Permalänk
Cdon.com

Det låter inte bra! Såklart ska koderna gälla till det datumet som vi skriver i mailutskicket. Om sånt här händer så får du gärna kontakta kundtjänst direkt så hjälper vi dig att korrigera ordern enligt kriterierna för koden.

Skrivet av liandrin:

fick en rabbatkod från er på mailen. i mailet står det att den gäller till och med 2015-10-29 vilket jag då antog gäller till 2015-10-29 23,59 men när jag försökte använda den får jag upp felmeddelandet "Kodens giltighetstid har gått ut, koden var giltig t o m ." . Om det nu är fallet att koden bara gäller till 2015-10-28 23,59 borde ni ändra texten i mailet. jag tolkar t o m som till och med vilket borde vara hela dagen på det sista datumet. om så nu inte är fallet kommer jag köpa produkten någon annan stans som har butik då det är enklare och kostar lika mycket

Visa signatur
Permalänk

Med andra ord går det inte att lita på eran webbplats när man lägger ordrar? Något som bör överses, kanske

Edit: Ursäkta den negativa tonen, var ej menat så!

Skrivet av CDON.COM:

Dessvärre så är det brist på denna vara och vi har haft svårt att få in den. För ett par dagar sedan fick vi in 4 stycken och de såldes väldigt fort. Vi håller på att jaga efter fler men vi kan dessvärre inte svara på när vi får in fler.

Permalänk
Medlem

Finns det bättre specifikationer för detta grafikkort eller ett modellnamn från tillverkaren?

http://cdon.se/hemelektronik/98-gigabyte-geforce-gt-730-2gb-9...

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

Finns det bättre specifikationer för detta grafikkort eller ett modellnamn från tillverkaren?

http://cdon.se/hemelektronik/98-gigabyte-geforce-gt-730-2gb-9...

Lite detektivarbete genom prisjakt som länkar till denna produkt på cdon så tyck det vara detta kort:
http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=5113#o...

https://m.prisjakt.nu/product/2713635

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiane:

Lite detektivarbete genom prisjakt som länkar till denna produkt på cdon så tyck det vara detta kort:
http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=5113#o...

https://m.prisjakt.nu/product/2713635

Skickades från m.sweclockers.com

Hittade också det men vill vara säker på att det är rätt modell det skiljer ganska mycket mellan olika versioner GT 730.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Dessvärre så är det brist på denna vara och vi har haft svårt att få in den. För ett par dagar sedan fick vi in 4 stycken och de såldes väldigt fort. Vi håller på att jaga efter fler men vi kan dessvärre inte svara på när vi får in fler.

Väldigt tråkigt att höra detta. Vet du ngt alls om ni kan få in till en eventuell Black Friday-rea eller dröjer det månader innan ni får in nya processorer? Undrar också om detta bara påverkar i7-varianten eller om det även gäller i5:an?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Väldigt tråkigt att höra detta. Vet du ngt alls om ni kan få in till en eventuell Black Friday-rea eller dröjer det månader innan ni får in nya processorer? Undrar också om detta bara påverkar i7-varianten eller om det även gäller i5:an?

Av vad jag har förstått så ska bristen på 6700K vara är åtminstone året ut tyvärr. Riktigt tråkigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hej CDON. Ni har fått PM med lite info om ett problem jag hoppas ni kan hjälpa mig med. Skulle uppskatta svar.

Permalänk
Medlem

Beställde Xbox One-bundeln med fifa 16 i måndags. Fortfarande står ordern som "behandlas". Det är ju fullkomligt värdelöst.

Permalänk
Medlem

Så här ser min mail-korrespondens ut hittills med detta företag gällande två produkter jag köpt och som nu är trasiga.

Skrivet av stantemo 2015-09-05 14:43:

Hej,

Jag köpte av er ett moderkort och en CPU som nu inte vill starta. Jag har kollat tillverkarnas hemsida (Intel och ASRock) som i första hand hänvisar till inköpsstället. Därav mitt mail till er.

Komponenterna har fungerat felfritt fram tills för någon vecka sedan. Vid start eller omstart av datorn vill den inte ge ifrån sig någon bild. Till en början syntes inte POST-skärmen förrän efter ett tiotal omstarter där strömmen behövde brytas helt. När datorn väl startade fungerade den utan problem, även vid tung belastning. Sedan i fredags morgon vill den inte starta alls efter en omstart. Med starta datorn menar jag att den iaf ska visa POST-skärmen.

Jag har gjort följande felsökning på moderkortet:
-Testat annat nätaggregat.
-Testat 4 olika RAM-minnen i varje slott, ett åt gången.
-Testat utan RAM-minne.
-Testat utan samt med externt grafikkort.
-Nollställt CMOS.
-Bytt CMOS-batteri.
-Testat utan CPU.
-Testat annan CPU (även den med inbyggd grafik).
-Testat med minimalt antal komponenter, dvs endast CPU, moderkort och 1xRAM-minnesmodul.

Vid ovanstående tester piper datorn 1 lång och 2 korta signaler förutom vid test utan CPU då den inte piper alls samt utan RAM-minne då den piper 3 ggr vilket enligt tillverkaren ska indikera på att det saknas RAM-minne vilket det då också gjort. 1 långt och 2 korta pip ska indikera på fel på grafikdelen, enligt tillverkaren.

Då grafikkortet sitter i CPU’n har jag även felsökt den i en annan dator, dock utan framgång. Datorn jag testade CPU’n i startades upp men stängdes av direkt och så höll den på. Ingen bild visades då heller.

Eftersom mitt moderkort ger ifrån sig samma felmeddelande oavsett CPU jag testat utgår jag ifrån att det är något fel på det. Då min CPU inte fungerade i den andra datorn heller drar jag samma slutsats om denna.

Jag beställde komponenterna från er 2013-06-05 på ordernr XXXXXX.

Serienummer på komponenterna är följande:
Moderkortet: XXXXXX
CPU: XXXXXX

Mitt kundnummer är XXXXXX.

Då båda komponenternas livstid fortfarande befinner inom tillverkargarantin undrar jag hur jag ska gå tillväga med mitt ärende. Båda tillverkarnas hemsidor hänvisade till inköpsstället.

Med vänlig hälsning Marc

Skrivet av CDON.com 2015-09-08 11:42:

Hej Marc,

Tack för ditt mail.

