Byta Airport kort i MBP?

Permalänk
Medlem

Byta Airport kort i MBP?

Godmorgon!

Jag har en MacBookPro 8.1 (Intel Core i7) som funkar fint förutom att AirPort-kortet bråkar med mig då och då. Det började strax efter att jag uppgraderade till 10.9. Jag installerade om hela OSX till 10.8 men det bråkar fortfarande.

Har ni tips på hur jag går tillväga för att uppgradera det? Hur vet man vilka modeller som passar att ersätta med?

Jag skulle kunna tänka mig att köra en USB-dongle också men att hitta en som fungerar bra till osx verkar inte helt självklart heller?

Vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Borde inte det här gå på typ garantin?

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem

Hans dator är från 2011, så tveksamt att han har garanti kvar, och med tveksamt menar jag omöjligt, tom reklamationsrätten har gått ut.

Jag har provat ett jensen dongle i en äldre mac som funkade, kanske kan vara värt ett försök.

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk
Medlem

En USB-dongle vore absolut värt. Men det verkar vara struligare och struligare med drivrutiner för varje OSX-version Eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ola:

Godmorgon!

Jag har en MacBookPro 8.1 (Intel Core i7) som funkar fint förutom att AirPort-kortet bråkar med mig då och då. Det började strax efter att jag uppgraderade till 10.9. Jag installerade om hela OSX till 10.8 men det bråkar fortfarande.

Har ni tips på hur jag går tillväga för att uppgradera det? Hur vet man vilka modeller som passar att ersätta med?

Jag skulle kunna tänka mig att köra en USB-dongle också men att hitta en som fungerar bra till osx verkar inte helt självklart heller?

Vad tror ni?

De e ett vanligt problem som uppstod i mavericks och fortsatte i yosemite. de är väldokumenterat

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

De e ett vanligt problem som uppstod i mavericks och fortsatte i yosemite. de är väldokumenterat

Jag har läst rätt mycket om det och försökt fixa det. Vet du om det finns något sätt att få rätt på det?
Det är min enda anledning att inte bara byta kortet rätt av egentligen. För är de mjukvara lär det ju inte hjälpa?

Permalänk
Medlem

Jag lämnade in datorn och fick bytt kort för några månader sedan. Har funkat perfekt efter det. Både i maveriks och el capitan.