The one and Only "Project Three Leaves" -drömbygge utav eucalyptus

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Jo tack, precis vad jag försöker, lära mig!

Om du lackerar själv så kanske du vet att det inte är så himla enkelt

Tar gärna emot lärorika tips!

Tror mer att han menar att du kanske ska lära dig på andra prylar och inte saker som ska in i "världens fetaste bygge", finns en hel del byggen där ute med SJUUUUUK finish.

Ser nästan ut som att du lackar med sprayburk? Har ett par tips för att få bättre resultat.

1.) Se till att du har rätt grejer för att lacka, sprayburk är ingen hit och svårt att få till det bra och jämnt. Kompressor, vattenavskiljare (viktigt om du kör med kompressor), en BRA färgspruta. Kompressor kan du köpa på biltema, jula whatever se bara till att den klarar av att ge rätt tryck och luftmängd som färgsprutan vill ha. Vattenavskiljare vet jag inte hur julas och biltemas är men någon annan kanske vet. Sen färgspruta är viktigt att köpa en med lite kvalitet.

2.) Underarbete, spraya in direkt på den gamla finishen. Slipa ner, grunda/spackla, slipa ner, lacka. Underarbete är djävulusiskt viktigt för att få bra finish.

Finns säkert en hel del folk som sysslar med det här mer än vad jag gör (hobbynivå och garagelack på bil/motorcykel) och kan förklara genomförandet bättre.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvanteP:

Tror mer att han menar att du kanske ska lära dig på andra prylar och inte saker som ska in i "världens fetaste bygge", finns en hel del byggen där ute med SJUUUUUK finish.

Ser nästan ut som att du lackar med sprayburk? Har ett par tips för att få bättre resultat.

1.) Se till att du har rätt grejer för att lacka, sprayburk är ingen hit och svårt att få till det bra och jämnt. Kompressor, vattenavskiljare (viktigt om du kör med kompressor), en BRA färgspruta. Kompressor kan du köpa på biltema, jula whatever se bara till att den klarar av att ge rätt tryck och luftmängd som färgsprutan vill ha. Vattenavskiljare vet jag inte hur julas och biltemas är men någon annan kanske vet. Sen färgspruta är viktigt att köpa en med lite kvalitet.

2.) Underarbete, spraya in direkt på den gamla finishen. Slipa ner, grunda/spackla, slipa ner, lacka. Underarbete är djävulusiskt viktigt för att få bra finish.

Finns säkert en hel del folk som sysslar med det här mer än vad jag gör (hobbynivå och garagelack på bil/motorcykel) och kan förklara genomförandet bättre.

Yes, det är sprayburkar. Finishen kanske inte blir den allra bästa på allting. Men som första datorbygge får det bli så. Slutresultatet, helheten på hela bygget kommer bli något utöver det vanliga, det kan jag lova!

En kompressor hade inte suttit helt fel, men budgeten för detta projekt är tyvärr slut.

Får känslan av att folk är väldigt kritiska, på ett tråkigt sätt. Är bara en 18 åring som fått chansen att bygga sin absoluta drömdator och med designen och visionen jag har kommer det garanterat bli något alldeles speciellt, något alldeles extra som gott kan ranka in på listan över de allra häftigaste byggena!

Vi har kanske en annorlunda syn på datordesign, vad vet jag, men fyrkantiga lådor är inget jag höjer ögonbrynen för. Utan kurvor och rejält påkostad vattenkylning är något som sätter pricken över i:et.

Och med tanke på att jag ej kommit till vattenkylningen ännu så kan ni lugna er över vad min signatur säger, den kommer väl till pass lite senare, bara vänta o se.

Är det ingen som ser det positiva/roliga i att någon tänker utanför den vanliga fyrkanten och gör något annorlunda, något man inte sett 100 gånger förut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nizr:

Ta det här rätt nu, men tänkte på några saker:
Känns som att du har bråttom, riktigt bråttom - jobbar du efter en deadline? Kanske skulle dra ner på tempot så du slipper göra misstag som att borra en rad med hål snett
Dra ner storleken på bilderna innan du laddar upp. 5000x3000px är lite segt att ladda när man vill läsa loggen på mobilen osv - blir en trevligare logg då, tror jag.

I övrigt så är det ett projekt som är kul att följa pga chassit, kör på, men skynda långsamt

Faktum är, att ja, har en deadline innan 8:e november! Målet är, men verkar bli "var" att kunna delta i DH modding championship. Men det ser inte ljust ut nu.
Varken chassiplåtarna är frästa eller akrylskivorna, och inte minst så är inte fittings borrade.

