Permalänk
Proffsmobbare

Laine's Aestrial

Hallå! Välkommen till ett lite annorlunda galleri, denna gång gäller det ingen dator.

Det hela började med att Captech/Exertis kontaktade mig gällande ett projekt till deras uppkommande Expo, Microsoft ville ha något roligt att ställa ut i sin monter.

Fria händer att göra vad jag vill, en halv kvadratmeter aluminium, en Xbox One och 30 dagar på sig.

Detta är det första scratch-bygget jag slutför och även om varken hantverk eller kunskap sitter där det ska riktigt än så har det varit otroligt lärorikt.

Fullständig bygglogg: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1390860-laines-aestrial

Tack för att ni kollar in galleriet, fråga på om ni undrar något!

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Coolt!

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem

Jag har sagt det förrut, jag älskar hur du gör dina designer!

Och det där bordet i slutet på galleriet vill jag veta mer om.

Permalänk
Silverstone

Wow!
Otroligt imponerande bygge @Laine!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

*Applåderar*. I en klass för sig, WOW!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Now that's what I'm talkin' about!

Permalänk
Medlem

Hehe ser ut som något direkt ur Robot Wars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

"även om varken hantverk eller kunskap sitter där det ska riktigt än så har det varit otroligt lärorikt."

Wait what?! Vad snackar du om! Blev ju hur snyggt som helst, syns inte direkt att hantverk eller kunskap inte skulle sitta inne
Grymt jobbat!

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Kunde inte hålla med mer med ovanstående^.
Helt jävla fantastiskt hantverk och bygge. Bara en sån sak att du designar moderkortsbasen som inte ens kommer att synas gör allt så jäkla mycket mer proffsigt på något sätt. Solklar femma!

Permalänk
Medlem

Den här blev otäckt snygg, bra jobbat! Bara det "lilla" momentet att göra dom sista raka ventilationshålen skulle tagit mig en vecka, klarar inte att såga rakt haha.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Hatten av, mycket snyggt!

Permalänk
Snusfri

Hantverket är verkligen top notch, men tyvärr föll designen inte alls mig i smaken.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Avstängd

Jag skulle också vilja veta mer om bordet, ser ut som någonting som är byggt som en flygplansvinge?
Syns att den som gjort det lagt ned en del möda på att ta reda på hur en riktigvinge är uppbyggd.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Allt jag kan tänka på när jag ser den här är delorean!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dill_91:

Allt jag kan tänka på när jag ser den här är delorean!

Själv blev jag mer och tänka på Lamborghini Miura

OT: Helt klart det bästa bygget jag sett NÅGONSIN här, detta är verkligen en moddning gjort från scratch, mycket roligare än alla dessa som kommer med färdigtillverkade prylar som de bara sätter ihop.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Proffsmobbare

Tack så mycket för alla fina kommentarer!

Skrivet av biorrith:

Jag har sagt det förrut, jag älskar hur du gör dina designer!

Och det där bordet i slutet på galleriet vill jag veta mer om.

Skrivet av Mizzarrogh:

Jag skulle också vilja veta mer om bordet, ser ut som någonting som är byggt som en flygplansvinge?
Syns att den som gjort det lagt ned en del möda på att ta reda på hur en riktigvinge är uppbyggd.

Jag minns inte var det är köpt, men det är en replica av en flygplansvinge gjord i aluminium. Aviator Coffee table tror jag ger några relevanta sökträffar.

Lite tydligare bild.

Skrivet av THB:

Hantverket är verkligen top notch, men tyvärr föll designen inte alls mig i smaken.

Tack så mycket för att du är ärlig! Hur hade du hellre sett att den såg ut? Annan form, annan finish och färg?

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Laine:

Tack så mycket för alla fina kommentarer!

Jag minns inte var det är köpt, men det är en replica av en flygplansvinge gjord i aluminium. Aviator Coffee table tror jag ger några relevanta sökträffar.

Lite tydligare bild.

http://oi67.tinypic.com/hv6m8h.jpg

Tack så mycket för att du är ärlig! Hur hade du hellre sett att den såg ut? Annan form, annan finish och färg?

Jag föredrar det rena och minimalistiska (tänk fractal design), gärna i någon sober färg och eventuellt med accenter i starkare färger. Vitt som huvud färg och io-panel samt liknande detaljer i rött, rosa, orange eller kanske i morgon pastell färg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt och framförallt otroligt välgjort.

Permalänk
Medlem

Sjukt välbyggt som vanligt! Inspiration för oss vanliga dödliga!

Hur är mottagning för kontroller och wifi och dylikt med all aluminium? Tanke som slog mig, men kanske inte spelar nån roll över så korta avstånd?

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

Otroligt vilket fint jobb, gillar designen riktigt mycket.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Är det någon mer än jag som får lite Elite Dangerous-vibbar?

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Avstängd

När jag tänker efter så är det mer en Lotus Esprit jag blir att tänka på

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dill_91:

Allt jag kan tänka på när jag ser den här är delorean!

Tänkte det samma, eftersom det är omålad plåt.

Snyggt bygge är det onekligen, även om jag själv skulle välja att måla det. Blir lite kallt och naket med plåtrent.

Permalänk
Medlem

Hade ju varit episkt med en Millenium Falcon designad pryl!

Permalänk
Avstängd

Ovanligt bygge och borde göras en artikel om det på Swec!

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk

Stilrent, cleant, majsätiskt!

Ett otroligt snyggt och praktiskt bygge! Hade själv velat ha en sådan, om bara plånkan varit tjockare! Antar att man inte kan få allt i världen... Ser fram imot ditt nästa projekt! 5 av 5 möjliga stjärnor! Registrerade mig endast för att kunna lämna denna kommentar så där ser du hur mycket jag uppskatar ditt hantverk