Ostabilt internet vid spel, pingplotter.

Permalänk

Ostabilt internet vid spel, pingplotter.

Tjenare!
Mitt internet är väldigt ostabilt ibland, det kan fungera i flera dagar men sen bara kraschar det flera gånger i rad. Detta händer oftast när jag spelar CS:GO. Allting fryser i hop o.s.v.. Jag pratade med telia och enligt dem såg det stabilt ut. Googlade lite och hittade ett program kallat pingplotter som jag lät gå medans jag spelade. Jag skulle behöva hjälp med att tyda min pingplotter rapport, förstår inte riktigt hur den fungerar. Vad finns det man kan göra? När internet fungerar så ligger jag på c:a 30/10 Mbps.
Såhär blev resultaten:

Mvh Lindqvist

Visa signatur

Moderkort: Msi B450 Tomahawk Max CPU: Ryzen 5 3600 GPU: AMD 5700XT Red Devil Ram: Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX SSD: Samsung 250GB basic Kylning: Arctic Freezer 34 eSports DUO Chassi: Fractal Design Meshify C PSU: XFX Pro Series 850W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem

Om jag läser diagrammet rätt ligger felet i ditt LAN eller i din dator. Ser ut som om du kör kabel, så några saker uteslutna. Antingen något i routern eller kanske en drivrutin som inte vill sammarbeta med Windows 10

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Om jag läser diagrammet rätt ligger felet i ditt LAN eller i din dator. Ser ut som om du kör kabel, så några saker uteslutna. Antingen något i routern eller kanske en drivrutin som inte vill sammarbeta med Windows 10

Hur kollar man om det är i routern? Glömde säga att det var likadant i Windows 8.1 om det spelar någon roll.

Mvh

Visa signatur

Moderkort: Msi B450 Tomahawk Max CPU: Ryzen 5 3600 GPU: AMD 5700XT Red Devil Ram: Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX SSD: Samsung 250GB basic Kylning: Arctic Freezer 34 eSports DUO Chassi: Fractal Design Meshify C PSU: XFX Pro Series 850W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindqvist:

Hur kollar man om det är i routern? Glömde säga att det var likadant i Windows 8.1 om det spelar någon roll.

Mvh

Kontrollera om det finns loggar i routern som kan säga något. Säg att du tappar kontakten med routern via kabel och be att få en ny från telia, om det är en sådan du har. Är det andra i ditt lan som klagar?