Samsung Galaxy S5, Vägrar ladda efter tappad i vattnet.

Permalänk

Samsung Galaxy S5, Vägrar ladda efter tappad i vattnet.

Hej, kollade runt lite men hittade ingen med samma problem. Så skapar ny tråd!

backstory
Så, var på krogen och lite lätt berusad. Smart som jag är när jag är på toaletten så känns det som en smart idé och kolla snapchat.
Tänkte svara på en samtidigt som jag st.... Jag tappade den i toaletten, mobilen hamnade i 3 delar. Mobil, skal och batteri. Fiskade upp dem och sköljde av dem. Torkade av dem med papper och la i fickan, när jag kom hem la jag mobilen i ugnen i cirka 9h på 50 grader och väntade ytterligare 2 dygn innan jag försökte starta den. Den funkar, men när jag försöker ladda den så laddar den i kanske 10 sekunder sen slutar den ladda.

Så nu vänder jag mig till er om hjälp, vad tror ni det beror på? Batteriet, eller kanske laddningshonan/uttag(eller vad det nu heter).
Vore jag åka in till Telia be dem skicka den på reparation, eller kanske bara ett nytt batteri hjälper?

Ifall det skulle bero på batteriet, så skulle det va ett stort + ifall ni visste något pålitligt batteri men kanske lite extra juice (mAh) i den utan att jag en dag har ett stort frätande hål i låret.

Tack i förhand!
Mvh

Visa signatur

i5 3570k (ivy bridge) | MSI Z77a-G45 | MSI GTX 670 oc | 128Gb SSD | 1Tb Hdd | 8Gb Ram 1600Mhz Vengence | Chassi: Classified skitchassi.

Permalänk
Medlem

1. Prova ett annat batteri i affär tex.
2. Garanti.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Skrivet av tcntad:

Du vet om att den endast är vatten"tät" om den är i ett stycke va?

Ja, men om batteriet trillar ut så stängs den av och ingen "ström" går genom. Den har överlevt, dock vägrar den ladda. Lät den torka innan start så.

Visa signatur

i5 3570k (ivy bridge) | MSI Z77a-G45 | MSI GTX 670 oc | 128Gb SSD | 1Tb Hdd | 8Gb Ram 1600Mhz Vengence | Chassi: Classified skitchassi.

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

1. Prova ett annat batteri i affär tex.
2. Garanti.

Så det finns lösa exemplar, t.ex på telia så man kan testa lite fort? innan man skickar iväg den på onödig service.

Visa signatur

i5 3570k (ivy bridge) | MSI Z77a-G45 | MSI GTX 670 oc | 128Gb SSD | 1Tb Hdd | 8Gb Ram 1600Mhz Vengence | Chassi: Classified skitchassi.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Doofmachine1:

Så det finns lösa exemplar, t.ex på telia så man kan testa lite fort? innan man skickar iväg den på onödig service.

Finns hos bl.a. Kjell.com och teknikmagasinet, men nog svårt att få testa först. Går även att köpa billigt här.

Lite långsökt, men har du testat med en annan laddare? Det kan ju även tänkas att laddningskontakten har tagit stryk, har du möjlighet att testa med en QI-laddare? (krävs QI-laddare och skal)

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Doofmachine1:

Ja, men om batteriet trillar ut så stängs den av och ingen "ström" går genom. Den har överlevt, dock vägrar den ladda. Lät den torka innan start så.

Beror ju på hur det hela hände. Vattnet är fortfarande ledande, slog luren i vattnet medans batteriet var i så kan luren ha fått sig en kyss.