Black Friday 2015 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

Ni har nog inte räknat in skatterna dom betalar för varorna..

Är väl runt 7%, beroende på vilken stat man bor i? (jag har bara bott i florida, så kan bara utgå från det). I Sverige är det väl 25% typ?

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Köpte en harman kardon onyx nedsatt 70 % förra året på cdon. Visserligen en utgående modell men vilket kap det var

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Vangen:

Tårarna bara rinner om mitt nya grafikkort för 8.5k står på listan. Som jag köpte nu.

GTX 780 Ti för 8.5k?

Permalänk
Medlem

Ja Ja jag har redan fyndat mitt godis på data sidan i år demo rea

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Det kan bli lite dyrt! Lönen borta direkt!

Permalänk
Skrivet av downup:

Jaha, började rean 00:01? på fredagen eller senare på dagen? Så jäkla b att vara på jobbet och missa något

Då väntar jag på mina SSD köp tills den 27e då!

Undrar samma sak, om man ska sitta med alla sidor uppdaterade kl 00.01 eller om man måste sjukanmäla sig och sitta hemma på dagen?

Visa signatur

Datorn: i5-4690k@4.3ghz, Asus Dual OC 1070, Fractal Design Newton R3 1000w, Asus Z97-A, Fractal Define R5, 16GB Corsair@1600mhz, Hyper 212 EVO, Crucial BX100, WD Black 1TB x2
Kringutrustning: BenqXL2411Z, AOC 24" x2, Func KB-460, Mionix Naos 7000, Logitech MX Master, Logitech Z-906, Sehnheiser HD 558, Optuma uDAC 3, Blue Yeti, Akai LPK 25 Steelseries QCK XXL

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaffeMedKotlett:

GTX 780 Ti för 8.5k?

Nä ett 980 Ti Amp Extreme. Har inte monterat den än.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Jaja, då ska beslutet tas. Att köpa 980ti nu, eller att bita ihop i 2 långa veckor..

Jag tänker lite på hur mycket rea det kan vara på sproilans graffekort? 500kr? Det kanske är försumbart. Hur såg det ut förra året med just gpu's?

Jag är nog mest taggad på skärmar faktiskt! Hade vart kul att steppa upp till QHD eller 4K =]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Jaja, då ska beslutet tas. Att köpa 980ti nu, eller att bita ihop i 2 långa veckor..

Jag tänker lite på hur mycket rea det kan vara på sproilans graffekort? 500kr? Det kanske är försumbart. Hur såg det ut förra året med just gpu's?

Jag är nog mest taggad på skärmar faktiskt! Hade vart kul att steppa upp till QHD eller 4K =]

Om någon kör erbjudande på 980ti så är väl minst 10% troligt.
15% är nog max.

Permalänk
Avstängd

Det verkar inte finnas så mycket intresse i den här tråden från TS sida.
Uppdatera första inlägget!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Det verkar inte finnas så mycket intresse i den här tråden från TS sida.
Uppdatera första inlägget!

Du menar att jag ska sitta dygnet runt och bevaka tråden på förändringar drygt 20 dagar kvar till BF? Jag vet inte hur din livssituation ser ut men projicera inte din lediga tid på andra människor och anta att de har samma möjligheter.

Jag uppdaterar tråden med jämna mellanrum när jag kan.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

Blir nog några spontanköp för min del i år. Har för mig att det var komplett som hade corsairs rm550 för 550kr förra året, har fortfarande mardrömmar och panikångest över mitt beslut att avstå.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skäggig legend

50% på 10pack toapapper! Bring it!

Alltså... köpa för köpandets skull är väldigt dumt. Tänk efter först vad det är man faktiskt behöver och köp endast det och ingenting annat. Kommer det ett bra pris på en 144hz skärm lär jag köpa då jag spelar fruktansvärt mycket CS:GO. Är inte priset tillräckligt bra så hoppar jag över det.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Man vill ju att det ska vara erbjudanden som är svåra att motstå Men samtidigt så vill man inte köpa våffeljärn som är nedsatt till 70%.

Så gärna grafikkort, teknik, klockor..you name it.

Någon hundring på ett grafikkort är väl inget man direkt korkar upp skumpan för.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

@EyeNEye:

Såld!

Tack för att du öppnat mina ögon. Tar och köper ett 980 Ti nu och sparar sen pengar på brödrostar, våffeljärn och rakapparater. Så har man iaf sparat pengar någonstans, förutsatt att man behöver/vill ha grejerna man köper. =]

Permalänk
Medlem

Jag behöver ett armbandsur. Vilka kan tänkas sälja det?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Tror ni att man kan hitta ett 970?

Visa signatur

"Mitt system är sämre än ditt"

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiski:

Tror ni att man kan hitta ett 970?

Kollade i kristallkulan och såg ett, kanske två, men det var lite suddigt.

Permalänk
Medlem

@fiski: Tycker 970 går ner till strax under 3k varje gång komplett har super-helg så det är nog inte omöjligt!

Permalänk
Medlem

black friday

Permalänk
Medlem

Hur var det med ps4? ngn bra rabatt på den eftersom har tänkt att skaffa in den i år

Permalänk
Medlem

Någon som kommer ihåg om Dressmann körde förra året? behöver nog en ny jul svit

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amin99:

Hur var det med ps4? ngn bra rabatt på den eftersom har tänkt att skaffa in den i år

Enligt Techradar kommer Ps4 kommer att bundlas med spel billigt till BF, men det är hyfsat billigt redan nu i UK:
http://www.techradar.com/news/world-of-tech/roundup/black-fri...

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Enligt Techradar kommer Ps4 kommer att bundlas med spel billigt till BF, men det är hyfsat billigt redan nu i UK:
http://www.techradar.com/news/world-of-tech/roundup/black-fri...

Tack men behöver typ bara helst konsolen då jag fick black oss 3 gratis i event då den lanserades

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hoppas på Samsung JS8005 4K TV för 1-2K mindre än vad det kostar nu men jag håller förväntningarna låga.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk

@KRUSSIDULL: DU har sett detta erbjudande? samsung js8005

Permalänk
Skrivet av KRUSSIDULL:

Hoppas på Samsung JS8005 4K TV för 1-2K mindre än vad det kostar nu men jag håller förväntningarna låga.

Samsung js8005

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crillie90:

@RickardCarlsson: DU har sett detta erbjudande? samsung js8005

Skrivet av Crillie90:

Fast det där är väl normal pris sen slutet av september enligt prisjakt. dvs 13890 kr.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Medlem

Ni som är lite mer insatta i Black Friday, brukar det vara mycket rea kläder (tänker på främst Gant, Ralph Lauren, G-star, Sail Racing, Lyle and Scott mfl)? Tror ni man kan hitta nått fynd eller sjunker knappt dessa någonting?

Permalänk
Medlem

Webhallen kommer köra blackfriday också.

De skrev i en av sina trådar:

"Jo, det är ju inte direkt de mest lukrativa vinstmarginalerna som vi har att tulla på när det gäller komponenter och sällan det som drar mest folk till butikerna heller så vi försöker mer köra komponenter online när vi väl gör kampanjer. Tror dock vi har lite skoj grejer till black friday om du kan hålla dig till dess ;)"