Budget speldator så billig det går!

Permalänk
Medlem

Budget speldator så billig det går!

Hej alltihopa!

Jag skulle vilja ha lite tips på en billig speldator, helst så billig som det går då jag pluggar just nu. Har länge vägt mellan att köpa en PS4 men vill inte riktigt släppa tanken på en dator då det är det jag föredrar.

Nya spel som jag vill kunna spela på den är Fallout 4, GTA5 och möjligtvis The witcher.

Max budget om det är möjligt runt 5k med uppgraderingsmöjligheter i framtiden. Om ni inte tror att detta är möjligt kanske jag får köpa en PS4 nu och en dator i framtiden.

Mvh.

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Medlem

5000:- utan skärm, Tbord, mus och OS går faktiskt.
Vad måste ingå ? ODD ?
Allt som du kanske redan har gör datorn bättre.

Permalänk
Medlem

Jag skulle definitivt köra på PS4. 5000 är för lite för att datorn ska vara värd pengarna imo

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

Ska du klara det under 5000 kr måste du nog återanvända lite delar från nån gammal dator. Alternativt leta på begagnatmarknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cityguysims:

Jag skulle definitivt köra på PS4. 5000 är för lite för att datorn ska vara värd pengarna imo

Konsoll vs en riktig dator är lite:

Permalänk
Medlem
Skrivet av stenharl:

Hej alltihopa!

Jag skulle vilja ha lite tips på en billig speldator, helst så billig som det går då jag pluggar just nu. Har länge vägt mellan att köpa en PS4 men vill inte riktigt släppa tanken på en dator då det är det jag föredrar.

Nya spel som jag vill kunna spela på den är Fallout 4, GTA5 och möjligtvis The witcher.

Max budget om det är möjligt runt 5k med uppgraderingsmöjligheter i framtiden. Om ni inte tror att detta är möjligt kanske jag får köpa en PS4 nu och en dator i framtiden.

Mvh.

Försök hitta någon begagnad dator.
En ny för det priset räcker inte långt och uppgraderingsmöjlighet finns inte riktigt.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

Hm, missade att klistra in:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8608008/2015-10-12

Permalänk
Medlem

@Svensktiger: Och? Han frågade antingen PS4 eller dator för 5000. Köper han PS4 vet han att alla spel han köper till den fungerar 100%, plus han får pengar över för spel till exempel. Står det mellan PS4 eller dator för 5k är PS4 det bättre valet.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

Det jag har är kringutrustning, har en laptop som "stationär" just nu. OS har jag någon gammal nyckel som skräpar.

Hur mycket måste jag öka budgeten för att få en vettig dator?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Medlem

Leta efter begagnat. För 5k kan du få en relativt vettig dator om du kollar begagnat men om du vill ha en ny vettig dator så får du nog lägga 7-8k för att den ska vara något att ha ett år eller två framöver.

Permalänk
Medlem

Om du vill ha nytt, köp en ps4.
Om du vill ha bra grejer begagnat, vänta tills en dator här på marknaden dyker upp för ~5k och du kommer kunna köra alla senaste spel på hög grafik (om priset är rimligt).

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk

Jag tycker att du borde köra på @Svensktiger's förslag fast med ett begagnat kort, det finns många fina kort för det priset på marknaden så jag tycker att du ska kika där Det är defenitivt möhligt att buygga en ganska vettig speldator för det priset, jag gjorde det själv och den fungerar fint

Permalänk
Medlem

Kan även spara 200 pix på att köpa processorn från netonnet istället

https://www.netonnet.se/art/komponenter/processor/intelsocket...

Skrivet av RatusDesigns:

Jag tycker att du borde köra på @Svensktiger's förslag fast med ett begagnat kort, det finns många fina kort för det priset på marknaden så jag tycker att du ska kika där Det är defenitivt möhligt att buygga en ganska vettig speldator för det priset, jag gjorde det själv och den fungerar fint

Visa signatur

[Ace Ecco 220][ASRock Z77E ITX][3570k@4.2][ASUS 970 STRIX 4GB]
[Team Elite 8GB (2x4GB) CL11 1600MHz][Corsair HX520W]
[Toshiba Q300 480GB]

Permalänk
Medlem

Det blev ett PS4 då de hade det på extrapris på dustin för 3399:- så är det mer prisvärt imo. Fast nästa spelmaskin jag köper kommer vara en dator, fast det blir nog om några år!

Men tack ändå för visat intresse!

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz