vilken blir eran nästa mobil?

Permalänk
Medlem

Ersätter min Z1, där skärmen gick sönder, med en M4 Aqua och en Ipad Air 2.

Blev riktigt ledsen när min Z1 gick sönder, har aldrig varit så nöjd med en mobiltelefon. Men istället för att bara skaffa en Z3+ så tänkte jag genom hur jag faktiskt använde min mobil, sms, messenger, skype, telefon och surfa på toaletten eftersom jag inte pallar kolla film/serier/youtube på en så liten skärm. Det slutade med att jag valde en billigare modell som "fungerar" och en surfplatta istället. En mobil man kan kommunicera med och kolla google maps ibland och en surfplatta för surf, film, serier, youtube...
Hade funderingar på en OnePlus one men valde bort den pga osäkerheter med företaget och etableringen av deras telefoner. Hade detta varit 5 år sedan hade jag varit all over en onepluss men nu vill jag bara ha en telefon som är ett säkert kort.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Glappkontakt, så man måste lirka lite, och sen inte röra telefon eller kabel, då tappar den kontakten igen.
Haft flera telefoner under åren och alla har haft detta bekymmer, mer eller mindre.

Tar man en ny USB kabel så går det bättre under en period sen är det samma visa igen...

Micro USB är mekaniskt för klen helt enkelt....

Så ser fram emot Typ C, kanske blir stabilare och hållbarare i längden.

Ska väl nämnas att dom saker jag har/haft med mini USB kontakt har aldrig krånglat på detta sätt.

Skrivet av Broken-arrow:

Okej, fungerar fint för mig i alla fall. Ja alla har ju inte samma tur har jag läst dock

Jag har börjat känna av detta fenomen jag också men ska byta upp mig inom ett halvår så nästa mobil kommer att ha USB-Typ C!

Undrar hur många år det tar innan man har fasat ur och bara ha typ-c +nyare här hemma?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Läkarn:

Ersätter min Z1, där skärmen gick sönder, med en M4 Aqua och en Ipad Air 2.

Blev riktigt ledsen när min Z1 gick sönder, har aldrig varit så nöjd med en mobiltelefon. Men istället för att bara skaffa en Z3+ så tänkte jag genom hur jag faktiskt använde min mobil, sms, messenger, skype, telefon och surfa på toaletten eftersom jag inte pallar kolla film/serier/youtube på en så liten skärm. Det slutade med att jag valde en billigare modell som "fungerar" och en surfplatta istället. En mobil man kan kommunicera med och kolla google maps ibland och en surfplatta för surf, film, serier, youtube...
Hade funderingar på en OnePlus one men valde bort den pga osäkerheter med företaget och etableringen av deras telefoner. Hade detta varit 5 år sedan hade jag varit all over en onepluss men nu vill jag bara ha en telefon som är ett säkert kort.

Bitter över att min ZR krånglar, väntar och hoppas på Z5 Compact.

Permalänk
Avstängd

Har varit skitnöjd med min LGG2 men mördade skärmen en gång när den åkte i asfalten sen böt jag skärm och min snart 2 åriga dotter kastede den i golvet så vart en spricka i nya skärmen mummel ...hade lätt kunnat köra ett par år till på den men vetefan om det är värt att byta skärm igen och sprickan är ganska irriterande så lutar lite mot oneplus kanske sony compact men vet inte är inget fan av sony annars för tjejens z1 har då varit en krånglande skit telefon sen apple eller windows phone går fet bort men z compact ligger bra till men blir i januari när abonemanget går ut

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk

@lord_vasagos: Testa en modell med extra stötskydd nästa gång? Min Lumia 920 tappas hela tiden och skärmen har bara någon enstaka repa(ta i trä...). Så byggkvalité har nog större betydelse iofs..

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Bitter över att min ZR krånglar, väntar och hoppas på Z5 Compact.

Hade själv hoppats på en Z4 i år. Blev ganska besviken när det bara blev Z3+, som dessutom kosta run 6-7k?!

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem

Köpte precis en LG G3 efter att min S3:a dog. Mycket nöjd hittils

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk

Z5 Compact är högintressant.

Permalänk
Medlem

Någon av Microsofts nya Lumia-telefoner, 940 eller 940XL.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk

Väntar på vad Apple har att visa i september, kanske blir en sån. Haft en iPhone 5 i flera år nu som fortfarande är topnotch men batteriet börjat sacka. Tycker om telefoner som håller sig länge

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Köpte Oneplus One förra året, så nästa bli självklart Oneplus 2.

Visa signatur

-AMD Ryzen 3800X EK Supremacy - Asus TUF X570 Plus - RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate - Corsair Force MP510 M.2 Nvme 960Gb - XPG Spectrix M.2 Nvme 256 Gb - 32Gb Corsair Vengance 3600Mhz - Fractal Design Ion+ 860W - NZXT H630- 2x Alphacool UT60 360 White Edition-

Permalänk
Skrivet av NoClue:

Lumia 950xl

Skrivet av Adam West:

Microsoft Lumia 940XL för min del, om bara den kunde komma snabbare. Min M7:a håller på att gå under.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av bobomajs:

Lumia 950xl skulle vara nice

Skrivet av mibsweden:

Någon av Microsofts nya Lumia-telefoner, 940 eller 940XL.

Alltså kommer det både en 940 och 950? =O

Edit: Efter en kort eftersökning så verkar det som att modellen kommer att heta 940/940XL. Vilken är bra för ett logiskt "modellschema"! =)(*Host*nVidia*host*AMD*harkel*Intel*spott*)

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Alltså kommer det både en 940 och 950? =O

Edit: Efter en kort eftersökning så verkar det som att modellen kommer att heta 940/940XL. Vilken är bra för ett logiskt "modellschema"! =)(*Host*nVidia*host*AMD*harkel*Intel*spott*)

Jag misstyped, menade 950

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Läkarn:

Hade själv hoppats på en Z4 i år. Blev ganska besviken när det bara blev Z3+, som dessutom kosta run 6-7k?!

Z3+ = Z4?

Z4 finns tydligen bara i Japan, Z3+ för resten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Köpte precis en LG G3 efter att min S3:a dog. Mycket nöjd hittils

Råkade tappa min Z1 Compact i backen (Har jag gjort många gånger, men till slut träffade den på en öm punkt)

Z1an vart slö (tog typ 15 sekunder att få upp en sms-konversation) och sen hade vibrationen ballat ur så jag valde bort att laga den och skaffade en LG G3 jag med. Helnöjd hittills

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisbel:

Köpte Oneplus One förra året, så nästa bli självklart Oneplus 2.

Är också sugen på en Oneplus 2 men det sektliknande beteendet som blivit runt detta företaget precis som runt Apple stör mig. Har inget emot Invite systemet men det är så sjukt dåligt skött. Sen när folk ger kritik för detta så har dom direkt 100tals fanboys som försvarar allt Oneplus gör. Konstruktiv kritik är bra, det gör att saker blir bättre. Att hålla på att dumförsvara något som uppenbart är dåligt blir bara tramsigt och då pratar jag inte om Invite systemet i sig utan hur det är upplagt.

Sorry för off topic

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Råkade tappa min Z1 Compact i backen (Har jag gjort många gånger, men till slut träffade den på en öm punkt)

Z1an vart slö (tog typ 15 sekunder att få upp en sms-konversation) och sen hade vibrationen ballat ur så jag valde bort att laga den och skaffade en LG G3 jag med. Helnöjd hittills

Bra val Fick min för 3500kr.

Läste att många klagade på batteritiden på G3:an, men jag tycker den är toppen hittills. Installerade BatteryGuru appen som stänger av allt när jag inte använder det. När den står idle drar den bara några procent om dagen. Min förra S3:a behövdes ladda varje dag oavsett.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk

iPhone 6 ! har blivit apple frälst ^^

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk

Lutar åt en Samsung S6 eller en One+2

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk

Om min nuvarande S2 kastar in handuken, en HTC Hero.

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem

Blir en Moto X Style, däremot är priset lite högt med tanke på att den skall säljas för 399 USD, och 459 USD beroende på storlek pratas det om.
Har en Blade S6 nu och är riktigt trött på att den håller ungefär en dag utan att jag gör något och kanske 6-8 timmar om jag faktiskt använder den som bäst. Vi pratar inte SOT utan från att den tas från laddaren tills den måste laddas igen.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

iPhone 6 ! har blivit apple frälst ^^

Det går över.

Permalänk
Medlem

Riktigt sugen på en one plus 2...

Permalänk
Medlem

Microsoft Surface Phone eller vad nu det slutliga namnet blir.

http://www.mobil.se/nyheter/nya-rykten-om-microsoft-surface-p...

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Finns för mycket intressant och nytt på gång att det blir svårt att avgöra. G4 i brunt läder är dock svårslagen

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Master of Overkill

LUMIA 950XL

Har LG G4 nu och iPhone 6 +

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Alltid varit HTC-fantast och äger en HTC One M8. Men tror att nästa lur blir nog nya Nexus som ska släppas under hösten som jag förstått det. Eller så blir det Oneplus Two. Båda riktigt grymma telefoner men inte massa bloatware (rootar mina telefoner men värdesätter ändå att telefonerna hålls rena från skit direkt från fabrik). Dessutom har Oneplus Two USB Type-C vilket nya Nexus också ska ha som jag har förstått det. Ingen idé att köpa telefon med micro usb just nu då alla telefoner om ett år kommer köra USB type-c

Permalänk
Medlem

iPhone 6s

Permalänk
Medlem

Köpte en Xiaomi Redmi Note 2 för c:a 2000kr med frakt fr. Hong Kong (honorbuy.com), jävligt nöjd, bästa telefonen jag sett för 2000kr! Den är fan snabbare än min iPhone 6, vilket jag inte väntade mig..!

Visa signatur

Vila i frid älskade Pappa, inget blir detsamma utan dig.
1950-11-11 - 2013-02-14

Ryzen 3900x:32gb DDR4:Palit 2080 Gaming Pro:Intel 600p 512gb:OCZ Trion 150 1tb

Permalänk
Skrivet av Naxos:

Det går över.

Ja det blev visst så, nu istället kommer det bli en galaxy S6 64gb alt 32gb. Kan dock inte riktigt bestämma mig för vilket utrymme.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2