Tangentbord+mus eller...

Permalänk
Medlem

Tangentbord+mus eller...

Har just köpt GTA5 till PC, kört igenom det på PS3 o 4 tidigare.
Någon som kör med tangentbord+mus och ratt/joypad (för bil)?
Hur är det isf?

Permalänk
Medlem

@failwing: Kan inte svara för hur det fungerar med ratt, har inte provat, men tangentbord och mus kommer göra så jävla mycket för dig när det gäller siktande och "vapenkontroll". Jag har spelat igenom det på PC och kanske... 5 timmar på PS4, det är som natt och dag.

Permalänk
Medlem

En lite OT fråga med.
Jag stör mig otroligt på laddningstider på PS3/4. Har det installerat på SSD på datorn och en rätt bra speldator.
Är laddningstiderna mycket bättre på PC eller blir det syncat ner till laddtider som ens medspelare har i missions?

Anledningen till frågan är för jag tankar ner det via steam nu när jag är på jobbet och inte hunnit prova än.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

100% gamepad!
Va är det för fjomperier att hålla på att switcha mellan dessa, det är ju ingen utmaning då heller.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

100% gamepad!
Va är det för fjomperier att hålla på att switcha mellan dessa, det är ju ingen utmaning då heller.

Blir väl snarare lite mer verkligt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av failwing:

En lite OT fråga med.
Jag stör mig otroligt på laddningstider på PS3/4. Har det installerat på SSD på datorn och en rätt bra speldator.
Är laddningstiderna mycket bättre på PC eller blir det syncat ner till laddtider som ens medspelare har i missions?

Anledningen till frågan är för jag tankar ner det via steam nu när jag är på jobbet och inte hunnit prova än.

Skickades från m.sweclockers.com

PS4/xbox/pc(mekanisk hdd)
https://www.youtube.com/watch?v=RK7BUFx_NGk

SSD VS mekanisk hårddisk
https://www.youtube.com/watch?v=XO9p8jbouPY

Permalänk
Medlem

Tack för den. Nu blev jag sugen på en ännu snabbare SSD! Tackar

Skrivet av Blackjack:

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Kör med ps3 kontroll, att köra med tangentbord och mus är ju ingen känsla överhuvud taget... :<

Permalänk
Medlem

Mus + tangentbord till fots. Gamepad vid användning av fordon. Kompletterar varandra väldigt bra.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p