Vilka borrhål tänker du på?
Vet ej om jag har visat bild på 20mm hålen som blev lite skeva, men de kommer absolut rättas till och fixas

Tackar allihopa för visat intresse! Blir roligare att presentera vad man gör om folk gillar det

Mvh Sebastian

Permalänk
Proffsmoddare

Jag tycker det är en intressant låda, ska bli roligt att se slutresultatet, men som andra sagt, skippa deadline. Stress gör bara ett bygge sämre.

Ett tips för din lackering, vad jag ser på bilderna så har du inte våtslipat mellan lagrena av färg, klarlack osv. Då blir det små pluppar här och där, kanske runnit någonstans och det syns väl. Hur man lätt får bort det, utan att det behöver ta alltför lång tid är att våtslipa mellan lagrena så du får bort alla ojämnheter i färgen.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Skrivet av eucalyptus:

Faktum är, att ja, har en deadline innan 8:e november! Målet är, men verkar bli "var" att kunna delta i DH modding championship. Men det ser inte ljust ut nu.
Varken chassiplåtarna är frästa eller akrylskivorna, och inte minst så är inte fittings borrade.

Vilka borrhål tänker du på?
Vet ej om jag har visat bild på 20mm hålen som blev lite skeva, men de kommer absolut rättas till och fixas

Tackar allihopa för visat intresse! Blir roligare att presentera vad man gör om folk gillar det

Mvh Sebastian

Om du hinner med deadlinen säg vart du sitter så kanske man kommer över

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Får känslan av att folk är väldigt kritiska, på ett tråkigt sätt. Är bara en 18 åring som fått chansen att bygga sin absoluta drömdator och med designen och visionen jag har kommer det garanterat bli något alldeles speciellt, något alldeles extra som gott kan ranka in på listan över de allra häftigaste byggena!

Jag skulle snarare vilja säga att folk i den här tråden både är väldigt trevliga och väldigt konstruktiva.
Kallar man projektet "The one and Only "Project Three Leaves" -drömbygge ...", skriver saker som

Citat:

"Vill ha någon unikt. Något som får folk att känna rysningar, något som får armhåren att resa sig, precis likadant som när man själv studerat moddarelitens byggen."

Citat:

"Jag kan lova er att detta kommer bli ett av de absolut sjukaste byggena ni någonsin sett."

Citat:

"Kolla in ett av världens absolut mäktigaste datorbyggen"

då får man helt enkelt förvänta sig lite gliringar, och framförallt att allas förväntningar är på topp!

Med det sagt, lycka till, det är kul att följa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Yes, det är sprayburkar. Finishen kanske inte blir den allra bästa på allting. Men som första datorbygge får det bli så. Slutresultatet, helheten på hela bygget kommer bli något utöver det vanliga, det kan jag lova!

En kompressor hade inte suttit helt fel, men budgeten för detta projekt är tyvärr slut.

Får känslan av att folk är väldigt kritiska, på ett tråkigt sätt. Är bara en 18 åring som fått chansen att bygga sin absoluta drömdator och med designen och visionen jag har kommer det garanterat bli något alldeles speciellt, något alldeles extra som gott kan ranka in på listan över de allra häftigaste byggena!

Vi har kanske en annorlunda syn på datordesign, vad vet jag, men fyrkantiga lådor är inget jag höjer ögonbrynen för. Utan kurvor och rejält påkostad vattenkylning är något som sätter pricken över i:et.

Och med tanke på att jag ej kommit till vattenkylningen ännu så kan ni lugna er över vad min signatur säger, den kommer väl till pass lite senare, bara vänta o se.

Är det ingen som ser det positiva/roliga i att någon tänker utanför den vanliga fyrkanten och gör något annorlunda, något man inte sett 100 gånger förut?

Absolut är det kul att du inte gör det vanliga och visst det är svårt att få ihop det med dom prylar man vill särskilt som 18 åring, men som ett tidigare inlägg så är det ju du själv som har satt standarden genom att hypea upp ditt bygge så enormt. Då är det klart att vi kommenterar när vi ser saker som kanske inte når upp till den hypen som du tidigare pratat om. Speciellt när du säger att hypen ligger på bygget och inte hårdvaran.

All cred till dig som vill göra något nytt och inte det vanliga, men nästa gång låt bilderna tala för sig så försöker du hålla snacket lågmält. Det vinner du sååååååååå mycket mer på.

Lycka till i fortsättningen.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

Sleevade idag kablarna, de tre kontakterna som går till SSD:erna.

Sata kabeln är PETG och de gröna är Paracord, den förstnämnda är mycket enklare, men den sistnämnda känns och ser bättre ut. Mer "tyg" känsla i Paracord, inte alls plastig som PETG

Dock är det inte det enklaste att sleeva, och tar en satans tid. Har bestämd mig för att alla kontakter som kommer ligga i PSU kabinen får behålla sina svarta standardkontakter. Men alla kontakter man kommer "se", som går in i GPU, moderkort etc blir gröna kontakter -de bör dyka upp nu i veckan.

Permalänk
Medlem

Får tacka för den underbara första sidan, den tog bara cirka 20% av mitt batteri på mobilen, fick opera att krascha två gånger innan jag bytte till gamla Android browsern och lyckades se första sidan så please vrid ner upplösningen på bilderna. Sen angående finishen på delarna, har fått för mig att om man är i ditt läge och fått tillgång till ett chassi i förväg så är det en väldig fördel att göra ett Superjobb med finishen på resterande delar om man kanske vill ha företaget som sponsor någon mera gång. I övrigt blir det nog en jäkla schysst burk

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Får tacka för den underbara första sidan, den tog bara cirka 20% av mitt batteri på mobilen, fick opera att krascha två gånger innan jag bytte till gamla Android browsern och lyckades se första sidan så please vrid ner upplösningen på bilderna. Sen angående finishen på delarna, har fått för mig att om man är i ditt läge och fått tillgång till ett chassi i förväg så är det en väldig fördel att göra ett Superjobb med finishen på resterande delar om man kanske vill ha företaget som sponsor någon mera gång. I övrigt blir det nog en jäkla schysst burk

Vet ej hur man gör bilderna mindre, ber så mycket om ursäkt. Jag tar de med telefon som automatiskt laddar upp dem på dropbox där jag sedan lägger upp dem på imgur.

Tyvärr ingen som sponsrat med chassit. Fick endast chassit i förväg för att jag bad väldigt snällt samt betalade nästan dubbla lanseringspriset

Men som sponsor för radiatorer och sleeving har jag Coolerkit.se bakom mig, både jag och dem är nöjda med samarbetet -inte nog med att dem är fantastiskt trevliga att prata & diskutera med, kan lägga en liten eloge till Caseking.de också som trots strul med ordrar är väldigt snälla och trevliga att prata med. De t.o.m ringer upp och behandlar en som en riktig gentleman

Ska givetvis se över delarna en gång till innan det monteras ihop. Kommer självfallet fixa det som ej lever upp till förväntningarna, eller snarare att jag ska ge det ett försök Men målet är att slutprodukten blir bra, vilket är en lång bit kvar och mycket hinner hända.

Funderar just nu på hur jag ska lackera diverse löv (blad) snyggt. En tanke som slog mig var att plocka ett par vackra höstlöv och laminera, förslag och tips någon?

Permalänk
Skrivet av eucalyptus:

Vet ej hur man gör bilderna mindre, ber så mycket om ursäkt. Jag tar de med telefon som automatiskt laddar upp dem på dropbox där jag sedan lägger upp dem på imgur.

Tyvärr ingen som sponsrat med chassit. Fick endast chassit i förväg för att jag bad väldigt snällt samt betalade nästan dubbla lanseringspriset

Men som sponsor för radiatorer och sleeving har jag Coolerkit.se bakom mig, både jag och dem är nöjda med samarbetet -inte nog med att dem är fantastiskt trevliga att prata & diskutera med, kan lägga en liten eloge till Caseking.de också som trots strul med ordrar är väldigt snälla och trevliga att prata med. De t.o.m ringer upp och behandlar en som en riktig gentleman

Ska givetvis se över delarna en gång till innan det monteras ihop. Kommer självfallet fixa det som ej lever upp till förväntningarna, eller snarare att jag ska ge det ett försök Men målet är att slutprodukten blir bra, vilket är en lång bit kvar och mycket hinner hända.

Funderar just nu på hur jag ska lackera diverse löv (blad) snyggt. En tanke som slog mig var att plocka ett par vackra höstlöv och laminera, förslag och tips någon?

Använd valfrit photo redigerings program dock inte paint för att sänka "storleken"

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Vet ej hur man gör bilderna mindre, ber så mycket om ursäkt. Jag tar de med telefon som automatiskt laddar upp dem på dropbox där jag sedan lägger upp dem på imgur.

Tyvärr ingen som sponsrat med chassit. Fick endast chassit i förväg för att jag bad väldigt snällt samt betalade nästan dubbla lanseringspriset

Men som sponsor för radiatorer och sleeving har jag Coolerkit.se bakom mig, både jag och dem är nöjda med samarbetet -inte nog med att dem är fantastiskt trevliga att prata & diskutera med, kan lägga en liten eloge till Caseking.de också som trots strul med ordrar är väldigt snälla och trevliga att prata med. De t.o.m ringer upp och behandlar en som en riktig gentleman

Ska givetvis se över delarna en gång till innan det monteras ihop. Kommer självfallet fixa det som ej lever upp till förväntningarna, eller snarare att jag ska ge det ett försök Men målet är att slutprodukten blir bra, vilket är en lång bit kvar och mycket hinner hända.

Funderar just nu på hur jag ska lackera diverse löv (blad) snyggt. En tanke som slog mig var att plocka ett par vackra höstlöv och laminera, förslag och tips någon?

Om du tar bilderna med telefon så bör det väl finnas en inställning i kamera appen

Sponsringen var väl kanske mera en tanke om framtiden än nutid

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Titta vad Google hittade.
https://pixlr.com/

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nizr:

Titta vad Google hittade.
https://pixlr.com/

Finns inget smidigare sätt att kunna få ned alla bilder samtidigt?

Kanske någon fotoapp som kan minska bilderna direkt?

Förstår att det laddar segt, laddar segt på macbooken också...

Permalänk
Medlem

Tjena allihopa!

Här kommer en update

Fått lov att använda verkstaden i skolan som tillhör industriprogrammet. Det finns precis alla maskiner och utrustning en människa bara kan drömma om.

Får även hjälp med allt, ibland räcker det med att skicka in en ritning på delar så kan man komma dagen och hämta ut

Men idag spenderade jag 3 timmar och svarvade 10 st Monsoon 13/10 90 degree rotary fittings.

Har totalt 18 st men alla är L formade, så har gjort om 10 st till T formade.

Spände upp allting i svarven. Började med en 5mm specialborr av något slag, sedan en vanlig 8mm och till slut med 11.5mm.

Allting avslutades med G1/4 19 BSP gängtapp som jag hittade på Swedol, hiskeligt svåra att få tag på.

Resultatet blev helt fantastiskt! Hade aldrig klarat det, inte en millimeter utan Anders och Christer, lärarna ute på industri som väldigt snällt ställer upp!

Tack vare deras hjälp fick jag fina gängor utan något som helst märke på anslutningarna. De är extremt ömtåliga, nästan så man kan känna att den gröna emaljen nöts bort bara man tittar på dem...

Också fixat bilderna till ett mindre format Även fast det tar precis dubbel så lång tid

**OBS** anslutningarna i de två sista bilderna är felaktiga. Hade med dem endast för att testa gängorna. Dessa är 2 av 10 felaktiga fittings som jag fått utbytta utav Monsoon. Mer om det kan ni läsa på min knackiga engelska här: http://www.overclock.net/t/1574279/just-got-my-new-monsoon-gr...

Permalänk
Medlem

Kan tillägga att jag lyssnat på era visa ord. Har gett upp hoppet om att hinna med till Dreamhack i år, tyvärr. Får ta o ställa upp nästa år istället!

Så har ingen tidshets längre. Samt gör om reservoarerna och även grafikkortet som den här gången kommer få riktig grön färg samt schablonark som mallar istället för trädgården som sist

Permalänk

Ser bra ut! Väntar på att du ska börja jobba på chassit

Permalänk
Medlem

Snälla.. lägg in bilderna i "Spoiler"-taggar eller använd inte så otroligt hög upplösning på dem.. tror mina 100GB tog slut bara av att scrolla ner för att skriva detta....!

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Nu är alla bilder i ett mindre format så det går att ladda framsidan!

Permalänk
Medlem

Tillbaks från de döda väcks tråden igen!

Har lyssnat, och tagit till mig er respons. Så en del delar har fått åka in på operationsbordet igen och handskas nu med ny färg.

Grafikkortet är först ut och har fått sig ett rejält lyft! Är kanon-nöjd själv, ser bättre ut i verkligheten än på bilderna, tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Sleevade idag kablarna, de tre kontakterna som går till SSD:erna.

Sata kabeln är PETG och de gröna är Paracord, den förstnämnda är mycket enklare, men den sistnämnda känns och ser bättre ut. Mer "tyg" känsla i Paracord, inte alls plastig som PETG

Dock är det inte det enklaste att sleeva, och tar en satans tid. Har bestämd mig för att alla kontakter som kommer ligga i PSU kabinen får behålla sina svarta standardkontakter. Men alla kontakter man kommer "se", som går in i GPU, moderkort etc blir gröna kontakter -de bör dyka upp nu i veckan.

http://www.overclock.net/content/type/61/id/2612833/width/350/height/700
http://www.overclock.net/content/type/61/id/2612835/width/350/height/700
http://www.overclock.net/content/type/61/id/2612837/width/350/height/700
http://www.overclock.net/content/type/61/id/2612838/width/350/height/700
http://www.overclock.net/content/type/61/id/2612839/width/350/height/700

Älskar färgen på sleevningen. Dock så tycker jag de svarta kontakterna förstör lite :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jussp:

Älskar färgen på sleevningen. Dock så tycker jag de svarta kontakterna förstör lite :/

Givetvis har jag en plan för dem med Instämmer med färgen, helt magisk! Gillar de allra flesta starka kulörerna, men lime grönt är nog en favorit konstigt nog

Byter endast ut kontakterna man kommer se, t.ex kontakterna till moderkort, gpu osv.

Resten kommer ligga gömt nere bredvid psu

Sleeving verktygen gick dock sönder, skräpkvalité! Åker bort en vecka också till släktingar, så blir inte mycket gjort den här veckan.

Ena SSD'n klar. Halvnöjd med resultatet, tredje gången gillt också. Nu gäller det bara att någorlunda försöka göra likadant på de andra två! Blir nog i princip helt omöjligt att göra placeringen exakt likadan på alla.

Två försök gick åt helvete, sista bilden visar en mindre vacker misshandlad 500Gb SSD - så kan det se ut när man är på dåligt humör och lågt blodsocker Hoppas den startar lol!

Permalänk
Medlem

Detta kommer bli grymt tror jag

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Ser redan mycket bättre ut! Trevligt med något som är lite annorlunda för omväxlings skull
Kan rekommendera detta sleevingverktyget. Hög kvalité och ska mycket till innan man bryter av det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico.v:

Detta kommer bli grymt tror jag

Skrivet av bmawn:

Ser redan mycket bättre ut! Trevligt med något som är lite annorlunda för omväxlings skull
Kan rekommendera detta sleevingverktyget. Hög kvalité och ska mycket till innan man bryter av det

Tackar så mycket! Är bortrest, tillbaks till helgen. Har iaf 2 diskar klarar med bra resultat, bara den tredje kvar nu!

Även fixat nya stift genom en här på forumet.

Tackar för tipset om verktyget. Innan jag köper något så ska jag höra med lärarna ute på verkstan nästa vecka vad de har för förslag, kanske går att fräsa fram egna.

Målet nu - bli klar lagom till den nya skärmen släpps - vilket är ungefär i slutet av november - och lär antagligen inte hinna det, så siktar in mig på till nån gång i december lol

Permalänk
Medlem

Nu sååå, en liiiten bit framåt.

Varit bortrest på höstlovet hos släktingar så ej kunnat arbeta vidare. Men Passade på att båda plocka upp både en 4:e SSD och en ny stol när man var i trakterna.

Den nya SSD'n, en Samsung 951 NVMe (2000/650mb/s) 128Gb kommer få tjänstgöra som bootdisk för Windows, och de andra diskarna kommer få hantera lagring och spel.

Länge spanat på stolar och särskilt fastnat för denna, en AKracing Nitro Gaming chair. Måste bara säga det att OHERREGUD! Vilken stol! Alla bör skaffa en omedelbart. Kvalitén, känslan och utseendet är verkligen helt outstanding. Den kommer göra min rygg väl i många år framåt. Det är inte förens man packar upp och provsitter en som man verkligen inser vilken skillnad det blir med en ordentlig stol!

