Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dhanjel:

Hur gör ni andra, köper ni spelen på skiva, digitalt i sverige eller via usa?

Jag köper på skiva i svenska onlinebutiker. Jag gillar inte digitala spelköp och orkar inte bry mig om att krångla med USA-priser.

Permalänk
Medlem

Har gjort ett Spartan Company för SweC. Joina

https://www.halowaypoint.com/en-us/spartan-companies/haloswec

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dhanjel:

Hur gör ni andra, köper ni spelen på skiva, digitalt i sverige eller via usa?

Köper mina digitalt från Usa.

Anledning för mig är Billigt och bra från Amerikat och sen slipper ja gå fram och byta skiva. haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Hur gör ni andra, köper ni spelen på skiva, digitalt i sverige eller via usa?

Jag köper spelen digitalt på mitt USA konto. Kommer aldrig att orka krångla med skivor igen.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gubbkroppen:

Köper mina digitalt från Usa.

Anledning för mig är Billigt och bra från Amerikat och sen slipper ja gå fram och byta skiva. haha

Skrivet av Marinlik:

Jag köper spelen digitalt på mitt USA konto. Kommer aldrig att orka krångla med skivor igen.

Jag gör precis så också. Vad fan ska man ha en massa skivor liggande för?

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Är det någon som kan hjälpa mig med en invite?

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Hur mycket sparar man på att köpa digitalt från Amerika?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av f@boy:

Jag gör precis så också. Vad fan ska man ha en massa skivor liggande för?

Sälj spelet när man tröttnat på det vilket ger pengar till nya spel eller annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Hur mycket sparar man på att köpa digitalt från Amerika?

Skickades från m.sweclockers.com

Beror på dollarkursen, men ett spel som kostar 599 kr ligger oftast på $59.99 i amerikanska store. En dollar är just nu värd ~8,50 kr, så $59.99 = 510 kr ca.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Är det någon som kan hjälpa mig med en invite?

Kan lösa det, vad har du för gamertag?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon5930:

Sälj spelet när man tröttnat på det vilket ger pengar till nya spel eller annat?

Håller helt med. Till PC köper jag i princip aldrig fysiska spel längre, men till konsol föredrar jag skiva av just den anledningen, särskilt till PS3:an.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Hur gör ni andra, köper ni spelen på skiva, digitalt i sverige eller via usa?

Jag föredrar skivor för konsoll. Steam för PC.

Har några digitala spel dock på Xbox One, t.ex. Halo MCC då jag fick det med konsollen.
På PS3 har jag även några spel digitalt då det varit ordentliga reor på storen där osv.

Men jag föredrar alltid annars fysiska kopior till konsoller. De är fina att kolla på i hyllan, roliga att kolla baksidan, och tycker om känslan av att mata in en skiva. Sen så kan jag ju sälja dem också i efterhand, men gör det aldrig dock.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Beror på dollarkursen, men ett spel som kostar 599 kr ligger oftast på $59.99 i amerikanska store. En dollar är just nu värd ~8,50 kr, så $59.99 = 510 kr ca.

Blir ju en hel del pengar i längden
Måste man hålla på med VPN eller något eller hur ställer man in det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Sälj spelet när man tröttnat på det vilket ger pengar till nya spel eller annat?

Dock är skivor dyrare från början, så det jämnar ju ut sig. Speciellt om man inte är en sån som kör hela spelet direkt och sen säljer det på en gång.

Jag vill kunna byta spel utan att behöva gå upp ur soffan då jag har en tendens att kanske köra ett race i forza, sen kanske ett game i Halo och sen kanske lite sunset overdrive. Det blir en massa irriterande gång med skivor. För mig så är det lika jobbigt att köra med skivor som att inte ha en fjärkontroll, utan att behöva byta kanal på genom att gå fram till tvn. Skivor skulle behöva vara mycket billigare för att jag skulle tycka att det är värt att köpa dem.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Jag e med.
Drival69

Permalänk
Medlem
Skrivet av masa69:

Jag e med.
Drival69

Done!

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Skrivet av Dhanjel:

Hur gör ni andra, köper ni spelen på skiva, digitalt i sverige eller via usa?

Först digitalt innan den kom till Sverige och sen efter lanseringen här blev det digitalt Sverige. Tyar inte med skivor och fibbel.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Marinlik:

Dock är skivor dyrare från början, så det jämnar ju ut sig.

Fast det stämmer ju inte alltid. Jag tycker det är ofta som de fysiska utgåvorna är billigare, särskilt när butikerna vill få ut dem för att göra plats för det nya.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Dock är skivor dyrare från början, så det jämnar ju ut sig. Speciellt om man inte är en sån som kör hela spelet direkt och sen säljer det på en gång.

Jag vill kunna byta spel utan att behöva gå upp ur soffan då jag har en tendens att kanske köra ett race i forza, sen kanske ett game i Halo och sen kanske lite sunset overdrive. Det blir en massa irriterande gång med skivor. För mig så är det lika jobbigt att köra med skivor som att inte ha en fjärkontroll, utan att behöva byta kanal på genom att gå fram till tvn. Skivor skulle behöva vara mycket billigare för att jag skulle tycka att det är värt att köpa dem.

