Problem kring uppgradering, installation och aktivering av Windows 10

Permalänk

@fromis: och @igtl314: Nu får ni allt ha lite is i magen

Om ni hade läst igenom det första inlägget i den här tråden så hade ni direkt förstått hur det fungerar. Formateringspunkt? Modifierad version? Vet inte vad ni pratar om riktigt.

Kortfattat är det såhär: Uppgradera till Windows 10, vänta på aktiveringen, ren installation, that's it. Man ska inte använda sin produktnyckel under ren installation utan man ska klicka hoppa över. Förklaring till detta finns också i första inlägget.

Att säga att Windows 10 är skit på grund av okunskap är faktiskt lite orättvist

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Skrivet av klasvonklas:

@Lundstroem1:

Det är verkligen inte Windows 10s fel att ditt moderkort gick/har gått sönder. Förmodligen var det redan på gång att gå sönder innan, bara att du hade oturen det var under installationen. I tråden du länkar, om jag förstår den rätt, tas det upp att de fått svarta skärmar med Nvidias drivrutin. Det har alltså inget med din situation att göra eftersom du var mitt uppe i en installation och därför inte ännu hade någon drivrutin.

Du är för övrigt ingen idiot som uppgraderar till Windows 10. Rykten om att man ska vänta i några månader är osanna. De problem som uppståt för användare har inget med själva Windows 10 att göra utan andra problem i deras befintliga installationer. Man vill dock inte inse det utan ha något att skylla på, och tyvärr blir det Windows 10.

Skrivet av Broken-arrow:

Håller delvis med, men då behöver personen i fråga vara så duktigt med datorer att han vet hur man gör ren installation.

Så tycker oavsett det inte riktigt bra gjort av MS, vist smidigt uppgradering när det fungerar. Men har man en installation som är par år gammal har det ju hänt grejer på vägen.

klasvonklas: Tack för ditt stöd

Ja man kan ju spekulera i om det är tillfälligheter att moderkortet går sönder just när jag gör detta, men det blir ju inte annat än spekulationer.
Att det är skit bakom spakarna med min kunskap om datorer kanske är mer sannolikt.
Men jag anklagar ingen, ville bara förmedla min story. Jag tar kostnaden för ny dator på kontot "man lär så länge man lever"

Permalänk
Medlem

Jag har ett problem på en av mina datorer.
Har fått win10 ikonen, win verkar ha tankat ner installationsfilerna då jag har den dolda BT katalogen på en 5gig.
Datorn är godkänd enligt "kontrollera datorn" i ikonen - "det är bara att köra igång" står det i "kontrollera dator".
Enda där står i en av huvudrutorna är att jag ev kan få problem med den automatisk inloggning efter uppgraderingen.
Men jag kan ej få installationen att starta någonstans.

Står inte något i windows update heller om att uppgradera.

Måste jag köra win media creation tool och skapa ett installationsmedia eller det går att starta uppgraderingen på något sätt?

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Jag har ett problem på en av mina datorer.
Har fått win10 ikonen, win verkar ha tankat ner installationsfilerna då jag har den dolda BT katalogen på en 5gig.
Datorn är godkänd enligt "kontrollera datorn" i ikonen - "det är bara att köra igång" står det i "kontrollera dator".
Enda där står i en av huvudrutorna är att jag ev kan få problem med den automatisk inloggning efter uppgraderingen.
Men jag kan ej få installationen att starta någonstans.

Står inte något i windows update heller om att uppgradera.

Måste jag köra win media creation tool och skapa ett installationsmedia eller det går att starta uppgraderingen på något sätt?

Kan ju behöva laga din nuvarande installation

TYp som detta #15574779

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av stimpen:

Jag har ett problem på en av mina datorer.
Har fått win10 ikonen, win verkar ha tankat ner installationsfilerna då jag har den dolda BT katalogen på en 5gig.
Datorn är godkänd enligt "kontrollera datorn" i ikonen - "det är bara att köra igång" står det i "kontrollera dator".
Enda där står i en av huvudrutorna är att jag ev kan få problem med den automatisk inloggning efter uppgraderingen.
Men jag kan ej få installationen att starta någonstans.

Står inte något i windows update heller om att uppgradera.

Måste jag köra win media creation tool och skapa ett installationsmedia eller det går att starta uppgraderingen på något sätt?

Broken-arrows lösning kanske fungerar, men det känns ändå som en smidigare lösning att använda verktyget. När du gjort uppgraderingen har du sen också redan ett medium du kan göra en ren installation med.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk

Jag kunde uppdatera min Laptop utan problem, på desktop så har jag tyvärr problem. Jag laddar hem Win10 utan problem och kan installera det. Men i slutfasen när Win10 skall startas för första gången så dyker det upp att windows har stött på ett problem och måste startas om. Det enda som fungerar är att återställa Win8.1.

Installationen eller så påpekar inget problem. Ingen förklaring till varför det inte kan starta Win10. Hur skall jag göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av klasvonklas:

Broken-arrows lösning kanske fungerar, men det känns ändå som en smidigare lösning att använda verktyget. När du gjort uppgraderingen har du sen också redan ett medium du kan göra en ren installation med.

Bråkar installationen, så kvittar det vad han gör. Utan sen måste han ändå göra ren installation.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Bråkar installationen, så kvittar det vad han gör. Utan sen måste han ändå göra ren installation.

Installationen vill inte starta för han, det är inte i själva installationen det krånglar. Det är som jag tolkar det.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Skrivet av Igelkotten Igge:

Jag kunde uppdatera min Laptop utan problem, på desktop så har jag tyvärr problem. Jag laddar hem Win10 utan problem och kan installera det. Men i slutfasen när Win10 skall startas för första gången så dyker det upp att windows har stött på ett problem och måste startas om. Det enda som fungerar är att återställa Win8.1.

Installationen eller så påpekar inget problem. Ingen förklaring till varför det inte kan starta Win10. Hur skall jag göra?

Är det en färdigbyggd dator från t.ex HP eller har du byggt den själv? Oftast så krånglar uppgraderingen när det kommer från en märkestillverkare då de brukar ändra om i operativsystemet så att det inte är original.

Den enda lösning jag kommer på är att du först gör en ren installation av Windows 8.1 och sen uppgraderar och aktiverar, sen installerar Windows 10 rent. Då blir du också av med allt skräp från tillverkaren, om nu så är fallet då.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av klasvonklas:

Installationen vill inte starta för han, det är inte i själva installationen det krånglar. Det är som jag tolkar det.

JO förstår det, hände exakt samma sak och fick "tvinga" igång installationen. Sluta ändå med ren installation sen, bara för os:et i botten var trasigt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Tjenare!
Uppgraderade nya delar till min stationära dator för ca en vecka sen, moderkort,processor,grafikkort, ramminnen.
Efter jag gjorde detta , och installerat alla nya drivrutiner för delarna, så vill windows att jag ska aktivera den. Har haft windows 7 på denna datorn och uppgraderade utan några som helst problem till windows 10 i somras. Men nu efter de nya delarna satts in så vill den att jag ska aktivera. Obs att jag inte ominstallerade datorn efter jag satt i de nya delarna då det inte behövdes.
Jag har en produktnyckel som det står typ XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-mina 5 sista, men när jag skriver in den så fungerar det inte..
Har inte riktigt lusten att installera om windows 7 och sen uppgradera till w10 igen..
Någon enkel lösning ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av antonthegreat:

Tjenare!
Uppgraderade nya delar till min stationära dator för ca en vecka sen, moderkort,processor,grafikkort, ramminnen.
Efter jag gjorde detta , och installerat alla nya drivrutiner för delarna, så vill windows att jag ska aktivera den. Har haft windows 7 på denna datorn och uppgraderade utan några som helst problem till windows 10 i somras. Men nu efter de nya delarna satts in så vill den att jag ska aktivera. Obs att jag inte ominstallerade datorn efter jag satt i de nya delarna då det inte behövdes.
Jag har en produktnyckel som det står typ XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-mina 5 sista, men när jag skriver in den så fungerar det inte..
Har inte riktigt lusten att installera om windows 7 och sen uppgradera till w10 igen..
Någon enkel lösning ?

Kolla mitt inlägg här om hur du löser det (byt ut alla referenser om Win 8.1 till Win 7):

http://www.sweclockers.com/forum/post/15688038

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Kolla mitt inlägg här om hur du löser det (byt ut alla referenser om Win 8.1 till Win 7):

http://www.sweclockers.com/forum/post/15688038

3. är inte säkert det behövs varken på OEM eller retail, krävs par hårdvarubyten innan aktiveringen triggas på OEM.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

@Bascule666:

Jag uppgraderade från w7 will w10 i somras så har ingen w8 licens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av antonthegreat:

@Bascule666:

Jag uppgraderade från w7 will w10 i somras så har ingen w8 licens.

Det var därför jag skrev att du skulle byta ut alla referenser om Win 8.1 till Win 7.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk

@antonthegreat:

Om du har en ledig hårddisk så prova att installera Windows 7 på den och uppgradera sedan. Då blir ditt moderkort aktiverat hos Microsoft och har du tur så kommer då din befintliga installation att aktiveras.

Jag rekommenderar dig dock väldigt starkt att ändå göra en ominstallation. Har man bytt så pass mycket delar så är det också bra att installera om så att inga gamla drivrutiner m.m ligger och spökar.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Uppgraderade från 8.1 precis och har nu inte längre någon internet-åtkomst. Oidentifierat nätverk står det och jag får ingen IP. Kör med kabel och har prövat annan ingång på routern. Några ideer?

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: Det löste sig till slut, ingen aning om varför, tyvärr. Försökte förnya ip:t i kommandotolken, pillade i nätverksinställningarna och startade om några gånger, sedan fungerade det.

Permalänk

Hej. Jag sitter på Linux och hade tänkt att installera Windows 10 på burken. Verkar som att jag får en korrupt ISO varenda gång jag laddar ner. Jag får ett meddelande om att "mediaenehets drivrutiner saknas" och enligt Microsoft support betyder det korrupt bränning/skivavbild.

Jag har läst flertal forum poster om detta problem och det ända jag inte prövat (som många andra lyckats med) är att ladda ner ISOn med internet Explorer. Allt annat verkar leda till en ISO som inte stämmer.

Men hur får jag ner en bra ISO när jag inte har tillgång till en Windows dator? Någon som är sugen på att ladda ner en ISO och slänga upp på en ftp server eller liknande? Suttit två hela dagar med detta problemet utan lösning.

Alla försök ger mig bara mer och mer problem. Försökte installera Explorer via Wine men de kraschade hela tiden osv.

Hjälp?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu ska det visst bli lättare att aktivera:

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.639476/sa-ska-det-bli-enklar...

Antar det kan vara intressant om man vill göra en ren installation? Bara att använda Media Creation Tool för att ta hem en ISO och sedan köra på. Slipper omvägen med att först uppgradera och aktivera den version man nu har.

Permalänk
Medlem

Funderar på att uppgradera men det hänger på om servern grejar ta backup även på Win10.

Tänkte prova med den gamla datorn men vill inte slösa bort en licens på den datorn. Går det att installera Win10 utan att ange licensnummer, typ att man väntar med aktiveringen?

Permalänk

Jag har uppgraderat från win 8.1 till win 10.
Men efter uppgraderingen blir min processor väldigt varm ca 90 grader och fläkten går på högvarv.
Min dator är en Fujitsu Lifebook NH532 Intel i7 har läst att flera har haft problem med värme.
Är det någon som har haft samma problem?

Visa signatur

Fujitsu Lifebook NH532 Intel i7

Permalänk

Allting fastnar *50% LÖST*

Hallå! Har ett udda problem.

Det började med att uppstarten inte kom förbi windows logons laddningskärm vid uppstart.
Efter 3 omstarter startades en automatisk reparation som inte inte verkade göra ett skit. En hel blå skärm(ej bluescreen) visades och inget mer hände, så jag startade om igen efter ett tag och det hela började om utan resultat.

Prövade då att dra fram min win10 usb sticka som är ett köpt original för att dra igång reparation. Datorn läser in filerna och jag får välja språk och installation eller reparation men även de båda fastnar efter ett kort tag.

Just nu står den igen på en helblå skärm med timglasikon till mus och "installationsprogrammet startas"

Det känns som att datorn bara slutar tänka?

Kikade kort i bios och allt tycks vara normalt i mina ögon.
Den enda "ändringen" är installation av dropbox innan det hände.
Värt att nämna kan vara att jag tror mig ha något hårdvarufel(moderkort?) som gör att datorn aldrig stänger av helt på egen hand. Vid avstängning så fortsätter fläktar och dioder lysa och jag har senaste tiden slagit av med strömbrytare direkt efter det...

Samsung 840 EVO
MSI Z77A-G45

*UPPDATERING*

Gick igenom all hårdvara efter att jag såg att en lagringsdisk saknades i BIOS och efter att ha gjort mig av med den disken så fungerar allt som det ska. Om någon nu kan förklara för mig hur en simpel lagringsdisk kan hindra uppstart av både en OS disk och installation från USB är jag tacksam

Permalänk
Medlem

Hade problem med att namn på appar var på engelska trots att jag bytt språk till svenska. Löste sig genom att starta Store, då börjar den köa upp nedladdning av svenska versioner.

Permalänk

Hej! Jag vet att olika varianter av den här frågan har diskuterats i tråden men jag har inte hittat svaret på exakt denna fråga så jag drar den:

Jag har just nu en dator med Windows 8.1 och en laglig licens, såklart. Dock har jag inte uppgraderat till Windows 10 än, för jag har velat vänta.

Nu planerar jag att köpa nytt moderkort, processor och hårddisk, och då förstår jag att detta räknas som en ny dator.

1, Visst kan jag väl använda min befintliga Windows-licens med min nya hårdvara, eftersom jag inte kommer att använda de gamla grejerna mer?

2, Då blir det ju ett bra tillfälle att testa Windows 10 med nya grejerna. Har jag förstått det rätt då, att jag först installerar Windows 8.1 på nya maskinen med min gamla nyckel, och sedan uppdaterar denna till Windows 10?

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparriskrigaren:

Hej! Jag vet att olika varianter av den här frågan har diskuterats i tråden men jag har inte hittat svaret på exakt denna fråga så jag drar den:

Jag har just nu en dator med Windows 8.1 och en laglig licens, såklart. Dock har jag inte uppgraderat till Windows 10 än, för jag har velat vänta.

Nu planerar jag att köpa nytt moderkort, processor och hårddisk, och då förstår jag att detta räknas som en ny dator.

1, Visst kan jag väl använda min befintliga Windows-licens med min nya hårdvara, eftersom jag inte kommer att använda de gamla grejerna mer?

2, Då blir det ju ett bra tillfälle att testa Windows 10 med nya grejerna. Har jag förstått det rätt då, att jag först installerar Windows 8.1 på nya maskinen med min gamla nyckel, och sedan uppdaterar denna till Windows 10?

1. Beror på vilken sorts licens det är. En OEM-licens, som t ex ingår i datorer med förinstallerad Windows, får inte flyttas till en ny dator (nytt moderkort), det är nackdelen med en rabatterad licens. En retail licens får flyttas.

2. Beror ju på licenstypen.

Permalänk
Skrivet av CeciliaB:

1. Beror på vilken sorts licens det är. En OEM-licens, som t ex ingår i datorer med förinstallerad Windows, får inte flyttas till en ny dator (nytt moderkort), det är nackdelen med en rabatterad licens. En retail licens får flyttas.

2. Beror ju på licenstypen.

Det borde jag naturligtvis ha nämnt, för det var ju anledningen varför jag undrar. Det är en retail-licens - men uppgraderingslicens från Windows 7 till Windows 8 PRO. Men som jag förstår ska det gå att göra en nyinstallation och aktivera med en sådan licens ändå, med något registry-trix? Eller är det olagligt?

Tillägg: Inser precis att jag har tillgång till Education-licenser via KTH så det är ju betydligt mer lämpligt, men det kan ju vara intressant att veta ändå

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeciliaB:

1. Beror på vilken sorts licens det är. En OEM-licens, som t ex ingår i datorer med förinstallerad Windows, får inte flyttas till en ny dator (nytt moderkort), det är nackdelen med en rabatterad licens. En retail licens får flyttas.

2. Beror ju på licenstypen.

Den OEM man köper, får du flytta i alla fall. Kravet från MS är att gamla moderkortet är trasigt.

Sen är det upp till var och en hur ful man vill vara mot MS.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparriskrigaren:

Det borde jag naturligtvis ha nämnt, för det var ju anledningen varför jag undrar. Det är en retail-licens - men uppgraderingslicens från Windows 7 till Windows 8 PRO. Men som jag förstår ska det gå att göra en nyinstallation och aktivera med en sådan licens ändå, med något registry-trix? Eller är det olagligt?

Tillägg: Inser precis att jag har tillgång till Education-licenser via KTH så det är ju betydligt mer lämpligt, men det kan ju vara intressant att veta ändå

En uppgraderingslicens av Windows 8 Pro alltså, då avgörs det av vad för licenstyp det är på Windows 7 i stället, dvs om det är en OEM eller retail.

Microsoft licensing FAQ för OEM http://www.microsoft.com/oem/en/licensing/sblicensing/Pages/l...

Citat:

Generally, an end user can upgrade or replace all of the hardware components on a computer—except the motherboard—and still retain the license for the original Microsoft OEM operating system software. If the motherboard is upgraded or replaced for reasons other than a defect, then a new computer has been created. Microsoft OEM operating system software cannot be transferred to the new computer, and the license of new operating system software is required. If the motherboard is replaced because it is defective, you do not need to acquire a new operating system license for the PC as long as the replacement motherboard is the same make/model or the same manufacturer's replacement/equivalent, as defined by the manufacturer's warranty.

Sen kan det gå att aktivera ändå eftersom Microsoft är snälla men det är ändå inte enligt licensvillkoren.

Education license har säkert särskilda licensregler när det gäller användningen.

Permalänk
Medlem

Tjena!

Tänkte fråga hur jag ska ta mig till när jag är i detta läge.. Fick en Windows 7 Licens från MSDN när jag gick i högskola för 4-5 år sedan, MSDN kontot var länkat till min skolmail. Uppgraderade till Windows 10 för några månader sedan och trivs mycket bra. Nu fick jag lite hårdvaru problem förra veckan, och burken börjar bli till åren. Så planen är att skaffa lite nytt. Iaf nytt moderkort, processor samt grafikkort. Så typ RAM + HDD kommer återanvändas.

Problemet är nu att jag inte har kvar min Windows 7 key.. Eftersom den fanns på min skolmail. Försökte också få ut min Windows 7 key med "registerhack" men den visade bara XXXX överallt. Kör jag samma sak I Windows 10 får jag ut en nyckel men den fungerar varken för Windows 7 eller 10.

Så måste jag köpa ett nytt Windows eller hur fan ska jag göra för att flytta över licensen.

Tack!

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk
Medlem

Felmeddelande: W10 går ej att installera på USB-Flash trots det är SSD-disk

Fått windows 10 nedladdat på min dator Samsung serie 9 med en SSD 840 disk på 1 TB och när jag försöker uppgradera så kommer ett felmeddelande upp att installationsprogrammet kan inte installera w10 på ett USB-flash minne trots att det är en SSD disk enligt ovan.