Men, efter ilsket humör, svett och tårar vid arbetsbänken. Efter stift som lossnar ifrån kabeln och problem efter problem, timme efter timme. Så är jag äntligen klar med 24 pin kabeln.! Är väldigt nöjd med resultatet. Var också mycket svårare än jag trodde, väldigt tidskrävande - mycket tålamod. Samt så är Paracord kanske inget att rekommendera, jävligt svårt att använda och få snyggt jämfört med petg (jag lyckades inte att få det perfekt, inte i närheten), men själva sleeven är då tusen gånger snyggare än petg sleeve.

Sista bilden är ett tips för er som ska skära krympslang. Man får på ett ungefär raka snitt och lika långa bitar.

Permalänk
Medlem

Planerna ser fina ut, inget som har gett en "wow-känsla" än dock.

Vet inte riktigt vad jag tycker om sleevingen, helst vill man ju få ner änden av sleeven i kontakten för att inte se de väldigt tydliga övergångarna som du har nu, men det kanske är en planerad del i bygget?

Keep up the work och kör hårt med dina planer, kan bli riktigt coolt med vattenkylning i detta chassit!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Planerna ser fina ut, inget som har gett en "wow-känsla" än dock.

Vet inte riktigt vad jag tycker om sleevingen, helst vill man ju få ner änden av sleeven i kontakten för att inte se de väldigt tydliga övergångarna som du har nu, men det kanske är en planerad del i bygget?

Keep up the work och kör hårt med dina planer, kan bli riktigt coolt med vattenkylning i detta chassit!

Skickades från m.sweclockers.com

Det här är ingen ursäkt nu, men. Kontakterna är såpass tighta att det går ej att få in krympslangen "i" kontakten. Sedan så är det paracord, en väldigt lös Sleeving som gärna åker åt sidan därav finns det inga andra alternativ än att använda krympslang. Samt så på vissa portar är det två kablar/sladdar på samma pin så det gör det ännu mer tight att försöka få fast sleevingen.

Riktigt svårt måste jag säga, särskilt när det är första gången. Som tur är så kommer man endast se lite av moderkortsänden, resten (det som går in i psu) kommer ligga gömt

Tror också det kommer bli grymt i slutändan

Dock är plåtarna och plexin jag ska skära ut försenat vecka efter vecka, en av lärarna som ska hjälpa till är borta typ hela tiden så finns ingen chans att börja skära och bocka :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Det här är ingen ursäkt nu, men. Kontakterna är såpass tighta att det går ej att få in krympslangen "i" kontakten. Sedan så är det paracord, en väldigt lös Sleeving som gärna åker åt sidan därav finns det inga andra alternativ än att använda krympslang. Samt så på vissa portar är det två kablar/sladdar på samma pin så det gör det ännu mer tight att försöka få fast sleevingen.

Riktigt svårt måste jag säga, särskilt när det är första gången. Som tur är så kommer man endast se lite av moderkortsänden, resten (det som går in i psu) kommer ligga gömt

Tror också det kommer bli grymt i slutändan

Dock är plåtarna och plexin jag ska skära ut försenat vecka efter vecka, en av lärarna som ska hjälpa till är borta typ hela tiden så finns ingen chans att börja skära och bocka :/

Att kontakterna är för tighta går jag inte med på, du har inte rätt teknik då helt enkelt.

Att det inte skulle gå att köra utan heatshrink stämmer inte heller, du kan smälta sleeven på pinsen och klämma fast. På så sätt kan du få sleeven bra stretchad och tight.

Ta en timme och titta på hur lutro0 gör, han har väldigt bra guider på YouTube som jag följde när jag sleevade första gången!

Jag säger inte detta för att vara taskig, jag säger det av erfarenhet. Bättre att göra om det nu än senare, så du kan vara helt nöjd med bygget och inte bara sleeva "för att man ska göra det".
Och sleeving av denna kvalitén passar helt enkelt inte in i ett bygge som "kan lova er att detta kommer bli ett av de absolut sjukaste byggena ni någonsin sett."

EDIT
dubbelkablar kan du klippa och skarva på nätagg-sidan med två korta (<5cm) kablar som du löder ihop till en Y-kabel så du bara har en kabel till moderkortskontakten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Efter mycket tung kritik så har jag nu gett mig på att sleeva "heatshrinkless", utan krympslang.

Än så länge går det bra, endast påbörjat PCI express kabeln (den till gpu). Tar en fruktansvärd tid, många timmar så lär dröja med updates här i tråden. 2 snabba pics, de var tänkta för facebook och inte forummaterial :/