Permalänk
Medlem

Får bara 144 fps i cs.

Hej,

Formaterade datorn igår och nu när jag spelar cs så får jag bara 144fps.

Har fps_max 0 på.

Lauch options: -freq 144 -noaafonts -novid -high -threads 4 -console -nojoy -nod3d9ex +mat_queue_mode 2 +mat_vignette_enable 0 -tickrate 128

Har också vertical sync avstängt både i Nvidia control panel och cs.

Hur fixar jag detta?

Permalänk
Medlem

@Kelow:

Spela roll du har ju önskad FPS

Pröva sätt fps_max 999
fps_max_menu 999

pröva stäng av alla dina launch options dessutom förutom -console

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S GPU: MSI GeForce GTX 980 Gaming 4G MB: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 CPU: Skylake 6600K @4.5GHz RAM: Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz PSU: Cooler Master V750S 750W Storage: Samsung SSD EVO 850-series 250GB M.2

Permalänk
Medlem

Det står -freq 144 i launch options, har det kanske något att göra med det hela?
Varför klagar du ens på detta? Det finns ju knappt någon skärm som visar över 144hz ändå.

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deatlev:

Det står -freq 144 i launch options, har det kanske något att göra med det hela?
Varför klagar du ens på detta? Det finns ju knappt någon skärm som visar över 144hz ändå.

Spelet känns bättre med högre fps, ligger själv på runt 500fps. Kan låsa till 150fps och spelet känns som sirap.

Permalänk
Medlem

Har aldrig sett någon som får missnöje att ha 144FPS. Det är väl högt? Jag som har en sådan 144hZ skärm kommer aldrig upp ens i den FPSn och 80-90 känns för mig flyt bra.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Spelet känns bättre med högre fps, ligger själv på runt 500fps. Kan låsa till 150fps och spelet känns som sirap.

Antingen har CS den mest konstiga motorn någonsin, eller så är placebon/betiningen mycket stor i spelarbasen.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

åh herrejävlar, det börjar direkt...

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av DHW:

Spela roll du har ju önskad FPS

Skrivet av Deatlev:

Varför klagar du ens på detta? Det finns ju knappt någon skärm som visar över 144hz ändå.

Skrivet av Vangen:

Har aldrig sett någon som får missnöje att ha 144FPS. Det är väl högt? Jag som har en sådan 144hZ skärm kommer aldrig upp ens i den FPSn och 80-90 känns för mig flyt bra.

Ni kan inte tänka så när det gäller CS. Jag kan inte förklara varför det är så, men man ska visst ha 300 fps för optimalt flyt/känsla, har jag fått lära mig. Någon annan kan säkert förklara varför. Hur som helst kan vi skippa kommentarer om att han "inte behöver mer" osv.

TS, vad får du för resultat av vart och ett av följande kommandon:

fps_max 100 fps_max 120 fps_max 150 fps_max 200

Tycker vidare att det är synd att du inte bifogar några specs. Det ska man göra i en sån här tråd. Minimum är skärm, grafikkort och OS. Har du till exempel en G‑Sync-skärm?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Har alla gamlingar vaknat upp från koma helt plötsligt?

1: CS har ALLTID känts bättre med högre FPS. Något med source-motorn antagligen. Vad vet jag inte. Varför bryr jag mig inte om. Det bara gör.
2: "Standard" FPS nowdays i CS är 250+, varför folk bryr sig om att ha så mycket vet jag inte heller och varför spelar ingen roll för den delen.

Genom era svar hjälper ni inte TS at all. Så varför inte skippa det där argumentent i varenda CSGO-tråd som handlar om FPS? Hjälp TS med det hen vill ha hjälp med och det är en done deal.

Ont: För det första skulle jag ta bort allt i launch options besides:
-freq 144 -novid -high -threads 4 -console -tickrate 128

Sen ska du väl sätta fps_max till högre än 0 i alla fall.. Skulle tro att värdet "0" blir ett neutralvärde som sätter din maxfps till samma hz din skärm ligger på, dvs 144. Ren gissning dock.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Jag skulle verkligen vilja se blindtester där den påstådda skillnaden mellan 144 och 400/500/whatever fps testas. Säger inte att det inte stämmer, men jag tycks inte kunna hitta några faktiska tester.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Spelet känns bättre med högre fps, ligger själv på runt 500fps. Kan låsa till 150fps och spelet känns som sirap.

Skrivet av Alling:

Ni kan inte tänka så när det gäller CS. Jag kan inte förklara varför det är så, men man ska visst ha 300 fps för optimalt flyt/känsla, har jag fått lära mig. Någon annan kan säkert förklara varför. Hur som helst kan vi skippa kommentarer om att han "inte behöver mer" osv.

