Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem

Vilken version ska man skaffa? Den med 500 GB, den med 1 TB eller Elite? Hur stora är spelen? Är lite sugen nu när cdon kör paketerbjudande för 3289 kr.. men den versionen har enbart 500 GB.. känns lite fjuttigt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av foh668:

Vilken version ska man skaffa? Den med 500 GB, den med 1 TB eller Elite? Hur stora är spelen? Är lite sugen nu när cdon kör paketerbjudande för 3289 kr.. men den versionen har enbart 500 GB.. känns lite fjuttigt.

Spelen är 25-35gb stora ca. Sen beror det på vad för spel. Jag köpte en 500gb , fyllde den rätt snabbt. Så jag fick köpa till en extern 1TB usb3 disk. Men den är också fylld snart. typ 250gb kvar bara. Vet inte om det är någon skillnad på att köpa digitalt (som jag gör) , eller ha spelen på skiva. Men jag antar att spel på skivan ändå vill installeras på HDD.

Permalänk
Medlem

@Gubbkroppen:
Men du måste väl inte ha spelen installerade? Om du inte ska spela alla dagligen. Tänker mig som Steam.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

@Gubbkroppen:
Men du måste väl inte ha spelen installerade? Om du inte ska spela alla dagligen. Tänker mig som Steam.

Visst är det så men sen vet inte om de ändrat guldspelen då tidigare var de förlorade om du inte laddade ner dem under den givna perioden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

@Gubbkroppen:
Men du måste väl inte ha spelen installerade? Om du inte ska spela alla dagligen. Tänker mig som Steam.

Korrekt. Så avinstallerar man spelen man tröttnat på så blir det inga problem med 500GB

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Inaktiv

@foh668 Jag tycker 500 GB är för litet. Kommer köpa till en extern disk då jag fyller min hela tiden och får avinstallera.

Det tar år och dar att installera spel och nyligen fick jag välja mellan att avinstallera MCC och Forza för att kunna lägga in Halo 5 :/

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Taskman:

Visst är det så men sen vet inte om de ändrat guldspelen då tidigare var de förlorade om du inte laddade ner dem under den givna perioden.

Skickades från m.sweclockers.com

Men de går väl inte förlorade om man avinstallerar?

På 500GB får man ju in hur många spel som helst, och om man inte sitter på en uppkoppling från 90-talet så går det fort att att installera om spel.
Jag ser ingen poäng med mer än 500GB om man bara har spel där.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Men de går väl inte förlorade om man avinstallerar?

På 500GB får man ju in hur många spel som helst, och om man inte sitter på en uppkoppling från 90-talet så går det fort att att installera om spel.
Jag ser ingen poäng med mer än 500GB om man bara har spel där.

Första gången du laddar ned dem så blir det ju samma sak som om du "köpte dem" (med förhindret att du ej har tillgång till dem om du säger upp Guld-medlemskapet), så att avinstallera och sedan installera igen ska inte vara något problem.

För tillfället har jag inte ens min Xbox inkopplad, men "köper" glatt de gratiserbjudanden som dyker upp på www.xbox.com.

Mvh,
Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

@Gubbkroppen:
Men du måste väl inte ha spelen installerade? Om du inte ska spela alla dagligen. Tänker mig som Steam.

Har man kasst internet som mig avinstallerar man inte spelen. Är ju inte så kul att bli sugen på lite call of juarez och få vänta 3-6 timmar innan det går att starta Har typ allt jag köpt digitalt installerat på steam och xbox 360.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Men de går väl inte förlorade om man avinstallerar?

På 500GB får man ju in hur många spel som helst, och om man inte sitter på en uppkoppling från 90-talet så går det fort att att installera om spel.
Jag ser ingen poäng med mer än 500GB om man bara har spel där.

Dagens spel är rätt stora. 500GB är väldigt lite i dagsläget, speciellt när en del spel till Xbox One tar runt 50GB styck. Hur många sådanna spel får man in på 500GB när du har runt 350GB ledigt på hårddisken från fabrik?

