Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Häng med när SweClockers testar Overwatch

Permalänk
Melding Plague

Häng med när SweClockers testar Overwatch

Speljätten Blizzard bryter ny mark med Overwatch, en helt ny titel i FPS-genren. SweClockers tar plats i ett tidigt betatest, och delar med sig av krigandet via Twitch.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul, hoppas ni inte blir ovänner bara!

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Ser ut som TF2 med laservapen...

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Är de open beta eller vad händer? Typ hela Twitch sitter o spelar det?

Permalänk
Moderator
Moderator

@Hagge - skriv upp dig på Betan så kanske du kan få tillgång. Det är inte nycklar utan kontotillgång som Blizzard aktiverar i vågor och i mån av plats. Tidig tillgång gick till mediakonton till exempel.

http://eu.battle.net/overwatch/en/

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Konsolgrävare

wop!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Försöker titta med under 1Mb/s internet Går sådär.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Hur lyckades du?
bara en himlans tur via deras signup eller är du med genom friends and family?

Permalänk
Medlem
Skrivet av draceus:

Hur lyckades du?
bara en himlans tur via deras signup eller är du med genom friends and family?

undrar samma sak

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Såg ganska kaotiskt ut, precis som TF2.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av draceus:

Hur lyckades du?
bara en himlans tur via deras signup eller är du med genom friends and family?

Skrivet av Lexius:

undrar samma sak

har faktiskt ingen aning. Har fått dom senaste beta testerna från blizzard från day one. Tex starcaft, Diablo, World Of Warcraft och Hearthstone. Kom med i alphan av Heroes of the storm. Vet inte om det finns konton som automatiskt får beta/alpha men känns nästan så. Kan dock ha otroligt tur eftersom jag också kom med i alphan av star wars battlefront. Betan av Path of Exile rätt tidigt, kom också in i battlefield hardline closed beta. kom in i DotA2 och CS go betan efter första veckan osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Ser ut som TF2 med laservapen...

För lite hattar.

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Avstängd

Tkr personligen Blizzard ska hålla sig till Diablo, StarCraft å WarCraft, även om D3 var en stor flopp i mina ögon. WC4 kan säkert bli kul (förhoppningsvis; spela dock aldrig WC-serien) och SC3 kan bli magiskt om de får för sig för det i framtiden. Diablo vet jag däremot inte om de ska våga chansa igen på; i såanna fall bör de fixa PvP vid första releasen direkt.

Detta såg ut som barnvänligt TF med gnutta känsla av Unreal Tournament (som var sjukt skoj på sin tid).

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Kul stream, tackar för stunderna!

Är inte säker på hur jag känner för Overwatch nu när jag haft lite tid att se hur det körs. Antingen ser det ut som att man kan tröttna på en char ganska snabbt (ingen customization på vapen eller loadouts) eller så är det bara ingen char som jag är sugen på.

Permalänk
Avstängd

Blizzard har inte lyckas göra något vettigt sedan Activision köpte upp dem.
Vi får väl se om detta är något att ha men själv har jag väldigt låga förväntningar...

Väldigt kul att se att de försöker göra något nytt iallafall.

Permalänk
Skrivet av gabriel15:

Blizzard har inte lyckas göra något vettigt sedan Activision köpte upp dem.

Kan verkligen inte hålla med där. Både Hearthstone och Heroes of the Storm är kul tycker jag. Även de andra spelen från Blizzard håller hög klass i min mening. De uppdaterar och fixar väldigt länge efter att spelen är släppta. Det kan man ju förstå med spel som ger konstant inkomst, men Diablo 3 som kritiserades mycket när det kom har det hänt en hel del med. Samma med Starcraft 2.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk

”Blizzards Overwatch släpps till en början endast för PC/Windows, men kommer på sikt även till Xbox One samt Playstation 4. Lanseringsdatumet är än så länge inte fastställt.”

Ska vad jag vet släppas för OS X också, men betan är endast Windows än så länge.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Blizzard har inte lyckas göra något vettigt sedan Activision köpte upp dem.
Vi får väl se om detta är något att ha men själv har jag väldigt låga förväntningar...

Väldigt kul att se att de försöker göra något nytt iallafall.

Sovit under en sten eller?

Starcraft 2 startade hela twitch.tv-eran 2010 och var pionjär för kommerciell esport under samma tid.
Hearthstone tog direkt förstaplatsen som digalt trading card game och spelas av hutlöst många. Verkligen tagit genren med storm. Att tillägga är att jag spelat det minimalt då jag inte är ett fan av genren.
Heroes of the Storm växer stabilt. Många föredetta SC2- och LoL-proffs går över. Personligen är det mer intressant är LoL pga relationen till hjältarna.
Word of Warcraft har haft en rätt trogen spelarbas trots andra titlar med Free-to-play-modell dykt upp under åren. Det är fortfarande världens största subscription based MMORPG. Att nå sina glamorösa 12 miljoner igen är inte ens något Blizzard någonsin räknat med. Faktum är att när de hade sina 12 miljoner spelare var de redan Activision Blizzard. Detta var Q3-Q4 2010.
Diablo 3 hade ganska dåligt end game, men efter producenten avgick och RoS släpptes blev det fenomenalt.
Overwatch är inget nytt, utan Blizzards tolkning av "team-based first-person shooter".

Att de "inte gör något vettigt" är helt enkelt väldigt långt ifrån sanningen. De gör som de alltid gjort, de uppfinner ALDRIG hjulet igen utan istället kopierar kända koncept och gör det med sin polish. Ofta extremt mycket mer spelvänligt och anpassad för "alla". Ofta är resultatet en produkt med näst intill obesegrad kvalitet.

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreX:

Att de "inte gör något vettigt" är helt enkelt väldigt långt ifrån sanningen. De gör som de alltid gjort, de uppfinner ALDRIG hjulet igen utan istället kopierar kända koncept och gör det med sin polish. Ofta extremt mycket mer spelvänligt och anpassad för "alla". Ofta är resultatet en produkt med näst intill obesegrad kvalitet.

Håller med om att dem gör det för "alla", men håller inte med att det resulterar i "obesegrad kvalité". Det fallerar en hel del på teknisk nivå, en viktig aspekt om spel ska vara utav "obesegrad kvalité". Sedan tycker jag inte spelandet i sig är utav hög kvalité, men det är även otroligt subjektivt. Dem är däremot grymma på att tjäna pengar så på ett sätt är det ett mästerverk i form utav en kassako, vilket är deras mål.

HearthStone har dem till och med sagt är en simplifierad och mer allmän version utav Magic The Gathering, om jag inte missminner mig helt.

Magic kort släppt 2007

Hearthstone kort (släppt 2013?)

Finns många kort dem rent ut sagt har bara kopierat. Dem har gjort anpassningar däremot för att få in det i deras spel. T.ex. Big Game Hunter har bättre stats men sämre förmåga. Dem har även tagit bort Madness då den bröt mot en regel för hearthstone, du kan aldrig göra något under motståndarens tur.

Dold text
Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Relik 📜

Här är inspelningarna från igår kväll!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Ni som spelat: Är det Team Fortress ala Blizzard?

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Inaktiv

@hölmiz: Bara kollat på deras stream men det ser ju ut som det.

Permalänk
Moderator
Moderator

Det är mycket som påminner om TF2 med vissa aspekter från andra spel, till exempel MOBA med ultimate förmågor. Korsa TF2 med Heroes of the Storm med en gnutta Borderlands?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CreX:

Sovit under en sten eller?

Starcraft 2 startade hela twitch.tv-eran 2010 och var pionjär för kommerciell esport under samma tid.
Hearthstone tog direkt förstaplatsen som digalt trading card game och spelas av hutlöst många. Verkligen tagit genren med storm. Att tillägga är att jag spelat det minimalt då jag inte är ett fan av genren.
Heroes of the Storm växer stabilt. Många föredetta SC2- och LoL-proffs går över. Personligen är det mer intressant är LoL pga relationen till hjältarna.
Word of Warcraft har haft en rätt trogen spelarbas trots andra titlar med Free-to-play-modell dykt upp under åren. Det är fortfarande världens största subscription based MMORPG. Att nå sina glamorösa 12 miljoner igen är inte ens något Blizzard någonsin räknat med. Faktum är att när de hade sina 12 miljoner spelare var de redan Activision Blizzard. Detta var Q3-Q4 2010.
Diablo 3 hade ganska dåligt end game, men efter producenten avgick och RoS släpptes blev det fenomenalt.
Overwatch är inget nytt, utan Blizzards tolkning av "team-based first-person shooter".

Att de "inte gör något vettigt" är helt enkelt väldigt långt ifrån sanningen. De gör som de alltid gjort, de uppfinner ALDRIG hjulet igen utan istället kopierar kända koncept och gör det med sin polish. Ofta extremt mycket mer spelvänligt och anpassad för "alla". Ofta är resultatet en produkt med näst intill obesegrad kvalitet.

Men snälla heroes of the storm är ett stort skämt, kommer aldrig i närheten av dota2/lol.
WoW har tappat halva sin spelarbas sedan activision började mjölka spelet etc.

Klart de har diablo3,ett kortspel,sc2 som är bra men med tanke på vad de lyckats med innan hade jag förväntat mig något mer.

Permalänk
Medlem

Varit "kund" hos blizzard sen 2006 (wow) och aldrig aldrig fått beta tillgång :[ och då har man betalat wow-tid och expansioner.. buhu.. Aja det kommer.

Permalänk

tar KÅL .. Kol är en sjukdom, eller något man grillar med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Varit "kund" hos blizzard sen 2006 (wow) och aldrig aldrig fått beta tillgång :[ och då har man betalat wow-tid och expansioner.. buhu.. Aja det kommer.

Du är inte ensam :'(

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Men snälla heroes of the storm är ett stort skämt, kommer aldrig i närheten av dota2/lol.
WoW har tappat halva sin spelarbas sedan activision började mjölka spelet etc.

Klart de har diablo3,ett kortspel,sc2 som är bra men med tanke på vad de lyckats med innan hade jag förväntat mig något mer.

Att HotS är ett skämt är inte mer än din subjektiva åsikt. Till skillnad från LoL är spelet extremt mycket snabbare, maps och objectives forcerar team fights genom hela matcherna.

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Det fallerar en hel del på teknisk nivå, en viktig aspekt om spel ska vara utav "obesegrad kvalité".

Hur faller det tekniskt? De skräddarsyr sina titlar att kunna spelas på den bredast möjliga hårdvara samt att de alltid har extremt enhetlig art direction. Jag skulle snarare säga att det är teknisk briljans att optimera spelen att köras på den bredden av hårdvara. Spel behöver inte köra CryEngine 3 för att vara tekniskt coola.

Skrivet av philipborg:

HearthStone har dem till och med sagt är en simplifierad och mer allmän version utav Magic The Gathering, om jag inte missminner mig helt.

Exakt. De tar kända koncept och gör de tillgänglig för alla.

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Hmm, kan inte sätta fingret på varför, men det ser inte ut som ett spel som kommer att vara kul att köra någon längre tid. Känns lite som en Micheal Bay version av TF2, massa effekter och explosioner, men inte så mycket intressant bakom ytan.
Men jag kan ju ha helt fel här, blir till att testa iallafall.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.