KD överger decemberöverenskommelsen, vad blir resultatet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Det finns inga ledande personer i Vänsterpartiet som slåss med järnrör eller som är våldsamma. Istället för att hela tiden peka på andra och på det viset rättfärdiga att du röstar på SD kan du väl förklara varför du röstar på dem och varför du tycker att det är ok att deras företrädare beter sig som idioter?

Röstar jag på ett parti så kan jag förklara varför jag gör det utan att skylla på andra. Kan du?

HAHA nää inga alls är våldsamma i vänsterpartiet....

http://www.svd.se/riksdagsman-anmald-av-polisen

Och järnrör attacken..Ja vad hade du gjort om du var attackerad av ett invandrargäng??Jag hade iallafall försvarat mig..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Ska du ge dig in i en seriös debatt se då för tusan till att ha rätt information och inte skit du läst på flashback. För just nu skämmer du bara ut dig själv.

Problemet med det här resonemanget är att det går åt båda hållen. Allmän medias information passar dig meddans information från allternativ media (vet inte om jag skulle klassa flasbhback som media ) kanske passar chokladtomten, så var är då rätt information?

Det är inte riktigt så enkelt som du vill göra gällande.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fermia:

HAHA nää inga alls är våldsamma i vänsterpartiet....

http://www.svd.se/riksdagsman-anmald-av-polisen

Och järnrör attacken..Ja vad hade du gjort om du var attackerad av ett invandrargäng??Jag hade iallafall försvarat mig..

Jaså? Så om man går ifrån en diskussion och återvänder med järnrör är självförsvar enligt dig? Det kallas enligt svensk lag för olaga hot men du kanske tycker att det är okej att först kasta ur sig rasistiska tillmälen och när denne blir arg så går man först runt hörnet, tar ett par galvaniserade järnrör från en byggnadsställning och återvänder för att ge sig in i diskussionen igen? Att det finns folk som är våldsamma i alla partier är inget nytt men detta är en politiker. I enbart järnrörsskandalen så deltog 3 politiker varav alla tre fortfarande är kvar i partiet.. Och då har jag inte heller snackat om det försök att dölja skandalen..

Skrivet av Larsioni:

Problemet med ditt resonemang är att det går åt båda hållen. Allmän medias information passar dig meddans information från allternativ media (vet inte om jag skulle klassa flasbhback som media ) kanske passar chokladtomten, så var är då rätt information?

Det är inte riktigt så enkelt som du vill göra gällande.

Nu är det så att flashback är ett forum medan "allmän" media iallafall har ett krav på källkritik på sig. Det har inte Flashback. Sedan att sitta och grovt generalisera som personen ifråga gör är inte direkt givande i en seriös diskussion. Vad som är rätt information? Den som håller källkritiskt.. och jag skulle gärna vilja se belägg för det chokladtomte häver ur sig.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Vad som är rätt information? Den som håller källkritiskt..

Det betyder dock inte nödvändigtvis att informationen är rätt. Kan vara en journalist som upprepar vad han har läst någon annanstans och då är det inte källkritiskt längre, det är det endast om det är förstahands uppgifter från källan i sig.

Hur avgör du som läsare vad som är källkritiskt? Det är inte så jäkla enkelt.

Ninja edit.
Jag klassade inte Flashback som media.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Nej. De ger dem inte nya sprillans iphones... Eller nyrenoverade lägenheter. Bidrag får man eftersom man är en svensk medborgare. Du är dessutom inte lite generaliserande där inte.. Att det finns jobb måste man vara blind för att inte se... Nästan varenda sektor inom det kommunala skriker efter folk. Ingen har heller sagt att man ska kasta ut studenter och fattiga svenskar. Ska du ge dig in i en seriös debatt se då för tusan till att ha rätt information och inte skit du läst på flashback. För just nu skämmer du bara ut dig själv.

Du har tyvärr fel på dom flesta punkterna..Läs andra medier än AF osv..

Ta reda på fakta själv innan du vräker ut dig en massa skit..

Jag lever i en av kommunerna som just flyttade på pensionärerna till olika platser i kommunen och gissa vad deras gamla äldreboende är idag..

Senast har Danderyd beslutat att köpa upp bostadsrätter för just ensamkommande och nyanlända..

Visst ny iphone osv får dom väl inte ännu..

Gratis tandvård och mediciner är på gång.
Gratis kollektivtrafik...
Listan kan göras lång..

En annan har knappt råd att hämta ut mina egna mediciner och jag har arbetat och betalat skatt sen jag var 18 år ..Är idag 46 år..

Tycker du detta är ok??

Du som student idag borde nog vara lite mer objektiv..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Du har tyvärr fel på dom flesta punkterna..Läs andra medier än AF osv..

Ta reda på fakta själv innan du vräker ut dig en massa skit..

Jag lever i en av kommunerna som just flyttade på pensionärerna till olika platser i kommunen och gissa vad deras gamla äldreboende är idag..

Senast har Danderyd beslutat att köpa upp bostadsrätter för just ensamkommande och nyanlända..

Visst ny iphone osv får dom väl inte ännu..

Gratis tandvård och mediciner är på gång.
Gratis kollektivtrafik...
Listan kan göras lång..

En annan har knappt råd att hämta ut mina egna mediciner och jag har arbetat och betalat skatt sen jag var 18 år ..Är idag 46 år..

Tycker du detta är ok??

Du som student idag borde nog vara lite mer objektiv..

Hur mycket tjänar du om dagen? En nyanländ tjänar 25kr per dag.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fermia:

Du har tyvärr fel på dom flesta punkterna..Läs andra medier än AF osv..

Ta reda på fakta själv innan du vräker ut dig en massa skit..

Jag lever i en av kommunerna som just flyttade på pensionärerna till olika platser i kommunen och gissa vad deras gamla äldreboende är idag..

Senast har Danderyd beslutat att köpa upp bostadsrätter för just ensamkommande och nyanlända..

Visst ny iphone osv får dom väl inte ännu..

Gratis tandvård och mediciner är på gång.
Gratis kollektivtrafik...
Listan kan göras lång..

En annan har knappt råd att hämta ut mina egna mediciner och jag har arbetat och betalat skatt sen jag var 18 år ..Är idag 46 år..

Tycker du detta är ok??

1. Det är vad en kommun eventuellt har bestämt. För du vet väl att kommuner har olika lösningar va?
2. Gratis tandvård gäller bara till en viss ålder om det inte är akutvård.. vilket inte är unikt. Belägg för gratis mediciner? Då menar jag inte när man nått ett viss tak.
3. Gratis kollektivtrafik åker även jag.

Sedan läs andra medier än AF.. Jag läser DN, Norrbottenskuriren etc. Är det AF specifikt eller den media som inte håller med dig?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tumnus:

Nej. De ger dem inte nya sprillans iphones... Eller nyrenoverade lägenheter. Bidrag får man eftersom man är en svensk medborgare. Du är dessutom inte lite generaliserande där inte.. Att det finns jobb måste man vara blind för att inte se... Nästan varenda sektor inom det kommunala skriker efter folk. Ingen har heller sagt att man ska kasta ut studenter och fattiga svenskar. Ska du ge dig in i en seriös debatt se då för tusan till att ha rätt information och inte skit du läst på flashback. För just nu skämmer du bara ut dig själv.

Okej, så berätta varför arbetslösheten bland utländskfödda ökar då? Hur ska man kunna anställa någon som inte kan ett ord svenska?

http://www.nt.se/nyheter/norrkoping/studenter-tvingas-flytta-...

Här är ett av exemplen. Du får gärna kika på Uppdrag Granskning "När samhället tittar bort", där har ett pars sommarstuga blivit beslagtagen av invandrare. Hur ska fattiga människor och studenter kunna konkurrera med Migrationsverket som betalar absurda summor för att ha asylboende?

Angående "rätt information", var får man det ifrån enligt dig? Aftonbladet? Expressen? SVT?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon259415:

Okej, så berätta varför arbetslösheten bland utländskfödda ökar då? Hur ska man kunna anställa någon som inte kan ett ord svenska?

http://www.nt.se/nyheter/norrkoping/studenter-tvingas-flytta-...

Här är ett av exemplen. Du får gärna kika på Uppdrag Granskning "När samhället tittar bort", där har ett pars sommarstuga blivit beslagtagen av utländskfödda.

Angående "rätt information", var får man det ifrån enligt dig? Aftonbladet? Expressen? SVT?

Arbetslösheten ökar pga. en rad orsaker. Arbetsmarknadens ovilja att anställa nyanlända, invandrares avsaknad av utbildning etc. Att sitta och säga att de bara är lata är en okunnig generalisering. Att sitta och läsa på flashback och ta det som en giltig källa går inte... En riktig källa är en källa som refererar ifrån var man fått information ifrån. Finns en drös med skit på flashback som refererar till skit som avpixlat vars artikel i sin tur bygger på "Vad man hört" eller på en extremt konstig tolkning av en artikel. Att du sedan sitter och säger att staten ger dem nyrenoverade lägenheter och Iphones är bara något du själv hittat på. Sedan är det lite komiskt ändå med länken du ger.

1. Studenterna har inte tvingats att flytta från boendet så rubriken är en direkt lögn. Utan det står klart och tydligt i artikeln att hyresvärdes UPPFATTAS att de vill bli av med dessa personer.

2. Hyresvärden är inget annat än just hyresvärden. Det är en person och inte staten. De kastar inte heller ut dem utan erbjuder dem en ny lägenhet vilket den vederbörande tackat nej till. Kommunen är inte heller staten.. Kommunalrådet själv säger dessutom i artikeln att det inte ska gå till så..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

1. Det är vad en kommun eventuellt har bestämt. För du vet väl att kommuner har olika lösningar va?
2. Gratis tandvård gäller bara till en viss ålder om det inte är akutvård.. vilket inte är unikt. Belägg för gratis mediciner? Då menar jag inte när man nått ett viss tak.

Japp än så länge har dom olika lösningar men det vill ju nuvarande regering ändra på.Och gör dom ej som dom blir tillsagda blir det böter.

Gratis medicin finns som förslag i senaste budgeten..Du har väl läst den ??..Gäller barn upp till 18 och nyanlända..

Ska även bli billigare för företag att anställa nyanlända och ensamkommande barn..Som du som studerar och är svensk medborgare blir dyrare att anställa..Kallas även gräddfil in i arbetslivet av vissa medier.

Är det vad du hade förväntat dig efter studierna.Ett liv i bidrag

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259415:

Okej, så berätta varför arbetslösheten bland utländskfödda ökar då? Hur ska man kunna anställa någon som inte kan ett ord svenska?

http://www.nt.se/nyheter/norrkoping/studenter-tvingas-flytta-...

Här är ett av exemplen. Du får gärna kika på Uppdrag Granskning "När samhället tittar bort", där har ett pars sommarstuga blivit beslagtagen av invandrare. Hur ska fattiga människor och studenter kunna konkurrera med Migrationsverket som betalar absurda summor för att ha asylboende?

Angående "rätt information", var får man det ifrån enligt dig? Aftonbladet? Expressen? SVT?

Det där exemplet visar ju inget annat än en girig fastighetsägare. Sämsta på länge.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Hur mycket tjänar du om dagen? En nyanländ tjänar 25kr per dag.

Vad har det för betydelse vad jag tjänar och jag gör nåt som kallas ARBETA

Hur kan en nyanländ tjäna 25kr

Förtjäna är att just förtjäna nåt inte bara komma och få allt serverad..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fermia:

Japp än så länge har dom olika lösningar men det vill ju nuvarande regering ändra på.Och gör dom ej som dom blir tillsagda blir det böter.

Gratis medicin finns som förslag i senaste budgeten..Du har väl läst den ??..Gäller barn upp till 18 och nyanlända..

Ska även bli billigare för företag att anställa nyanlända och ensamkommande barn..Som du som studerar och är svensk medborgare blir dyrare att anställa..Kallas även gräddfil in i arbetslivet av vissa medier.

Är det vad du hade förväntat dig efter studierna.Ett liv i bidrag

Ursäkta? Ett liv på bidrag? Sedan vill du veta hur företagen tänker? De tänker att tiden det tar att utbilda personer är en kostnad för företaget så i slutändan ser de inte en anställning av nyanländ som en billigare lösning utan som en dyrare. Att kalla nyanländas situation som "gräddfil" är ju bara okunnigt. Det är ungefär samma anledning varför folk som varit långtidsarbetslösa oftast förbises av arbetsmarknaden..

Skrivet av fermia:

Vad har det för betydelse vad jag tjänar och jag gör nåt som kallas ARBETA

Hur kan en nyanländ tjäna 25kr

Förtjäna är att just förtjäna nåt inte bara komma och få allt serverad..

Säger du samma sak om när du är sjuk? Folk som är sjukskrivna för resten av livet? Du får bidrag FAST du jobbar om du har barn etc. Varför ska du ha bidrag när du jobbar? Får väl försörja ungen själv? (din retorik). Få allt serverat? Du menar att man får allt serverat för att man tjänar 25kr? Vi snackar 25 kr per dag. Gå ned i den dagslönen du och kom sedan fram och säg att du fått allt serverat..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Vad har det för betydelse vad jag tjänar och jag gör nåt som kallas ARBETA

Hur kan en nyanländ tjäna 25kr

Förtjäna är att just förtjäna nåt inte bara komma och få allt serverad..

Det får 25kr om dagen. Stämmer det inte med din fantasi om hur de får allt serverat?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Ursäkta? Ett liv på bidrag? Sedan vill du veta hur företagen tänker? De tänker att tiden det tar att utbilda personer är en kostnad för företaget så i slutändan ser de inte en anställning av nyanländ som en billigare lösning utan som en dyrare. Att kalla nyanländas situation som "gräddfil" är ju bara okunnigt.

Säger du samma sak om när du är sjuk? Folk som är sjukskrivna för resten av livet? Du får bidrag FAST du jobbar om du har barn etc. Varför ska du ha bidrag när du jobbar? Får väl försörja ungen själv? (din retorik). Få allt serverat? Du menar att man får allt serverat för att man tjänar 25kr? Vi snackar 25 kr per dag. Gå ned i den dagslönen du och kom sedan fram och säg att du fått allt serverat..

Sjuk och få ersättning kan du snart glömma bort helt

Och även om jag skulle bli sjuk har jag betalat en försäkring för just det..Kallas SKATT

En person som har jobbat i över 30 år och betalat skatt men råkade skada sig på jobbet..Är han då ej värd sjukpenning i dina ögon.Jag kallar då inte det för bidrag..Samma sak med barnbidrag..Det är nåt du betalar för genom SKATT..

Tror du verkligen att välfärden är nåt vi fått gratis ??

Och jag arbetar för min brödföda just för att slippa det du tar upp.
Plus har sparat pengar i pensionfonder som nu regeringen ska ta av för att finansiera sin migrationspolitik..Är liksom MINA pengar..Kallas stöld i andra sammanhang..
Du verkar ha noll koll på hur samhället är uppbyggt

Bidrag osv är en den av välfärden som betalas av skattebetalarna..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Det får 25kr om dagen. Stämmer det inte med din fantasi om hur de får allt serverat?

Hur får de 25kr om dagen att räcka till hyra samt mat? Det är inte ens en tusenlapp i månaden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fermia:

Sjuk och få ersättning kan du snart glömma bort helt

Och även om jag skulle bli sjuk har jag betalat en försäkring för just det..Kallas SKATT

En person som har jobbat i över 30 år och betalat skatt men råkade skada sig på jobbet..Är han då ej värd sjukpenning i dina ögon.Jag kallar då inte det för bidrag..Samma sak med barnbidrag..Det är nåt du betalar för genom SKATT..

Tror du verkligen att välfärden är nåt vi fått gratis ??

Och jag arbetar för min brödföda just för att slippa det du tar upp.
Plus har sparat pengar i pensionfonder som nu regeringen ska ta av för att finansiera sin migrationspolitik..Är liksom MINA pengar..Kallas stöld i andra sammanhang..
Du verkar ha noll koll på hur samhället är uppbyggt

Bidrag osv är en den av välfärden som betalas av skattebetalarna..

Du betalar en klumpsumma som delvis går till välfärden. Du får den även om du inte betalar skatt. Det är därför den kallas en välfärd. Läs på om vad P-A Hansson t.ex. ansåg när han började snickra på iden. Ja bidrag betalas av skattebetalare men det gör det inte till dina pengar. Det är en summa som du skulle fått betala oberoende..

Skrivet av Larsioni:

Jag vet inte hur det här fungerar men hur får de 25kr om dagen att räcka till hyra samt mat? Det är inte ens en tusenlapp i månaden.

Det är 25 kr per person och de bor på asylboenden eller hos bekanta.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Det får 25kr om dagen. Stämmer det inte med din fantasi om hur de får allt serverat?

Du glömmer en viktig sak..Vad får du nog komma på själv helt enkelt

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Det är 25 kr per person och de bor på asylboenden eller hos bekanta.

Så de har således inte några utgifter för boende samt mat om de bor på ett asylboende.

Skrivet av Tumnus:

Ja bidrag betalas av skattebetalare men det gör det inte till dina pengar.

Vems pengar skulle det annars vara om inte skattebetlarnas pengar? Det är ju vi som har betalt in dom.

Vi betalar 60-70% i skatt till staten varje månad som vi har antsällt för att sköta våra intressen samt infrastruktur, våra skattepengar skall finansiera det vi anställde dem för att ta hand om. Klart som fan att det är våra pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Du betalar en klumpsumma som delvis går till välfärden. Du får den även om du inte betalar skatt. Det är därför den kallas en välfärd. Läs på om vad P-A Hansson t.ex. ansåg när han började snickra på iden. Ja bidrag betalas av skattebetalare men det gör det inte till dina pengar. Det är en summa som du skulle fått betala oberoende..

Ja så du säger alltså att välfärden hade funnits utan skattebetalare??

Vad betalar välfärden tror du.

Är du en av dom som tror välfärd är nåt som vi fått till skänks??

Vems pengar är det isåfall.Jo Sveriges befolkning som jobbar och sliter för att ha det tryggt och ha en bra försäkring ifall du blir sjuk eller arbetslös..Få hjälp med barnbidrag för att dom befolkar vårt land.

Vad är välfärd i dina ögon?

Ursäkta mig men ni 2 verkar leva i någon slags fantasivärld..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Inaktiv

Om de bara får 25kr om dagen hur har de råd att hyra lägenheter som kostar upp till 60 000kr per person och månad? http://www.svd.se/lagenhet-till-flykting--for-60-000-i-manade...

Eller är det så att de för deras fickpengar inte behöver betala allt, vilket innebär att det är helt fel att jämföra med våra löner:
http://www.migrationsinfo.se/fragor-och-svar/hur-mycket-penga...

Problemet är för övrigt inte att flyktingar får för mycket, utan att personer som Bert Karlsson får för mycket. De skulle minska summan som Bert och Co kan få, då räcker visserligen inte platserna till men då kommer också flyktingströmmen av naturliga saker avta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsioni:

Så de har således inte några utgifter för boende samt mat om de bor på ett asylboende.

Vems pengar skulle det annars vara om inte skattebetlarnas pengar? Det är ju vi som har betalt in dom.

Vi betalar 60-70% i skatt till staten varje månad som vi har antsällt för att sköta våra intressen samt infrastruktur, våra skattepengar skall finansiera det vi anställde dem för att ta hand om. Klart som fan att det är våra pengar.

Tack en vettig person som tänker efter och inte har fått godhetsnoja som tror allt är gratis och nåt man bara ska ha rätt till

Deras synsätt på dagens samhälle och hur det är uppbyggt är skrämmande faktiskt..

Och Tumus du ska vara en student.Och vår framtid när jag och alla gubbar som jag går i pension gör mig mörkrädd ..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Larsioni:

Så de har således inte några utgifter för boende samt mat om de bor på ett asylboende.

Vems pengar skulle det annars vara om inte skattebetlarnas pengar? Det är ju vi som har betalt in dom.

Vi betalar 60-70% i skatt till staten varje månad som vi har antsällt för att sköta våra intressen samt infrastruktur, våra skattepengar skall finansiera det vi anställde dem för att ta hand om. Klart som fan att det är våra pengar.

60-70%? Öhh nej? Om du nu inte tjänar över en viss summa. Om du nu inte tjänar över 600.000 om året så ligger skatten på mellan 31-33%. Och nej. Det är statens pengar. Du är skatteskyldig.

Skrivet av anon159643:

Om de bara får 25kr om dagen hur har de råd att hyra lägenheter som kostar upp till 60 000kr per person och månad? http://www.svd.se/lagenhet-till-flykting--for-60-000-i-manade...

Eller är det så att de för deras fickpengar inte behöver betala allt:
http://www.migrationsinfo.se/fragor-och-svar/hur-mycket-penga...

Problemet är för övrigt inte att flyktingar får för mycket utan att personer som Bert Karlsson får för mycket. De skulle minska summan som de kan få, då räcker visserligen inte platserna till och då kommer flyktingströmmen av naturliga saker avta.