Vill man spela nu så är det alltid drygt att installera/ladda hem då det inte bara handlar om ens egna uppkoppling men även serverbelastning för Xbox Live. Smidigaste lösningen är att just ha allt man vill ha installerat lokalt och då räcker inte 500GB långt såvida man inte spelar väldigt få och små spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Sista uppdateringen jag har är i september, har det inte kommit något nytt sen dess?Kör iofs på us-region så det kanske spelar roll.
En fråga till, var hittar man spelen man köpt? Hade för mig jag köpt ett spel men bara demot fanns på xboxen. Säkert en dum fråga, men jag hittar inte det bland spelen på xboxen och jag kan ha fel om köpet också:-)

Under "My Games & Apps". Om du raderar något så är det även längst till höger. Smartare än på min PS4.

Skrivet av Taskman:

Visst är det så men sen vet inte om de ändrat guldspelen då tidigare var de förlorade om du inte laddade ner dem under den givna perioden.

Skickades från m.sweclockers.com

De försvinner om du inte laddar ner dem under perioden?

Skrivet av anon81912:

@foh668 Jag tycker 500 GB är för litet. Kommer köpa till en extern disk då jag fyller min hela tiden och får avinstallera.

Det tar år och dar att installera spel och nyligen fick jag välja mellan att avinstallera MCC och Forza för att kunna lägga in Halo 5 :/

Jag köper också en extern hårddisk när de går ner i pris. Tycker det går rätt snabbt att installera. Uppfattar det som MAX 1 timme (typ Sunset Overdrive senast) och de flesta kan man börja spela singleplayer efter halva installationen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swe.Stars:

Jag köper också en extern hårddisk när de går ner i pris. Tycker det går rätt snabbt att installera. Uppfattar det som MAX 1 timme (typ Sunset Overdrive senast) och de flesta kan man börja spela singleplayer efter halva installationen.

Okej. GTA IV och MCC tog mig typ en dag att installera. Jag har 200 / 200 i uppkoppling.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon5930:

Dagens spel är rätt stora. 500GB är väldigt lite i dagsläget, speciellt när en del spel till Xbox One tar runt 50GB styck. Hur många sådanna spel får man in på 500GB när du har runt 350GB ledigt på hårddisken från fabrik?

Vill man spela nu så är det alltid drygt att installera/ladda hem då det inte bara handlar om ens egna uppkoppling men även serverbelastning för Xbox Live. Smidigaste lösningen är att just ha allt man vill ha installerat lokalt och då räcker inte 500GB långt såvida man inte spelar väldigt få och små spel.

Okej, folk har väl lite olika sätt att spela på, antar jag... Jag brukar inte spela tio spel samtidigt, utan kanske 2-3 stycken som max.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av f@boy:

@Gubbkroppen:
Men du måste väl inte ha spelen installerade? Om du inte ska spela alla dagligen. Tänker mig som Steam.

Ne det är sant. Fast jag hoppar lite bland spelen och spelar. Och att ladda hem en ca 30gb är ju inte som att det tar någon sekund bara precis.

Fast de är som du skriver , Ryse kan jag nog ta bort. och några andra. som man aldrig startar längre.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Taskman:

Visst är det så men sen vet inte om de ändrat guldspelen då tidigare var de förlorade om du inte laddade ner dem under den givna perioden.

Det ska räcka med att "köpa" dem via http://www.xbox.com/sv-SE/LIVE/games-with-gold så är det dina, även om du inte installerar dem direkt.

Skrivet av Swe.Stars:

Under "My Games & Apps". Om du raderar något så är det även längst till höger. Smartare än på min PS4.

De försvinner om du inte laddar ner dem under perioden?

Eh, det är minst lika "smart" på PS4, bara in under bibliotek så är alla spelen där, såväl installerade som icke installerade.

Skrivet av anon81912:

Okej. GTA IV och MCC tog mig typ en dag att installera. Jag har 200 / 200 i uppkoppling.

