Permalänk
Proffsmoddare

Hail hail to England!!!
Dom producerar enligt mig världens bästa tanks och världens bästa Juice!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av giglos:

Tänkte tipsa om zamplebox, Man får varje månad en liten fin låda med random smaker, men du kan själv skriva in vad för smaker du vill testa och även smaker som du inte är alls intresserad av.
https://zamplebox.com/refer/Alexa-ZKBVTDXQ

Ta bort ref-länken

Någon som vet om det blir tull och hela fadderullan på Zamplebox och/eller DripClub?

Någon som testat någon av dessa tjänster?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Ta bort ref-länken

Någon som vet om det blir tull och hela fadderullan på Zamplebox och/eller DripClub?

Någon som testat någon av dessa tjänster?

Hade lite tankar åt det hållet jag också, Men pratade med supporten och googlade lite och sverige har dom inga problem med, än iaf. Kan återkomma när jag fått min första låda, om du vill

Visa signatur

I7-4770k | Corsair 8GB 2133MHz VENGEANCE PRO | Gigabyte 760 | Asus z97-A | Samsung 840 Series 120 gb | 2x2TB 1x1TB | Corsair H80i | FD R4 |Corsair 750W

Permalänk
Skrivet av EyeNEye:

Ta bort ref-länken

Någon som vet om det blir tull och hela fadderullan på Zamplebox och/eller DripClub?

Någon som testat någon av dessa tjänster?

Har en kompis som prenumererar just på Zamblebox, han tycker att det funkar bra och har ännu inte behövt att betala något tull eller dylikt. Han har använt det sedan mars har jag för mig.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Ja alltså tanken är grym, men inte nådig när det kommer till juice. Eller vad säger du @KKay ?

Jo den är törstig, men annars är den verkligen suverän
Enda strulet jag haft var paketet coils jag köpte nyligen, tre av fem åkte direkt i soptunnan.

Men jag undrar varför den är så törstig, vart tar juicen vägen? För den gör ju inga jättemoln direkt.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Jo den är törstig, men annars är den verkligen suverän
Enda strulet jag haft var paketet coils jag köpte nyligen, tre av fem åkte direkt i soptunnan.

Men jag undrar varför den är så törstig, vart tar juicen vägen? För den gör ju inga jättemoln direkt.

Undrar jag också. TFV4 förstår jag att den drar i sig, för där är det 3 coils i en coil.. 4 coils i den största coilen dom har.
Man får rätt sjuka moln med den

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Undrar jag också. TFV4 förstår jag att den drar i sig, för där är det 3 coils i en coil.. 4 coils i den största coilen dom har.
Man får rätt sjuka moln med den

Haha, ja då förstår man ju att den drar en del. Kikat lite på TFV4, den ser riktigt nice ut!

Fick precis svar från esmokes angående mina kassa Triton coils, klockan halv 11 på en söndag?!
De skrev iaf att eftersom dom inte hört något tidigare från mig om trasiga produkter (?) så skulle dom skicka ett nytt paket med 5 coils. Får hoppas att dessa fungerar som de ska

Är det vanligt att man får en batch med dåliga coils? Jag som gör något fel kanske. Jag är väldigt noga med att droppa juice i coilen och sedan låta den sitta i minst 30 min, nu senast säkert två timmar. Trots det så smakar det skit, bomullen ser bränd ut så gissar på hotspot?
Börjar alltid med låg watt också :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Haha, ja då förstår man ju att den drar en del. Kikat lite på TFV4, den ser riktigt nice ut!

Fick precis svar från esmokes angående mina kassa Triton coils, klockan halv 11 på en söndag?!
De skrev iaf att eftersom dom inte hört något tidigare från mig om trasiga produkter (?) så skulle dom skicka ett nytt paket med 5 coils. Får hoppas att dessa fungerar som de ska

Är det vanligt att man får en batch med dåliga coils? Jag som gör något fel kanske. Jag är väldigt noga med att droppa juice i coilen och sedan låta den sitta i minst 30 min, nu senast säkert två timmar. Trots det så smakar det skit, bomullen ser bränd ut så gissar på hotspot?
Börjar alltid med låg watt också :/

Skickades från m.sweclockers.com

Den är riktigt nice körde 120W igår utan problem.

Ja ibland så får man väl skeva coils. Är väl samma sak med juice med.

Stämmer ohm:n på coilsen (om du kan se det dvs. i din mod)?

Ja, det låter som hotspots. Plocka isär en och titta. Lägg upp lite bilder om du orkar Vilka coils är det? Atlantis?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Den är riktigt nice körde 120W igår utan problem.

Ja ibland så får man väl skeva coils. Är väl samma sak med juice med.

Stämmer ohm:n på coilsen (om du kan se det dvs. i din mod)?

Ja, det låter som hotspots. Plocka isär en och titta. Lägg upp lite bilder om du orkar Vilka coils är det? Atlantis?

Japp, den anger rätt motstånd!

Ja det skulle jag nog kunna göra, lägger upp imorgon om jag kommer ihåg
Det är Tritons egna coils

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Proffsmoddare

ahhh vapemail på måndagar är alltid nice!!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Plocka isär en och titta.

Öppnade upp en och kikade, och den här coilen var inte bränd konstigt nog. Smakade uselt ändå.
Kör med samma juice i min Subtank mini och har inga problem.

Btw, den stora nedersta o-ringen, ska den sitta i tanken eller på basen? Den trillade lös o nu har jag problem att stänga den som den ska haha..

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Öppnade upp en och kikade, och den här coilen var inte bränd konstigt nog. Smakade uselt ändå.
Kör med samma juice i min Subtank mini och har inga problem.

Btw, den stora nedersta o-ringen, ska den sitta i tanken eller på basen? Den trillade lös o nu har jag problem att stänga den som den ska haha..

Hmm konstigt!

På basen vill jag tro. Är det den svarta du menar?

Så ser min ut

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Hmm konstigt!

På basen vill jag tro. Är det den svarta du menar?

Så ser min ut
http://i.imgur.com/VJdNCPy.jpg

Ja men då hade jag satt den rätt Tack så mycket

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om detta paket för en nybörjare?

https://www.cigoteket.se/e-cigg/aspire/aspire-odyssey/

Vill inte börja med något billigt skit för att sedan behöva byta mig upp.

Om inte detta, kan ni rekommendera någon annan setup? Gärna med allt som behövs, då jag inte är helt insatt i vad alla delar man ska ha heter osv.

Permalänk
Proffsmoddare

För snart ett år sen köpte jag en RoseV2 klon från fastech och sedan dess har jag vetat att jag varit tvungen att ha ett orginal men ekonomin har satt stopp för det. Men nu ÄNTLIGEN är den här och lyckan är total!!!

The Real Fucking Rose v2 is in da building!!!!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

@Zarar:

Har följt det kittet ett tag nu. Om den fungerar som den ska så får du ett riktigt bra och i mina ögen ett snyggt kitt. Tanken som heter triton har det talats mycket gott om. Den fungerar för både folk som vill röka mun till lunga (som cigaretter) och för dem som gör ner röken direkt ner i lungan ( som vattenpipa). Enda negativa är man kan inte skruva isär den så de är lite jobbig att tvätta. Och om man vill börja bygga egna coils/brännare så är den i det sämre segmentet (men det är inget för nybörjare). Modden har allt som krävs för att vara en bra mod att växa med. Bra med kraft 70w och temperaturkontroll om man vill testa det. Utan tvekan en av dem mest mångsidiga kitten som jag sätt. Men den är ju också snäppet dyrare än andra kitt för "nybörjare"

EDIT: Glöm inte att du måste köpa till ett batteri för modden kommer utan ett batteri. Köp ett bra batteri så du inte är med om någon olycka. Sony, samsung och efest är bra batterier.

Permalänk
Medlem

@Zarar

Jag kan rekommendera en istick 50w med subtank mini.
Går att göra egna coils till den också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av [WP@]Wolverine:

För snart ett år sen köpte jag en RoseV2 klon från fastech och sedan dess har jag vetat att jag varit tvungen att ha ett orginal men ekonomin har satt stopp för det. Men nu ÄNTLIGEN är den här och lyckan är total!!!

The Real Fucking Rose v2 is in da building!!!!

http://i.imgur.com/4MxBrHz.jpg

Plot twist: Den är sämre än kopian

Men allvarligt talat. Grattis dude!

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarar:

Vad tror ni om detta paket för en nybörjare?

https://www.cigoteket.se/e-cigg/aspire/aspire-odyssey/

Vill inte börja med något billigt skit för att sedan behöva byta mig upp.

Om inte detta, kan ni rekommendera någon annan setup? Gärna med allt som behövs, då jag inte är helt insatt i vad alla delar man ska ha heter osv.

Jag rekommenderar Subtank mini, antingen i Subox kittet eller med annan mod. Väldigt enkel att ha o göra med och har förmodligen den enklaste RBA-delen att bygga på om du skulle vilja det, jag började bygga eget på den redan dagen efter jag började med vape så svårt är det absolut inte.

Jag har en Triton också men är inte lika nöjd med den skulle jag säga, jobbig att rengöra och dricker mycket mer juice än Subtank mini och lyckas på något sätt ändå ge mindre ånga. Men snygg är den definitivt.