TS, vad får du för resultat av vart och ett av följande kommandon:

fps_max 100 fps_max 120 fps_max 150 fps_max 200

Tycker vidare att det är synd att du inte bifogar några specs. Det ska man göra i en sån här tråd. Minimum är skärm, grafikkort och OS. Har du till exempel en G‑Sync-skärm?

Skrivet av solomon:

Har alla gamlingar vaknat upp från koma helt plötsligt?

1: CS har ALLTID känts bättre med högre FPS. Något med source-motorn antagligen. Vad vet jag inte. Varför bryr jag mig inte om. Det bara gör.
2: "Standard" FPS nowdays i CS är 250+, varför folk bryr sig om att ha så mycket vet jag inte heller och varför spelar ingen roll för den delen.

Genom era svar hjälper ni inte TS at all. Så varför inte skippa det där argumentent i varenda CSGO-tråd som handlar om FPS? Hjälp TS med det hen vill ha hjälp med och det är en done deal.

Ont: För det första skulle jag ta bort allt i launch options besides:
-freq 144 -novid -high -threads 4 -console -tickrate 128

Sen ska du väl sätta fps_max till högre än 0 i alla fall.. Skulle tro att värdet "0" blir ett neutralvärde som sätter din maxfps till samma hz din skärm ligger på, dvs 144. Ren gissning dock.

Men det är ju rent skitsnack, det måste ni väl förstå själva? Ni ser absolut ingen skillnad om det är 160 fps eller 300 fps på exempelvis en 144hz skärm. Det enda som händer är att erat grafikkort jobbar mer för att sedan kasta de där extra framesen i sopkorgen. Detta må vara det roligaste påståendet jag har läst för ikväll!

Dock kan ni säkert känna skillnad på musen för att responstiden mellan mus och skärm blir bättre, men det kan jag lova att erat öga inte ser överhuvudtaget.

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Har aldrig sett någon som får missnöje att ha 144FPS. Det är väl högt? Jag som har en sådan 144hZ skärm kommer aldrig upp ens i den FPSn och 80-90 känns för mig flyt bra.

Kommer du inte upp i 144fps med din dator i signaturen så har du gjort något fel. Det är CSGO det handlar om förövrigt, inte det senaste AAA spelet.

Skrivet av Deatlev:

Men det är ju rent skitsnack, det måste ni väl förstå själva? Ni ser absolut ingen skillnad om det är 160 fps eller 300 fps på exempelvis en 144hz skärm. Det enda som händer är att erat grafikkort jobbar mer för att sedan kasta de där extra framesen i sopkorgen. Detta må vara det roligaste påståendet jag har läst för ikväll!

Dock kan ni säkert känna skillnad på musen för att responstiden mellan mus och skärm blir bättre, men det kan jag lova att erat öga inte ser överhuvudtaget.

Jag kan lova dig att ögat ser det, sen om du uppfattar det eller ej är en annan femma.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Antingen har CS den mest konstiga motorn någonsin, eller så är placebon/betiningen mycket stor i spelarbasen.

Jag ser också på det hela med viss skeptism, att det fungerade så i tidiga dagar med första releases av counterstrike addonen kan jag förstå då det var en tidig version av source motorn (GoldSrc) som delvis byggde på id-softwares Quake motor.

För Quake motorn fungerade ju som så att fps hade stor inverkan på hur ens karaktär rörde på sig/hastighet man kom upp i då man strafejumpade och störst roll spelade det i Quake II där vissa (dubbel)hopp var i det närmaste omöjliga vid säg 90fps men pisslätta vid 30fps (man körde med binds för att justera fps under matchens gång) Eller varför inte q2ctf1 då man grapplade från vattnet i mitten av banan direkt in till railen via fönstret.

Att detta fenomen ska ha följt med till den version av Source motorn som körs idag har jag väldigt svårt att se, då det i mina ögon är något av ett misslyckande att inte kommit längre än så med spelmotorn.

Nu spelar ju inte jag CS, men det vore intressant att se på några exempel där spelmotorn reagerar olika på olika fps, är det tex vapenrekyl/bulletdrop eller kanske något hopp/annan manöver som inte fungerar optimalt med för hög/låg fps?

edit: nu förstår jag ju naturligtvis om man ser/känner skillnad på 60 och 144 då det i min mening är en ofantlig skillnad, jag menar snarare 144+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Kommer du inte upp i 144fps med din dator i signaturen så har du gjort något fel. Det är CSGO det handlar om förövrigt, inte det senaste AAA spelet.

Jag kan lova dig att ögat ser det, sen om du uppfattar det eller ej är en annan femma.

Hur ska ögat kunna se något utöver vad skärmen är kapabel till att visa?

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deatlev:

Hur ska ögat kunna se något utöver vad skärmen är kapabel till att visa?

Där fick du mig.. läste inte riktigt. Blir bara förbannad på alla som säger att fpsen inte har ngn betydelse i cs.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mögel:

Jag ser också på det hela med viss skeptism, att det fungerade så i tidiga dagar med första releases av counterstrike addonen kan jag förstå då det var en tidig version av source motorn (GoldSrc) som delvis byggde på id-softwares Quake motor.

För Quake motorn fungerade ju som så att fps hade stor inverkan på hur ens karaktär rörde på sig/hastighet man kom upp i då man strafejumpade och störst roll spelade det i Quake II där vissa (dubbel)hopp var i det närmaste omöjliga vid säg 90fps men pisslätta vid 30fps (man körde med binds för att justera fps under matchens gång) Eller varför inte q2ctf1 då man grapplade från vattnet i mitten av banan direkt in till railen via fönstret.

Att detta fenomen ska ha följt med till den version av Source motorn som körs idag har jag väldigt svårt att se, då det i mina ögon är något av ett misslyckande att inte kommit längre än så med spelmotorn.

Nu spelar ju inte jag CS, men det vore intressant att se på några exempel där spelmotorn reagerar olika på olika fps, är det tex vapenrekyl/bulletdrop eller kanske något hopp/annan manöver som inte fungerar optimalt med för hög/låg fps?

edit: nu förstår jag ju naturligtvis om man ser/känner skillnad på 60 och 144 då det i min mening är en ofantlig skillnad, jag menar snarare 144+

Tror inte direkt att du rör dig snabbare/hoppar högre med högre fps(men kan likaväl vara så, vore däremot ett skämt rent ut sagt)

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

@NodCommander: Well CS kör en tungt modifierad version av sourcemotorn som släpptes 2004. Motorn är kort sagt skit och allt under 200 fps känns verkligen riktigt skumt. Sen att högre fps=lägre inputlag är en faktor i en twitchshooter hjälper också.

Till TS. Det är inget med dina launch options iaf, verkar vara något i Nvidias kontrollpanel. Vet att den är lite jobbig ibland.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Deatlev:

Men det är ju rent skitsnack, det måste ni väl förstå själva? Ni ser absolut ingen skillnad om det är 160 fps eller 300 fps på exempelvis en 144hz skärm. Det enda som händer är att erat grafikkort jobbar mer för att sedan kasta de där extra framesen i sopkorgen. Detta må vara det roligaste påståendet jag har läst för ikväll!

Dock kan ni säkert känna skillnad på musen för att responstiden mellan mus och skärm blir bättre, men det kan jag lova att erat öga inte ser överhuvudtaget.

Jag, som inte har spelat särskilt mycket CS och inte är särskilt duktig, hoppade in i en tom bana lite snabbt för att prova om jag märkte skillnad mellan max_fps 144 (144 fps) och max_fps 300 (~270 fps). Vid ~270 fps kändes allt mjukt som smör, men så fort jag begränsade frameraten till 144 fps fick jag påtaglig tearing som var direkt störande för spelupplevelsen. Alltså en skillnad som är 100 % synlig med ögonen. Jag märkte inte av någon skillnad i input lag, men det kan vara så att jag inte är tillräckligt känslig för det för att jag inte spelat tillräckligt mycket.

Gjorde detta på en ROG Swift PG278Q och ett GTX 980.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Där fick du mig.. läste inte riktigt. Blir bara förbannad på alla som säger att fpsen inte har ngn betydelse i cs.

Fasen, jag som nyss gjorde en video för att fråga dig vad det är jag ska försöka se mellan det att skärmen uppdaterar sig.

Här är videon i alla fall. Filmade i slowmotion för 10 min sedan. Med slowmotion kan man lättare se hur jag egentligen mellan frames ritar, men att det inte visas förrän ett svart streck åker förbi.
https://youtu.be/y8v9nmxHa2g

Skrivet av Alling:

Jag, som inte har spelat särskilt mycket CS och inte är särskilt duktig, hoppade in i en tom bana lite snabbt för att prova om jag märkte skillnad mellan max_fps 144 (144 fps) och max_fps 300 (~270 fps). Vid ~270 fps kändes allt mjukt som smör, men så fort jag begränsade frameraten till 144 fps fick jag påtaglig tearing som var direkt störande för spelupplevelsen. Alltså en skillnad som är 100 % synlig med ögonen. Jag märkte inte av någon skillnad i input lag, men det kan vara så att jag inte är tillräckligt känslig för det för att jag inte spelat tillräckligt mycket.

Gjorde detta på en ROG Swift PG278Q och ett GTX 980.

Att få tearing vid en speciell framerate satte ju stopp för din undersökning. Om jag ska följa ditt sätt att göra detta på kan jag ju i sådana fall gå upp till 500fps och klaga på tearing och att det inte är lika smooth som 100 fps då jag slipper tearing.. förstår du hur jag menar?

Man brukar få tearing när grafikkortet skickar mer frames än vad skärmen kan visa, och tearingen är i princip att du ser 60.5fps på en 60hz skärm. Alltså att du ser en halv frame eller så extra, och därav tearingen. Ibland händer det inte, ibland gör det, man kan också använda alla olika typer av *-sync för att fixa tearingen.

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deatlev:

Fasen, jag som nyss gjorde en video för att fråga dig vad det är jag ska försöka se mellan det att skärmen uppdaterar sig.

Här är videon i alla fall. Filmade i slowmotion för 10 min sedan. Med slowmotion kan man lättare se hur jag egentligen mellan frames ritar, men att det inte visas förrän en svart streck åker förbi.
https://youtu.be/y8v9nmxHa2g

Inte alltid man får sig en lektion av paint, oh well

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deatlev:

Men det är ju rent skitsnack, det måste ni väl förstå själva? Ni ser absolut ingen skillnad om det är 160 fps eller 300 fps på exempelvis en 144hz skärm. Det enda som händer är att erat grafikkort jobbar mer för att sedan kasta de där extra framesen i sopkorgen. Detta må vara det roligaste påståendet jag har läst för ikväll!

Dock kan ni säkert känna skillnad på musen för att responstiden mellan mus och skärm blir bättre, men det kan jag lova att erat öga inte ser överhuvudtaget.

Det blev en SYNLIG skillnad i 1.6. Deal with it. Och ja, det blev även en förändrat input-känsla också.
Hur det är i CSGO skiter jag blanka fan i.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Inte alltid man får sig en lektion av paint, oh well

Det är alltid lite roligt att rita för att få sig förstådd! Videon är 37 sek, men det som filmades tog runt 1-2 sekunder att filma. Lite rolig fakta bara

Skrivet av solomon:

Det blev en SYNLIG skillnad i 1.6. Deal with it. Och ja, det blev även en förändrat input-känsla också.
Hur det är i CSGO skiter jag blanka fan i.

Det enda jag nu tror jag försöker förmedla är placebo...

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Kommer du inte upp i 144fps med din dator i signaturen så har du gjort något fel. Det är CSGO det handlar om förövrigt, inte det senaste AAA spelet.

Jag kan lova dig att ögat ser det, sen om du uppfattar det eller ej är en annan femma.

Jag spelar inte CSGO. Jag spelar spel som Crysis 3, Battlefield 4 och andra tyngre titlar. Och där kommer jag aldrig upp i 144FPS i medelvärde att ligga vid. 1440p med ett 780 Ti med allt på maximalt, inte konstigt alls att man ej kommer upp i den höga FPSn.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Vad förbannad jag blir på alla grottmänniskor som alltid ska påstå att det inte är någon skillnad på låg och hög fps i CS och andra spel... DET ÄR SJUUUUUUUUUUUUUUUUUUUKT STÅR skillnad, simple as that. Ge fan i att skriva skit ni inte vet ett jävla skit om, sprider falsk info och annat som bara förstör. Samhället går åt h***ete på grund av er, så illa är det!

Bevis på att högre fps ALLTID är bättre:

Till TS:
https://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/2wky98/csgo...

Trippelkolla så att ingen typ av vsync är på, se till att ingen fps_max 144 är satt (detta ska vara satt på exempelvis 0 eller 999, 0 = oändligt och kommer inte att capa den på 144 under några omständigheter).

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deatlev:

Men det är ju rent skitsnack, det måste ni väl förstå själva? Ni ser absolut ingen skillnad om det är 160 fps eller 300 fps på exempelvis en 144hz skärm. Det enda som händer är att erat grafikkort jobbar mer för att sedan kasta de där extra framesen i sopkorgen. Detta må vara det roligaste påståendet jag har läst för ikväll!

