Intel core i7 5960X 3.0ghz] - [ ASUS X99-DELUXE] - [ 48 GB CORSAIR DDR4 DOMINATOR]- [Asus GTX 980TI SLI] - [Corsair AX1200I] - [Kingston Hyperx Predator 240GB]

Permalänk
Medlem

har ni kollat om det är samma när ni kör HC? För jag har inga sådana problem, någon gång per dag tappar hela servern connection till alla men som sagt ovanligt.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood