Förstärkare/Delar Samt Högtalare

Permalänk
Medlem

Förstärkare/Delar Samt Högtalare

Har ett hemmabyggesprojekt som aldrig blivit helt klart som jag funderar på att sälja av.

Det är 2st Hypex UcD 180ST moduler med strömförsörjning (2x 200VA spolar, likriktarbryggor etc)
Hemmabyggd preamp krets med volym+balance. samt ett 19" rackchassi.
Detta blir en ganska ordentlig stereoförstärkare som klarar 2x180w RMS.

Utöver detta även ett par Cerwin Vega V10F Högtalare. Dessa är i helt ok skick om man räknar bort tyggallrena.

Detta har jag använt som basstöd för ljudet i vardagsrummet ett antal år men ska nu flytta och funderar då på att sälja av det om det känns värt.

Kom med bud, jag har dock inte bestämt mig om jag ska göra mig av med sakerna eller ej.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Jag äger minst en databehandlingsmaskin.

Permalänk
Medlem

@Perkka:
Vad för rikt pris på din egenbyggda förstärkare?

Mvh

Filip

Permalänk
Medlem

@frippe9: Jadu bra fråga. material etc har väl gått på 3-4k men jag har ingen aning om vad jag borde ta i begagnatpris.
Men tror iaf inte jag vill gå under 1000kr

sen beror det väl lite på om jag får sålt högtalarna om jag inte får sålt dem känns det dumt att sälja förstärkaren.
högtalarna borde väl vara värd nån tusing med antar jag? kostade väl 5k nånting nya.

Visa signatur

Jag äger minst en databehandlingsmaskin.

Permalänk
Medlem

Hej,
Vill inte vara gnällspik, men 180W gäller för dessa i 4ohm 1% THD.
UCD180ST

I övrigt kan jag säga att dessa moduler låter riktigt bra, har själv haft ett par UCD400.

Visa signatur

Enthoo Pro, MSI X370 Gaming Plus, R5 1600 @ 3.8Ghz, Sapphire R9 290X, 2x8GB RAM, EVGA G2 750W, custom loop. HP Elitebook 8440p & 8540p bärbara.

Permalänk
Medlem

@Perkka:
Okej, avvaktar då jag har lite väl många grejer hemma redan