Chilli rear ut DX-racingstolar (Utbruten tråd)

Permalänk
Medlem

monterade min silverstone igår, enda jag har att anmärka på är att det stack ut lite ludd ur nackkudden, i övrigt i toppskick

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk

Beställde min Silverstone den 7e oktober och fick hem den igår.

Måste säga att det kanske inte är den mest bekvämaste stolen jag ägt då jag är lite för "muskulös" för att jag ska sitta bra i stolen. Är 1.82m lång, väger 105kg, 58-60cm bred från axel till axel.

Funderar på att sälja stolen så den lär nog dyka upp på marknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Screenwalk:

Beställde min Silverstone den 7e oktober och fick hem den igår.

Måste säga att det kanske inte är den mest bekvämaste stolen jag ägt då jag är lite för "muskulös" för att jag ska sitta bra i stolen. Är 1.82m lång, väger 105kg, 58-60cm bred från axel till axel.

Funderar på att sälja stolen så den lär nog dyka upp på marknaden.

inte? jag har ungefär samma mått som dig, 185cm, 95kg och ca 55 cm axel till axel. sitter jäkligt bra i den
min enda invändning är att det inte går att skjuta armstöden framåt och bakåt samt justera dessa till ett annat läge än helt rakt. har dessa funktioner på min kinnarps på jobbet och det är guld. Men då pratar vi ju iofs också om en stol som är betydligt dyrare än 995kr

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk

@htbtoma: Tänk vad några cm hit och dit kan göra. Är nog förmodligen min sittställning som gör att det inte känns helt hundra. Eller så har jag blivit bortskämd av min föregående stol som är en Kinnarp. Får sitta några timmar till för att kunna göra en rättvis bedömning.

Permalänk
Medlem

@Screenwalk:

jag har denna på jobbet så jag vet vad du menar. Kinnarps spelar självklart i en helt annan liga än DX Racer men som sagt, tror en sådan stol går på nånstans 8-10k istället för 995kr

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Ni som satt ihop era stolar, hur satt ni era brickor till skruvarna? Dubbla eller ena på andra sidan metallen? Till ryggstöden dvs.

Edit; var uppenbart efter jag kollat de andra stolarna. Ända nackdelen för mig är att nackkudden ramlar av väldigt lätt på Silverstone.

Permalänk
Medlem

Sicken onödig rutt min stol tar, skickades i fredag från Halmstad och nu är den i Malmö!? Bor i Jönköping... varför tog inte de en dhl lastbil från trademax via 26an till deras center på torsvik? Kan ju inte va de enda paketet som skulle uppåt landet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Synd att man ser detta försent. För de verkar vara slut eller? Ser inga på chilli.se... :/

Permalänk
Medlem

Skiit e d slut hade velat köpa

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadaN:

Synd att man ser detta försent. För de verkar vara slut eller? Ser inga på chilli.se... :/

Skrivet av agitax:

Skiit e d slut hade velat köpa

Skickades från m.sweclockers.com

Bara två veckor sena

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Stolarna tog slut långt innan Sweclockarna satt sig.

Permalänk
Medlem

Beställde den 6:e, fick hem stolen idag. Tror jag är den första här som får hem sin Mantorp-stol?
10/10, äkta vara.

Ber om ursäkt för rutten android-kamera.

För er som känner sig lite dumma och behöver hjälp med att få ihop stolen så kan jag rekommendera denna youtube-video:
https://www.youtube.com/watch?v=kEh64CdYMeo

Visa signatur

Corsair Graphite 380T Mini-ITX | ASUS H81I-PLUS | Intel Core i5-4460 | GeForce GTX 960 2GB | HyperX Savage DDR3 2400MHz 16GB | HyperX Fury SSD 240GB 2,5" | Cooler Master G650M, 650W PSU

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av N1fel:

Beställde den 6:e, fick hem stolen idag. Tror jag är den första här som får hem sin Mantorp-stol?
10/10, äkta vara.

Ber om ursäkt för rutten android-kamera.

http://i.imgur.com/22F6CGx.jpg

För er som känner sig lite dumma och behöver hjälp med att få ihop stolen så kan jag rekommendera denna youtube-video:
https://www.youtube.com/watch?v=kEh64CdYMeo

Fick min i Tisdags.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Fick min i Tisdags.

Fick också min i tisdags

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem

Beställde min den 7e, fick bekräftelse på beställningen 15.33. Fick dock inte min silverstone pga "fel i lagersaldo". Om jag förstått det rätt beställde "segafreaktwo" sina 2 stolar efter mig men fick ändå dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xervz:

Beställde min den 7e, fick bekräftelse på beställningen 15.33. Fick dock inte min silverstone pga "fel i lagersaldo". Om jag förstått det rätt beställde "segafreaktwo" sina 2 stolar efter mig men fick ändå dem?

mkt som e skumt med de där, beställde också den 7 fast tidigt... fick inget x)

Permalänk
Medlem

Hämtar min på måndag, lägger upp bilder då.

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av xervz:

Beställde min den 7e, fick bekräftelse på beställningen 15.33. Fick dock inte min silverstone pga "fel i lagersaldo". Om jag förstått det rätt beställde "segafreaktwo" sina 2 stolar efter mig men fick ändå dem?

Har sällan turen på min sida men måste haft det nu! Tråkigt dock för er som beställde före! Men som jag säkert skrivit ett antal gånger, det kan vara beroende på vart du bor i landet!

Återkommer med bilder ev imorn om det inte blir något fel!

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Beställde den 6e men har inte fått någon än, inget mejl om avbokning heller. Jaja, man kan inte alltid ha tur när det gäller fynden. Får nöja mig de jag lyckas knipa sedan tråden startades :).

Permalänk
Inaktiv

Igår så kom då äntligen min Silverstone, beställd från Chili den 7/10. Det ser väl ut att vara en äkta stol men jag kan ju inte säga att jag är imponerad av kvaliteten. Den känns väldigt mycket Jysk, får se om den håller ett år åtminstone, det gör inte deras. För 1000kr som man fick den för så är det väl en ok stol. Men för 2500kr+ som folk ibland betalar för DXRacer stolar så hade man känt sig lurad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bra Hemsida:

Fick också min i tisdags

Hämtade ut min i onsdags, men hemleveransen skulle ske igår. Men var förbi så plockade ut den en dag tidigare

Kvaliteten var bra, bättre än min gamla från jysk. Men har ett irriterande glapp när man lutar stolen fram och tillbaka när man sitter i den. Hur kan man fixa det? alla skruvar är rätt bra åtdragna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av N1fel:

Beställde den 6:e, fick hem stolen idag. Tror jag är den första här som får hem sin Mantorp-stol?
10/10, äkta vara.

Ber om ursäkt för rutten android-kamera.

http://i.imgur.com/22F6CGx.jpg

För er som känner sig lite dumma och behöver hjälp med att få ihop stolen så kan jag rekommendera denna youtube-video:
https://www.youtube.com/watch?v=kEh64CdYMeo

Fick min fredag den 16e så nog finns det Mantorp stolar där ute alltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

Fick min fredag den 16e så nog finns det Mantorp stolar där ute alltid.

Till er som har Mantorp-stolen. Tycker ni att den är relativt låg?
Vet att den är för personer 170-180 och jag är 182, men känns som att man borde kunna höja den upp mer.
Stolen är ca 40cm över marken.

Tänkte om det är jag som monterat den knasigt, eller om det ska vara så.

Visa signatur

Corsair Graphite 380T Mini-ITX | ASUS H81I-PLUS | Intel Core i5-4460 | GeForce GTX 960 2GB | HyperX Savage DDR3 2400MHz 16GB | HyperX Fury SSD 240GB 2,5" | Cooler Master G650M, 650W PSU

Permalänk
Skrivet av Lajnuss:

Hämtade ut min i onsdags, men hemleveransen skulle ske igår. Men var förbi så plockade ut den en dag tidigare

Kvaliteten var bra, bättre än min gamla från jysk. Men har ett irriterande glapp när man lutar stolen fram och tillbaka när man sitter i den. Hur kan man fixa det? alla skruvar är rätt bra åtdragna.

Hur menar du med glapp? Min pappa har inte klagat än på sin stol och jag kände inget glapp på den stolen heller.

Skrivet av N1fel:

Till er som har Mantorp-stolen. Tycker ni att den är relativt låg?
Vet att den är för personer 170-180 och jag är 182, men känns som att man borde kunna höja den upp mer.
Stolen är ca 40cm över marken.

Tänkte om det är jag som monterat den knasigt, eller om det ska vara så.

40cm är det på lägsta höjden eller högsta? Kan ta en titt på min stol när jag kommer hem om du vill ha ett exakt svar. /Robin

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bra Hemsida:

Hur menar du med glapp? Min pappa har inte klagat än på sin stol och jag kände inget glapp på den stolen heller.

När jag sitter i stolen enligt ergonomis regler, så kan jag gunga lite åt alla sidor även när spaken är låst. Känns som att det är glapp i fästet mellan underredet och hydrauliken eller bara själva hydrauliken. Är inte säkert att det är just det som gör glappet.

Hänger du med hur jag menar?

Permalänk
Skrivet av N1fel:

Till er som har Mantorp-stolen. Tycker ni att den är relativt låg?
Vet att den är för personer 170-180 och jag är 182, men känns som att man borde kunna höja den upp mer.
Stolen är ca 40cm över marken.

Tänkte om det är jag som monterat den knasigt, eller om det ska vara så.

Sitter bra i min. Är 196cm

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Skrivet av Lajnuss:

När jag sitter i stolen enligt ergonomis regler, så kan jag gunga lite åt alla sidor även när spaken är låst. Känns som att det är glapp i fästet mellan underredet och hydrauliken eller bara själva hydrauliken. Är inte säkert att det är just det som gör glappet.

Hänger du med hur jag menar?

Tror varken jag eller pappa har detta problem med våra stolar och med "åt alla sidor" gäller detta även höger och vänster? Men återkommer om drygt en timme med update för att jag inte är helt säker. /Robin

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk

Hämtade ut min "Silverstone" idag
Råkade dock åka till Schenkers terminal istället för DHL först, så det var lite pinsamt...

Tycker stolen håller bra kvalité och känns inte alls billig. Kommer att ta ett tag att vänja sig dock, satt riktigt dåligt på min förra stol så hoppas att denna stolen får mig att sitta lite bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bra Hemsida:

40cm är det på lägsta höjden eller högsta? Kan ta en titt på min stol när jag kommer hem om du vill ha ett exakt svar. /Robin

Högsta är 40cm. Känns som att jag slickar marken nästan. Men så är jag van från min tidigare kontorsstol som jag hade högt upp, så jag vet inte.

Visa signatur

Corsair Graphite 380T Mini-ITX | ASUS H81I-PLUS | Intel Core i5-4460 | GeForce GTX 960 2GB | HyperX Savage DDR3 2400MHz 16GB | HyperX Fury SSD 240GB 2,5" | Cooler Master G650M, 650W PSU

Permalänk
Skrivet av N1fel:

Högsta är 40cm. Känns som att jag slickar marken nästan. Men så är jag van från min tidigare kontorsstol som jag hade högt upp, så jag vet inte.

Den höjden kan nog stämma, känns som att den är runt halvmetern.

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw