Permalänk
Medlem

Nån som spelar med sina barn?

Hallå

Min 9-åriga dotter tog väldigt illa upp att bli utröstad för att nån hängde upp sig på nåt hon gjorde

Är det nån som spelar som har lite tolerans för några som inte är 100% l33t??

Permalänk
Skrivet av JSvanberg:

@dahen: 9 år och redan fast i spel världen?
Tog illa upp? det är ett spel, vad är det att bli upprörd över?
Sen frågar du om någon spelar, spelar vadå? är det harpan det gäller?
otroligt dålig inlägg.

Frågan ställd i forumdelen Counterstrike så antar att de spelar Counterstrike. Och förstår tjejen, inte så kul att bli utkastad ur laget när man gör så gott man kan...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk

Typisk "fredag natt"-tråd

Permalänk
Medlem

Sorry @siglolmic, du har nog rätt.

Men seriöst, är det någon annan som har barn som spelar, det hade varit kul att spela tillsammans.

Permalänk
Medlem

jag har barn men dom är dock inte i en ålder så dom kan spela själva ännu.

är verkligen cs ett bra spel för din dotter att spela? om du nu vill att hon skall spela så kör enable_voice 0 så slipper man åtminstonde höra folk. tyvärr finns det inget kommando för att dölja folks steam bilder vilket tyvärr brukar innebära hårdporr upptryckt i ansiktet när du ser killcam osv.

Permalänk
Medlem

Nä, du har rätt att det är väl inte det bästa spelet för barn, hon ville testa och nu är hon helt såld på det... det har blivit en hel del kapprustning och dm men tyckte att hon skulle lära sig spelet på riktigt.

Permalänk
Medlem

Hejsan dahen,

Prova Plants vs Zombies: Garden Warfare!
Mycket action på ett gulligt sätt:
https://www.youtube.com/watch?v=_895evM9wqU
https://www.youtube.com/watch?v=vsIv_mR7sxU

Permalänk
Medlem

CS är väl helt okej spel ändå för en 9-åring, men tänk ändå på riskerna som finns med vad som kan sägas och vad som kan ses på profilbilder och i chatten. Speciellt med alla toxic spelar i CS så är det kanske inte det mest rumsrena spelet så se till att hon har tolerans för det.

Annars skulle servrar kanske kunna vara något? Typ DM-servrar, retakes osv där flaming ofta inte händer pga rädsla att bli kickad/bannad från servern.

Spelråd annars, Minecraft kanske kan vara något?

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem

Det finns ett Casual läge där det är 10v10 som gäller utan ff och längre bomb timer kanske vore något?
Dock så kickas det flitigt där också om man inte spelar efter målet, ex försöker man spara som T/CT istället för att planta/desarmera bomben så flyger lätt en vote kick ens väg.

Permalänk
Medlem

Vist spelar jag med min son men han är 19 så mycket äldre dottern som är 13 är inte intresserad av mer än "sims"

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Rekommenderar varmt PvZ som redan sagt ovan. CS skulle jag inte låta min 8-åring spela.

Robocraft och Minecraft är även båda väldigt roliga, speciellt det förstnämnda...

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, erkänner att det var dumt att låta henne spela men nu är det försent, Sims och Minecraft har hon tröttnat på, konstigt bara för jag hade aldrig trott att CS skulle intressera henne.

Voice var det första jag stängde av och det har inte varit nån fara i övrigt än iaf, vi får träna mot bottar bara.

Permalänk
Medlem

Är det nu vanligt att det dyker upp porrbilder i scoreboarden kanske det vore en idé att Valve tog tag i skiten och helt enkelt stängde av dessa från att spela online.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Spelet har en åldersgräns på 18år i Sverige kan poängteras. Sen kan man kanske vara medveten om det och göra som man ändå vill.
Skulle kört offline mot botar...

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Rekommenderar detta till någon som ej har åldern inne för CS.

https://www.youtube.com/watch?v=yti24gOkVhM

Ser ju helfestligt ut, nästan så att man skulle prova det själv.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Avstängd

Jag skulle aldrig låta mina barn spela i den ålder huvud taget visa tillåter sina barn att spela GTA även om dom är bara 9 år.

Själv så förväntar jag mig inte att någon 9 åring spela CS då det är en åldersgräns på 13 år så jag förväntar mig när jag spelar att dom inte är under 13 år dom jag spelar med.

