Min pekplatta slutade plötsligt fungera ordentligt

Permalänk
Medlem

Min pekplatta slutade plötsligt fungera ordentligt

Hej!

Kvällen den 9 september började pekplattan på min Samsung Ativ Book 9 Lite fungera dåligt. Det går att scrolla, flytta pekaren och delvis klicka, men på vissa ställen går det inte att klicka, det går inte att dubbelklicka, högerklicka eller markera text. Det fungerar att använda mus, men jag gillar inte möss. Jag fick en ny pekplatta i början av augusti då datorn var inskickad till Samsung efter att några vidriga typer hade stulit min hårddisk. Jag fick skicka in datorn två gånger då Samsung gjorde en felinstallation, och andra gången hittade de en skada på pekplattan, och bytte ut den.

Samsungs Facebook-sida svarar:
” Vi rekommenderar att du börjar med att köra S/W-update och se om du upplever någon skillnad. För att kunna använda pekaren så kan du koppla in en datormus via USB.

Nästa steg är en återställning via Samsung Recovery Solution. Innan du gör en återställning så rekommenderar vi att du säkerhetskopierar viktigt material först eftersom innehållet du själv har lagt in kommer att försvinna i samband med återställningen.

Upplever du att problemet kvarstår så rekommenderar vi att du kontaktar din återförsäljare eller Samsung Service så att en tekniker kan undersöka din dator närmare:”

Jag vill verkligen inte göra en återställning och bli av med viktiga program. I en Facebookgrupp får jag höra att det går att återställa till 8 september, men det verkar inte som om någon har gjort det i Windows 10 – och jag kan helt enkelt inte hitta några återställningspunkter. Jag hittar bara var man ska skapa dem.

Är det någon som vet om det finns återställningspunkter i Windows 10, och var man hittar dem? Eller om det finns något annat sätt att få pekplattan att fungera?

Tack.