Permalänk
Medlem

Uppdaterat egenbyggt skrivbord.

Inget specielt men jag ville dela min lösning på hur man smidigt gör ett relativt stort, billigt och mycket lättbyggt skrivbord.

Detta blev min lösning på att skapa mitt perfekta skrivbord. Gott om utrymme, gott om tillbehör, men minimalt med sladdar och onödigt trams

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Härligt med benfritt, lättare att dammsuga :).

Funderat på att dölja skarven mellan skivorna något?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Avstängd

Ser fint ut, luftigt och skönt som man vill ha det! Gillar att du valde att gå till närmsta järnverkstad och gav dom lite fikapengar!

Permalänk
Medlem

@cider123: Tackar! ja det är smidigare och billigare än vad man tror.

Permalänk
Medlem

@Nightcrawl: Hmm nej det har jag faktiskt inte... men det var ju ingen dum ide. jag kommer inte på någon bra lösning på rak arm dock. har du något förslag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DooL3Y:

@Nightcrawl: Hmm nej det har jag faktiskt inte... men det var ju ingen dum ide. jag kommer inte på någon bra lösning på rak arm dock. har du något förslag?

kanske en T-list av något slag? Det kommer ju dock skapa en upphöjnad i någon utsträckning. Dock kan det ju kanske vara en snygg detalj, du verkar ju ändå ha delat upp ytan i två användningsområden. Kompletteras det med fler lister kanske det kan bli fräsigt. Dock försvinner ju hela grejen med den enkla lösningen som du har nu :-).

Kanske kan det funka med någon vit fogmassa/silikon?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nightcrawl:

kanske en T-list av något slag? Det kommer ju dock skapa en upphöjnad i någon utsträckning. Dock kan det ju kanske vara en snygg detalj, du verkar ju ändå ha delat upp ytan i två användningsområden. Kompletteras det med fler lister kanske det kan bli fräsigt. Dock försvinner ju hela grejen med den enkla lösningen som du har nu :-).

Kanske kan det funka med någon vit fogmassa/silikon?

Tror nog mer på fogmassa/silikon än någon sorts list, kommer ju dock inte bli samma yta som bordet, samt att det förmodligen kommer missfärgas efter ett tag av smuts men det är ju förvisso bara att dra en ny remsa fog - kanske en gång om året om det är något man stör sig på.

Permalänk
Skrivet av Nightcrawl:

kanske en T-list av något slag? Det kommer ju dock skapa en upphöjnad i någon utsträckning. Dock kan det ju kanske vara en snygg detalj, du verkar ju ändå ha delat upp ytan i två användningsområden. Kompletteras det med fler lister kanske det kan bli fräsigt. Dock försvinner ju hela grejen med den enkla lösningen som du har nu :-).

Kanske kan det funka med någon vit fogmassa/silikon?

Skrivet av cider123:

Tror nog mer på fogmassa/silikon än någon sorts list, kommer ju dock inte bli samma yta som bordet, samt att det förmodligen kommer missfärgas efter ett tag av smuts men det är ju förvisso bara att dra en ny remsa fog - kanske en gång om året om det är något man stör sig på.

Uteslut inte T-listen om det beror på upphöjningen, sätt fast den underifrån, : _I_
Skaffa en som får samma höjd som skivorna är tjocka och att det blir jämnt med skivorna på ovansidan.
Måla hela listen vit om den inte finns som vit från början.

Permalänk
Medlem

Kul grej, jag håller på och bygger något liknande fast med bänkskivor i ek som de sålde ut på Hornbach för 600kr st = )

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem

Haha tänkte fan vilka låga pallar men sen scrollade jag ned och förstod att det var fotpallar Men de såg fint ut.

Skrivet av DooL3Y:

@Nightcrawl: Hmm nej det har jag faktiskt inte... men det var ju ingen dum ide. jag kommer inte på någon bra lösning på rak arm dock. har du något förslag?

Bara o köra en lång Vaxduk med blommigt mönster så blir de hemtrevligt också

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb