Kommer inte åt Safe mode i Windows 10

Permalänk

Kommer inte åt Safe mode i Windows 10

Jag kommer inte åt Safe Mode. Jag trycker på inställningar och avancerad start, när jag sen kan välja safe mode genom att trycka på 4 eller F4 så startar bara datorn om normalt. Hur kan jag fixa detta? Aldrig varit med om något liknande.

Permalänk

Öppna startmenyn, skriv msconfig och öppna den, gå till boot fliken och kryssa i Safe boot så kommer du in i felsäkert läge vid nästa uppstart. Sen så måste du kryssa ur den när du är klar.

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Avstängd

Ett lite barbariskt sätt att lösa det på men som fungerar.
Tryck på reset knappen så fort loggan på Win 10 dyker upp... nästa gång datorn startar så kommer du garanterat komma till felsökningen och då kunna starta i felsäkert läge.

Permalänk
Hedersmedlem

*Felplacerad tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lennartstek:

Jag kommer inte åt Safe Mode. Jag trycker på inställningar och avancerad start, när jag sen kan välja safe mode genom att trycka på 4 eller F4 så startar bara datorn om normalt. Hur kan jag fixa detta? Aldrig varit med om något liknande.

Håll in shift och klicka på "Starta om" i startmenyn så kommer du åt möjligheten att starta i felsäkert läge.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

Tack för hjälpen! :)

Skrivet av Pinguulol:

Öppna startmenyn, skriv msconfig och öppna den, gå till boot fliken och kryssa i Safe boot så kommer du in i felsäkert läge vid nästa uppstart. Sen så måste du kryssa ur den när du är klar.

Skrivet av RaBlack:
Skrivet av RaBlack:

Ett lite barbariskt sätt att lösa det på men som fungerar.
Tryck på reset knappen så fort loggan på Win 10 dyker upp... nästa gång datorn startar så kommer du garanterat komma till felsökningen och då kunna starta i felsäkert läge.

Skrivet av MultiMan:

*Felplacerad tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Skrivet av strejf:

Håll in shift och klicka på "Starta om" i startmenyn så kommer du åt möjligheten att starta i felsäkert läge.

Tack för hjälpen!

Permalänk
Skrivet av strejf:

Håll in shift och klicka på "Starta om" i startmenyn så kommer du åt möjligheten att starta i felsäkert läge.

Kan tillägga att det är när man gör just som du säger det inte funkar men när man ändrar till safe mode i MSconfig så funkar det. Datorn startar bara normalt när jag trycker på 4an eller F4 för att komma in i safe mode.