Vi kommer att skicka en reklamationsansökan till våran leverantör och återkommer till er så fort vi mottagit svar på denna.

Med vänliga hälsningar

Hugo E

Skrivet av stantemo 2015-09-08 14:46:

Hej Hugo,

Tack för svaret. Vet du hur lång tid en sådan ansökan brukar ta?

Med vänlig hälsning Marc

Skrivet av CDON.com 2015-09-11 08:51:

Hej Marc,

Vi bifogar en fraktsedel samt två servicesedlar med vilka du skickar in ditt moderkort till våran leverantör för kontroll.

Tänk på att skicka med följande:
• Produkten i originalförpackning eller annat skyddande emballage. Tänk på att även skicka med att tillbehör som ingick.
• En kopia på ditt kvitto/garantisedel. Har du inte dessa sparade kan du hämta dem i inloggat läge på "Mina Sidor".

Packa ner ovanstående i en lämplig kartong och emballera allting väl så att inga skador uppkommer under transporten.

Om ett fabrikationsfel kan säkerställas vid kontrollen kommer du att få ett mail om detta och en återbetalning registreras. Har du betalat med faktura kommer vårt faktureringsbolag Klarna att kontakta dig, och du kan då välja att få pengarna inbetalade på ditt bankkonto eller att pengarna blir innestående för framtida köp.

Har du betalat med kreditkort eller direktbetalning görs det en automatisk återbetalning till det konto som användes vid köpet.

Om produkten skulle vara felfri eller att den är utsatt för yttre åverkan så kommer du bli fakturerad för produktkontroll och frakt, och produkten returneras sedan till dig. Kostnad för nekad reklamation är 250 kr.
När det gäller processorn så har vi anmält denna till Intel men ännu inte mottagit svar, så fort vi får vidare instruktioner för denna återkommer vi till er.

Återkom gärna om du har några frågor!

Med vänliga hälsningar

Hugo E

Skrivet av stantemo 2015-09-17 11:34:

Hej,

Jag undrar hur status ser ut för processorn.

Med vänlig hälsning Marc

Skrivet av CDON.com 2015-09-21 12:20:

Hej Marc,

Vi ber om ursäkt för dröjsmålet i ert ärende.

Jag har dessvärre ännu inte hört något från Intel angående er processor och har skickat iväg en påminnelse för ärendet, så fort vi mottager mer information angående detta återkommer vi till er.

Med vänliga hälsningar

Hugo E

Skrivet av Chat med CDON.com 2015-09-29 12:11:

Customer service
Välkommen till kundservice! Du pratar med Felix. Hur kan jag hjälpa dig? Om din fråga gäller en specifik order, vänlig ange ditt ordernummer i ditt svar till oss.
You
Hej, jag skickade in ett traigt moderkort till er för lagning men har inte fått någon statusuppdatering sedan ert service-ställe tog emot paketet.
Customer service
Vad gäller det för ordernummer?
You
XXXXXXXX
Customer service
Tyvärr kan jag inte svara på detta, men jag skickar dem en påminnelse så återkommer de till dig så fort som möjligt
You
Det var två felaktiga produkter varav en är skickad till er redan. Den andra skulle jag avvakta med tills ni fick mer info från Intel. Det var ca 3,5 veckor sedan jag gjorde felanmälan.
Customer service
Jag förstår. Beklaga vänteitden
Customer service
Jag skickar dem en påminnelse
You
Hur lång tid brukar det ta att få svar i såna här ärenden?
You
Det är lugnt att vänta, så länge jag vet hur länge.
Customer service
Det kan variera ganska mycket tyvärr
You
Hur stor variation?
Customer service
Jag sitter tyvärr inte på den avdelning så kan dessvärre inte svara. Men jag har skickat dem en påminnelse
You
När får jag svar från dem isf?
You
Hallå?
Customer service
Jag kan inte svara exakt när tyvärr. De väntar fortfarande på svar, som de skrev i sitt senaste mail
Customer service
Men så fort som möjligt
You
Hur länge lång väntetid brukar det vara? Dels på att ert serviceställe ska påbörja ärendet dels hur läng tid Intel tar på sig att svara?
Customer service
Som sagt så sitter jag tyvärr inte på den avdelning så jag kan inte svara på hur lång tid det brukar ta med service
Customer service
Beklagar
You
Kan du ta reda på det? Jag kan vänta här så länge
Customer service
Nej tyvärr. Men jag skapar ett ärende och ser till att du blir kontaktad så fort som möjligt
You
Innebär det en veckas tid mellan svaren? Så lång tid tog det förra gången jag frågade via mail.
Customer service
Jag kan som sagt inte svara på det. Men det borde inte ta så lång tid.
You
ok. innebär "inte så lång tid" det en dag eller två?
Customer service
Jag kan inte garantera när du får svar som sagt.
Customer service
Men så fort som möjligt blir du kontaktad.
You
ok
Customer service
Tack för att du kontaktade oss! Återkom gärna om du har fler frågor. Vi vill veta vad du tycker! Fyll gärna i vår korta undersökning och hjälp oss i vårt arbete mot nöjdare kunder! [Klicka här för att komma till enkäten.](http://cdon.se/kundservice/nki/chat)

Skrivet av CDON.com 2015-10-01 15:17:

Hej Marc,

Vi ber om ursäkt för dröjsmålet i ert ärende.

Intel har återkopplat till oss med nedanstående frågor, vill ni vänligast besvara dessa?

Please let me have your system configuration as follows:
Current Motherboard brand and model:
Tested motherboard brand and model (if applicable):
Memory RAM brand and part number:
Power supply brand and wattage:
Tested processor (if applicable):
Can I have all the information on top of the processor? As showing on
the pictures at the following website (click on proper (+) socket type
to see picture):
http://www.intel.com/support/processors/sb/CS-030330.htm
1.
2.
3.
4.
5.

If you still have the processor box please provide me the processor
serial number located on the sticker of the box.
Processor serial number:
Please provide us your shipping address and phone number:
Name:
Address:
City:
State:
Zip:
Phone:

Vänligast återkom med ovanstående information så hjälper vi er vidare.

Med vänliga hälsningar

Hugo E

Skrivet av stantemo 2015-10-01 21:26:

Hej,

Jag har svarat i mailet nedan.

Mvh Marc

(Har tagit bort vilken information jag fyllt i men det var enligt frågor i citatet ovan)

Skrivet av CDON.com 2015-10-02 11:39:

Hej Marc,

Tack för ditt mail.

Jag har vidarebefordrat era svar till Intel och återkommer så fort vi mottagit vidare instruktioner, vi har även bett Intel om att prioritera upp ärendet på grund av den redan gångna behandlingstiden.

Med vänliga hälsningar

Hugo E

Skrivet av CDON.com 2015-10-05 11:45:

Hej,

Tack för ditt mail.
Jag kan bekräfta att ditt köp av moderkortet (Asrock) nu är hävt.

Har du betalat via faktura eller delbetalning kommer vårt faktureringsbolag Klarna att kontakta dig via e-post och hjälpa dig med återbetalningen. Du kan såklart även kontakta dem själv via deras hemsida, www.klarna.se

I det fall du har betalat med direktbetalning eller kreditkort kommer återbetalningen är beloppet tillgängligt på ditt konto inom 2-5 bankdagar.

Återkom gärna om du har några frågor!

Med vänliga hälsningar

Anders

Skrivet av stantemo 2015-10-05 12:53:

Hej,

Tack för svar. Jag undrar hur CPU'n som också är trasig och felanmäld kommer att hanteras. Jag har skickat de uppgifter ni bett om till er som ni skulle skicka vidare till Intel.

Om Intel byter/lagar min CPU har jag ändå ingen nytta av den då ni nu hävt köpet av moderkotet. Då sockel-typen nu börjar fasas ut är det svårt att hitta motsvarande prestanda i de få moderkort som fortfarande går att köpa, ni har ex. bara ett moderkort vilket inte alls motsvarar prestandan det jag nu reklamerat.

Jag hade hellre sett att ni skickar ersättningsprodukter med motsvarande prestanda som i dem jag köpt, både moderkort och CPU.

Med vänlig hälsning Marc

Skrivet av Chat med CDON.com 2015-10-07 15:36:

Customer service
Välkommen till kundservice! Du pratar med Emil. Hur kan jag hjälpa dig? Om din fråga gäller en specifik order, vänlig ange ditt ordernummer i ditt svar till oss.
You
Hej, jag fick idag besök av dhl som skulle hämta ett paket hos mig. Då jag inte gått någon info om detta från er lämnade jag inte ifrån mig vara. Ombudet bad mig kontakta er och få det klart hur jag ska göra.
Customer service
Okej jag förstår.
You
jag har ett ärende igång hos er om service på två varor varav den ena då inte än är inskickad. detta då ni inväntade instruktioner från tillverkaren
Customer service
Okej, vad är ärende numret?
You
XXXXXX
You
det är det som står i ämnesraden i mailen.
Customer service
Okej. Jag ska kolla upp det.
Customer service
Vilken vara skulle de hämta upp?
You
det visste han inte men den vara jag inte skickat in än till er är en CPU
Customer service
Okej.
Customer service
Har ni kvar ordernumret?
You
XXXXXX
Customer service
Tyvärr är det lite för kort för att vara ett ordernummer, fick ni med alla siffror?
You
sorry fel nr. XXXXXXXX
Customer service
Perfekt, tack.
Customer service
Viken är er aktuella mail?
You
2015-10-05 11:45 fick jag det. Avsändare anders. Dock står det endast att ni annulerat köpet av moderkortet. jag inväntar även svar på det så om du ser anders får du gärna be honom svara på det.
You
2015-10-02 11:39 fick jag ett mail gällande cpu att jag skulle skicka in svar på några frågor intel hade. Avsändare Hugo E.
Customer service
Okej jag förstår, men jag fixar ett nytt ärende och behöver då er aktuella mail.
You
Menar du min mailadress?
Customer service
Ja precis.
You
marc@xxxxxxxxxxx.se
Customer service
Ni har en annan mail kopplad till ert konto på CDON, är ni medveten om detta?
You
ja. det är jag medveten om.
Customer service
Okej vad bra.
You
Om er databas kommer på vift vill jag inte ha spam-mail till min "riktiga" mail, plus att jag ser vem som inte haft koll på säkerheten.
You
jag har ett alias för alla ställen som jag besöker på nätet.
Customer service
Nej jag förstår, denna mailen är inte kopplad till ert konto utan jag kopplar den till ärendet jag skapat.
Customer service
Den kommer bara att användas för att ni ska få svar angående ärendet.
You
Ok
You
låter bra.
Customer service
Perfekt, kan jag hjälpa er med någonting annat?
You
Ja
You
Kan du se status på mitt fråga gällande moderkortet ni valt att annullera köpet på.
You
Jag skickade in det för lagning. Ert serviceställes status-sida visar att det inte ens är påbörjat något på ärendet
Customer service
Okej det låter konstigt.
Customer service
Tyvärr kan jag inte se den informationen då jag sitter bara på kundtjänst. Det är avdelningen som sköter ärendet jag har kontaktat så det vore nog bäst om ni frågade dem angående detta när de kontaktar er.
Customer service
Jag ber om ursäkt att jag inte kan hjälpa er med detta.
You
ok. tack för hjälpen.
Customer service
Inga problem, jag hoppas att det löser sig snabbt. Ni får ha en fin dag!
Customer service
Tack för att du kontaktade oss! Återkom gärna om du har fler frågor. Vi vill veta vad du tycker! Fyll gärna i vår korta undersökning och hjälp oss i vårt arbete mot nöjdare kunder! [Klicka här för att komma till enkäten.](http://cdon.se/kundservice/nki/chat)

Skrivet av CDON.com 2015-10-11 12:45:

Hej,

Tack för ditt mail.
Jag kan inte se att DHL skall ha något med detta ärende att göra, denna CPU har varit under behandling av Intel, och det är i sådant fall något som Intel har beställt, dock inte något jag kan bekräfta.

Med vänliga hälsningar

Hampus

Här har jag skrivit fel till dem, det ska 1 månad och inte 2.

Skrivet av stantemo 2015-10-11 13:05:

Hej,

Kan du ta reda på det? Jag har själv inte haft kontakten med Intel utan det är ni som skött den biten.

Jag skulle uppskatta om ärendet kan hanteras lite snabbare än vad det gjort hittills då det nu gått 2 månader sen jag felanmälde.

MVH Marc

Skrivet av CDON.com 2015-10-14 10:15:

Hej Marc,

Vi beklagar dröjsmålet i ert ärende.

Jag har precis varit i kontakt med Intel som bekräftar att dem bokat en retur med DHL för er processor, vi beklagar givetvis om denna information inte nått er tidigare.
Har ni möjlighet att kontakta DHL och boka en ny upphämtning för produkten?

Med vänliga hälsningar

Hugo E

Jag skrev fel här, det var Hallå konsument jag var i kontakt med.

Skrivet av stantemo 2015-10-14 11:43:

Hej,

Jag har ingen möjlighet att kontakta DHL. Ni får hantera det och skicka mig ev. instruktioner inför avhämtning.

Jag accepterar INTE att NI häver köpet på moderkortet.

Som jag skrivit i tidigare mail har jag ingen som helst nytta av en processor utan ett moderkort att sätta den i. Förutsatt att Intel lagar eller ersätter med annan/likvärdig 1155-CPU är kostnaden för mig att köpa ett 1155-moderkort motsvarande den prestanda jag en gång köpt för stor. Om Intel väljer att ersätta CPU'n med CPU med annan sockel behöver jag ändå köpa nytt moderkort och kostnaden för motsvarande prestanda det jag haft är för mig även det för stort.

Jag accepterar INTE att ni löser ärendet med enbart hävning av köpet, dvs. pengarna tillbaka, då datorn även består av andra komponenter, delvis även dem köpta av er, som jag isf inte längre kan använda. Även detta innebär med andra ord att kostnaden att få tillbaka tidigare funktion och prestanda är för stor.

Att ersätta mig med produkter motsvarande de jag köpt av er kan inte vara en orimlig begäran.

Jag förväntar mig snabb återkoppling, jag finns även tillgänglig på telefonnr XXXX-XXXXXX.

Om vi inte inom en rimlig tid, läs max en vecka, kan komma fram till en lösning annat än att ni anser att köpet ska hävas kommer jag vända mig till konsumentvägledaren här i XXXX.

Med vänlig hälsning Marc

Skrivet av CDON.com 2015-10-19 08:55:

Hej Marc,

Vi beklagar den längre hanteringstiden för ditt ärende. Jag kommer kontakta DHL å dina vägnar men skulle behöva få veta vilka dagar och tider det skulle passa dig att DHL kommer och hämtar upp din försändelse?

Intel har bekräftat i ett mail till oss att de kommer att byta ut din processor mot en ny processor vid godkänd retur. Dessvärre kan vi inte göra annat än att återbetala dig för ditt defekta moderkort, detta då den produkt du köpt utgått ur vårt sortiment.

Återkom gärna till oss med den efterfrågade informationen så kommer vi prioritera upp ditt ärende för att du snarast möjligt ska få skickat in din processor.

Med vänliga hälsningar

Anders

Skrivet av stantemo 2015-10-19 09:06:

Hej,

Vilken dag som helst med början vecka 44 går bra efter kl 16.30. Jag förutsätter att de inte bara dyker upp utan hör av sig innan.

Vad det gäller moderkortet har ni ju fortfarande produkten (moderkort) kvar i sortimentet. Jag förstår att modellen inte kan finnas kvar hur länge som helst. Jag kommer kontakta konsumentverket då ni inte är intresserade av att lösa detta på ett vettigt sätt.

/Marc

Skrivet av CDON.com 2015-10-21 09:25:

Hej Marc,

Tack för din återkoppling!

Jag kommer kontakta DHL och boka upphämtning och återkommer därefter till dig med instruktioner om hur det kommer att gå till. Vi kommer även be DHL att informera chauffören om att kontakta dig före upphämtning sker.

Angående moderkortet har vi, som jag tidigare informerat om, inte detta i lager och därför har vi inte kunnat skicka ut ett nytt exemplar till dig. Det går givetvis bra att lägga en ny beställning via www.cdon.se på det moderkort som du önskar köpa så skickar vi ut det till dig snarast möjligt.

Med vänliga hälsningar

Anders

Skrivet av stantemo 2015-10-26 11:41:

Hej,

Jag har nu varit i kontakt med min konsumentvägledare i kommunen för råd gällande er hantering av moderkortet. Deras svar var att jag ska meddela er att jag inte accepterar det hävda köpet då jag inte kan hitta motsvarande prestanda bland de 1155-moderkort som fortfarande finns till salu på marknaden till den summa som ni vill återbetala.

Det moderkort som ligger närmst i prestanda och som finns i lager, kostar 2399:- exkl frakt. (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1247070)

Om processorn som också är reklammerad kan lagas, bytas till en likadan, eller bytas till en annan processor-modell med samma sockel (1155), kommer jag kräva att ni även betalar mellanskillnaden som blir för mig att skaffa ett moderkort med 1155-sockel.

Om processorn inte kan lagas eller kan ersättas med samma sockel (1155) kräver jag istället i första hand ersättningsprodukter för både moderkort och processor.

Om ni inte svarar på detta mail denna vecka kommer jag starta ett ärende hos konsumentverket.

Med vänlig hälsning Marc

Skrivet av CDON.com 2015-11-04 14:10:

Hej Marc,

Tack för ditt mail.

Dessvärre saknar vi svar från Intel och vi har därför beslutat att ta produkten i retur och häva ert köp. Förpacka produkten som du vill returnera tillsammans med en kopia av följesedeln och returnera till oss med hjälp av den retur-fraktsedel som vi har bifogat i detta meddelande.

I returen behöver vi:

• Felbeskrivning
• Fakturakopia
• Eventuella tillbehör

Om du betalt med kreditkort eller direktbetalning återbetalas beloppet så snart din retur är registrerad. Har du betalt med faktura kommer vårt faktureringsbolag Qliro att kontakta angående återbetalning.

När det gäller moderkortet så har även köpet av detta hävts eftersom varan inte längre finns i lager.

Vi hoppas att du kan hitta en motsvarande produkt i vårt sortiment! Skulle du ha några frågor ber vi dig att återkomma till oss.

Med vänliga hälsningar

Hugo E

Skrivet av stantemo 2015-11-05 17:19:

Hej,

Tack för svar. Som jag skrivit tidigare är jag inte nöjd med att ni i första hand väljer att häva köpet och inte följer det som är reglerat av Konsumentköplagen.

Som jag också tidigare meddelat kräver jag omleverans om ni inte kan laga produkterna alt. betalar mellanskillnaden om jag handlar produkterna hos någon av era konkurrenter då produkterna fortfarande har giltig garanti.

Ni (och tillverkarna för er räkning) har gett mig en garanti på produkterna som gäller i tre år. Se Konsumentköplag (1990:932) 21§

Jag har gjort reklamation enligt de föreskrifter som finns hos er och tillverkarna. Se Konsumentköplag (1990:932) 23§

Jag kräver därför omleverans alt. ersättning för köp hos annan leverantör av produkterna då ni inte kan avhjälpa felen. Se Konsumentköplag (1990:932) 22§

Jag kan inte se att ni inte kan möta kravet på omleverans då ni inte angett att mina krav är av oskälig art då jag tidigare angett att de ökade kostnaderna att ersätta produkterna på egen hand för mig är väsentliga. Jag har även köpt andra produkter som är beroende av dessa två produkter som det nu är fel på, bla. ett grafikkort, även det köpt hos er. Jag köpte grafikkortet specifikt för att passa till det moderkort samt det datorchassie jag har, även det köpt hos er. Felet på produkterna är alltså väsentligt för mig. Se Konsumentköplag (1990:932) 26§

Jag har tittat i er butik och har hittat en CPU och ett moderkort som motsvarar de prestanda jag haft i de komponenter som nu är trasiga. Jag föreslår att omleverans sker med hjälp av dessa två produkter.

Då ni tidigare skrivit att Intel kommer byta ut processorn antar jag att de inte kommer skicka en likadan utan att skicka en av nyare modell. Jag har hittat en processor i er butik som motsvarar den jag tidigare haft gällande prestanda och funktionalitet.

Intel Core i5-4690K, 2190:-
ASRock Z97M Pro4, 984:- alt. Asus Z97M-PLUS Intel Z97, 1389:-

För omleverans av processor sker detta utan extra kostnad för mig.
För omleverans av moderkort sker detta utan extra kostnad för mig om ni kan leverera det billigare alternativet. Om detta moderkort inte kan levereras av er inom skälig tid (14 dagar) kräver jag istället omleverans av det dyrare alternativet. Jag står då för kostnaden för mellanskillnaden mellan det billigare och dyrare alternativet, dvs. 405:-

Med vänlig hälsning Marc

Skrivet av CDON.com 2015-11-06 09:22:

Hej Marc,

Tack för ditt mail.

Vi har kikat närmre på ert ärende.
Vi kan kan ej erbjuda någon omleverans på grund av att vi inte kan förskaffa liknande produkter till ett skäligt pris.

Vi nekar din omleverans av Intel Core i5-4690K samt Asus Z97M-PLUS Intel Z97 med grund till att kostnaden skulle bli oskäligt dyrt för oss som företag, alternativen ni tagit fram överstiger det ursprungliga orderbeloppet med 50%.

Eftersom vi inte kan finna något alternativ till en omleverans har vi beslutat att häva köpet och återbetala er.

Med vänliga hälsningar

Hugo E

Skrivet av stantemo 2015-11-06 10:27:

Hej,

Du får gärna redogöra för hur du räknat för att komma fram till ditt resultat för jag får det inte till att stämma hur jag än räknar.

Det ursprungliga orderbeloppet för CPU och moderkort var 1629+717 kr, summa 2346 kr.
Mitt förslag innebär för er del som mest ett totalbelopp på 2190+984 kr, summa 3174 kr.

Mellanskillnaden, som faktiskt är det som är relevant att räkna på då ni ändå kommer ersätta mig för det ursprungliga beloppet, är 828 kr.
50% av det ursprungliga orderbeloppet är 1173 kr, alltså är mitt förslag under er gräns på 50%.

Det är mellanskillnaden, alltså den kostnad jag själv annars kommer få stå för, som jag vill att ni ersätter. Då med nya komponenter enligt tidigare förslag.

Med vänlig hälsning Marc

Skrivet av CDON.com 2015-11-06 10:48:

Hej Marc,

Tack för ditt mail.

Då vi inte kan leverera moderkortet ASRock Z97M Pro4 så har vi räknat förslaget med Asus Z97M-PLUS Intel Z97.
När det gäller priset som ni presenterar motsvarar detta fortfarande 28% vilket vi anser är oskäligt, vi kan tänka oss att betala 300 SEK i mellanskillnad för produkterna.

Detta innebär med ert förslag att ni skulle stå för 933.00 SEK för bytet till dessa komponenterna.

Med vänliga hälsningar

Hugo E

Skrivet av stantemo 2015-11-06 11:15:

Hej,

Anser ni att det är skäligt att jag som konsument som väljer produkter med 3 års garanti inte kan bli garanterad en fungerande produkt under denna tiden? Som jag skrivit tidigare är kostnaden för mig att köpa fungerande produkter motsvarande de prestanda jag haft väsentlig.

Ni kommer garanterat bli ersatta av både Asrock och Intel för de defekta produkterna så att stå för mellanskillnaden i detta fall kan inte vara kritiskt för er del, oavsett hur stor eller liten den procentuella skillnaden är. Ni precis som jag gör, bör vända er till er levenrantör om mellanskillnaden för att ersätta produkterna är oskälig.

Tycker ni att det är en oskälig kostnad får ni vända er till era leverantörer och begära ersättning för mellanskillnaden likt det jag tvingas göra med er.

Som ni skrivit tidigare skulle Intel ersatt mig med en ny produkt om de konstaterat fel på varan. Detta är övertygad om att de kommit fram till då den inte fungerar. I detta fall bör ni göra samma sak då jag inte själv kan vända mig till tillverkaren.

Säkerligen hade även Asrock ersatt mig med en fungerande produkt. Av det jag läst om denna tillverkare verkar de måna om att deras kunder har fungeraden produkter av deras märke än av någon annans. Jag kan alltså inte se att ett byte av moderkort kan vara oskäligt.

​Med vänlig hälsning Marc

Skrivet av stantemo 2015-11-08 21:56:

Hej,

Jag har tittat i det chassie jag köpt av er och sett att även ett ATX-kort skulle passa. Jag har hittat ett hos er som motsvarar prestandan i de andra förslag jag gett, men som har ett lägre pris.

