Asus ROG Swift PG279Q med Nvidia G-Sync och 165 Hz prislistas

Permalänk
Skrivet av M3ntalist:

Ser verkligen fram emot recensionen.

Endast up till 120hz.

Acer kommer lansera en uppdaterad variant utav XB270HU, så kallad XB271HU. Den kommer nog vara något billigare än Asus PG279Q. Ryktas om att Acer XB271HU kommer att kunna överklockas till 150hz, dessutom så är designen sjukt mycket finare än XB270HU.

Jag kommer köpa det som lanseras först.

Allt över 120Hz tycker jag känns så onödigt, och fungerar inte ULMB i över 120Hz så ser jag ingen mening med att. Jag vill iallafall inte betala extra för dom Hz:en.

Men men, vi får se hur detta utvecklas. Jag hoppas mest på att EIZO släpper en grym g-sync skärm, då kan jag tänka mig att betala lite extra.

Men tack för infon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave1080:

27 tum och 4 ms är inte optimalt för CS.

En människa är inte optimalt för CS, men dom flesta verkar inte klaga för det.

Hursomhelst så är mitt problem med dessa skärmar att den extremt saftiga prislappen kräver att dom är *perfekta*. Och som vi alla vet, finns det inte nånting som en perfekt skärm. Ser fram emot recensionen men jag kan slå vad om att det är nåt slags fel eller konstighet på panelen.

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Just därför jag tänkte på Pascal samt 980Ti SLI 1440p/165fps/Ultra settings/G-sync går inte att uppnå i alla spel med dagens hårdvara.

Jag håller med, men många fler spel än man tror får ut mycket utav en högpresterande CPU. Får t ex mellan 390-400fps i CS:GO. Vi kan iallafall gotta oss med Gsync när vi spelar triple A spelen.

Skrivet av Dave1080:

27 tum och 4 ms är inte optimalt för CS.

Asus rog swift PG278Q och dem flesta andra TN skärmarna marknadsförs som 1ms G2G, men det är få som är 1ms G2G igentligen. Detta kan du se på tftcentrals recensioner bland annat. Du kan skala ner när du spelar CS, det har jag gjort i alla år.

4ms G2G kommer inte märkas av, det är en myt. I synnerhet om du kommer up över 100hz. Det baserar jag på tester som jag och bekanta har gjort. Vi får fråga Thomas efter recensionen om vad han tycker om det, då han vet bäst va gäller skärmar.

Permalänk
Medlem

Trevligt, men priset är för högt sett till dess livslängd. Många skulle nog hävda att efter runt ~3 år så är det dags att byta ut skärmen, färger försämras gradvis över tid.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Visst.... jag är entusiast, men 8000 för en skärm är rätt mycket. Få ner det till 6000 så kan vi prata.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Trevligt, men priset är för högt sett till dess livslängd. Många skulle nog hävda att efter runt ~3 år så är det dags att byta ut skärmen, färger försämras gradvis över tid.

1) Länka gärna till källa angående att färgerna försämras med skärmens ålder.
2) Spelar färgerna någon roll i en gamingskärm som knappast kommer användas av proffs inom bildbehandling osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Borde uppfinnas en 29 tums skärm. Kan tycka priserna är lite löjliga. Över 5k för en skärm känns väldigt överskattat, men men betalar folk så betalar folk. Väntar nog tills oleds blir standard och prisvärt!

Skönt att det inte bara är jag som blir snål när man ser skärmar i denna prisklass.

Visa signatur

Chassi: Define 7 TG |CPU: i9 10850K |GPU: ASUS TUF GeForce RTX 3080 OC
|MB: ASUS Z490 Maxiumus XII Hero |PSU: be quiet! 850w |CPU-kylning: Noctua NH-D15 |RAM: Crucial Ballistix 32 GB 3600mhz |SSD: Kingston A2000 1 TB & Samsung 860 EVO 1 TB |HDD: 8 TB |OS: Windows 10

Asus Essence STX II | Beyerdynamic DT 1770 PRO 250Ω

Permalänk

Är det bara jag som får en "jaha men då är det overprice:at skräp" när det ska vara nån "häftig" gaming logga med all möjligt skit eller nån fånig slogan? Vissa grejer är ju så pass hemska så att en kan tro att det är en tolvåring som har designat det. Tänker på t.ex. chassin som ska lysa och ha en miljon stora fläktar och vara plastiga o formade som IKEA-kök och grafikkort där logotyperna är drakar o annat fanskap? Om det är målgruppen så är det ju inget man ska ha. Kvalitet ska vara subtilt o enkelt o bra.. Finns skitgrymma högfrekventa skärmar som är stora o har bra paneler och har hög upplösning, som kanske till och med är välvda (rätt intressant tycker jag) som inte marknadsförs som den tolvåriga gamerns val.

Permalänk
Medlem

Hade tänkt köpa denna, skulle se så vackert ut med med 2 stycken Asus Swift, en TN och en IPS.
Men nej, 9000 är fan för dyrt. Köpte min nuvarande Swift på komplett 24 timmars rea för 5999 för ett år sedan.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Jag ångrar inte mitt XG270HU-köp men denna hade helt klart varit snäppet roligare...... och snyggare.

Skrivet av rektor:

Värdelöst om den inte även har stöd för VESA Adaptive-Sync (aka AMD FreeSync).

Det finns ju ingen anledning till att göra en skärm utan FreeSync när det ändå är gratis.

Dumt att köpa en skärm som är knuten till teknik från en tillverkare.

Ja, men köper man en Freesync i dagsläget så är man tyvärr knuten till AMD. Jag har förståelse för att skärmtillverkarna väljer Gsync på många skärmar för då har de helt plötsligt fler potentiella kunder (eftersom Nvidia just nu står för 80% av marknaden).

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Avstängd

Nästan 9000 kr för en datorskärm.
Nej tack.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Nästan 9000 kr för en datorskärm.
Nej tack.

Skärmen är ju en rätt stor del i vilken upplevelse du får i spelen du spelar men ja, håller med dig om att 9000:- är lite saftigt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Kan vara en intressant skärm. Väntar på Thomas experutlåtande.
Tycker inte heller att priset var så farligt, men tanke på vad man får.

Permalänk
Skrivet av LinusNeuman:

Är det bara jag som får en "jaha men då är det overprice:at skräp" när det ska vara nån "häftig" gaming logga med all möjligt skit eller nån fånig slogan? Vissa grejer är ju så pass hemska så att en kan tro att det är en tolvåring som har designat det. Tänker på t.ex. chassin som ska lysa och ha en miljon stora fläktar och vara plastiga o formade som IKEA-kök och grafikkort där logotyperna är drakar o annat fanskap? Om det är målgruppen så är det ju inget man ska ha. Kvalitet ska vara subtilt o enkelt o bra.. Finns skitgrymma högfrekventa skärmar som är stora o har bra paneler och har hög upplösning, som kanske till och med är välvda (rätt intressant tycker jag) som inte marknadsförs som den tolvåriga gamerns val.

Lysande loggor och grejer hade jag gärna fått slippa också, men i övrigt är PG279Q en av de snyggaste skärmarna just nu. Minimal ram och en konstruktion i stilrent matt finish. Men det som tilltalar mig mest är snarare panel och teknik. Och det är väl kanske just det som skiljer mig från en 19-åring och dig från en 12-åring. Tror du inte?

Jag vill spela och jobba på en samma skärm och det är egentligen inte förrns nu det kommer ett riktigt bra alternativ om man vill ha det bra från båda världarna. Och det kostar självklart.

Sen att hypen i sig kostar några 100-lappar extra är det ju ingen tvivel om. Som alltid.

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme U3.1 | Intel I7 5960x w. Corsair H110i GTX | Corsair Vengeance LPX 32gb 2666 Mhz | Asus GeForce GTX 1080 TI OC | Samsung 850 Pro + WD lagring | Corsair RM850x i ett Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Finns skitgrymma högfrekventa skärmar som är stora o har bra paneler och har hög upplösning, som kanske till och med är välvda (rätt intressant tycker jag) som inte marknadsförs som den tolvåriga gamerns val.

Ok? Har du något förslag på en snabb IPS, gärna med G-Sync?

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

En människa är inte optimalt för CS, men dom flesta verkar inte klaga för det.

Hursomhelst så är mitt problem med dessa skärmar att den extremt saftiga prislappen kräver att dom är *perfekta*. Och som vi alla vet, finns det inte nånting som en perfekt skärm. Ser fram emot recensionen men jag kan slå vad om att det är nåt slags fel eller konstighet på panelen.

Skrivet av M3ntalist:

Jag håller med, men många fler spel än man tror får ut mycket utav en högpresterande CPU. Får t ex mellan 390-400fps i CS:GO. Vi kan iallafall gotta oss med Gsync när vi spelar triple A spelen.

Asus rog swift PG278Q och dem flesta andra TN skärmarna marknadsförs som 1ms G2G, men det är få som är 1ms G2G igentligen. Detta kan du se på tftcentrals recensioner bland annat. Du kan skala ner när du spelar CS, det har jag gjort i alla år.

4ms G2G kommer inte märkas av, det är en myt. I synnerhet om du kommer up över 100hz. Det baserar jag på tester som jag och bekanta har gjort. Vi får fråga Thomas efter recensionen om vad han tycker om det, då han vet bäst va gäller skärmar.

Poängen är att om man tävlar i CS:GO skall man inte satsa på denna skärm.

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

1) Länka gärna till källa angående att färgerna försämras med skärmens ålder.
2) Spelar färgerna någon roll i en gamingskärm som knappast kommer användas av proffs inom bildbehandling osv?

1) Det är ju allmänt känt, tex är det dåligt för lcd (ja också led, led är lcd) att köra skärmsläckare varje natt för det får dem att åldras i förtid. Men jag ville hitta lite bra fakta på hur många % försämring det blir efter x timmar och det lyckades jag inte hitta, de ~3 år jag skrev kan därför vara fel och endast subjektivt utefter de skärmar jag haft och för att du skall märka något sådant som långsamt händer över tid måste du vara uppmärksam på det. Testa sök på "lcd aging" så kommer du hitta lite info iaf.
2) För mig har det stor betydelse. Färg och betraktningsvinklar är ju varför TN skärmar går bort.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Dave1080:

Poängen är att om man tävlar i CS:GO skall man inte satsa på denna skärm.

Nä då köper man Eizo 240Hz Turbo eller Swift vanliga TN eller något annat.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

1) Det är ju allmänt känt, tex är det dåligt för lcd (ja också led, led är lcd) att köra skärmsläckare varje natt för det får dem att åldras i förtid. Men jag ville hitta lite bra fakta på hur många % försämring det blir efter x timmar och det lyckades jag inte hitta, de ~3 år jag skrev kan därför vara fel och endast subjektivt utefter de skärmar jag haft och för att du skall märka något sådant som långsamt händer över tid måste du vara uppmärksam på det. Testa sök på "lcd aging" så kommer du hitta lite info iaf.
2) För mig har det stor betydelse. Färg och betraktningsvinklar är ju varför TN skärmar går bort.

Nja inte riktigt va. Led är inte LCD.
En skärm panel (LCD) behöver belysning, lysrör eller LED.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Nja inte riktigt va. Led är inte LCD.
En skärm panel (LCD) behöver belysning, lysrör eller LED.

Det är endast bakgrundsbelysningen som skiljer sig, det är fortfarande flytande kristaller.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av Sveklockarn:

Ok? Har du något förslag på en snabb IPS, gärna med G-Sync?

Kolla upp det själv. Nämnde inte heller G-sync.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Jag ångrar inte mitt XG270HU-köp men denna hade helt klart varit snäppet roligare...... och snyggare.

Ja, men köper man en Freesync i dagsläget så är man tyvärr knuten till AMD. Jag har förståelse för att skärmtillverkarna väljer Gsync på många skärmar för då har de helt plötsligt fler potentiella kunder (eftersom Nvidia just nu står för 80% av marknaden).

Sen har ju asus och verkar även acer ha fingrarna i Nvidias kakburk också. Gör ju inte saken bättre, därför det inte kommit bra adaptive-sync skärmar än, sen tyvärr så stjälper många tillverkare adaptive-sync och ger det dåligt rykte med dåliga intervall, sen döljer det så man får gräva djupt i spex om det ens står.

Eizo verkar vara enda oberoende parten, som verkar satsa fullt ut med 144Hz sync.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grumie:

Jag ångrar inte mitt XG270HU-köp men denna hade helt klart varit snäppet roligare...... och snyggare.

Ja, men köper man en Freesync i dagsläget så är man tyvärr knuten till AMD. Jag har förståelse för att skärmtillverkarna väljer Gsync på många skärmar för då har de helt plötsligt fler potentiella kunder (eftersom Nvidia just nu står för 80% av marknaden).

Ja, men då kommer skärmen vara framtidssäker.
För jag har för mig att jag läst att Intel ska börja med FreeSync också.
Dessutom när fler och fler skärmar börjar stöda Freesync (vilket kommer att hända då det är gratis) så kommer Nvidia bli tvungna att stödja Freesync också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Sen har ju asus och verkar även acer ha fingrarna i Nvidias kakburk också. Gör ju inte saken bättre, därför det inte kommit bra adaptive-sync skärmar än, sen tyvärr så stjälper många tillverkare adaptive-sync och ger det dåligt rykte med dåliga intervall, sen döljer det så man får gräva djupt i spex om det ens står.

Eizo verkar vara enda oberoende parten, som verkar satsa fullt ut med 144Hz sync.

Har du någon källa på Eizos intervall på kommande fs2735? Hade tänkt skaffa den + fury om intervallet är tillräckligt bra (eller bra inputlag), och om priset är rätt

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaic:

Har du någon källa på Eizos intervall på kommande fs2735? Hade tänkt skaffa den + fury om intervallet är tillräckligt bra (eller bra inputlag), och om priset är rätt

Jag vet inte mer än detta http://www.sweclockers.com/nyhet/20900-eizo-foris-fs2735-komb...

Får hoppas det är bättre intervall än asus skärmen i alla fall. Dom har ju inte släppt någon g-sync skärm och Eizo kan ju hittat/har en scaler som klarar bättre intervall på ips.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Ja, men då kommer skärmen vara framtidssäker.
För jag har för mig att jag läst att Intel ska börja med FreeSync också.
Dessutom när fler och fler skärmar börjar stöda Freesync (vilket kommer att hända då det är gratis) så kommer Nvidia bli tvungna att stödja Freesync också.

Nja, du ska se att Nvidia kommer köra på så länge det går med g-sync. Så länge skärmtillverkarna kör med g-sync, så stannar tekniken kvar.

Men kommer bli bra mycket tuffare om Intel hoppar på, då kommer produktionen på adaptive-sync gå upp och bli billigare. Så Nvidia lär ha svårt att försvara inlåsningen och börjar ju redan bli tufft för g-sync.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Det är endast bakgrundsbelysningen som skiljer sig, det är fortfarande flytande kristaller.

Det är ju det han skriver 😊 LCD = liquid crystal display. Det genomlyses av antingen lysrör (då kallas skärmen LCD skärm) eller LED lampor (då kallas den LED skärm) 😊 plasmatekniken är inte alls samma sak utan där lyser varje pixel.
Så, nu har jag skrivit samma sak jag med 😀

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

väntade mig denna prisnivå med tanke på 165 hz, men inget jag önskade mig. Skulle lätt nöja mig med 120-144 hz, 1440p, gsync och ips. Nu blir det att vänta in recensionerna och fundera på om det blir denna eller satsa på Acer. Synd att det är så få aktörer som kör med dessa specs :/

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Kolla upp det själv. Nämnde inte heller G-sync.

Ska jag kolla upp det själv när du påstår att det finns?

Visst hade det varit lätt att ge ett förslag, om det fanns några vill säga.

Permalänk
Skrivet av Sveklockarn:

Ska jag kolla upp det själv när du påstår att det finns?

Visst hade det varit lätt att ge ett förslag, om det fanns några vill säga.

Ja de finns men det var inte poängen av inlägget?

Skickades från m.sweclockers.com