Dock kan ni säkert känna skillnad på musen för att responstiden mellan mus och skärm blir bättre, men det kan jag lova att erat öga inte ser överhuvudtaget.

https://www.youtube.com/watch?v=hjWSRTYV8e0

Visst kanske det inte är samma i alla spel men i CSGO så gör det skillnad med mer FPS, jag sitter inte och ljuger för dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Jag spelar inte CSGO. Jag spelar spel som Crysis 3, Battlefield 4 och andra tyngre titlar. Och där kommer jag aldrig upp i 144FPS i medelvärde att ligga vid. 1440p med ett 780 Ti med allt på maximalt, inte konstigt alls att man ej kommer upp i den höga FPSn.

Läs det jag skrev igen tack. Hela tråden handlar om CSGO så ditt inlägg har absolut ingen betydelse, förstår inte hur du kan tro det är relevant att säga vilken fps du uppnår i andra spel.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NodCommander:

Antingen har CS den mest konstiga motorn någonsin, eller så är placebon/betiningen mycket stor i spelarbasen.

Skrivet av Jonny Myran:

Jag skulle verkligen vilja se blindtester där den påstådda skillnaden mellan 144 och 400/500/whatever fps testas. Säger inte att det inte stämmer, men jag tycks inte kunna hitta några faktiska tester.

Skrivet av Deatlev:

Hur ska ögat kunna se något utöver vad skärmen är kapabel till att visa?

Skrivet av Pamudas:

Där fick du mig.. läste inte riktigt. Blir bara förbannad på alla som säger att fpsen inte har ngn betydelse i cs.

Ni behöver kolla på den här.
https://www.youtube.com/watch?v=hjWSRTYV8e0

Sluta tro att ni är experter på människokroppen och teknologi. Högre fps är bättre, oavsett vad ni 40+ säger.
Alla som spelar cs över en längre tid märker skillnad, så finns det silvers och guldnovas som säger emot. Men det är för att dom är totalt usla på CS, så dom har ändå inget att säga till om.

Har man ingen erfarenhet av nånting så bör man inget säga

Visa signatur

GPU: XFX 7970 | CPU: i5 3570K | Moderkort: asrock z77 extreme4 | PSU: 650W corsair | Ram: 20 GB corsair vengance

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Deatlev:

Att få tearing vid en speciell framerate satte ju stopp för din undersökning. Om jag ska följa ditt sätt att göra detta på kan jag ju i sådana fall gå upp till 500fps och klaga på tearing och att det inte är lika smooth som 100 fps då jag slipper tearing.. förstår du hur jag menar?

Fast jag vill hävda att du vid 500 fps skulle ha extremt svårt att se tearing, då skillnaderna mellan varje frame i så hög framerate är väldigt liten, vilket medför att slitningarna i bilden blir obetydligt små. Därför är det då bättre med högre framerate.

Men jag kanske har fel. Jag delade bara med mig av just det enkla testet i hopp om att det kunde bidra till diskussionen.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av RasmusC:

Vad förbannad jag blir på alla grottmänniskor som alltid ska påstå att det inte är någon skillnad på låg och hög fps i CS och andra spel... DET ÄR SJUUUUUUUUUUUUUUUUUUUKT STÅR skillnad, simple as that. Ge fan i att skriva skit ni inte vet ett jävla skit om, sprider falsk info och annat som bara förstör. Samhället går åt h***ete på grund av er, så illa är det!

Bevis på att högre fps ALLTID är bättre:
https://www.youtube.com/watch?v=hjWSRTYV8e0

Till TS:
https://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/2wky98/csgo...

Trippelkolla så att ingen typ av vsync är på, se till att ingen fps_max 144 är satt (detta ska vara satt på exempelvis 0 eller 999, 0 = oändligt och kommer inte att capa den på 144 under några omständigheter).

Samhället går åt helvete för att folk har olika personliga insikter hur antalet fps påverkar ens spelupplevelse? När höll du i en nyhetstidning sist?

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Läs det jag skrev igen tack. Hela tråden handlar om CSGO så ditt inlägg har absolut ingen betydelse, förstår inte hur du kan tro det är relevant att säga vilken fps du uppnår i andra spel.

Läste nu och läste väl inte till mig tillräckligt. Det som jag svarade på i denna tråd till skaparen, var ju om FPSn
att han bara får 144FPS och inte nöjd när det är mycket (Enligt mig) och jag som kör tyngre spel specs i sign är sjukt nöjd med minst 80.

Men CSGO är väl mer optimerat att ligga högre än 144FPS.
Som sagt, spelar inte CSGO, så jag har ingen erfarenhet om FPS upplevelse i spelet.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil