Död baslåda Corsair SP 2500

Permalänk
Medlem

Död baslåda Corsair SP 2500

Tjena Ladies/Gentlemen idag efter jag hade äntligen inhandlat ett nytt Asus Xonar STX II Då mitt gamla inte längre passade till min nya dator. All good so far.

Idag när jag tog in mina högtalare från mitt förråd kopplade in allt som vanligt och skulle precis koppla in strömmen å då sa det bara puff och hela lägenheten vart mörk som natten men de kom inget lukt som tur var.

I alla fall gick upp och återställde strömmen kopplade in högtalarna igen och inget hände denna gång fine vara säkert en överbelastning bara.

I alla fall nu till mitt problem nu när jag skall lyssna på musik så fungerar högtalarna precis som dem skall eller ja kanske inte dem spelar jätte låg volym oavsett hur mycket jag höjer. Jag har tyvärr ingen garanti längre på dessa då dem är inköpta 2012 så garantin is long gone by now.

Så jag skruvade upp baksida parti på baslådan som i sin tur är huvudenheten också på hela skiten för att kolla om säkringen inuti pajat om det var något sånt litet men den är hel så. Men då fann jag detta kolla bilden nedan

Ser ut som hela skiten smällt eller något skall det se ut så där på ström enheten eller ser ut som det hållit på ett bra tag :S
(skall tilläggas jag har haft dem ett bra tag dem har aldrig krånglat någonsin förutom nu då. Dem har stått ca 5 månader utan att användas, Och nej jag har inte Night Mode på )

Vad tror ni det kan vara för fel.
Tackar för alla goda råd och svar i förtid.

Permalänk

Har den stått i fuktigt förråd eller varmt torrt?

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

@Tinardirith: Den har stått i isolerat förråd men icke uppvärmt.

Permalänk
Medlem

@DrThraX: Ser ut som att ett par kondensatorer har kastat in handduken. Inget att spara tyvärr.

Permalänk
Medlem

@biorrith: Fu*k så illa ? Jag som älskade dessa högtalare och baslåda damn det blir ju lite tråkigt