Då var det nog att det gick lite slött från servrarna att ladda ner, testade du att stoppa/starta nerladdningen någon/några gånger?
Brukar hjälpa så man bli kopplat mot en snabbare server, för med 200 Mbit uppkoppling borde det inte ta mer än 2-3h max om du ligger i "normal" hastighet.

Ska du installera igen och det går segt så testa att pausa / starta nerladdningen någon/några gånger så borde det gå bättre

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Det ska räcka med att "köpa" dem via http://www.xbox.com/sv-SE/LIVE/games-with-gold så är det dina, även om du inte installerar dem direkt.

Ahh det visste jag inte. Tackar.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Får man köpa koder på typ GS gaming och sen aktivera i xboxet, eller är det förenat med risker där MS banar en? Utländska billagre spel via koder alltså.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

-3,4 ghz AMD , 6950, 8 gb, w7 ( 64)., - msi 462, i5, nvi 555, 8 gb. -HTPC q1900-4gb,OPENELEC@USB32gb .
- Slim RGH ,+ 500 GB ,360
- Nexus 5 root. Philips 42". - Yamaha a820. - Volvo s60 140 HK @ 188 ,Autotech.
En dag i taget.

Permalänk
Medlem

Aah orka inte vänta ät någon gullig och har preview invite att dela?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Eh, det är minst lika "smart" på PS4, bara in under bibliotek så är alla spelen där, såväl installerade som icke installerade.

Tycker du? Demos och beta spel ligger kvar i hela spelbiblioteket, (PT, Battlefront betan t ex.) på PS4 medan de "försvinner" längst till höger i en egen kategori som agerar som "gömda" spel, demos eller betas på Xbox One. Du ser ju då direkt vilka full-spel du har på din spelkonsol.

Skrivet av jolle1:

Får man köpa koder på typ GS gaming och sen aktivera i xboxet, eller är det förenat med risker där MS banar en? Utländska billagre spel via koder alltså.

Skickades från m.sweclockers.com

Känner tyvärr inte till den här sajten.. :/ Men det jag gör är att ha mitt Xbox inloggat på US regionen - främst för att Kinect kommandona ska fungera, men om man vill köra med svenskt UI på Xbox räcker det med att man går in på Xbox.com och väljer US som region (längst ner på Xbox.com, Change region/country). Då får man exempelvis Fallout 4 för 518:- istället för 699:- eller vad det nu må kosta i den svenska digitala affären.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Känner tyvärr inte till den här sajten.. :/ Men det jag gör är att ha mitt Xbox inloggat på US regionen - främst för att Kinect kommandona ska fungera, men om man vill köra med svenskt UI på Xbox räcker det med att man går in på Xbox.com och väljer US som region (längst ner på Xbox.com, Change region/country). Då får man exempelvis Fallout 4 för 518:- istället för 699:- eller vad det nu må kosta i den svenska digitala affären.

Påverkar det vilka servrar man hamnar på när man spelar online?

Bryter det mot några användarvillkor?

Permalänk
Inaktiv

Någon mer än mig som lyckats glömma bort att Rise of the Tomb Raider lanseras nu i dagarna? Känns lite sjukt då det faktiskt är ett av de spel jag sett fram emot mest och faktiskt var en av anledningarna till Xbox One-köp. Men är så mycket lanseringar vid denna tidpunkt så.. lätt hänt antar jag. Sjukt sugen men ska avvakta lite, borde ha fullt upp med Fallout 4 (på PC) månaden ut antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av curl:

Påverkar det vilka servrar man hamnar på när man spelar online?

Bryter det mot några användarvillkor?

Nej. Jag spelar på EU-servrar. Till skillnad från PS4 där man måste köpa spelen på ett separat US-konto (sucks) så reggas alla spel på DITT svenska konto på Xbox One.

Om det bryter mot några användarvillkor vågar jag inte svara på. Men det är vida förekommande kan jag säga att köpa spel på US-store

Skrivet av anon5930:

Någon mer än mig som lyckats glömma bort att Rise of the Tomb Raider lanseras nu i dagarna? Känns lite sjukt då det faktiskt är ett av de spel jag sett fram emot mest och faktiskt var en av anledningarna till Xbox One-köp. Men är så mycket lanseringar vid denna tidpunkt så.. lätt hänt antar jag. Sjukt sugen men ska avvakta lite, borde ha fullt upp med Fallout 4 (på PC) månaden ut antar jag.