Det är ju i regel dyrare att köpa spel digitalt

Jag köper huvudsakligen digitalt bara för att slippa ha spelen drällande överallt och för att slippa byta skiva hela tiden. Men skulle jag spara en hundring på att köpa en fysisk kopia på någon rea så gör jag det istället

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Det är ju i regel dyrare att köpa spel digitalt

Jag köper huvudsakligen digitalt bara för att slippa ha spelen drällande överallt och för att slippa byta skiva hela tiden. Men skulle jag spara en hundring på att köpa en fysisk kopia på någon rea så gör jag det istället

Skickades från m.sweclockers.com

Om man köper från svenska Xbox store eller PSN så är det billigare på skiva. Men om inte dollarn är helt katastrofal så är det billigare att köpa digitalt från usa buitkerna. Halo kostar 515kr på Xbox store och 545kr som billigast på skiva.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Håller helt med. Till PC köper jag i princip aldrig fysiska spel längre, men till konsol föredrar jag skiva av just den anledningen, särskilt till PS3:an.

Jag köper fysiska till alla plattformar i dagsläget om det är möjligt, även PC. Men det känns som att det kanske är en tidsfråga innan det är slut på PC, MGS V: TPP där spelet inte ens ligger på skivan exempelvis.
Aktiverar med nyckeln, sällsynt att jag faktiskt använder skivorna i dagsläget.

Skrivet av Marinlik:

Dock är skivor dyrare från början, så det jämnar ju ut sig. Speciellt om man inte är en sån som kör hela spelet direkt och sen säljer det på en gång.

Jag vill kunna byta spel utan att behöva gå upp ur soffan då jag har en tendens att kanske köra ett race i forza, sen kanske ett game i Halo och sen kanske lite sunset overdrive. Det blir en massa irriterande gång med skivor. För mig så är det lika jobbigt att köra med skivor som att inte ha en fjärkontroll, utan att behöva byta kanal på genom att gå fram till tvn. Skivor skulle behöva vara mycket billigare för att jag skulle tycka att det är värt att köpa dem.

Jag håller med de två andra här. Billigare på skiva och man har möjligheten att sälja eller låna ut sitt exemplar. USA-priserna tycker jag är lite svåra att jämföra med då det inte är meningen att vi ens ska få dessa priser. Men visst, vill man ha digitalt så är nog dessa klart relevantare såklart.

Att slippa byta skivor kan vara bekvämt men har snudd på inget värde för mig. Har så många plattformar jag spelar på att jag oftast kan fokusera mitt spelande med ett spel per spelplattform i taget. Men byter man ofta spel så är ju detta en fördel samtidigt.

Permalänk
Medlem

Har svårt att hålla mig ifrån att köpa Cdons bundle med Fallout 4 och Fifa 2016. Vet ni om det är den nya handkontrollen som ingår? Den med 3,5 mm uttag.

Försökte fråga i deras supportchat men fick inget svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av curl:

Har svårt att hålla mig ifrån att köpa Cdons bundle med Fallout 4 och Fifa 2016. Vet ni om det är den nya handkontrollen som ingår? Den med 3,5 mm uttag.

Försökte fråga i deras supportchat men fick inget svar.

Är det versionen med 1tb hårddisk? Isf ska den ha nya kontrollen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Är det versionen med 1tb hårddisk? Isf ska den ha nya kontrollen

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, det är 500 gb-versionen.

Bifogar länk:
http://cdon.se/spel/xbox_one_paketerbjudande/

Fasen, finns med kombinationen Fifa 16+Battlefront alternativt Black Ops 3 nu också. Svårt val

Permalänk
Medlem

@curl:
Om det är den xboxet som är på bilden (det med fifa kartongen) så är det nya kontrollen

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

@curl:
Om det är den xboxet som är på bilden (det med fifa kartongen) så är det nya kontrollen

Är det verkligen det?
http://cdon.se/spel/xbox_one_500gb_%2b_fifa_16-34026011

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem

Jo, det är FIFA-bundlen + ett av de andra spelen som dealen avser. Borde ju vara den uppdaterade kontrollen alltså.

Hmm, då är ännu en tveksamhet undanröjd. Det här med att man kan spara alla spelen på extern hårddisk verkar ju också vara riktigt smidigt. Var på väg att välja PS4 enbart för att det var så smidigt att byta den interna hårddisken. Men det spelar ju mindre roll när det funkar så bra med extern hårddisk på Xbox One.

Ska jag slå till nu?

Permalänk
Medlem

@curl:
Ja!
Har själv en extern hårddisk. Köper man 2.5 hårddisk så är det bara att koppla den till usb i xboxet. Ingen strömkabel till den. Super smidigt

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk

Games with Gold 360 spele till XO från och med denna månaden

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Games with Gold 360 spele till XO från och med denna månaden

https://www.youtube.com/watch?v=i_ILN3ncB6c

De som endast har ett xbox one. Loggar ni in på microsoft/xbox hemsida på pc så kan ni skaffa Dirt 3 gratis också, även om det bara är till 360 och hoppas att det kommer i bakåtkompabiliteten

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |