PS2: Varför kan jag inte köra vissa spel?

Permalänk
Medlem

PS2: Varför kan jag inte köra vissa spel?

Nån som vet Det är lite off topic. Men varför funkar ej vissa Ps2 spel i mitt PS 2. Köpt Buzz nu 2 ggr. Och det funkar ej. Vissa PS1 spel funkade inte heller. Vad är felet. Var med om samma sak när jag var mindre och hade Nes. Min kusin hade en kasset med jätte många spel till nes han köpt utomlands. Det funkade i hans nes men inte mitt! Det ska jag fråga sen om jag får om han har det kvar. Sälja det med!

Permalänk
Medlem

Är spelet från rätt region?

Permalänk
Medlem

är spelen/konsollen ifrån rätt region?

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Jag köpte det på Game så jag vet ej vissa PS2 spel funkade inte heller. Jag har köpt bla Buzz svenska genier 2 ggr till PS2 på tradera men det har ej funkat nån gång!

Permalänk
Medlem

@Christley: Ja vad skulle det annars va. Spelet var ju på svenska om inte svenska genier funkade men de andra buzz spelen som mega quiz jag med har som är på svenska funkar så är det skumt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eowyn:

Var med om samma sak när jag var mindre och hade Nes. Min kusin hade en kasset med jätte många spel till nes han köpt utomlands. Det funkade i hans nes men inte mitt! Det ska jag fråga sen om jag får om han har det kvar.

Det här låter ju definitivt som något slags regions-problem. Hade din kompis månne chippat/moddat sitt NES?

Skrivet av Eowyn:

Nån som vet Det är lite off topic.

Tycker det är precis vad topic säger, särskilt då det är du själv som angett topic..