Permalänk
Medlem

Hjälp med julklapp till flickvän

Hej allihop!

Det är så att jag klurar på vad man kan ge sin flickvän på jul. Skulle behöva lite hjälp och förslag på vad man kan ge, hur mycket det ska kosta osv då jag inte alls är bra på sånt här..

Några saker jag kommit o tänka på är:

1. Framkalla ett foto på oss och så någon gullig ram.

2. Makeup-kurs? Är lite rädd att detta tas negativt. Att hon tror att jag tycker hon är dålig på sminka sig eller så? Idén fick jag då hon brukar kolla makeup och sånt på youtube och så sprang jag på detta.. Vad tror ni?

3. Något armband eller halsband. Vad är ett rimligt pris?

Vet att jag är tidigt ute men hellre det än att jag står såhär i sista stund

Tacksam för hjälp och ytterligare förslag!

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk

Tjenare!

Låter som nummer 1 och 3 kombinerat hade varit det ultimata! Jag själv är ju flickvänslös så jag har ju ingen att köpa något till men har du ett stabilt jobb och bra ekonomi så skulle jag lagt ner 1500-2000~ kanske.

#foreveralone

Permalänk

Halloj! Bra grejer så långt. Ytterligare tips - kolla igenom hennes skivsamling (eller motsvarande digitalt?), boksamling och filmsamling och köp något liknande eller nytt eller gammalt klassiskt av samma grupp, författare, regissör, filmstjärna som saknas. Vad är hennes intressen? Katter - T-shirt med katt på? Amerikanska presidenter - tröja med amerikansk president? Trevliga trähantverk? Kanske en rubank? Det är tanken bakom som räknas, så tänk dig in i hennes situation och köp utifrån det. Pris? Hellre mer tanke, än högre pris. Dessutom skall det vara fint inslaget och medfölja ett kort med en bra text, mycket viktigt. Sista utvägen är ett presentkort, kurs eller en chokladask och en flaska vuxenläsk med eller utan bubblor.
Vänliga hälsningar
Bokis

Permalänk
Avstängd

@bicpenna5670: hur länge har ni varit tillsammans?

Permalänk
Medlem

Du känner din flickvän, det gör inte vi. Bara du vet vad hon skulle vilja ha.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En bättre fråga kan nog vara hur gammal är hon?

Permalänk

Man kan faktiskt göra det lite "klassiska" och köpa några snygga underkläder..
Behöver inte vara så extrem sexiga men sköna, Twilfit har faktiskt riktigt bra saker och bra personal som hjälper dig (lura med dig henne på att testa underkläder och försök luska ut vad hon gillar)

Permalänk
Medlem

Säger som andra här, du känner ju din flickvän bäst och det är tanken som räknas. Skulle nog säga att du får leta efter vad hon behöver. Min flickvän var väldigt trött runt tiden hon fyllde år och ville komma undan lite så jag bokade in oss på ett spa så vi fick lite tid att slappna av. Annars är ju ett personligt smycke alltid trevligt, köpte ett armband som en gammal jobbarkompis graverade in en låttext på som är "våran" låt.

Hitta helt enkelt det som du tror kommer göra henne lycklig, om hon är något att ha så blir hon lika glad oavsett om det kostar 1 krona eller 1000

Permalänk
Medlem

Tack alla er som svarat!
Yes jag vet, jag känner henne bäst, men har alltid varit dålig på det här med presenter och så.. Letar bara lite exempel på vad man kan köpa samt råd på det jag tänkt

@JSvanberg Vi har varit tillsammans lite mer än ett år

@tolle hon är 17

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem

Kom överens om att skita i att köpa presenter och dra på spa tillsammans istället.

Materiella ting läggs bara undan och glöms bort.

Av dina tre alternativ tycker jag alternativ 2 var bäst. (Jag gillar uppenbarligen inte att ge saker i present/julklapp)

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Ojojoj det årliga dilemmat! Kan dela med lite av mina tips och göra det lättare att veta vad du INTE ska ge!

Kläder- Big No no. Är alldeles för stor risk att det blir fel storlek. Antingen för litet som kan tolkas fel eller för stort, som vi inte ens ska tala om. Sedan kommer plaggen uppfattas fel oavsett. Att du inte har koll på vad som är modernt, det är fel färg, fel märke, du har ingen koll eller passar inte hennes stil. Det värsta är att hon kommer att tänka det, men inte säga det. Sedan göms plaggen undan eller lämnas tillbaks till affären utan du vet om det.

Smycken- Det kan tänkas vara gulligt med något fint halsband för 1500:- Dock uppskattas det inte och glöms snabbt bort i någon låda för att aldrig användas.

Parfym- funkar inte heller. Då det är för stor risk att köpa fel parfym eller en parfym som inte matchar mot henne som är hennes doft. Hur konstigt det än låter.

Senast slutade med att köpte och gav bort en ölkorv! Finemang

Permalänk
Medlem

Du har det inte lätt du! Själv brukar jag få en lista på grejer som hon önskar sig, sedan köper man några av dem prylarna och så är det klart!

Så sensmoralen blir, fråga henne vad hon önskar sig.

Permalänk
Avstängd

@bicpenna5670: presentkort är ju bra, kanske lite tråkigt, men beror ju på vad det är till, till exempel frisör, spa eller kanske massage?