Dels så är det något som är fel i avtalet mellan kommunen och Wallenberg. Själva hyran ligger på 5000:- i månaden. Står i artikeln. Att folk som Bert Karlsson tjänar på detta är väl inget man kan förneka direkt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Tack en vettig person som tänker efter och inte har fått godhetsnoja som tror allt är gratis och nåt man bara ska ha rätt till

Jag påvisade bara på hur vårt förhållande till staten ser ut (förvövrigt ett förtroendeförhållande) och att det är våra pengar inte statens pengar. Det är tyvärr inte många som förstår hur förhållandet mellan stat och medborgare ser ut. Bla så jobbar dom för oss, inte tvärtom.

Ninja edit.

Som det ser ut idag så brister dom i förtroendeförhållandet då många Svenskar går på knäna, det håller inte sin del av avtalet. Vi anställde dem inte för detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

60-70%? Öhh nej? Om du nu inte tjänar över en viss summa. Om du nu inte tjänar över 600.000 om året så ligger skatten på mellan 31-33%. Och nej. Det är statens pengar. Du är skatteskyldig.

HAHAHA och varför är vi skatteskyldiga tror du.Jösses tänk efter lite innan du skriver

Och vad är staten tror du..Dom ska jobba och framröstade av just svenska folket att sköta om bland annat skatterna och se till att välfärden fungerar och lever vidare..

Vi är deras arbetsgivare kan man säga..Dom jobbar åt folket eller ska jobba åt folket vilket dom ej gör idag och därför ökar SD lavinartat för folket ser ingen annan lösning på allt som det ser ut idag.

Sen om SD är ett skitparti eller inte spelar ingen roll när det tyvärr ej finns nåt som är bättre..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fermia:

HAHAHA och varför är vi skatteskyldiga tror du.Jösses tänk efter lite innan du skriver

Skatteskyldiga för att du bor i landet och utnyttjar välfärden.

Skrivet av Larsioni:

Jag påvisade bara på hur vårt förhållande till staten ser ut (förvövrigt ett förtroendeförhållande) och att det är våra pengar inte statens pengar. Det är tyvärr inte många som förstår hur förhållandet mellan stat och medborgare ser ut. Bla så jobbar dom för oss, inte tvärtom.

Staten ÄR medborgarna till en viss del. Så ja. Politikerna jobbar "för oss" men det gör inte skattemedel ändå till "våra pengar" (Alltså i vi som i vi staten och inte vi som i person). Den sekunden pengarna lämnar ditt konto är det inte "dina" pengar längre.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Skatteskyldiga för att du bor i landet och utnyttjar välfärden.

Staten ÄR medborgarna till en viss del. Så ja. Politikerna jobbar "för oss" men det gör inte skattemedel ändå till "våra pengar" (Alltså i vi som i vi staten och inte vi som i person). Den sekunden pengarna lämnar ditt konto är det inte "dina" pengar längre.

Men röstar om just vad dom ska göra med dessa pengar.Så dom kan fördelas och användas på sånt sätt så man får tillbaka genom just välfärd..

Bra äldrevård och så vidare..Inte bli "hela" världens socialtjänst..

25 kronor hit eller dit hör ej till frågan..

Många bäckar små blir....

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Hej hej!

1. DÖ ersätts med NÖ (Totally not DÖ).
2. Alliansen splittras
3. Alliansen inkluderar Jimmie

Vill M vara det största oppositionspartiet eller vill de vara ett stödparti till Jimmie?
(Konstigare än så är det inte.)

Det här är exakt det jag tror också. Det är också därför Alliansen inte kan vinna på att DÖ föll.

1. Nyval. Ingen vill ha nyval, eftersom de rödgröna och högerpopulisterna skulle med all förmodan gå framåt medan alliansen backade. Det vill varken de rödgröna (som redan har flest röster) eller Alliansen. Jag baserar det på att allianspartierna har nyvalda relativt svaga ledare, och håller precis på att omforma sin politik. Alliansen är inte redo för ett nyval. Det rasistiska Sverigedemokraterna skulle förmodligen gå framåt eftersom de har ett något högre stöd i opinionsmätningarna än valresultatet, dock är det osäkert hur en valrörelse hade påverkat siffrorna med tanke på partiets inre stridigheter och den solidariska uppslutningen kring flyktingkrisen.

2. Samarbete över blockgränsen. Om enskilda borgerliga partier samarbetar med de rödgröna över blockgränsen försvagas Alliansen, kanske till och med splittrar den helt. Alliansen är de borgerliga partiernas enda möjlighet att vinna val och styra landet. Samarbeten mellan de rödgröna och hela Alliansen är inte heller fördelaktigt för de borgerliga. Det skulle krävas att allianspartierna var eniga om varje fråga de samarbetar om både internt och med de rödgröna. Som bekant är de rödgrönas politik mycket illasmakande för Centerpartiets medlemmar, och de borgerliga partierna är internt alldeles för olika för att det skulle fungera väl. Sverige skulle bli omöjligt att styra på det sättet.

3. Alliansen samarbetar inofficiellt med Sverigedemokraterna. Om det skedde skulle kritikerna, så väl inom de egna leden som utanför, riva upp himmel och jord - som sig bör. Att göra sig beroende av ett höftskjutarparti som hotar att fälla varje regering som inte dansar efter den egna främlingsfientliga pipan är magstarkt för alla utom den mest strukturförnekande högerkonservative. De egna väljarna skulle lägga sig på soffan, liberala Folkpartiet-väljare skulle känna sig obekväma (liberalism går inte väl med rasism) och välja soffan, och Alliansen skulle få svårt att attrahera mittenväljarna. Sverigedemokraterna är fortfarande ett paria-parti, trots delvis framgångsrika ansträngningar att ge sken av att vara ett parti som alla andra.

Visa signatur

Intel Core i9-12900k | Asus ROG Strix Geforce RTX 3070 OC | G.Skill Trident DDR5-6000 CL36 BK RGB | Seagate Firecuda 530 | NZXT H510 Elite white, 4x Lian Li SL120/140 fans | NZXT Kraken X63 – all RGB set to static white

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tumnus:

Arbetslösheten ökar pga. en rad orsaker. Arbetsmarknadens ovilja att anställa nyanlända, invandrares avsaknad av utbildning etc. Att sitta och säga att de bara är lata är en okunnig generalisering. Att sitta och läsa på flashback och ta det som en giltig källa går inte... En riktig källa är en källa som refererar ifrån var man fått information ifrån. Finns en drös med skit på flashback som refererar till skit som avpixlat vars artikel i sin tur bygger på "Vad man hört" eller på en extremt konstig tolkning av en artikel. Att du sedan sitter och säger att staten ger dem nyrenoverade lägenheter och Iphones är bara något du själv hittat på. Sedan är det lite komiskt ändå med länken du ger.

1. Studenterna har inte tvingats att flytta från boendet så rubriken är en direkt lögn. Utan det står klart och tydligt i artikeln att hyresvärdes UPPFATTAS att de vill bli av med dessa personer.

2. Hyresvärden är inget annat än just hyresvärden. Det är en person och inte staten. De kastar inte heller ut dem utan erbjuder dem en ny lägenhet vilket den vederbörande tackat nej till. Kommunen är inte heller staten.. Kommunalrådet själv säger dessutom i artikeln att det inte ska gå till så..

1. När nämnde jag att invandrare är lata?
2. Var har du fått flashback ifrån? För jag har då inte nämnt det som en källa nånstans.

Precis, och hyresvärdar får denna möjlighet genom den politik sjuklövern bedriver.
Min poäng kvarstår dock. Jag antar att du inte ens kollade videon jag länkade, men det vi gör just nu är att ge en "liten" skara människor (läs: unga män) våra skattepengar istället för att hjälpa de miljontals människor (läs: kvinnor och barn) som är kvar i det krigsdrabbade länderna. Du kan inte på allvar tycka det är rätt att göra så?

Se det så här: Varför ge tiggaren utanför Lidl dina pantpengar, när du enkelt kan trycka på knappen som skänker pengarna till "Rädda barnen" eller andra organisationer istället? Jo, det är för att du känner bara sympati för det DU SER. Du och människor som dig tänker inte längre än så. Men ni hade kunnat hjälpt 3+ barn eller fler med de pengarna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fermia:

Men röstar om just vad dom ska göra med dessa pengar.Så dom kan fördelas och användas på sånt sätt så man får tillbaka genom just välfärd..

Bra äldrevård och så vidare..Inte bli "hela" världens socialtjänst..

Ingen har sagt att någon ska bli "Hela världens" socialtjänst. Invandrares rätt till välfärd kommer med deras medborgarskap. De får exakt samma bidrag som du har rätt att söka. En välfärd ska inte vara exkluderande baserad på härkomst..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds