Permalänk

Datorn blåskärmar

Hej!
Köpte nytt skrivbord häromdagen och tänkte jag skulle skruva ihop det. När det väl var ihop och datorn återigen stog på plats slutade allt plötsligt fungera.

Problem:
Datorn blåskärmar konstant. Olika felkoder varje gång. Kommer in i bios utan problem men såfort den ska börja ladda Windows så krashar den. Har provat installera om Windows men blåskärmar varje gång innan installationen är klar.

Ibland kan det även dyka upp en popup som ger mig felkod 0xC0000005 under installation. Tydligen felkod ang "installationskällor".

Jag har givetvis eftersom jag har två hårddiskar provat installera på var och en av dom utan resultat.

Vore oerhört tacksam för hjälp då detta börjar bli frustrerande!
Mvh Anton

Spec:
AMD bulldozer 6300 @4.4ghz
GeForce gtx 780
Corsairs vengeance 4x4 gb 1600hz
Asus Sabertooth 990fx
Samsung 840 evo 240gb ssd
Kingston 120 GB Ssd
Windows 10 home (Bootas från USB)

Visa signatur

Dice, ge tillbaks mitt liv!

Permalänk
Medlem

du får börja med att kolla så att inga kablar lossnat/glappar,om du har flyttat runt burken

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Skrivet av zfrigg:

du får börja med att kolla så att inga kablar lossnat/glappar,om du har flyttat runt burken

Alla kablar är redan kollade, har nu även fått igenom en installation. Dock bara med ett av de fyra minnena i. Kan vara något påväg. Hört att det finns program för att testa minnena? Får sätta i alla minnen och köra ett sånt test

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dice, ge tillbaks mitt liv!

Permalänk

Ja det heter memtest, kör igång det med alla stickor i. Får du HW fel så har du hittat problemet.

Edit lite mer info:
http://www.memtest86.com/
https://en.wikipedia.org/wiki/Memtest86

Visa signatur

P190 * Gigabyte X58-UD5 * i7 920 * Corsair 6Gb 1333Mhz CL-9 * GTX 560 Ti SLI * Velociraptor 150GB * Seagate 500GB 7200.11 * Plextor PX-810SA * Vista 64 * T220 *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manetsmet:

Alla kablar är redan kollade, har nu även fått igenom en installation. Dock bara med ett av de fyra minnena i. Kan vara något påväg. Hört att det finns program för att testa minnena? Får sätta i alla minnen och köra ett sånt test

Skickades från m.sweclockers.com

Memtext86+ i så fall, men kolla så minnena inte farit ur.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Testa också med att ta bort överklockningen på CPU'n.