Hur återställa bilden på datorn till built in display

Permalänk
Medlem

Hur återställa bilden på datorn till built in display

När jag experimenterade med grafikalternativ för att visa bilden på TVn på jobbet så råkade jag byta från mirroring till only external source. Bilden försvann från datorns skärm (och fanns inte på TVn som hade varit svart hela tiden). När jag bootade om så var den fortfarande inställd på att sända bilden till TVn, och datorns skärm var fortfarande svart. Jag kopplade då bort kabeln från datorn till TVn och då bootade den med bilden till datorn, men alternativet att byta tillbaka till mirroring i grafikalternativ-menyn fanns inte längre. Kopplar jag in TVn igen blir bilden på både skärm och TV svarta som innan. Undermenyn för två skärmar finns alltså inte i Grafikalternativ om inte en andra skärm är inkopplad.

Förslag på lösning? Jag vill alltså kunna byta från only external source till mirroring, men det verkar inte gå utan att något är inkopplat. Och är det inkopplat blir det svart på båda hållen. Jag har testat Fn-F4, men utan effekt.

Väldigt, väldigt tacksam för hjälp!

Permalänk

lite omständigt kanske, men installera teamviewer och koppla in telefonen eller liknande och ändra inställningen

Visa signatur

-[Asus Prime z590]-|- [Intel Core 11600k]-|-[Corsair Hydro H100i]-|-[Aorus rtx 3070 Master]-|-[Corsair 16GB 3600Mhz]-|-[Corsair LL120 RGB 120mm]-|-[Fractal Design Define 7 Compact]-
Aoc 32" 144Hz 1ms-[Logitech G502 HeroAsus Rog strix Scope Deluxe TKL

Permalänk
Medlem

Nu kan det vara jag som missuppfattar dig denna sena timme, men syftar du på något som Win-knappen + P kanske?

Alltså:
Win+P

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Tackar! Fungerade hur bra som helst