Samma sak med GTA jag förväntar mig att dom inte är under 18 år dom jag spelar mig.

Själv har jag inga barn ännu men jag spela med andras barn.

Det är så det funkar om dom suger på CS så blir det kick då många bara leker i spelet utan att ta det på allvar då det är krig och inget lek.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Skrivet av dahen:

Tack för svaren, erkänner att det var dumt att låta henne spela men nu är det försent, Sims och Minecraft har hon tröttnat på, konstigt bara för jag hade aldrig trott att CS skulle intressera henne.

Voice var det första jag stängde av och det har inte varit nån fara i övrigt än iaf, vi får träna mot bottar bara.

Känn inte att det var dumt att låta henne spela CS för det som många inte förstår är att barn faktiskt utvecklas av att spela spel, till och med spel som CS. Det du kan göra är att se till att din dotter förstår skillnaden mellan vad som händer i spelet och vad som händer i verkligheten, för så länge hon vet det så kan hon inte skadas av att spela sådana spel, iallafall i min uppfattning.

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Jag skulle aldrig låta mina barn spela i den ålder huvud taget visa tillåter sina barn att spela GTA även om dom är bara 9 år.

Själv så förväntar jag mig inte att någon 9 åring spela CS då det är en åldersgräns på 13 år så jag förväntar mig när jag spelar att dom inte är under 13 år dom jag spelar med.

Samma sak med GTA jag förväntar mig att dom inte är under 18 år dom jag spelar mig.

Själv har jag inga barn ännu men jag spela med andras barn.

Det är så det funkar om dom suger på CS så blir det kick då många bara leker i spelet utan att ta det på allvar då det är krig och inget lek.

CSGO är PEGI 18.

Permalänk
Medlem

Jag spelar med sönerna (7 och 4) men inte CS. Just nu är det mycket Mario Maker men till dator blir det Portal 2, Minecraft, Trove och N64-emulator med Mario 64. Vi gillar att spela hela familjen så det är en naturlig del i familjelivet. Däremot får de inte spela GTA V eller liknande.

Äldsta sonen har någon gång startat online-omgångar i spel men då stänger vi av, vill inte att han ska "förstöra" eller få en massa elaka ord mot sig. Istället så har vi egna Minecraft-servrar med olika moddar, egen clan i Trove osv. Jag föredrar att reglera framför att förbjuda och hitta roliga alternativ som vi föräldrar har koll och översikt över. Därmed inte sagt att jag ser och märker allt.

Nej, nu ska jag återgå till att testspela Garrys Mod för att se om det är tillräckligt barnvänligt eller om vi ska avvakta några eller flera år. Men det är smällar man får ta att testa en massa spel för att se hur de är!

Visa signatur

iMac, inget monster på något sätt så spec överflödigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Är det nu vanligt att det dyker upp porrbilder i scoreboarden kanske det vore en idé att Valve tog tag i skiten och helt enkelt stängde av dessa från att spela online.

Eller att de inför ett kommando för att döja folks profil bilder. Det är tyvärr ofta man spelar och blir dödad av någon och så får man se en riktigt grov porrbild upptryckt i sitt aniskte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Personligen hade jag börjar med tf2 med mina barn (om jag haft några). Det är snällare mot nybörjare och man kan köra sig mycket utan för mycket skit. Så länge man rör på sig och skjuter i stora gamemodes så är det ingen som brukar klaga och det är sällan olämpliga bilder på de officiella servrarna

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Är ju jätteskoj att hon gillar CS, det är bra att börja tidigt. Kanske är det ett framtida proffs på gång?

Permalänk
Medlem

Jag spelar Lego-spelen med min son, han är förvisso lite yngre...

Permalänk
Master of Overkill

Spela Doom 95 när jag 6-7 år gammal tror jag är förstörd idag....

Kul hon gillar CS

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

@dahen Ta inte åt dig av de som ifrågasätter att du låter henne spela ett sådant spel. Det viktiga är att du tar dig tid att prata igenom saker med din dotter, både vad gäller spelet (våld som underhållning vs. riktigt våld etc) och de som spelar (varför folk beter sig som de gör etc). Kunskap är ett j-igt bra sätt att skydda barn IMHO.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Är det nu vanligt att det dyker upp porrbilder i scoreboarden kanske det vore en idé att Valve tog tag i skiten och helt enkelt stängde av dessa från att spela online.