Nope. Har det nedkladdat i min Google Calender. Det tillsammans med Fallout 4 och senare Star Wars: Battlefront

Permalänk
Medlem

Någon som har lite insikt i prissättning fr.o.m. Black Friday till mellandagarna? Det kliar i fingrarna för att köpa cdons paketerbjudande med två spel för 3289 kr, men min magkänsla ropar tålamod...

Förra året såg Webhallens prisutveckling för basenheten ut så här (enligt prisjakt):

Jag väger alltså hundralappar mot möjlig halospeltid och undrar om det kan antas gå ner så mycket att det lönar sig.

Permalänk
Medlem

Sitter i samma "sits" som dig, problemet med cdons är att dom skickar med fifa vilket inte intresserar mig.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av saigon:

Sitter i samma "sits" som dig, problemet med cdons är att dom skickar med fifa vilket inte intresserar mig.

Även jag tänker som dig. Men jag gjorde ett köp men med Fallout paketet samt så köpte jag Halo. Fifa är jag inte intresserad av och det ser ut som att en hel del säljer Fifa på blocket/tradera, men jag lär åtminstone kunna få 300Kr för det. Så i slutändan så räknar jag med att allt som allt kostade mig ca 3500 Kr totalt, vilket är helt ok med två nya spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Även jag tänker som dig. Men jag gjorde ett köp men med Fallout paketet samt så köpte jag Halo. Fifa är jag inte intresserad av och det ser ut som att en hel del säljer Fifa på blocket/tradera, men jag lär åtminstone kunna få 300Kr för det. Så i slutändan så räknar jag med att allt som allt kostade mig ca 3500 Kr totalt, vilket är helt ok med två nya spel.

Jo det är faktiskt helt ok. Fallout vill man ju ha såklart. Däremot funderar jag på om det är gamla dosan som följer med till 500gb versionen? Läste förut att den uppdaterade följde med 1tb versionen. Sen funderar jag på om 500gb räcker eller inte.

Är det nerladdningskod till spelen eller fysisk kopia?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Sitter i samma "sits" som dig, problemet med cdons är att dom skickar med fifa vilket inte intresserar mig.

Jag hade inte heller köpt Fifa självstående om vi säger så, men det är i nuläget det billigaste sättet att få en basenhet och Halo 5.

Sneak peaks på Black Friday deals i USA visar en prissänkning på $50, vilket ger ett pris på 2500 för en 500GB-basenhet. Jag vet att t.ex. CDON och Elgiganten kör Black Friday-kampanjer så frågan är bara hur pass priserna speglar sig.

Permalänk
Medlem

Funderar också på om det är värt att vänta dit. Å andra sidan har jag klarat mig hittils utan one så ett par veckor till eller vad det blir kan man ju överleva, men släpper dom 500gb för ca 2700kr utan spel så är ju nuvarande ifrån cdon fortfarande jämförbart.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av saigon:

Jo det är faktiskt helt ok. Fallout vill man ju ha såklart. Däremot funderar jag på om det är gamla dosan som följer med till 500gb versionen? Läste förut att den uppdaterade följde med 1tb versionen. Sen funderar jag på om 500gb räcker eller inte.

Är det nerladdningskod till spelen eller fysisk kopia?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är den uppdaterade kontrollen som följer med i fifa paketet, det ser man även på youtube där flera har "unboxat". När det gäller fifa så är det nedladdningskod som medföljer.

Permalänk
Medlem

Tjena grabbar o flickor!
En snabb fråga.
Jag hade sålt min tv, och haft mitt Xbox avstängt nästan ett halvår. Nu när jag lånar ut det till brorsan så står de på hälften av spelen att man måste ha ett guld medlemskap för att få spela dem? Är detta en ny ändring eller vad?

Skickades från m.sweclockers.com