Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Tjena

Hämtade ut en till, samma sak där, är nog något med routern som inte lirar (asus rt68)

Skrivet av Flexiblus:

Nej, köpte plattan i onsdags och den har fungerat felfritt. Vill också passa på att tacka @Nettwinkle för tipset i forumet tidigare i veckan. Köpte plattan för 1290 kronor , idag kostar den återigen 2695 kronor .

Enda problemet för mig är att jag inte kan köra 1080p när jag kollar på youtube. Det alternativet finns inte.

Edit: OK nu fungerar det att köra 1080p efter systemuppdatering till 5.0.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xeris:

Skillnaden skulle jag säga är att det inte är någonting dem går ut och gör reklam för. Tycker det verkar mer som en bonus för dem som ändå ska köpa.

Jo, även om jag ogillar hur de hanterar och benämner prisnedsättningarna så får jag ju definitivt säga att de ändå har bra priser på produkter ofta. Och det är väl egentligen det viktigaste kanske.

Skrivet av Mashi:

Hej

Är det någon mer än jag som har problem med wi-fi och Lenovoplattan(tab 2 a10-70)? Tappar kontakten mer eller mindre hela tiden.

/M

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har inte problem med WiFi vad det verkar men istället problem med hastigheten mot min NAS iallafall. Jag såg ditt nyare inlägg och det kan säkert vara något med routern. Någon inställning som behöver ändras kanske. Jag förmodar att övriga WiFi-prylar fungerar bra?

Skrivet av Flexiblus:

Nej, köpte plattan i onsdags och den har fungerat felfritt. Vill också passa på att tacka @Nettwinkle för tipset i forumet tidigare i veckan. Köpte plattan för 1290 kronor , idag kostar den återigen 2695 kronor .

Enda problemet för mig är att jag inte kan köra 1080p när jag kollar på youtube. Det alternativet finns inte.

Edit: OK nu fungerar det att köra 1080p efter systemuppdatering till 5.0.

Bra att det löste sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Tjena

Yes ipads, telefoner, tv(na), ps4, datorer, fjärrkontroller funkar bra

Skall googla lite se om jag hittar något. Har inte kört något mot min nas, något specifikt du vill att jag skall testa om jag får ordning på det trådlösa?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperFlugan:

caseking.de

Finns MSI och Gigabyte 980 Ti för ~7000kr med frakt.

Tack för tipset!

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mashi:

Tjena

Hämtade ut en till, samma sak där, är nog något med routern som inte lirar (asus rt68)

Skickades från m.sweclockers.com

Uppdaterar du till Lollipop? Ska visst vara en del folk som får stora problem med WiFi då.
Kör en n66u själv och har inte haft några problem alls.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Medlem

För alla er som blev ägare till en trevlig Lenovos Tab 2 plattor här om dagen. Vill påpeka at 24.se har fina och billiga fodral till den.

http://www.24.se/searchresults?pagesize=48&searchstring=lenov...

Visa signatur

AMD Ryzen 5800x3D | MSI X570 Tomahawk | Crucial Ballistix DDR4 2x16GB@3600MHz CL16 | MSI 6800XT Reference| Sabrent Rocket PCIe4 2TB | BeQuiet Dark Rock 4 Pro | Corsair RM850x v2 | BeQuiet Pure Base 500 | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Cherry | Logitech G305 | HyperX Cloud II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av suzaku:

Uppdaterar du till Lollipop? Ska visst vara en del folk som får stora problem med WiFi då.
Kör en n66u själv och har inte haft några problem alls.

Tjena

Yes kör på 5.01,!
Testade att göra systemårterställning, nu verkar det funka bättre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Tack för tipset!

Webhallen har också 980ti för 6990. Gigabyte-kortet.

http://www.tradera.com/item/341372/234459365/gigabyte-geforce...-

Permalänk
Medlem
Skrivet av DEADushka:

För alla er som blev ägare till en trevlig Lenovos Tab 2 plattor här om dagen. Vill påpeka at 24.se har fina och billiga fodral till den.

http://www.24.se/searchresults?pagesize=48&searchstring=lenov...

Ebay har en hel del att erbjuda de med för en lite mindre slant och antagligen längre leveranstid;
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m57...
Jag funderar på 360-fodralet. Är det något att ha tro?

Permalänk
Medlem

Är det någon som upplever lite "gnek" i skalet på Lenovo Tab 2? Jag har lite plastig gnek & svikt i ramen mellan skärm o bakstycke till höger om Lenovo-loggan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Vet någon om ett av fodralen i föregående tips:
http://www.24.se/surfplattor-tillbehor/surfplattor-ovrigt/fod...
till Lenovo Tab 2 A10-70 har auto sleep/wake eller vad det nu heter när plattan vaknar när man öppnar och släcks när man stänger?

Även jag vill passa på och tacka @Nettwinkle för tipset om plattan. Jag knep en strax innan priset gick upp igen i fredags. Har inte fått den ännu men är fortfarande upprymd av att ha fått en bra deal.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Anmäl gärna icke-fynd o.l., men vänligen låt bli att gnälla i denna tråden.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Entusiast

Nu kliar det i fingrarna, 500GB SSD för 1490kr.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Nu kliar det i fingrarna, 500GB SSD för 1490kr.

Och här köpte man den igår flr 1690kr på NoN

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem
Skrivet av marukusu:

Och här köpte man den igår flr 1690kr på NoN

Ring till kundservice och berätta att du köpte den för 1690 kr igår och idag har de sänkt priset, de brukar oftast vara väldigt snälla och returnera skillnaden till kunden (har gjort detta ett flertal ggr utan några problem )!

EDIT: Taget från deras hemsida: https://www.netonnet.se/Content/CustomerInformation/ContactCu...

Telefon: 033-488 488
Måndag, kl 09.00-18.00, tisdag-fredag, kl 08.30-18.00

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mashi:

Tjena

Yes ipads, telefoner, tv(na), ps4, datorer, fjärrkontroller funkar bra

Skall googla lite se om jag hittar något. Har inte kört något mot min nas, något specifikt du vill att jag skall testa om jag får ordning på det trådlösa?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Mashi:

Tjena

Yes kör på 5.01,!
Testade att göra systemårterställning, nu verkar det funka bättre!

Försvann problemet efter systemåterställningen alltså?

Skrivet av DEADushka:

För alla er som blev ägare till en trevlig Lenovos Tab 2 plattor här om dagen. Vill påpeka at 24.se har fina och billiga fodral till den.

http://www.24.se/searchresults?pagesize=48&searchstring=lenov...

Nice, ganska bra med öppningar för ljud på en del av de där. Får nog bli att komplettera med ett fodral inom kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Nu kliar det i fingrarna, 500GB SSD för 1490kr.

Jättebra, men var någonstans är väl viktigt att ha med.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av f@boy:

Jättebra, men var någonstans är väl viktigt att ha med.

Det står ju i fyndtråden?

#15638023

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Det står ju i fyndtråden?

#15638023

Ja, jävlar. Jag har helt missat att detta inte är fyndtråden Det är ju den andra jag ska prenumerera på, haha.
Tack SeF

Och jag som stört mig på alla diskussioner här, my bad.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Nu kliar det i fingrarna, 500GB SSD för 1490kr.

Tack för tipset! Blev detta plus en Samsung M3 Portable 2TB för 899 kr

https://www.netonnet.se/art/dator/externlagring/harddisk2a5tu...

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av DEADushka:

För alla er som blev ägare till en trevlig Lenovos Tab 2 plattor här om dagen. Vill påpeka at 24.se har fina och billiga fodral till den.

http://www.24.se/searchresults?pagesize=48&searchstring=lenov...

Skrivet av anon5930:

Försvann problemet efter systemåterställningen alltså?

Nice, ganska bra med öppningar för ljud på en del av de där. Får nog bli att komplettera med ett fodral inom kort.

Ser ut att vara samma skal som finns hos flera säljare på ebay för ungefär hälften av priset:
http://www.ebay.com/itm/201363297785?_trksid=p2057872.m2749.l...

Permalänk
Medlem

Min Tab2 A10-70F tappar oxå wifi

Skrivet av Mashi:

Hej

Är det någon mer än jag som har problem med wi-fi och Lenovoplattan(tab 2 a10-70)? Tappar kontakten mer eller mindre hela tiden.

/M

Skickades från m.sweclockers.com

Hej,
Jag installerade min A10-70F i helgen och efter alla fyra uppdateringar följt av factory reset och ytterligare en omstart för att bli av med google-play-tjänster-felet så började min oxå tappa wifi

En laptop (enbart 2.4GHz), en Samsung telefon (2.4GHz+5GHz) och en Nexus 7 2012 (2.4GHz) inom räckhåll fungade utmärkt där jag satt i soffan igår kväll. Men Lenovo-plattan ville inte.
Lenovo-plattan säger att den har "mycket god" signalstyrka men efter 3-5 minuter så går ingen trafik går igenom. Ibland kopplar den ner och kopplar upp igen. Stänger jag av wifi och kör igång det igen så är det tuta och kör några minuter igen...i 3-5 minuter till...

Jag har olika namn på 2.4 och 5GHz accesspunkterna (2st Asus RT-N66U med Merlins senast firmware, den ena som router i standard-routermode och den andra i accesspunkt-mode och så en D-Link DIR655 som extra accesspunkt på 2.4GHz i garaget. Fasta kanaler utan frekvensöverlapp på båda banden (1,6,11 och 40,48 (har jag för mig att det är på 5GHz)

Till slut lät jag Lenovo-plattan "glömma lösenordet" för 5GHz nätet och då funkade det bättre, men sen blev ögonlocken så tunga att jag gick och knoppade.
Jag hittade div engelskspråkiga forum där flera haft problem med wifi på lenovoplattor, bla A10-70 och A7600 (är A7600 en annan submodell av den här A10-70F tro?).
Jag läste på något forum om nån som haft problem och att det blivit bättre då han stängda av automatiskt kanalval. Jag har ju fasta kanaler, men fler accesspunkter med visst överlapp i täckningen. Jag tycker det känns som att den har problem med roaming mellan accesspunkter/kanaler.

En factory reset efter installation och uppgraderingar tycker jag måste räcka. Fler orkar jag inte.
Hittar jag ingen snabb lösning så lämnar jag tillbaka den och köper nån Samsung eller nåt istället.

Nån mer som haft problem, gjort mer tester och/eller löst problemet?

/JohnBull

Permalänk
Medlem
Skrivet av bad_spanker:

Vet någon om ett av fodralen i föregående tips:
http://www.24.se/surfplattor-tillbehor/surfplattor-ovrigt/fod...
till Lenovo Tab 2 A10-70 har auto sleep/wake eller vad det nu heter när plattan vaknar när man öppnar och släcks när man stänger?

Även jag vill passa på och tacka @Nettwinkle för tipset om plattan. Jag knep en strax innan priset gick upp igen i fredags. Har inte fått den ännu men är fortfarande upprymd av att ha fått en bra deal.

Den har Double Tap 2 Wake i standardkerneln, sitter inte med åbäket framför mig just nu, men det är bara kolla i inställningarna.

Inställningar > Gesture > Double Click Gesture

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Medlem

Beställt och förskottsbetalat en Lenovoplatta från elgiganten i fredags när den var nedsatt igen. Ser nu tre dagar senare att den fortfarande bara är i status "reserverad". Någon som har koll på vad det innebär för status?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseNisseNisse:

Det är en fyndvara :/

Permalänk
Medlem

Får min platta imorgon verkar det som, något jag ska tänka på när jag installerar o uppdaterar? Verkar som en del haft lite strul. Uppdatera Android innan jag loggar in på google kontot eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Får min platta imorgon verkar det som, något jag ska tänka på när jag installerar o uppdaterar? Verkar som en del haft lite strul. Uppdatera Android innan jag loggar in på google kontot eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har inte haft något problem med 2.4 eller 5ghz wifi med min. Själv körde jag alla uppdateringar det första jag gjorde och i instruktionerna för en av de rekommenderades en factory reset vilket jag gjorde (så det är alltså igen ide att logga in med ditt konto innan du utfört det steget). Du kommer även behöva uppdatera googles tjänster via play men det är inget extraordinärt. Så kortfattat, uppdatera och följ instruktionerna så ska det nog gå bra

Förövrigt kan jag köra SW:KOTOR, GTA mfl och kolla på 108+p via Plex etc på plattan utan problem, sjukt nöjd! Så tack @Nettwinkle för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Får min platta imorgon verkar det som, något jag ska tänka på när jag installerar o uppdaterar? Verkar som en del haft lite strul. Uppdatera Android innan jag loggar in på google kontot eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av hunterxx:

Jag har inte haft något problem med 2.4 eller 5ghz wifi med min. Själv körde jag alla uppdateringar det första jag gjorde och i instruktionerna för en av de rekommenderades en factory reset vilket jag gjorde (så det är alltså igen ide att logga in med ditt konto innan du utfört det steget). Du kommer även behöva uppdatera googles tjänster via play men det är inget extraordinärt. Så kortfattat, uppdatera och följ instruktionerna så ska det nog gå bra

Förövrigt kan jag köra SW:KOTOR, GTA mfl och kolla på 108+p via Plex etc på plattan utan problem, sjukt nöjd! Så tack @Nettwinkle för tipset!

Uppdatera först, starta om plattan, sen kör factory reset, sen reboot igen. Många som har haft problem när man går från 4.4->5.0 utan factory reset efteråt.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Beställt och förskottsbetalat en Lenovoplatta från elgiganten i fredags när den var nedsatt igen. Ser nu tre dagar senare att den fortfarande bara är i status "reserverad". Någon som har koll på vad det innebär för status?

Beställde också min i fredags, ca en timme innan rabatten tog slut. Och idag, runt kl 23 så fick jag mail att den är på väg. Med tanke att de inte jobbar på helgdagar så är det en Ok orderbehandlingstid. Alltså inget att oroa sig för, om de inte har skickat den till dig än, så ska de säkert göra det imorgon.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800x3D | MSI X570 Tomahawk | Crucial Ballistix DDR4 2x16GB@3600MHz CL16 | MSI 6800XT Reference| Sabrent Rocket PCIe4 2TB | BeQuiet Dark Rock 4 Pro | Corsair RM850x v2 | BeQuiet Pure Base 500 | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Cherry | Logitech G305 | HyperX Cloud II Wireless