Går att reporta andra spelare för "Offensive Profile or Avatar" under "Report Violation". Dock så vet jag inte hur många reports som krävs för att Steam ska ta itu med saken...

Permalänk
Medlem

brukar sitta brevid min 9åring och spela, han tycker det är svinkul

Visa signatur

[Obsidian 650d] [Intel core i7 2600k] [P8Z68 V-PRO] [Radeon HD6970*2 CF] [Corsair Vengeance 4*4 GB]
[Intel h20 cpu-cooler] [Cooler Master Silent Pro 1000w] [Corsair Force GT SSD *2 120 GB, 90 GB]
[Samsung Bluray] [BenQ 24 "LED XL2410T 120 hz]

Permalänk
Medlem

Låt henne prova world of tanks så slipper hon bli kickad och ledsen, lirade det ofta med min son då han var 9-10 år. Då vi kunde spela tillsammans i pluton så älskade han det, spelet i sig består vanligtvis av DM 15 vs 15 och en match tar max 15 minuter.

pansarvagn.se (gratis-spel)

Visa signatur

ASUS Z270H, i5 7600K, 16GB DDR4, 2X Samsung 850 EVO 250GB SSD,Sennheiser U320, Asus 1060 6GB, AOC 2460fQ

Chassi: HAF XB EVO
Xiaomi 9T pro 128GB
HTPC = Lenovo L440

Permalänk
Entusiast

Även om det såklart är individuellt, och det kan nog finnas mycket som inte är helt "lämpligt" för en nioåring i CS med det giftiga communityt etc. Men jag själv växte upp med liknande spel, och spelade mycket multiplayer. Mycket hat och många gliringar från andra i kommentarerna (inte minst kommentarer om min mamma etc), samtidigt som jag pangade folk på löpande band.

Det låter ju som en hård miljö och dåligt för ett litet barn, men personligen tog jag det hela med en klackspark. Barn reagerar inte alltid "logiskt" på saker och ting. När jag nu får utstå "näthat", så bekommer det mig inte, då jag redan från börjat varit medveten om den aspekten av internet.

Utöver det, vilket kan vara både positivt eller negativt beroende på individen, så tror jag att spelande är extremt positivt överlag. Inte bara för att språkkunskaper förbättras avsevärt, men även då man umgås socialt, samt att man gör något som många andra gör, vilket är bra för att hitta vänner. Att jag inte skulle kunna särskilja på spel och verklighet var något mina föräldrar påpekade många gånger, varpå jag tyckte det var smått efterblivna. Inte var jag väl tre år gammal längre.

Tror ärligt talat att väldigt få barn har svårt att skilja på spel/film och verklighet, det är något vi vuxna hittat på. Sen kanske de inte är lika härdade inför våld och liknande, vilket är en helt annat sak.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag inte att CS är lämpligt för en 9-åring, men det viktigaste är ju att man som förälder är engagerad som TS verkar vara.

Som förälder måste man ha koll på vad sina barn gör, jag har loggar från min och barnens minecraft server som innehåller sånt språk att dom flesta här inne skulle tappa hakan. Dvs det är skillnade på spelets content och dess community. Minecraft behöver nödvändigtvis inte vara harmlöst.
I min värld är det rent ut sagt oansvarligt att låta sina barn spela t ex GTA pga av dess content etc. Men ett barn kan också bli extremt påverkad av vad andra spelare skriver.

Så tillbaka till vad jag inledde med, min uppmaning till andra föräldrar är att engagera sig i vad sina barn gör vid datorn!

@MrAdde - jag håller fullständigt med om att det är extremt positivt överlag, jag är helt övertygad om att mina barns kunskaper inom matte och specifikt engelska är för att dom tidigt fick tillgång till dator och spelandets värld, speciellt kluriga spel med problemlösning involverad.

Visa signatur

¤ Myllox ¤

# NZXT H510 # Corsair RMx 850 # Windows 11 Pro 64bit # i5-13500X # ASUS TUF GAMING B760-PLUS WIFI D4 # 16GB Trident Z Neo @ 3600 # 970 EVO NVMe 500GB # Noctua NH-U12A Chromax Black # Gigabyte RTX3070 Eagle# Acer Predator XB237U 1440p@170hzT # Kuriosabild: RX580 8GB Dual OC [noctua mod]