Annars finns ju iJust2 kittet, men då den inte har justerbar watt kan den kanske vara för intensiv. Runt 58 watt när den är fulladdad och går ner när batteriet blir mer urladdat. Edit: Hade fel angående strömstyrkan, med den medföljande coilen på 0.3 ohm så ligger den på 58 watt nyladdad.
Men det är riktigt billigt och batteriet är inbyggt så behövs inte köpas separat. Den ger dessutom bäst smak av dessa tre jag testat. Men som sagt, är nog för intensiv.

Rekommenderar juice från Liquid Voyage

Edit: Gör inte samma misstag jag gjorde. Jag googlade på vad man bör ha för nikotinhalt när man rökt si o så mycket cigg om dagen, så jag valde 12mg. I svagare e-cigg så hade det nog fungerat bra men det var helt oanvändbart i sub-ohm tank, hoppade ner direkt till 3mg nikotin och blev ändå lite yr i bollen i början.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd

Min mamma har använt e-cigg nu över 2 veckor men nu börja hon får ont i halsen och börja hosta vad kan detta bror på? Är det juice som är för stark för henne?

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem

@zxhosting:

Har hon bytt coilen (förbrännaren) i clearomizer (tanken)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Min mamma har använt e-cigg nu över 2 veckor men nu börja hon får ont i halsen och börja hosta vad kan detta bror på? Är det juice som är för stark för henne?

Gissar på att hon gått över från tobak? Vanligt med slemhosta en tid efter man slutat röka. Men att det gör ont i halsen låter lite suspekt, fick samma tanke som ovan om det inte är coilen som blivit dålig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Tjenare, har en subtank mini. Problemet är att när jag kör med RBA delen så "spottar" den smak upp i munnen, lite halvt äckligt är det. Någon som vet vad problemet kan vara? kommer bra med rök i alla fall.

Permalänk
Medlem

@ninjamopeden: coilen kan sitta lite för långt upp och så kan det vara för lite eller för mycket bomull i den.

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Skrivet av Janne1:

@ninjamopeden: coilen kan sitta lite för långt upp och så kan det vara för lite eller för mycket bomull i den.

Okej, coilen sitter vänd uppåt och har testat med olika mängder bomull i den, har dock 70/30 juice, kan det vara det?

Edit: Såg att det var ditt 666e inlägg, säker på att du inte vill ta kol på mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ninjamopeden:

Tjenare, har en subtank mini. Problemet är att när jag kör med RBA delen så "spottar" den smak upp i munnen, lite halvt äckligt är det. Någon som vet vad problemet kan vara? kommer bra med rök i alla fall.

Hade samma problem tidigare, men fick experimentera lite när jag byggde, mindre bomull och coilen längre ner i mitt fall, och just nu spottar den ingenting. Kör också 70/30

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Freden90:

@zxhosting:

Har hon bytt coilen (förbrännaren) i clearomizer (tanken)?

Vi har aldrig byte ut coilen då vi inte vet när man ska byta ut den.

Men ska man byta ut den efter ett par veckor?

Skrivet av KKay:

Gissar på att hon gått över från tobak? Vanligt med slemhosta en tid efter man slutat röka. Men att det gör ont i halsen låter lite suspekt, fick samma tanke som ovan om det inte är coilen som blivit dålig

Skickades från m.sweclockers.com

Ja hon röker, just nu använder hon båda.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Vi har aldrig byte ut coilen då vi inte vet när man ska byta ut den.

Men ska man byta ut den efter ett par veckor?

Ja hon röker, just nu använder hon båda.

Man byter coil när man börjar få problem med den. Ibland kan det gå en vecka men i snitt blir det varannan vecka. Få henne att sluta röka helt annars kommer hon aldrig sluta hosta och ha sig.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jkrx:

Man byter coil när man börjar få problem med den. Ibland kan det gå en vecka men i snitt blir det varannan vecka. Få henne att sluta röka helt annars kommer hon aldrig sluta hosta och ha sig.

Hur byter man coil måste man hälla ut allt juice i tanken för att kunna byta?

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zxhosting:

Hur byter man coil måste man hälla ut allt juice i tanken för att kunna byta?

Ja det bör man göra men man kan ju hälla ut den i juiceflaskan så den inte går till spillo. Coil/brännare måsta man byta med jämna mellanrum, i genomsnitt kanske varannan vecka men är ju beroende på många saker, inte minst hur mycket den används. Man känner det på smaken om inte annat. Smakar det lite bränt eller bittert så är det definitivt dags. Vad kör hon för e-cigg?