Permalänk
Medlem

Jag skaffade mig ett aspire premium kit för ett par månader sen. Riktigt nöjd och den har fungerat bra, men nu har jag börjat ledsna lite på att batteriet tar slut för fort. Jag går därför i köptankar kring ngt nytt. Antingen blir det ett nytt batteri så man kan ha ett extra. Eller ett helt nytt kit.

Finns det något "naturligt" nästa steg efter ett sånt startpaket? Är inte i dagsläget jätteintresserad av att pyssla, modda och grejja utan är mer inne på något man använder till vardags. Några bra tips?

Också en fråga: Hur förvarar ni all e-joice? Luktar karamell i hela lägenheten nämligen... Har börjat förvara dem på balkongen nu istället, men nu kommer ju vintern med alla minusgrader..

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pojo:

Jag skaffade mig ett aspire premium kit för ett par månader sen. Riktigt nöjd och den har fungerat bra, men nu har jag börjat ledsna lite på att batteriet tar slut för fort. Jag går därför i köptankar kring ngt nytt. Antingen blir det ett nytt batteri så man kan ha ett extra. Eller ett helt nytt kit.

Finns det något "naturligt" nästa steg efter ett sånt startpaket? Är inte i dagsläget jätteintresserad av att pyssla, modda och grejja utan är mer inne på något man använder till vardags. Några bra tips?

Också en fråga: Hur förvarar ni all e-joice? Luktar karamell i hela lägenheten nämligen... Har börjat förvara dem på balkongen nu istället, men nu kommer ju vintern med alla minusgrader..

Det "naturliga" steget är nog en Subox(+ ett batteri, ingår inte). Som du sedan köper extra batterier till.

50W
0.5 Ohm-coils OCC
1.5 Ohm-coils OCC
Klarar 0.3 Ohms-coils, så har du en annan trevlig tank är det bara att slänga på.
Subtanken (själva tanken) ger bra smak.
USB-laddning i fronten

OCC står för Organic Cotton Coils.

Köp gärna ett batterifodral till ditt extrabatteri, då nycklar i fickor etc. kan kortsluta polerna och det vill vi ju inte att det ska ske.

Förvarar mina i ett litet skåp/kylskåpet då vissa juicer känner jag inte för och de blir alldeles bruna i skåpet. Sätt på korken annars

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk

Lite vapemail idag Väntar även en Cthulhu rta v2 som dyker upp snart hoppas jag.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pojo:

Jag skaffade mig ett aspire premium kit för ett par månader sen. Riktigt nöjd och den har fungerat bra, men nu har jag börjat ledsna lite på att batteriet tar slut för fort. Jag går därför i köptankar kring ngt nytt. Antingen blir det ett nytt batteri så man kan ha ett extra. Eller ett helt nytt kit.

Finns det något "naturligt" nästa steg efter ett sånt startpaket? Är inte i dagsläget jätteintresserad av att pyssla, modda och grejja utan är mer inne på något man använder till vardags. Några bra tips?

Också en fråga: Hur förvarar ni all e-joice? Luktar karamell i hela lägenheten nämligen... Har börjat förvara dem på balkongen nu istället, men nu kommer ju vintern med alla minusgrader..

Håller med ovanstående, Subbox kitet med extra batterier blir nog kanon. Du får även med en coil som man bygger i själv, bra att ha Om man bestämmer sig för att börja göra egna

Jag förvarar min juice i lådan som mitt Hyperx Cloud 2 kom i, den är ganska tät så luktar inget. Skokartong kanske funkar också?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Fick ett väldigt trevligt paket i brevlådan idag. Ruskigt nöjd med den (X Cube 2)
Så nu är jag på jakt efter en svart tank också så det kanske ser lite bättre ut, kikat på Crown, TFV4 och Subtank plus som finns i svart men försöker hitta fler alternativ. Någon som vet av en annan svart tank?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pojo:

Jag skaffade mig ett aspire premium kit för ett par månader sen. Riktigt nöjd och den har fungerat bra, men nu har jag börjat ledsna lite på att batteriet tar slut för fort. Jag går därför i köptankar kring ngt nytt. Antingen blir det ett nytt batteri så man kan ha ett extra. Eller ett helt nytt kit.

Finns det något "naturligt" nästa steg efter ett sånt startpaket? Är inte i dagsläget jätteintresserad av att pyssla, modda och grejja utan är mer inne på något man använder till vardags. Några bra tips?

Också en fråga: Hur förvarar ni all e-joice? Luktar karamell i hela lägenheten nämligen... Har börjat förvara dem på balkongen nu istället, men nu kommer ju vintern med alla minusgrader..

Om du vill klämma och känna lite innan köp så har du ju cigoteket på valhallavägen 51(Vid KTH ungefär).

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

http://i.imgur.com/oL830Dn.jpg

Fick ett väldigt trevligt paket i brevlådan idag. Ruskigt nöjd med den (X Cube 2)
Så nu är jag på jakt efter en svart tank också så det kanske ser lite bättre ut, kikat på Crown, TFV4 och Subtank plus som finns i svart men försöker hitta fler alternativ. Någon som vet av en annan svart tank?

Trevligt! Beställde själv en Sigelei 150w TC idag. Så DNA 200 får vänta ett tag. En svart crowntank hämtas ut imorgon, blir nog en nice setup hoppas jag. Subtank plus black edition har jag hållt koll på men inte sett att de börjat säljas någonstans ännu? 7ml vore riktigt trevligt.
Nej nu får det vara nog för ett tag.. Folk frågar mig ofta om e-cigg blir billigare än analoga och vet inte riktigt vad jag ska svara längre, försöker mumla något om att "det behöver inte vara så dyrt men det är en hobby"...

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Trevligt! Beställde själv en Sigelei 150w TC idag. Så DNA 200 får vänta ett tag. En svart crowntank hämtas ut imorgon, blir nog en nice setup hoppas jag. Subtank plus black edition har jag hållt koll på men inte sett att de börjat säljas någonstans ännu? 7ml vore riktigt trevligt.
Nej nu får det vara nog för ett tag.. Folk frågar mig ofta om e-cigg blir billigare än analoga och vet inte riktigt vad jag ska svara längre, försöker mumla något om att "det behöver inte vara så dyrt men det är en hobby"...

Härligt, den verkar vara fin. Crown med för den delen, återkom när du testat den lite?

Haha, ja det blir fan dyrt det här. Men man får väl tänka på att det är bättre än cigg rent hälsomässigt iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Härligt, den verkar vara fin. Crown med för den delen, återkom när du testat den lite?

Haha, ja det blir fan dyrt det här. Men man får väl tänka på att det är bättre än cigg rent hälsomässigt iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Yep, återkommer med en "minirecension", ja det är så man får tänka, slem och hosta är som bortblåst. Dessutom så är det jäkligt kul, en ny spännande värld som är i snabb utveckling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Yep, återkommer med en "minirecension", ja det är så man får tänka, slem och hosta är som bortblåst. Dessutom så är det jäkligt kul, en ny spännande värld som är i snabb utveckling.

Tummen upp!

Precis, min astma är mycket tacksam haha. Ja utvecklingen är riktigt rolig att följa, undrar vad som kommer härnäst

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Proffsmoddare

Då har man gjort en order igen....

Lost Vape Efusion DNA200 i Svart med silversidor. Ska bli intressant att testa dna200 hoppas på leverans någon gång under nästa vecka

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

Är det några här som har provat TC? Hur är det? Har kollat på lite videos men vet inte om jag tycker det är mer en gimmick. Visst det är skönt att aldrig få dryhits men det får jag väldigt sällan ändå. Men det vore ju skoj att prova det (det är prylnörden i mig som talar).

Min Sigelei 100 w+ puffar än, byggt som ett ånglok. Skaffade nyligen wrap till den, blev genast mycket snyggare och inte lika hal att hålla i.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av safarisoya:

Är det några här som har provat TC? Hur är det? Har kollat på lite videos men vet inte om jag tycker det är mer en gimmick. Visst det är skönt att aldrig få dryhits men det får jag väldigt sällan ändå. Men det vore ju skoj att prova det (det är prylnörden i mig som talar).

Min Sigelei 100 w+ puffar än, byggt som ett ånglok. Skaffade nyligen wrap till den, blev genast mycket snyggare och inte lika hal att hålla i.
http://i.imgur.com/Og75gse.jpg

TC är riktigt onödigt sen jag såg scottish roll wicking metoden, omöjligt att få dry hit med den.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Skrivet av Spelaspel:

TC är riktigt onödigt sen jag såg scottish roll wicking metoden, omöjligt att få dry hit med den.

Ofan, såg något på Reddit om scottish roll wicking. Men tänkte inte mer på det, kanske borde prova

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Skrivet av safarisoya:

Är det några här som har provat TC? Hur är det? Har kollat på lite videos men vet inte om jag tycker det är mer en gimmick. Visst det är skönt att aldrig få dryhits men det får jag väldigt sällan ändå. Men det vore ju skoj att prova det (det är prylnörden i mig som talar).

Min Sigelei 100 w+ puffar än, byggt som ett ånglok. Skaffade nyligen wrap till den, blev genast mycket snyggare och inte lika hal att hålla i.
http://i.imgur.com/Og75gse.jpg

Var köpte du wraps till din Sigelei? Det var jävligt snyggt, gjorde custom wrap till min DNA30, blev bra från början, men har börjat gå isönder på sina ställen.

Permalänk
Skrivet av MuffinManxD:

Var köpte du wraps till din Sigelei? Det var jävligt snyggt, gjorde custom wrap till min DNA30, blev bra från början, men har börjat gå isönder på sina ställen.

Beställde från: jwraps. Beställde 2 olika färger, en i svart och en i silver. Modellen jag köpte: dual

Tog ungefär 2 veckor innan det damp ner i brevlådan om jag minns rätt och kostade cirka 200 sek. Bra klister som sitter och det är textur på det så känns väldigt nice. Dom använder sig utav 3M wrapfilm series 1080 står det på baksidan och det var väldigt lätt att applicera. Får se hur länge det håller, men i och med att det är 3M-folie så borde det vara bra kvalité .

Edit: Passformen var perfekt

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

TC är riktigt onödigt sen jag såg scottish roll wicking metoden, omöjligt att få dry hit med den.

Tack för tipset, ser ju ut att fungera riktigt bra. Dags att köpa dripper

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Då har man gjort en order igen....

Lost Vape Efusion DNA200 i Svart med silversidor. Ska bli intressant att testa dna200 hoppas på leverans någon gång under nästa vecka

http://i.imgur.com/4vS7Nds.jpg

Vad var det som gjorde att du valde just den?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Locnox:

Vad var det som gjorde att du valde just den?

Kombination av Pris, looks, batteritid.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Kombination av Pris, looks, batteritid.

Var inte du Anti temp control och anti 900mAh på 200w mod?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pojo:

Jag skaffade mig ett aspire premium kit för ett par månader sen. Riktigt nöjd och den har fungerat bra, men nu har jag börjat ledsna lite på att batteriet tar slut för fort. Jag går därför i köptankar kring ngt nytt. Antingen blir det ett nytt batteri så man kan ha ett extra. Eller ett helt nytt kit.

Finns det något "naturligt" nästa steg efter ett sånt startpaket? Är inte i dagsläget jätteintresserad av att pyssla, modda och grejja utan är mer inne på något man använder till vardags. Några bra tips?

Också en fråga: Hur förvarar ni all e-joice? Luktar karamell i hela lägenheten nämligen... Har börjat förvara dem på balkongen nu istället, men nu kommer ju vintern med alla minusgrader..

Kan tipsa om Itaste MVP 3.0 Pro (60W) räcker nästan 2 veckor innan laddning för mig (obs inte utbytbart batteri så kan ju bli sämre efter något år)

hur menar du med förvara? min juice är i förpackningar som man öppnar och stänger? varför skulle det lukta något?

Permalänk
Proffsmoddare

@MuffinManxD:
Kommer inte anväda temp på dena och denna har INTE 900mah den har 1300

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Kan tipsa om Itaste MVP 3.0 Pro (60W) räcker nästan 2 veckor innan laddning för mig (obs inte utbytbart batteri så kan ju bli sämre efter något år)

hur menar du med förvara? min juice är i förpackningar som man öppnar och stänger? varför skulle det lukta något?

En flaskor är inte helt tät, mina Liquidvoyage juicer luktar rätt ordentligt trots att man skruvar igen dom ordentligt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

En flaskor är inte helt tät, mina Liquidvoyage juicer luktar rätt ordentligt trots att man skruvar igen dom ordentligt

Skickades från m.sweclockers.com

jaså :X

har då typ 10 st 10ml flaskor på mitt skrivbord där jag sitter och känner ingen lukt alls... har dock bara juice från lightyourfire...
däremot luktar det lite från själva vapen men den står inte på skrivbordet utan vid balkongen... sen så luktar inte hela rummet efter ett tag endast ca 1 meter i närheten av den

Permalänk
Avstängd

vapemail..:

Wow vilken tank. Riktigt kvalitetsbygge, har ju bara hunnit använda den sedan i morse men allt positivt jag läst om den tycks stämma. Färdigbyggda coilsen verkar även de helt super åtminstone de på 0.25 ohm vilka är de jag provat hitills. Kör dem på 65W och den fungerar verkligen superbra. Rekomenderas! Guide som även den rekomenderas.

Permalänk

Vapemail Äntligen dök den upp, ska prova bygga i den senare ikväll. Mer bilder kommer Chtulhu rta v2

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Skrivet av retro123:

vapemail..:
http://i.imgur.com/ZpBw3D7.jpg
Wow vilken tank. Riktigt kvalitetsbygge, har ju bara hunnit använda den sedan i morse men allt positivt jag läst om den tycks stämma. Färdigbyggda coilsen verkar även de helt super åtminstone de på 0.25 ohm vilka är de jag provat hitills. Kör dem på 65W och den fungerar verkligen superbra. Rekomenderas! Guide som även den rekomenderas.

Kör 0.5 ohms coil i min Crown på runt 50-60W, smakar himmelskt!
Måste nog skaffa en ny mod dock, då tanken utan tvekan klarar av klart mer än de 60W min nuvarande ligger på.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 l Nätdel: EVGA Supernova G2 750W l Moderkort: ASUS Z97-A
Processor:
Intel Core i5 4690K l RAM: A-Data 16GB l Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G
SSD: Samsung EVO 250GB l Hårddisk: Toshiba 2TB l OS: Win 10

Permalänk
Avstängd

gårdagens vapemail innan flaskorna är slut:

100ml och 50ml, kan ju inte vara normal förbrukning? Är jag ett juicemonster eller vad.. Måste börja med DIY-juice så fort som möjligt..har inte blivit av än

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

vapemail..:
http://i.imgur.com/ZpBw3D7.jpg
Wow vilken tank. Riktigt kvalitetsbygge, har ju bara hunnit använda den sedan i morse men allt positivt jag läst om den tycks stämma. Färdigbyggda coilsen verkar även de helt super åtminstone de på 0.25 ohm vilka är de jag provat hitills. Kör dem på 65W och den fungerar verkligen superbra. Rekomenderas! Guide som även den rekomenderas.

Låter ju lovande Tror jag ska beställa en jag med, vart beställde du ifrån?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Infinite Wisdom:

Kör 0.5 ohms coil i min Crown på runt 50-60W, smakar himmelskt!
Måste nog skaffa en ny mod dock, då tanken utan tvekan klarar av klart mer än de 60W min nuvarande ligger på.

Stainless steel körs med fördel på en hel del högre effekt än kanthal tydligen..samma för mig då min mod maxar ut. Ska bli spännande att prova på högre watt.