Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Undra vad de kommer kosta. Går och lägger mig ifall XL ligger över 7..

Om man ska tro mobil.se så ryktas det om 6 600 kronor för Lumia 950 och 7 500 kronor för XL-modellen:
http://www.mobil.se/nyheter/l-cka-s-mycket-kostar-lumia-950#....
Men att det då ska skickas med en massa tillbehör. (Kanske dockningsstation till Continuum mm)

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackanj:

Om man ska tro mobil.se så ryktas det om 6 600 kronor för Lumia 950 och 7 500 kronor för XL-modellen:
http://www.mobil.se/nyheter/l-cka-s-mycket-kostar-lumia-950#....
Men att det då ska skickas med en massa tillbehör. (Kanske dockningsstation till Continuum mm)

Aj aj, mycket för en telefon.. Kör ju över folk som vill testa Windows Phone.. Jag som kört Lumia sedan 920 vågar ju men ingen som sitter på IOS eller Android

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Aj aj, mycket för en telefon.. Kör ju över folk som vill testa Windows Phone.. Jag som kört Lumia sedan 920 vågar ju men ingen som sitter på IOS eller Android

Men varför måste man köpa det dyraste? Windows har ju i alla prisklasser, som fungerar grymt bra. Android har ju också billiga telefoner, men dom fungerar ju helt värdelöst, iPhone??????

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Men varför måste man köpa det dyraste? Windows har ju i alla prisklasser, som fungerar grymt bra. Android har ju också billiga telefoner, men dom fungerar ju helt värdelöst, iPhone??????

Mha, får man deal på köpet med ett abonnemang så tar man ju det dyraste typ

Men en Lumia 640 fungerar lika bra i Windows 10 som en lumia 1520
En 1500kr's Android telefon fungerar skit i Lollipop
Och Iphone 4 fungerar knappt med IOS8

Hoppas fler ser fördelen med Windows Phone.

Permalänk
Medlem

7500 verkar lite väl mycket, hade varit smart om de skulle försöka få till ett bra pris. Tror det skulle locka en del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faulisto:

7500 verkar lite väl mycket, hade varit smart om de skulle försöka få till ett bra pris. Tror det skulle locka en del.

Dock är det värt att poängtera att nan, åtminstone om man får tro ryktena, att man får med mycket tillbehör. Enligt Mobil hamnar det om tillbehör till ett värde av 2000:-

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av stelex:

Men varför måste man köpa det dyraste? Windows har ju i alla prisklasser, som fungerar grymt bra. Android har ju också billiga telefoner, men dom fungerar ju helt värdelöst, iPhone??????

Skrivet av downup:

Mha, får man deal på köpet med ett abonnemang så tar man ju det dyraste typ

Men en Lumia 640 fungerar lika bra i Windows 10 som en lumia 1520
En 1500kr's Android telefon fungerar skit i Lollipop
Och Iphone 4 fungerar knappt med IOS8

Hoppas fler ser fördelen med Windows Phone.

Så du/ni har sett att alla androidtelefoner i liten prisklass är skit i Lollipop? Sådan svepande tyckanden är väl lite för icke trovärdiga milt uttryckt, men visst man får oftast vad man betalar för.

Iphone finns ju inte i de lägre prisklasserna iaf inte mer än beggat så där finns ju inget att hämta.

WP vinner ju just på att de har billigt pris men ändå funkar helt ok med den programvara de har.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Så du/ni har sett att alla androidtelefoner i liten prisklass är skit i Lollipop? Sådan svepande tyckanden är väl lite för icke trovärdiga milt uttryckt, men visst man får oftast vad man betalar för.

Iphone finns ju inte i de lägre prisklasserna iaf inte mer än beggat så där finns ju inget att hämta.

WP vinner ju just på att de har billigt pris men ändå funkar helt ok med den programvara de har.

Tror inte de ens tittat på billiga telefoner som Moto E, 1GB minne och 2-4 kärnor Cortex A7/A53 räcker fint till Lollipop. Sen finns det såklart dyrare och saker med bättre hårdvara som inte får ordentlig mjukvara, men köp då inte den modellen/tillverkaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Tror inte de ens tittat på billiga telefoner som Moto E, 1GB minne och 2-4 kärnor Cortex A7/A53 räcker fint till Lollipop. Sen finns det såklart dyrare och saker med bättre hårdvara som inte får ordentlig mjukvara, men köp då inte den modellen/tillverkaren.

Jo men hur är den efter ~1 år, seg och inte alls som "förr" så har det varit för s3, 4 iallafall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Jo men hur är den efter ~1 år, seg och inte alls som "förr" så har det varit för s3, 4 iallafall.

Skickades från m.sweclockers.com

Första generationen Moto E kom första halvan av 2014, den fungerar fint med Lollipop idag. Moto G som släpptes nov 2013 fungerar fint med Lollipop idag. S3 har mer imponerande hårdvara (processor), men har inte ens Lollipop officiellt. UI-slowdown rör ofta deras egna launchers och skal.

Prestandaskillnaden mellan olika Windows Phone-lurar märks redan och kommer märkas mer i framtiden. En Lumia 520 med WP8.1 uppfattas redan som slö jämfört med Lumia 735 med dito. Meningen med W10M är också att du ska köra massor Android-appar, vilket ökar antalet installerade program för de flesta en hel del, likaså att program med mer funktioner kommer. Det finns nog en idé med high-endlurarna där.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av downup:

Jo men hur är den efter ~1 år, seg och inte alls som "förr" så har det varit för s3, 4 iallafall.

Skickades från m.sweclockers.com

OffT: Enligt en hel del så har S3/4 redan vid köp varit "sega" vilket ju skulle göra dem hopplösa med senare OS-uppdateringar, men min S4:a känns lika "seg"/"vital" (välj vilket) som när jag köpte den ( med Lollipop), låt vara att jag kör den senare versionen av den, som kom ett halvår efter originalsläppet, men så är min syn på saken.

Har du själv någon av dessa lurar eller har haft?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

OffT: Enligt en hel del så har S3/4 redan vid köp varit "sega" vilket ju skulle göra dem hopplösa med senare OS-uppdateringar, men min S4:a känns lika "seg"/"vital" (välj vilket) som när jag köpte den ( med Lollipop), låt vara att jag kör den senare versionen av den, som kom ett halvår efter originalsläppet, men så är min syn på saken.

Har du själv någon av dessa lurar eller har haft?

Jag har en s4 som är typ två år nu. Upplever inte den som speciellt seg trots lollipop.

Kommer byta mobil inom ett par månader och är sugen på en Win mobil. Får se vad det blir för nå.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Så jag är sjukt trött på de små apparna som inte finns på telefonen så jag har funderat på att dra över till Android / IOS.

Men vad tror ni är ett rimligt pris att begära för en Lumia 930 som är cirka 10 månader gammal i nyskick?

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd

@FBGKimpan: Skulle inte alla dessa små appar kunna köras på Windows 10 när det kommer? Fast å andra sidan att hela tiden vänta på den där uppdateringen som ska frälsa Windows Phone har vi nu gjort några år. Har själv beställt en kina-lur för 650 kr att ha som andra mobiltelefon så man kan köra eventuella appar man vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kskolle:

@FBGKimpan: Skulle inte alla dessa små appar kunna köras på Windows 10 när det kommer? Fast å andra sidan att hela tiden vänta på den där uppdateringen som ska frälsa Windows Phone har vi nu gjort några år. Har själv beställt en kina-lur för 650 kr att ha som andra mobiltelefon så man kan köra eventuella appar man vill ha.

Jag har ingen aning, men har som sagt väntat ett tag och det är väl inte windows 10 som gör att apparna funkar utan utvecklarna och det verkar inte finnas något intresse att fixa appar till windows.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Jag har ingen aning, men har som sagt väntat ett tag och det är väl inte windows 10 som gör att apparna funkar utan utvecklarna och det verkar inte finnas något intresse att fixa appar till windows.

http://wmpoweruser.com/how-to-install-android-apps-on-windows... Jag hoppas det kommer fungera bra och smidigt.

Men skulle inte Win 10 mobile komma tidig höst sen sommar 2015?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

MS har ju varit sjukt sega på att släppa uppdateringar överhuvudtaget. Gått över till Andriod nu också i väntan på att se hur det går. Synd för jag gillar WP.

Permalänk

återställning win 10 mobil

Gjorde en återställning på min lumia 1520 idag för att vissa appar ville inte uppdatera riktigt samt att för att rensa ut.
Valde att göra en återställning utan att använda back up, allt gick bra men fick ingen app för att att skicka sms.
Letade överallt för appen "Meddelanden" fanns ingenstans inte i telefonen inte i appstore.
Bad en kompis att skicka sms till mig och det gick iväg men fick inte det till min telefon. Gick in i kontakter valde att skicka meddelande(sms) fanns inget utan fick upp finns ingen app för denn åtgärd vill du gå till appstore och välja app. Självklart sa jag ja men den tuggade och tuggade utan att komma med förslag.

Hur är det möjligt att inte få en app för sms i en telefon. Blir så jävla trött på Microsoft

Edit: Gjorde en ny återställning och använde återställningspunkt nu, då låg meddelande appen kvar men gick inte och använda.
Måste vara en bug med appstore, blir väl att rolla back till 8.1

Ny edit: efter mkt letande hittade jag en länk: http://wmpoweruser.com/microsofts-messaging-app-for-windows-1...

Den hade en QR kod med länken till appen "microsoft messaging" så nu funkar det om någon annan råkar ut för detta.
Bedrövligt av microsoft att man inte kan söka efter den direkt i appstore.

Permalänk
Avstängd

@scorpio_gbg: Och deras trollande med mobilsidan får en att tro att de främst är ute efter att direktsälja mobiler/surfplattor än att ha en god service åt sina mobilkunder som de har hos IOS och Android. Jag ser ett skepp sjunka men eftersom WP fungerar smidigt annars så stannar jag kvar men kommer använda en Android-telefon också.

Någon som köpte en Microsoft-mobil? Är det samma kvalité som de "gamla" Nokia-mobilerna.

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog slå till på en Moto X Style när den sjunkit lite i pris, bra telefon till rimliga pengar, 950 och 950xl är överdrivet dyra för vad du får. Kör w10m på min L830 nu och jag är inte värst imponerad ännu av Microsoft. Hoppades att MS skulle ta sitt förnuft till fånga iom w10m men jag ser exakt samma brister i OS som i 8.1r2

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk

Min androidtelefon börjar sjunga på sista versen. Jag har slutat spela spel på mina telefoner osv, används bara för "basic".
Jag vet inte om jag ska köpa Lumia 640 eller en billig android. Använder ofta OneNote på min dator, hanterar WP det bättre än Android?
De mobiler som Microsoft verkar presentera imorgon är utanför min prisnivå. Vad tycker ni? Är 640 ett vettigt alternativ för mig eller ska jag fortsätta med Android?

Permalänk
Medlem

Jag slängde in onenote på jobbtelefonen för ett tag sen och jämförde. Om något är nog den appen vassare faktiskt. Microsoft verkar ha sina vassaste apputvecklare till Android

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

Jag använder onenote appen sparsamt på både surfplatta(Android) och telefon(Windows). Det som är mest irriterande i Android är att man då och då får logga in, medan det aldrig krävs i Windows. Skydda enheten gör man med kod ändå, och blir den stulen loggar man in och remotewipar.

Permalänk
Medlem

Nu är jag riktigt sugen på en 950 (ev. XL) som ersättare till min 920!

Hade börjat fundera på att överge WP. Till och med börjat klämma på en Z5 Compact. De tankarna är nu bortblåsta... Vilket känns skönt då jag mest blir frustrerad av Android på mobiler.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Skrivet av [SH]:

Nu är jag riktigt sugen på en 950 (ev. XL) som ersättare till min 920!

Hade börjat fundera på att överge WP. Till och med börjat klämma på en Z5 Compact. De tankarna är nu bortblåsta... Vilket känns skönt då jag mest blir frustrerad av Android på mobiler.

Övergav nyligen WP och Lumia efter några trogna år för en Z3+ då jag kände att de kommande Lumia 950 modellerna verkade rätt tråkiga. Efter gårdagens Windows 10 Devices event så börjar jag nästan ångra mig... Tycker fortfarande designen är rätt trist men till hårdvaran är de verkligen fullvärdiga flaggskepp. Och det är inte bara telefonerna som är spännande utan hela paketet med Surface Pro 4, Surface Book samt Windows 10 operativsystemet (inkl. Continuum) lyfter MS till nya höjder tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Hade börjat fundera på att överge WP. Till och med börjat klämma på en Z5 Compact. De tankarna är nu bortblåsta... Vilket känns skönt då jag mest blir frustrerad av Android på mobiler.

Köpte en Z5 Compact och hittills överträffat i princip allt på WP8.1 förutom att det kanske inte flyter på lika bra i alla gränssnittssammanhang samt att WP startskärm är mycket mer logisk. Bara en sådan sak som att Skype är 100ggr bättre på Android säger väl allt om var prioriteringarna ligger. Får se sen när WP10 kommer och jag kör in uppdateringen på min 925.

Permalänk

Någon här som använder sig av trådlös laddning till era Lumia mobiler och samtidigt kör W10 på den?
Var på Ikea idag och funderade på att köpa en sån där skrivbordslampa som dom har med trådlös laddning men när jag lade min 930 på den så hände inget.
Kan detta bero på att jag kör W10 eller kan det vara hårdvarufel?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem

Har du testat 1) Att din 930 laddar i andra QI sammanhang 2) Att Ikeas laddare var inkopplad?

Permalänk

VAFAN!!

Uppgraderade precis till win10 på min Lumia 920 och nu när jag ska in i telefonen så kan jag inte låsa upp min telefon efter jag slagit in PIN-koden. utan då kan jag slå in hur många siffror som helst.. =S
Någon som kan en fix för detta? Såg efter liten snabb sökning att fler har fått liknande problem..

Permalänk
Skrivet av Bozzeta:

Har du testat 1) Att din 930 laddar i andra QI sammanhang 2) Att Ikeas laddare var inkopplad?

Nej det var första gången jag skulle testa QI laddning.
Ja lampan lyste så den borde ju funka.

Men jag är lite fundersam över om detta stöd finns i W10 för 930 operativsystemet känns ju en bit ifrån färdigt än så länge?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11