Komplett ger kostnadsfri support till alla – inklusive hembesök

Permalänk
Medlem

Är det exakt så som nyheten beskriver, och komplett ror det iland, och dessutom pallar paddla med årorna i några år! (?)

Så kommer komplett få många många tusentals/tiotusentals nya kunder!
Det är jag helt övertygad om.

Har dom resurser till det?
Jag vet inte.

En sak vet jag bestämt, det skall bli äckligt roligt att se slutresultatet.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Självklart skal dom kränga på varor och tjänster. Det är väl ingen som är såpass naiv och tror att komplett bara gör dethär för att vara snäll. Business är business, oavsett hur man ordlägger sig.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Strukt:

Självklart skal dom kränga på varor och tjänster. Det är väl ingen som är såpass naiv och tror att komplett bara gör dethär för att vara snäll. Business är business, oavsett hur man ordlägger sig.

Men det finns olika nivåer på support. Förhoppningsvis leder detta till något bra så att fler aktörer hakar på, då det finns gott om butiker som har väldigt dålig support på produkter som ej fungerar korrekt.
Jag är dock fundersam på det rent ekonomisk, de måste på något sätt ha fått in billiga anställda som kan göra detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcg:

Skulle gissa på att de gör som med den gratis frakten.
Börjar ta betalt för tjänsten när folk blivit vana att ringa hem tekniker för teknikhjälp.
Skulle gissa på någongång tidigt i vår.
Omöjligt att hålla detta som affärsidé någon längre tid.

På kompletts facebook sida skrev en detta och deras respons var att så länge det finns intresse så kommer tjänsten hållas öppen...

Permalänk
Medlem

Ingenting är gratis. Bra intiativ, men vad är hållhaken?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Adam West:

Ingenting är gratis. Bra intiativ, men vad är hållhaken?

Skickades från m.sweclockers.com

Tanken är ju att de erbjuder en extra tjänst -> får fler kunder -> ökar sin vinst, trots den extra kostnaden.

Permalänk
Medlem

Låter lite väl bra, antingen så kommer dom som ringer bombas av reklam eller så är det fast 3 personal dom använder

Inget företag ger bort sakar gratis i längden, det måste finnas någon hake

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Ja alltså vad säger man? Hatten av!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Har mestadels haft en bra relation till komplett. Beställde en kommplett pc vintern 2014. Den kom levererad med en massa defekta komponenter. Tog ett halvår innan allt var som det skulle. Men även om det tog tid så var de alltid trevliga och generösa. Fick flera rejäla kompensationer och de skickade fel komponenter flera gånger men då sa de bara "ähh behåll dom". De har alltid hjälpt mig på ett bra sätt

Att jag nu även kan få denna support för saker som jag köpt på andra företag med mindre kompetnt personal tex netonnet är sjukt gött!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator: Processor: Intel Core i7-4770 || Grafikkort: EVGA GeForce GTX 970 4GB || RAM: Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB x2 || HDD: Toshiba Desktop 1TB SATA 3.0 || SSD: Kingston SSDNow V300 240GB 2.5" OEM || PSU: Cooler Master B500, 500W PSU || Moderkort: Asus B85 plus

Permalänk
Medlem

Önskar att detta fanns när jag fick dåliga ram-stickor av komplett men som de inte ville veta av. Hade varit svårt för dem att neka om de själva felsökte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trebsor:

Känns som en rejäl satsning för att få "Årets datorbutik". Förutspår dock att det kommer spåra ur med hembesöken så att de får sluta med dem och kommer således se ut som bad guys istället.

Gratis support kan man ju få redan genom Sweclockers

Kan man få hembesök av sweclockare?

Visa signatur

Dator 1: i7 4790k | EVGA 1070
Dator 2: i5 3570k | Asus 960
"Allting blir bättre med Boost"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naque:

Kan man få hembesök av sweclockare?

Nu menade jag ju såklart vanlig support såsom svar via forumet osv men det har ju faktiskt hänt att folk har åkt hem till andra närboende för att hjälpa här också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superdupernemo:

Den stora frågan är om det klår pingvinstänger?

Att få experter med brinnande intresse och kunskap hem till sig än nåt att tugga och sen ner i magsäcken.

Komplett vs pingvinstänger 1-0.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Jag ser faktiskt fler fördelar än nackdelar även om inkomsten säkert ska komma från att kränga nyare prylar i slutändan, hatten av till komplett för detta.

För, lets face it, hur många av er här är inte "tech support" för otaliga familjemedlemmar/bekantskaper som sitter med routrar, datorer, osv från början av millennieskiftet? Ibland handlar ju bekymren om just det här, saker är skitgamla. Kan en part till komma in och hänvisa till att så är fallet kanske något händer utan "ja men den har alltid funkat, varför byta den? Vi behöver inget nytt skaffa".

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Naque:

Kan man få hembesök av sweclockare?

Ja faktiskt http://www.sweclockers.com/forum/trad/1196197-gratis-hjalp-vi...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Har svårt att fatta på rak arm hur man stolpat upp ett business-case för det här..

Merförsäljning i samband med supportärendena kanske?

Men jo, håller med om att det verkar märkligt... jaja, man får väl följa deras prisbild eller så. På något sätt ska det betalas, och betalar det inte sig själv måste kostnaden läggas ut på annat.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Rekordmedlem

Skatteåterbäring ? Men jag trodde man skulle försöka avveckla fas 3 jobb.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Trams! Pengar och resurser växer inte på träd. Indirekt blir det jag som betalande kund som betalar. Fokusera på kärnverksamheten och pressa där istället. Låt "butiken på hörnet" ta det här segmentet.

Permalänk
Medlem

"Aalll rightiee then..."
Blir väl spännande att se hur de löser detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Mycket bra från komplett.
Gillas och uppskattas mycket.

Permalänk
Medlem

Är det slut med 6H Rea, 1337 deals nu, och istället prishöjningar som gäller för att få den här (lets face it) jättesatsningen att gå runt?
Som Clintan sa så är detta en kostnad som vi som konsumenter på ett eller annat sätt kommer att betala. Återstår att se helt enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

@Sisyfos: Pengarna kommer kanske från den norska oljan?

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Lät ju helt fantastiskt först, sen kom jag på att det är ett företag och inte en ideell förening och de såklart har någon ekonomisk baktanke.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

En död hund begraven.......

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Är det slut med 6H Rea, 1337 deals nu, och istället prishöjningar som gäller för att få den här (lets face it) jättesatsningen att gå runt?
Som Clintan sa så är detta en kostnad som vi som konsumenter på ett eller annat sätt kommer att betala. Återstår att se helt enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Så du menar att du inte ser någon möjlighet för denna satsning att gå runt?
Jag tror det talar för en oerhört dålig fantasi på din sida eller en överdriven förväntning av teknisk kompetens av den gemene svenske elektronikkonsumenten.

De som är mest aktuella att ta den av den här tjänsten är samma personer som annars hade gått in på Mediamarkt och glada i hågen hade blivit pålurade en kriminellt dålig och dyr dator. En demografi du kan sälja vad som helst till bara presenterar dig i ett sammanhang där du förväntas representera ett proffs, en yrkesman, och inte en säljare.

Permalänk
Skrivet av Mr.Borka:

Så du menar att du inte ser någon möjlighet för denna satsning att gå runt?
Jag tror det talar för en oerhört dålig fantasi på din sida eller en överdriven förväntning av teknisk kompetens av den gemene svenske elektronikkonsumenten.

De som är mest aktuella att ta den av den här tjänsten är samma personer som annars hade gått in på Mediamarkt och glada i hågen hade blivit pålurade en kriminellt dålig och dyr dator. En demografi du kan sälja vad som helst till bara presenterar dig i ett sammanhang där du förväntas representera ett proffs, en yrkesman, och inte en säljare.

Precis. Komplett vill ha alla dom där kunderna som gick till Mediamarkt/onoff/siba etc...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Så du menar att du inte ser någon möjlighet för denna satsning att gå runt?
Jag tror det talar för en oerhört dålig fantasi på din sida eller en överdriven förväntning av teknisk kompetens av den gemene svenske elektronikkonsumenten.

De som är mest aktuella att ta den av den här tjänsten är samma personer som annars hade gått in på Mediamarkt och glada i hågen hade blivit pålurade en kriminellt dålig och dyr dator. En demografi du kan sälja vad som helst till bara presenterar dig i ett sammanhang där du förväntas representera ett proffs, en yrkesman, och inte en säljare.

Det sa jag inte. Läs igen. Jag ifrågasätter, eller snarare sagt är nyfiken på hur den här jättesatsningen ska finansieras. Fri support är en sak att erbjuda, men inklusive fria hembesök? Det säger sig själv att om även om den här satsningen endast är tillägnad storstäderna så är det många kostnader som ska täckas upp. Transportkostnader, timkostnader plus diverse andra utgifter. Så försök inte få det att låta som att jag är anti till ideen, för det är jag inte.
Det är en oerhört inspirerande idé.
Att sen beskylla mig för dålig fantasi är rent taskigt sagt, som du söker en konflikt. Jag tänker dock inte bemöta den meningen eller ge mig in i det ordbråk du så tydligt söker med den där meningen Dock tycker jag det är underligt hur du kopplar min ifrågasättning av en eventuell finansiering till dålig fantasi.
Fast man kanske måste ha en bra fantasi för att förstå den kopplingen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Wow... En äkta tech support!

Visa signatur

1TB Western Digital Green | 120gb Intel 530 SSD | HyperX Fury 8gb 1600MHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | Gigabyte GTX 980 G1 Gaming | Fractal Design Define R4 | Fractal Design Integra M 550W | ASUS Z97-A | Intel Core i5 4690k | Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sisyfos:

Vad... i?!
Vad är haken och vart fan kommer pengarna till detta ifrån?

Jag menar okej, telefonsupport kostar väl en del men kanske är värt det i längden på grund av PR men gratis hembesök?!

Ditt nästa grafikkort kommer att betala för det.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Låter lite väl bra, antingen så kommer dom som ringer bombas av reklam eller så är det fast 3 personal dom använder

Inget företag ger bort sakar gratis i längden, det måste finnas någon hake

Det kallas goodwill. Ett företag gör någonting generöst för dig > du tycker bättre om varumärket > du köper varor från företaget.

Personligen tror jag att komplett kommer att gynnas väldigt mycket av detta, givet att det sköts på ett bra sätt.