Letar skollaptop till programmeringskurs

Permalänk
Medlem

Letar skollaptop till programmeringskurs

Hej! Ska börja en programmeringskurs och letar efter en hyfsat vettig laptop, har själv ingen aning angående laptops så tänkte fråga här.

Skulle gärna köra på en SSD med tanke på att jag tänkte köpa en extern hårddisk för att lagra det mesta på ändå, skulle gärna ha en hyfsat stor skärm som är skön att programmera på och jag skulle uppskatta ifall den kan köra typ Dota på low i 60 fps ifall jag skulle vilja ta med datorn till några vänner.

Skulle anta att ett vettigt pris är runt 6-7k kan nog gå högre ifall det skulle behövas, tack för hjälpen!

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

Denna ser bra ut men det är lite svårt att hitta en dator utan att veta vilka andra specs du vill ha.

https://www.inet.se/produkt/1972171/acer-aspire-v3-572g-52su-...

Skärmen är 15.6 tum och är helt ok den har dock bara en 120 GB SSD.

Ganska bra mobil GPU benchmark: http://laptoping.com/gpus/product/nvidia-geforce-gt-840m-revi...

Permalänk
Medlem

Personligen skulle jag köra en 13-tummare med SSD och Intel i5 eller högre. 15-tummare är enligt mig för stora för att kånka runt, köpte själv en 15-tums ultrabook och ångrar det valet.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Personligen skulle jag köra en 13-tummare med SSD och Intel i5 eller högre. 15-tummare är enligt mig för stora för att kånka runt, köpte själv en 15-tums ultrabook och ångrar det valet.

Det är sant, men jag vet inte om det finns en laptop i den stoleken som kan spela DOTA och innehålla en SSD till det priset.