Permalänk
Hedersmedlem

Internetradio till köket

Jag är på jakt efter en ny radio till köket. Just nu har jag bara en vanlig analog liten historia som kostade några hundralappar. Tyvärr är det över lag dålig mottagning där jag bor så jag tänkte satsa på någon pryl som tar kanalerna via Internet. Borde inte vara omöjligt tycker jag. Men det verkar väldigt svårt att hitta något vettigt. Har försökt söka via Prisjakt, men de verkar ha ganska dålig data just i detta området. Dvs jag har hittat några enheter som jag inte hittar via Prisjakt och jag har även hittat enheter på Prisjakt som visat sig inte ha stöd för internetradio. Hade det funnits någon standard för internetradio som man kunde söka efter så hade det kanske hjälpt, men jag har inte blivit klok på vad det i så fall heter.

Jag vill gärna ha något som producerar stereoljud, så inte bara en högtalare.
Högtalarna får gärna vara lösa så att jag kan placera ut dem med lite avstånd från varandra.
WiFi är bra, men är det sladd som gäller så löser jag det.
Det är också plus om man kan koppla in en iPhone och spela upp ljudet från den, men jag vill inte att det ska krävas en iPhone eller annan enhet för att det ska funka.
Jag kan tänka mig att lägga upp till 1500kr, eventuellt lite mer om det känns helt rätt.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Kör internetradio på mobilen och skaffa ett par aktiva högtalare med bluetoothanslutning.

Permalänk
Medlem

Vi har två stycken sonos play:1or och dom fungerar bra. Man kan göra högtalarna till stereo i sonos appen. Sonos kräver dock att du har en Smartphone, surfplatta eller dator tillgänglig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator: Processor: Intel Core i7-4770 || Grafikkort: EVGA GeForce GTX 970 4GB || RAM: Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB x2 || HDD: Toshiba Desktop 1TB SATA 3.0 || SSD: Kingston SSDNow V300 240GB 2.5" OEM || PSU: Cooler Master B500, 500W PSU || Moderkort: Asus B85 plus

Permalänk
Hedersmedlem

Det är ett absolut krav att jag kan köra radion utan smartphone. Det är helt ok om man kan styra den via app och spela upp via AirPlay eller liknande, men den måste funka att använda som radio även utan smartphone.

Bara för att jag skrev detta så hittade jag dock en som ser ganska intressant ut:
Hama DIR3100 http://www.liontech.se/partdetail.aspx?q=p:7773624

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!