Det kort jag hittat är Gigabyte GA-Z97-HD3 för 1099:-

Detta innebär att kostnaden för processor och moderkort blir 2190+1099, 3289kr.
Mellanskillnaden blir 3289-2346, 943kr.

Som jag skrev tidigare kunde jag tänka mig att betala 400 kr för det dyrare kortet. Jag kan tänka mig även att betala 400 kr av mellanskillnaden för denna processor och moderkort också för att få ett avslut i ärendet.

Detta innebär att ni står för 543kr. Jag tycker att detta är en skälig summa för er att stå för då ärendet dragit ut på tiden.

Med vänlig hälsning Marc

Skrivet av CDON.com 2015-11-09 09:25:

Hej Marc,

Tack för ditt mail.

Summan ni presenterar anser vi fortfarande vara oskälig.
Med komponenterna ni senast omnämnt så kan vi erbjuda oss att stå för 400.00 SEK i mellanskillnaden, vilket innebär att ni i detta fallet får stå för 543.00 SEK.

Med vänliga hälsningar

Hugo E

Skrivet av stantemo 2015-11-09 10:31:

Hej,

Tack för svar.

Jag har tyvärr inte möjlighet att gå över 400 kr, inte för att jag inte vill utan för att jag inte kan. Om ni inte kan sträcka er till 543 kr får jag tyvärr be er annulera hela order #XXXXXXXX då jag inte längre har möjlighet att nyttja chassiet på grund av att NI valt att bryta det avtal vi ingått.

#XXXXXXXX, 3606kr

Med vänlig hälsning Marc

Skrivet av stantemo 2015-11-11 10:32:

Hej,

Jag har inte fått något svar från er på mitt senaste mail. Jag vill ha svar senast imorgon kl 12.00 om hur ni vill göra gällande det senaste förslag jag givit er. Får jag inget svar innan tills dess kommer jag att köpa nya komponenter hos någon annan samt öppna ett ärende hos ARN där jag yrkar på att ni återbetalar hela ordern samt betalar den mellanskillnad som uppstår, dvs. täckningsköp. Om ni väljer att häva hela ordern kommer jag i ärendet till ARN även yrka på att ordern #XXXXXXXX även hävs då grafikkortet valdes med direkt hänsyn till det chassie det skulle sitta i.

Då komponenterna stigit i pris med ca 25-30% de senaste åren ser jag inte att mina initiala krav är orimliga då ni även justerat era priser enligt detta. Jag kommer därför köpa likvärdiga komponenter, de jag föreslagit till er, som ligger i denna prisklass och med motsvarande prestanda.

Moderkort
2013-06-11 717:-
2015-08-11 1130:- (enligt Prisjakt index, 2015-11-11)
Skillnad = 36,5%

Processor
2013-06-11 1629:-
2015-08-11 2304:- (enligt Prisjakt index, 2015-11-11)
Skillnad = 29,5%

Chassie
2013-06-11 1211:-
2015-11-11 1649:- (enligt CDON.com, 2015-11-11)
Skillnad = 26,5%

Mitt tidigare erbjudande om att betala 400:- kommer stå kvar fram till och med imorgon kl 12.00. Enligt er hemsida besvarar ni e-post inom 24 timmar, jag förväntar mig därför att ni återkommer innan dess.

Hälsningar
Marc

Skrivet av CDON.com 2015-11-12 08:41:

Hej Marc,

Tack för ditt mail.

Vi kan dessvärre inte godta det förslag ni lagt fram, det beslut/erbjudande vi tidigare lagt fram till er kvarstår.

Med vänliga hälsningar

Hugo E

Skrivet av Chat med CDON.com 2015-11-12 10:18:

Customer service
Välkommen till kundservice! Du pratar med Felix. Hur kan jag hjälpa dig? Om din fråga gäller en specifik order, vänlig ange ditt ordernummer i ditt svar till oss.
You
Hej, jag undrar om ni har möjlghet att ringa mig gällande ett ärende jag har hos er? Det har nu gått över två månader sedan jag gjorde felanmälan och jag vill ha svar på varför ni i ärendet struntat i att följa konsumentköplagen. Mailkonversationen tar för lång tid och jag skulle därför vilja att ni ringer upp mig.
Customer service
Vad gäller det för ordernummer?
You
Jag har tyvärr inte möjlighet att ta emot samtal imorgon eller resterande dagar i veckan.
Customer service
Och vad har du för telefonnummer?
You
XXXXXXXXX
You
XXXXXXXXXX
You
Det framgick kanske inte men jag skulle uppskatta om ni kunde ringa omgående.
Customer service
Absolut, vi ringer så fort som möjliugt
Customer service
möjligt
You
Betyder det idag innan lunch?
Customer service
Kan inte garantera det, men förhoppnignsvis ja!
Customer service
Jag pratade med den ansvarige för uppringningar nu. Han ringer inom kort
Customer service
Så ja innan lunch
You
Tack
Customer service
Tack själv ha en bra dag
Customer service
Tack för att du kontaktade oss! Återkom gärna om du har fler frågor. Vi vill veta vad du tycker! Fyll gärna i vår korta undersökning och hjälp oss i vårt arbete mot nöjdare kunder! [Klicka här för att komma till enkäten.](http://cdon.se/kundservice/nki/chat)

Skrivet av Chat med CDON.com 2015-11-12 12:48:

Customer service
Välkommen till kundservice! Du pratar med Anna-Britt. Hur kan jag hjälpa dig? Om din fråga gäller en specifik order, vänlig ange ditt ordernummer i ditt svar till oss.
You
Hej, jag kontaktade er tidigare idag och blev lovad att ni skulle ringa tillbaka innan lunch. Det har ni inte gjort.
Customer service
Vad är ditt ordernummer?
You
XXXXXXXXX
Customer service
Ett ögonblick
Customer service
Jag ber teknikavdelningen ringa under dagen
You
Vad hände med att ni skulle ringa innan lunch som ni sa?
You
Mitt ärende har varit hos igång i över två månader, jag tycker det är för lång tid och bad er därför ringa mig.
Customer service
Jag beklagar detta isåfall
You
Det lovade ni.
Customer service
Jag ber dem snabba på ditt ärende
You
Är det detta som är "Customer experience of the year 2015"?
You
Mina saker jag köpt av er har gått sönder och ni håller inte den garanti sm var utlovad vid köp. Ni häver köpet utan att ta hansyn till att jag inte kan köpa nya motsvarande saker då priserna gått upp, så även i er nätbutik. Hur ska man som kund hos er kunna lita på att det faktiskt är garanti på produkten och inte en
Customer service
Jag beklagar men jag be dem snabba på ditt ärende
You
pengarna-tillbaka-garanti ni har. Ska man behöva gå via ARN för att få ett företag med en omsättning på en halv mijard att göra rätt???
You
Ja, tack gör det är du snäll.'
Customer service
Jag har redan gjort det
You
Kan du ge mig en tid när de tänker ringa?
Customer service
Nej tyvärr men det blir i eftermiddag
You
Det sa ni ju tidigare idag också men då var det innan lunch.
You
Tekniskt sett är ju eftermiddag fram till kl 24.
Customer service
Jag ber dem ringa dig i eftermiddag
You
När som senast blir det?
Customer service
Jag kan dessvärre ej svara på det
You
Kan du ta reda på det?
Customer service
Nej för de är på lunch just nu så jag kan inte fråga dem men jag be dem ringa dig så fort som möjligt de är tillbaka
You
Hur dags stänger deras avdelning?
Customer service
Nu har jag bett en kollega ringa dig så fort han kommer tillbaka från lunchen
You
Tack.
Customer service
Tack själv
You
Kan jag förustätta att han inte har längre lunch än till kl 13?
Customer service
Jag kan dessvärre ej svara på detta. jag vet inte när kan gick
You
Har ni längre än 1h lunch på CDON?
You
Jag undrar för jag har andra åtaganden och kan ev. inte svara när som helst. Därav min första önskan om att bli uppringd innan lunch.
Customer service
Jag vet tyvärr inte när han är tillbaka men jag har bett honom ringa dig så fort han är tillbaka
Customer service
Nu kan jag inte hjälpa dig vidare utan stänger ner chatten
You
Du undviker ju att svara på frågorna
You
Ett rimligt antagande är att han inte är iväg längre än den längsta tillåtna tiden för lunch på ert ställe.
Customer service
Nu stänger jag ner
Customer service
Tack för att du kontaktade oss! Återkom gärna om du har fler frågor. Vi vill veta vad du tycker! Fyll gärna i vår korta undersökning och hjälp oss i vårt arbete mot nöjdare kunder! [Klicka här för att komma till enkäten.](http://cdon.se/kundservice/nki/chat)

Skrivet av Samtal med CDON.com 2015-11-12 14:06:

Pratade med Hugo från CDON.com.
Erbjudande enligt följande:

CDON.com återkallar både mitt gamla moderkort och CPU, 2346 kr.
De står för ett nytt moderkort (ASUS Z97M-PLUS, 1389 kr) i utbyte mot gamla moderkortet.
De skriver ner priset på i5 4690K med 331 kr, till 1959 kr. Mellanskillnaden (330 kr) från gamla processorn (1629 kr) och den nya (1959 kr) står jag för.

Min kostnad blir slutligen 330 kr.

Skrivet av CDON.com 2015-11-12 15:02:

Hej Marc,

Tack för ditt mail.

Jag har nu varit i kontakt med våran returavdelning och processorn kommer därmed att returregistreras inom kort.

Vi har dessutom skrivit ned priset för processorn med 331.00 SEK, detta innebär att priset för processorn slutar på 1959.00 SEK.
När det gäller moderkortet så kommer detta att skrivas ned med 672.00 SEK, detta eftersom priset (717.00 SEK) för den gamla ordern redan återförts till Klarna.

Det totala priset för den nya ordern blir 2676.00 SEK varav 717.00 SEK avser det belopp som återbetalats för moderkortet i er första order.
Mellanskillnaden för moderkortet (672.00 SEK) står vi för, tillsammans med halva mellanskillnaden för den nya processorn (331.00 SEK).

Med vänliga hälsningar

Hugo E

Permalänk
Hedersmedlem

Återkommande problem senaste dagarna:

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Nu när Google's nya Nexus 5X har lanserats (idag) kommer ni ha några releasekampanjer när man köper via er? Vet att man ibland kan få med en laddningsdocka eller nåt annat kul ibland?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Cdon.com

@MrM3: Jag svarade på ditt PM. Hoppas det redde ut lite frågetecken!

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Det är NVIDIA GeForce GT 730; http://www.geforce.com/hardware/desktop-gpus/geforce-gt-730/s...

Skrivet av Anders9110:

Finns det bättre specifikationer för detta grafikkort eller ett modellnamn från tillverkaren?

http://cdon.se/hemelektronik/98-gigabyte-geforce-gt-730-2gb-9...

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Tyvärr blev det ingen releasekampanj på Nexus 5x, men hålla gärna utkik så kanske det kommer upp någon annan kul kampanj som kan passa dig!

Skrivet av Electrix:

Nu när Google's nya Nexus 5X har lanserats (idag) kommer ni ha några releasekampanjer när man köper via er? Vet att man ibland kan få med en laddningsdocka eller nåt annat kul ibland?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Tyvärr blev det ingen releasekampanj på Nexus 5x, men hålla gärna utkik så kanske det kommer upp någon annan kul kampanj som kan passa dig!

Allmänt eller som har med Nexus 5X att göra eller innehåller? Vore nämligen bra att veta för annars köper jag telefonen i närmsta butik istället.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Cdon.com

@Electrix: Det är ingenting vi har information om nu i dagsläget i alla fall. Det kan absolut komma något men det är inget bestämt så vågar inte lova något!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skulle vilja passa på att tacka CDON för all hjälp denna gång. Snabb leverans av produkt i första läget och bra pris i samband med kampanj för hörlurar. Vart inga problem att returnera när hörlurarna jag köpt inte passade och svarade upp mot mina förväntningar. Allt fungerade smärtfritt. Nu är det bara att avvakta Black Friday och se om man kan göra lite nya fynd som förhoppningsvis inte behöver returneras.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort meningslösa tramsinlägg (§1.6). Observera även att denna forumdelen inte är ett alternativ till ordinarie kundtjänsten, dvs. enskilda ärenden hör ej hemma här.

Citat:

I avdelningen Butiker och tillverkare har alla medlemmar en unik möjlighet att påverka företag i datorbranschen genom att exempelvis ge konstruktiva förslag på förbättringar av utbud, service och produkter. Denna forumdel ska dock inte användas för att ta upp konflikter. Dessa frågor diskuteras istället i forumdelen Konsumenträtt.

Vänligen observera att forumet inte heller ska ses som en motsvarighet till den ordinarie kundtjänsten. Vid frågor om exempelvis en specifik order, leveranstider eller returärenden är det bättre att använda de officiella supportkanalerna.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Cdon.com

Tack själv! Vad kul att höra att allt löste sig bra. Hoppas också att du får felfria leveranser i fortsättningen!

Skrivet av MrM3:

Skulle vilja passa på att tacka CDON för all hjälp denna gång. Snabb leverans av produkt i första läget och bra pris i samband med kampanj för hörlurar. Vart inga problem att returnera när hörlurarna jag köpt inte passade och svarade upp mot mina förväntningar. Allt fungerade smärtfritt. Nu är det bara att avvakta Black Friday och se om man kan göra lite nya fynd som förhoppningsvis inte behöver returneras.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej. Köpte en Steelseries Kana Thor edition i maj 2015. Dess scrollhjul har nu låst sig, antar att det är ett års garanti även på dessa saker. Har dock fråga kring retur då jag har artikelnummer och ordernummer men ni vill ha serienummer.

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av laudanum:

Hej. Köpte en Steelseries Kana Thor edition i maj 2015. Dess scrollhjul har nu låst sig, antar att det är ett års garanti även på dessa saker. Har dock fråga kring retur då jag har artikelnummer och ordernummer men ni vill ha serienummer.

Serienummer brukar stå på undersidan. Jag har ingen text på undersidan av min gaming mus men borde då stå på kartongen istället, som du förhoppningsvis inte har kastat.

Permalänk
Medlem

Ni får se över eran kommunikation mellan ekonomiavdelningen, Qliro, chatten.
CDON kundservice säger att den felaktiga fakturan är struken så jag litar på det men sen får jag påminnelse hem i brevlåda ändå, kontakta CDON en tredje gång om samma sak och de säger att de ska fixa det. Vi meddelar ekonomiavdelningen... Hört det 3 gånger nu inget händer för avgiften är kvar.
Suck...

Permalänk

Hej CDON!

Tänkte kolla med er hur ni generellt hanterar DOA (Dead On Arrival) ärenden.

Jag beställde en dator (Thor Jords) av er 2015-11-10. Den postades 2015-11-11. Kom fram till utlämningsstället 2015-11-13, då jag hämtade ut den.
2015-11-18 startade jag datorn för första gången och upptäckte att grafikkortet är trasigt. Artefakter i Windows och körde jag någon grafiktung applikation så bootade datorn om. Jag testade med ett annat grafikkort och det fungerade bra.

Jag har varit i kontakt med er support och jag ska nu skicka in grafikkortet så ni kan reklamera grafikkortet till er leverantör och sedan ska det skickas in på test innan det kan bytas ut.

Datorn var tänkt som en födelsedagspresent som skulle ges 2015-11-24, men nu blir det ju en mindre rolig present utan grafikkort...

Ska det verkligen vara så här omständigt när grafikkortet var DOA?

Permalänk
Cdon.com

Det låter inte bra alls och som att det blivit någon missuppfattning på kundtjänst. Vi kommer absolut att se över detta. Tack för infon!

Skrivet av leafbranch:

Ni får se över eran kommunikation mellan ekonomiavdelningen, Qliro, chatten.
CDON kundservice säger att den felaktiga fakturan är struken så jag litar på det men sen får jag påminnelse hem i brevlåda ändå, kontakta CDON en tredje gång om samma sak och de säger att de ska fixa det. Vi meddelar ekonomiavdelningen... Hört det 3 gånger nu inget händer för avgiften är kvar.
Suck...

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Det är olika bestämmelser från olika tillverkare/ leverantörer. Men produkten måste kontrolleras för att vi ska veta hur den ska behandlas. Det brukar dock inte ta så lång tid. Du kommer att få mer information i ärendet av min kollega!

Skrivet av splitfile:

Hej CDON!

Tänkte kolla med er hur ni generellt hanterar DOA (Dead On Arrival) ärenden.

Jag beställde en dator (Thor Jords) av er 2015-11-10. Den postades 2015-11-11. Kom fram till utlämningsstället 2015-11-13, då jag hämtade ut den.
2015-11-18 startade jag datorn för första gången och upptäckte att grafikkortet är trasigt. Artefakter i Windows och körde jag någon grafiktung applikation så bootade datorn om. Jag testade med ett annat grafikkort och det fungerade bra.

Jag har varit i kontakt med er support och jag ska nu skicka in grafikkortet så ni kan reklamera grafikkortet till er leverantör och sedan ska det skickas in på test innan det kan bytas ut.

Datorn var tänkt som en födelsedagspresent som skulle ges 2015-11-24, men nu blir det ju en mindre rolig present utan grafikkort...

Ska det verkligen vara så här omständigt när grafikkortet var DOA?

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Hej!
Ni har väl inte missat att det är Black Friday på CDON.COM i natt med start 00.00?
CDON kommer jobba hela natten och vara aktiva i vårt Sweclockers forum för att besvara på frågor och kanske även komma med lite specialerbjudanden på rekommendation från er läsare!
Till er som orkar vara vakna: Vi ses i natt!
Mvh / CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej!
Ni har väl inte missat att det är Black Friday på CDON.COM i natt med start 00.00?
CDON kommer jobba hela natten och vara aktiva i vårt Sweclockers forum för att besvara på frågor och kanske även komma med lite specialerbjudanden på rekommendation från er läsare!
Till er som orkar vara vakna: Vi ses i natt!
Mvh / CDON.COM

Nej ni har hypat BF i tre veckor nu.
Lever ni upp till skrytet om löjligt låga priser är min plånbok öppen i natt
så ni kan ta mina pengar.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av SUMITOMO:

Nej ni har hypat BF i tre veckor nu.
Lever ni upp till skrytet om löjligt låga priser är min plånbok öppen i natt
så ni kan ta mina pengar.

Hej!

Är det något speciellt du letar efter? Vi tar gärna emot förslag och tips.

Mvh,
CDON

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej!

Är det något speciellt du letar efter? Vi tar gärna emot förslag och tips.

Mvh,
CDON

Blir nog lite Blu-ray filmer.

Samsung 850 EVO 1TB är intressant.